Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

20-04-2011 09:58 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week heb ik een afspraak bij de huisarts om een aanvraag te doen voor een borstverkleining.

Ik ben het zo zat. Altijd hoofdpijn, altijd last van mijn nek omdat ik verkrampt loop. Eeuwige last van mijn onderrug door een houding licht voorovergebogen met schouders naar voor om er maar niet als "te koop" mee te lopen.

Ik heb altijd gezegd dat ik na het kinderen krijgen een borstverkleining wilde. De eerste stap, het afvallen, is al gezet. Er is inmiddels 16 kg af. Er moet er nog wel zeker 14 af, liefst nog misschien wel 20, maar de eerste stappen zijn gezet.

Ik hoor vanuit alle kanten dat er wachtlijsten zijn van zeker 6 maanden dus dan heb ik iets om naar toe te werken danwel leven.

En hoe graag ik ook van alle klachten af wil, zo eng vind ik het ook. Bang voor pijn, bang voor complicaties.

Wie heeft er ook een borstverkleining gehad? Hoe is dat bevallen? Ik hoor graag jullie verhalen.

Oh ja, ik wil van een grote F naar een D.. In de hoop dan weer een beetje in verhouding te zijn en ook niet zoveel pijn meer te heben.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb het in 2009 laten doen. Ben van cup 90G naar een normale cup 90D gegaan en ik ben er tot op de dag van vandaag nog blij mee. Ik ben zelf nogal fors, maar ben er inmiddels achtergekomen dat mijn figuur voor het grootste deel gevormd werd door die giga borsten van mij. En dat je borsten vanzelf kleiner zouden worden als je zou afvallen, ging in ieder geval bij mij niet op. Ik bleef dezelfde cup houden.
Nou idd.. Iedereen zei dat ook tegen mij, nee als je afvalt dan worden je borsten ook vanzelf kleiner..

Ehh ja hoor, ik heb al jarenlang dezelfde voorgevel ongeacht mijn gewicht dus dat is echt niet zo.

Ik ben ook niet heel slank. Nu maat 40, maar nu ik al zoveel ben afgevallen is het helemaal die vrouw met die voorgevel.

Om nog maar niet te spreken over kleding die het allemaal nog veel huger maakt.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb het ook laten doen toen ik 23 was. En het is een cliche maar ja ik had het eerder moeten laten doen.

Ook de HA stond er niet van te kijken.

Ik ging van een 75H naar een 75E.

Mega veel kleiner zijn ze in cup maat niet, maar hangen veel minder.

Ook is mijn tepel verkleind.

Op mij is de sleutelgat methode gebruikt. De littekens zien er echt niet uit en ik ga dus weer bellen voor een afspraak.

Ook is er bij methode dat je huid overschot krijgt onderin de borst (bij de oksel) en ook dat heb ik.

Als je borsten groter zijn dan een DD en je een gezond BMI heb schijnt het allemaal geen probleem te zijn.

Dat is wat de HA zei. Ik voldeed aan alles.

Met 2dgn reed ik zelf van het ZH naar huis. Heb echt geen centje pijn gehad.

Alles is me meegevallen.

Alleen die hele lelijke littekens zien er niet uit.

O en... Ik mocht gelijk de volgende week komen na mijn intake! Heb ik even bedankt en heb toen een afspraak gemaakt voor 3mnd later.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
O trouwens, dat huidoverschot KAN je krijgen maar hoeft niet perse.

Je hebt wel platte tieten de eerste tijd maar met een paarmaanden was dat weg.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ik heb ook een borstverkleining laten doen en zeer tevreden. iets waarvan je achteraf zegt"dat had ik jaren eerder moeten doen". Idd nek,rug en schouderklachten met hoofdpijn.

Ik was trouwens 2 weken later al aan de beurt en dat beviel me prima. Ik heb het laten gebeuren want je druk maken om hoe iets komt of zal zijn weet je niet want je hebt de ervaring nog niet..... ik was dus dik tevreden met de korte wachttijd. En met het resultaat ;)
Ik op mijn 16e..

Van 75G&F naar 75 C..

De beste beslissing die ik ooit gemaakt heb..

De hoofdpijn verdween in de maanden na de bvk (spieren moeten wennen).. Mijn nek is nog steeds een zwakke plek (bv met stress), maar niet meer zo als vroeger..

De littekens vallen me ontzettend mee. Ik heb nog gevoel in mijn tepels..

De pijn.. Tsjah, het is pijnlijk.. Maar het was het 100% waard.. Overigens had ik de pijn erger verwacht..

In september heb ik het gesprek met de plastisch chirurg gehad.. In maart ben ik geopereerd. Een behoorlijke wachtlijst dus. In mijn tijd was de wachtlijst voor vrouwelijke PCs langer dan voor de mannelijke. Gelukkig vond ik die vrouw waarbij ik het gesprek had gehad een pokkewijf.. Dus heb ik om een meneer gevraagd !

Die vrouw wilde mij met m'n 1.75 (destijds 72kg) en brede heupen een B aanmeten. Dat had echt niet gestaan.. Zorg dus dat je iemand vindt die jouw wensen serieus neemt. Soms heb je er 1 die geneigd is om je een C/B te geven..

Bij mij is ook de sleutelgattechniek gebruikt. De tepel lieten ze staan op een steeltje van zenuwen en bloedvaten ipv de hele tepel er af te halen.

Ik heb trouwens veel info van het borstenforum afgehaald ..

http://www.borstenforum.nl/
quote:Mies85 schreef op 20 april 2011 @ 10:25:

O trouwens, dat huidoverschot KAN je krijgen maar hoeft niet perse.

Je hebt wel platte tieten de eerste tijd maar met een paarmaanden was dat weg.

Die van mij stonden juist kaarsrecht naarvoren.. Maar misschien was dat mijn leeftijd.

Als ze in cupmaat niet zo verschillen.. Hoe veel is er dan af gehaald als ik vragen mag? Heb je dan niet gewoon een borstlift gehad?
Ik lees mee.

De laatste tijd heb ik regelmatig nek- en rugklachten. Heb cupmaat 85E/F. Ben al veel afgevallen, had voorheen maat 105E. Maar de cup blijft dus hetzelfde... Het is soms ook gewoon lastig met kleding kopen, zeker bloesjes zijn een 'probleem'.
Ik lees ook mee!

Gelukkig niet heel veel pijnklachten maar wel verkeerde houding en stijve schouders/nek.

Zal alleen nog wat jaren duren helaas... Ik geef nu nog borsvoeding namelijk. En we willen waarschijnlijk wel een tweede en dan wil ik dit ook weer (lang) borstvoeding geven.

Zij er ook vrouwen die ná de verkleining nog bv konden geven? (heeft met verplaatsing van de tepels te maken dacht ik?)
Ik heb maat 75G en ik heb er bewust voor gekozen om geen borstverkleining te laten doen. Met een goede (Duur!!) Bh in de juiste maat (!!) heb ik nooit last van mijn nek of rug, Bij geen goede BH dragen heb ik dus wel last, bijvoorbeeld met en BH waarvan de bandjes over mijn rug gekruist zitten.

Ooit heb ik mee voorgenomen om eerst kinderen te krijgen en als ze na zwangerschap en borstvoeding erg zouden zijn gaan hangen, dat ik dan een lift zou laten doen. Inmiddels ben ik vier zwangerschappen en in totaal bijna 3 jaar borstvoeding geven verder, maar eigenlijk hangen mijn borsten niet (meer dan bij een ander met een kleinere cupmaat).

En geen kleding kunnen kopen is het ergste non-argument wat ik ooit gehoord heb om in een gezond lichaam te laten snijden! Als bloesjes je niet staan of je past ze niet, dan draag je toch gewoon iets anders?!
Fijn dat Beukenootje nergens last van heeft, maar om dan maar te zeggen dat een goede bh voor iedereen de problemen oplost, slaat natuurlijk nergens op. Althans dat is mijn mening . Ik heb zelf kleine borsten en dus nergens last van, maar wel bij twee vriendinnen meegemaakt dat ze een borstverkleining hebben meegemaakt en beiden zijn er dolgelukkig mee. Je kunt natuurlijk altijd een afspraak maken met een arts en het bespreken. Dan zit je nog nergens aan vast.
Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts om het over een borstverkleining te hebben.

Ik heb een botziekte in mijn schouders en mijn borsten zijn vrij zwaar.

Ik ben bang dat ik niet aan de eisen voldoe voor een vergoeding.

:(
Ah know`t, tha shunt
@beukenootje, dat is echt de grootste kolder van de wereld. Ik draag hele stevige goede bh`s met brede bandjes maar dan nog heb ik last van nek, rug en schouders. Ik heb zelfs mijn haar er voor afgeknipt want dat maakte helemaal dat ik een rare houding aan ging nemen...

Fijn dat jij nergens last van hebt maar ik heb dat wel. Overigens is kleding natuurlijk niet hoofdmoot bij iemand. Het is rete irritant, en natuurlijk kan je dan wat anders dragen maar dat is niet een reden om dan maar geen borstverkleining te doen.
waarom zou je niet in aanmerking komen voor vergoeding KahlanAmnell? De meeste zorgverzekeraars vergoeden al als je boven een D cup zit.
Ik heb een (flink hangende) D maar ben te zwaar,

Ik ben 48 kilo afgevallen maar nog zo'n 20 kilo overgewicht.

Maak me misschien te druk :D

Eerst het gesprek morgen maar eens afwachten en ik heb revaidatie voor mijn botten op het moment dus misschien dat zij ook nog wat voor me kunnen betekenen wat betreft aanvraag van goedkeuring.
Ah know`t, tha shunt
@ Beukenootje: Ik had ook nooit last, maar nu ik de 40 gepasseerd ben, krijg ik dat wel. M'n houding is goed, m'n bh's ook, maar 't zal de leeftijd wel zijn...
quote:pimpelmeesje67 schreef op 20 april 2011 @ 12:31:

@ Beukenootje: Ik had ook nooit last, maar nu ik de 40 gepasseerd ben, krijg ik dat wel. M'n houding is goed, m'n bh's ook, maar 't zal de leeftijd wel zijn...

Dan staat mij dus ook nog het en en ander te wachten (ben nog geen 40). Ik wacht het wel af.....

Biol, draag je ook de juiste maat BH, weet je dat zeker? (las een paar weken geleden in de krant dat 75% van de vrouwen in NL de verkeerde maat BH draagt.

Iederen moet aan haarzelf laten verbouwen wat haar goeddunkt, maar een borstverkleining is gewoon een OK waar risico's aan zitten, die je dus loopt. Ook al is het risico niet groot, je kunt van iedere OK dood gaan aan de complicaties. Is dat het waard, dat risico lopen, om weer leuke kleding te kunnen kopen , even plat gezegd?
quote:Beukenootje schreef op 20 april 2011 @ 12:40:

[...]

Dan staat mij dus ook nog het en en ander te wachten (ben nog geen 40). Ik wacht het wel af.....

Biol, draag je ook de juiste maat BH, weet je dat zeker? (las een paar weken geleden in de krant dat 75% van de vrouwen in NL de verkeerde maat BH draagt.

Iederen moet aan haarzelf laten verbouwen wat haar goeddunkt, maar een borstverkleining is gewoon een OK waar risico's aan zitten, die je dus loopt. Ook al is het risico niet groot, je kunt van iedere OK dood gaan aan de complicaties. Is dat het waard, dat risico lopen, om weer leuke kleding te kunnen kopen , even plat gezegd?Denk je niet dat TO zich wel degelijk bewust is van de risico's? ,volgens mij heeft TO heel goed nagedacht over wat ze wil en waarom ze het wil , het is geen klein kind waar je het tegen hebt !
Het gaat niet om kleding! Het gaat om klachtenvermindering! Ik heb zelf vorig jaar een borstverkleining ( sleutelgattechniek) gehad. In Oktober gebeld met de HA, in Februari was ik aan de beurt. De operatie is goed verlopen, het herstel ging ontzettend goed en heel erg snel ( was ook in goede conditie, rook en drink niet en een goed BMI). Ben er ontzettend blij mee. Ben van een E/F naar een C gegaan. Mijn probleem was dat ik twee cupmaten verschil had. Dat is - samen met een cupmaat groter dan D - een reden voor de verzekering om akkoord te gaan met de vergoeding.

De dagen in de aanloop naar de operatie heb ik me wel heel druk gemaakt. Het was lastig, snijden in een "gezond" lichaam. Wat als er iets gebeurde waardoor mijn lichaam echt verminkt zou worden? Maar de operatie is relatief eenvoudig en redelijk standaard. Complicaties treden wel eens op, maar ik was bereid het risico te nemen. Wel vond ik het echt heel belangrijk om "in shape" te zijn. Voor mijn gevoel was dat het enige wat ik verder nog kon doen.

Mijn leven is echt een stuk aangenamer geworden. Ik heb geen rugklachten meer ( droeg altijd een goede BH!) en ik zit een stuk lekkerder in mijn vel. Mijn gehele houding is veranderd, en ook mijn figuur is trouwens compleet anders. Kwam van maat 40, ( strak om de tieten en flodderig bij de rest) en heb nu een standaard maat 36-38 maat. De littekens zijn zichtbaar, maar niet storend. Het onderste litteken valt weg in je borstplooi, maar het litteken om je tepel en vanaf je tepel naar beneden toe blijf je zien ( wel vervaagt het). Het is in elk geval niet storend.

Ik heb ook bijzonder veel aan het borstenforum gehad. Daar lees je ervaringsverhalen, operatieverslagen ( ook de mijne, onder Madelin) en kun je foto's bekijken van de littekens.

Ook kun je daar veel lezen over het herstel. Als ik het goed heb, heb jij twee kleine kinderen. Daar zou ik even rekening mee houden ivm tillen, stoeien, en de dagelijkse zorg.
altijd hoofdpijn, nekpijn en een slechte houding noem ik geen gezond lichaam hoor! en al zou je snijden in een gezond lichaam, je doet het om van je klachten af te komen en niet voor de mooiigheid.

Bij mij is het inmiddels meer dan 5 jaar geleden, ik was 17. Heb veel complicaties gehad, maar het is het allemaal waard geweest. meer dan dat zelfs.

Littekens vervagen met de tijd ook nog eens enorm. Je ziet bij mij mn littekens vanaf de tepel naar onder ook nijna niet meer.

Wees je bewust van dat er iets fout kan gaan, maar laat je er niet door weerhouden.
quote:fluorescent schreef op 20 april 2011 @ 13:41:

altijd hoofdpijn, nekpijn en een slechte houding noem ik geen gezond lichaam hoor! .Eens! Toch ging het even voor de operatie wel door mijn hoofd dat het in feite gezond was als in "zonder kanker", maar dat is maar heel kort geweest. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.
quote:Beukenootje schreef op 20 april 2011 @ 11:38:

Ik heb maat 75G en ik heb er bewust voor gekozen om geen borstverkleining te laten doen. Met een goede (Duur!!) Bh in de juiste maat (!!) heb ik nooit last van mijn nek of rug, Bij geen goede BH dragen heb ik dus wel last, bijvoorbeeld met en BH waarvan de bandjes over mijn rug gekruist zitten.

Ooit heb ik mee voorgenomen om eerst kinderen te krijgen en als ze na zwangerschap en borstvoeding erg zouden zijn gaan hangen, dat ik dan een lift zou laten doen. Inmiddels ben ik vier zwangerschappen en in totaal bijna 3 jaar borstvoeding geven verder, maar eigenlijk hangen mijn borsten niet (meer dan bij een ander met een kleinere cupmaat).

En geen kleding kunnen kopen is het ergste non-argument wat ik ooit gehoord heb om in een gezond lichaam te laten snijden! Als bloesjes je niet staan of je past ze niet, dan draag je toch gewoon iets anders?!

Ben blij voor jouw dat je kan dealen met jouw grote borsten !

Maar waarom verdedig je,jezelf zo.

En roep je negativiteit op naar anderen als ze wel een bvk willen laten doen.

Ik heb 5 jaar geleden een bvk laten doen,op 40 jarige leeftijd 5 zwangerschappen achter de rug en bij mij ging het helaas niet op dat mijn cup maat minder werd na iedere zwangerschap,wel hingen ze behoorlijk.

Ik had E80 en ben naar een kleine C cup gegaan.

Tot op de dag van vandaag ben ik er ontzettend blij mee ,ik had last van smet plekken,hele lelijke houding aangenomen,ik gruwelde van mijn borsten .

En ja ik heb dus wel een complicatie gehad (die ik gewoon heb overleefd hoor) was niet fijn en het komt best nog wel eens voor .

Hou daar ook zeker rekening mee voor degene die nog moeten.

Maar dat weet je van te voren dat ,dat kan gebeuren.

Ik ben blij voor jou dat je het kan oplossen met goede bh's maar bij mij en vele anderen hier lukt dat niet.
quote:Beukenootje schreef op 20 april 2011 @ 12:40:

[...]

Iederen moet aan haarzelf laten verbouwen wat haar goeddunkt, maar een borstverkleining is gewoon een OK waar risico's aan zitten, die je dus loopt. Ook al is het risico niet groot, je kunt van iedere OK dood gaan aan de complicaties. Is dat het waard, dat risico lopen, om weer leuke kleding te kunnen kopen , even plat gezegd?

Beukenootje, kom eens even uit je tunnel want ik geef in mijn OP volgens mij zeer duidelijk aan dat kleding een leuke bijkomstigheid is maar dat dat voor mij niet een reden is om het te laten doen. Wat denk je?> Dat ik het lekker vind om onder narcose te gaan?

Ik heb iedere dag hoofdpijn, last van mijn nek en schouders en pijn in mijn rug. Dit komt door mijn borsten. En het feit dat jij er blijkbaar geen last van heb wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.

En ja ik draag een juiste BH maat. En ik draag ook goede bh`s. Ik vind dat je erg neerbuigend naar mij doet en dat je erg overtuigd bent van je eigen gelijk in deze.

Omdat jij ergens geen klachten bij ervaart wil het niet zeggen dat iemand anders dat ook niet heeft...

Ik ben me ter dege bewust van de risico`s die er aan vast zitten. Maar altijd overal last van hebben is ook niet prettig. Verre van zelfs.
Ach beukenootje.. Ga je weer?

Ooit (vorig jaar) in een ander BVK topic reageerde je ook zo. Je bent vermoeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven