Gezondheid alle pijlers

Braken

28-12-2011 11:28 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeij dames

Ik zit met een probleem. Ik braak af en toe vooral als ik brood heb gegeten. Ik wil het graag laten stoppen, want ik vind het voor mezelf heel erg vervelend en op deze manier kom ik ook niet aan.
Ehh.... ff langs de huisarts misschien?
Gluten intolerantie?
verba volant, scripta manent.
Loop je niet bij een dietist om aan te komen? Want het lijkt me dat je met je chronische darmziekte wel wat begeleiding op dat gebied kan gebruiken omdat je van alles niet kan eten. En sinds wanneer heb je dat je moet spugen na het eten van brood dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Geef eens wat meer informatie. Je hebt een chronische darm ziekte en je braakt? Dan zou je een opvlamming van je ziekte kunnen hebben. Anders lijkt het me het makkelijkst om brood even te laten staan om je lichaam wat rust te geven en wat anders er voor in de plaats te eten.
Je hebt toch al een keer een post gemaakt dat je niet alles kan eten enzo, en ook tips gekregen waar je mee aan de slag kon?

Heb je daar nog iets mee gedaan of heb je zelf ook actie ondernomen op medisch gebied?
Sinds ik uit het ziekenhuis kwam (rond eind augustus). Ik dacht eerst kwam door al die antibiotica-kuren die ik heb gehad. Ik zal morgen een afspraak maken bij de HA. Het is alleen bij brood zo. De rest van het eten krijg ik wel weg.
Wat heb je voor darmziekte? er zijn hier vast mensen met hetzelfde die je goede tips kunnen geven.
Ik heb Coilitis ulcerosa (zeg maar het zusje van Crohn). De ontsteking zit dan alleen in de dikke darm. Naast dat heb ik aandoening aan mijn zenuwen in mijn voeten (wat het precies en de oorzaak is, weten ze nog niet). Ik ben nog steeds bezig met aankomen, maar ben erachter gekomen dat dit zo is, want voor de darmziekte was aankomen ook al probleem. Ik ben echt aangekomen door prednison-achtige medicijnen. Maar ik ben de kilo's kwijt geraakt door de ernstige longontsteking en een darmbacterie afgelopen zomer. Ik ben erachtergekomen dat eten dat uit de frituur komt, daar kan niet zo goed tegen. Verder kan ik alles wel hebben. Ik eet gewoon aardappels, met vlees en groente. Af en toe een pastagerecht. Ik ben ook niet echt een tussendoortjes eter. Zoals ik al aan het begin van dit topic aangaf, heb ik de misselijkheid en het braken als ik brood en dan heb ik daar af en toe last van. Ik zal morgen de huisarts bellen voor een afspraak (bij mijn huisarts is het bellen op dezelfde dag wanneer je afspraak wilt en vandaag zit iet vol). Ik ben benieuwd wat hij van zegt. Het is echt een probleem aan het worden.
Misschien iets wat op je brood zit? Margarines zijn niet even licht verteerbaar als roomboter en deze vetten roepen de galblaas op om gal te storten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven