brommend geluid
woensdag 17 juni 2015 om 15:28
hallo
sinds een 8-tal maanden heb ik ontzettend veel last van een brommend geluid, dat blijkbaar enkel ik kan waarnemen, als ik het aan anderen vraag horen ze niet dit geluid wat ik bedoel.
het geluid is overal te horen, zowel boven als beneden, echter ik kan niet achterhalen waar het vandaan komt. Ik heb al eens geprobeerd de hoofdschakelaar uit te zetten maar dan hoor ik het nog steeds. Mijn moeder woont een straat verder en daar hoor ik het ook. Het geluid is zowel overdag als 'snachts hoorbaar, echter s nachts natuurlijk des te irritanter. Ik kan er niet meer van slapen.
Het vreemde is dat ik het niet hoor als ik buiten ben, maar alleen als ik binnen ben. Echter heb ik reeds geprobeerd met de hoofdschakelaar uit te zetten maar dan hoor ik het nog steeds, dus dan zou het toch van buiten moeten komen?
iemand een idee hoe dit achterhaald kan worden?
het beïnvloedt enorm mijn gemoedstoestand.
alvast bedankt!
sinds een 8-tal maanden heb ik ontzettend veel last van een brommend geluid, dat blijkbaar enkel ik kan waarnemen, als ik het aan anderen vraag horen ze niet dit geluid wat ik bedoel.
het geluid is overal te horen, zowel boven als beneden, echter ik kan niet achterhalen waar het vandaan komt. Ik heb al eens geprobeerd de hoofdschakelaar uit te zetten maar dan hoor ik het nog steeds. Mijn moeder woont een straat verder en daar hoor ik het ook. Het geluid is zowel overdag als 'snachts hoorbaar, echter s nachts natuurlijk des te irritanter. Ik kan er niet meer van slapen.
Het vreemde is dat ik het niet hoor als ik buiten ben, maar alleen als ik binnen ben. Echter heb ik reeds geprobeerd met de hoofdschakelaar uit te zetten maar dan hoor ik het nog steeds, dus dan zou het toch van buiten moeten komen?
iemand een idee hoe dit achterhaald kan worden?
het beïnvloedt enorm mijn gemoedstoestand.
alvast bedankt!
woensdag 17 juni 2015 om 15:36
Hebben wij ook! Het is een hele lage monotone brom. Wij denken dat het bij de buren vandaan komt. Het is er sinds zij er wonen en nu ze op vakantie zijn is het weg.
Maar wat het dan kan zijn??
Je bent dus niet alleen. En oja, eerst hoorde alleen mijn vriend het. Ik moet echt focussen om het te horen.
Maar wat het dan kan zijn??
Je bent dus niet alleen. En oja, eerst hoorde alleen mijn vriend het. Ik moet echt focussen om het te horen.
woensdag 17 juni 2015 om 15:49
Er resoneert waarschijnlijk ergens iets. En dit is vaak een hele lage trilling, dit kan van een vijverpomp zijn of een luchtafvoer waarvan de ventilator bijv trilt, dat soort dingen
Ik had dit zelf een tijd geleden met mijn computer, mijn harde schijf resoneerde, het geluid was heeel zacht maar toch kon ik het beneden horen en de buurvrouw klaagde over een vreemde brom.
Heb de harde schijf er inmiddels uitgerukt natuurlijk
Ik had dit zelf een tijd geleden met mijn computer, mijn harde schijf resoneerde, het geluid was heeel zacht maar toch kon ik het beneden horen en de buurvrouw klaagde over een vreemde brom.
Heb de harde schijf er inmiddels uitgerukt natuurlijk
woensdag 17 juni 2015 om 15:59
Hier jaren geleden ook zoiets meegemaakt maar alleen 's avonds en 's nachts. Verderop werd gebouwd, het bleek een soort betondroger te zijn plus het aggregaat waar het ding op draaide. Het heeft wel even geduurd eer de oorzaak werd achterhaald maar daarna hebben we er geen last meer van gehad.
verba volant, scripta manent.
woensdag 17 juni 2015 om 16:58
Ik heb er ook last van, ik hoor het vooral 's avonds/ 's nachts als het stil is. Ik dacht eerst dat het mijn mac was maar het geluid bleef toen die uit stond. Vermoed dat het gedeeltelijk tinnitus is want ik hoor altijd wel 'iets' maar soms hoor ik het ook net iets anders, ligt eraan waar ik sta in mijn slaapkamer. Als ik dicht bij het raam sta is het gezoem anders dan dat ik naast mijn bed sta. Misschien zoemt de lantaarnpaal nog steeds alleen minder hoorbaar. En heel af en toe hoor ik een soort van gehuil uit een babyfoon maar geen idee waar dat vandaan komt, beide buren hebben geen kleine kinderen of een baby.
Irritant is het wel.
Irritant is het wel.
woensdag 17 juni 2015 om 17:06
Het zou tinnitus kunnen zijn.
Ik heb het sinds een jaar,en de eerste dagen heb ik me suf gezocht waar het gebrom vandaan kwam.
Dacht dat het de koelkast was..of een afzuiger.
Ik hoor het thuis ook veel erger dan ergens anders.
Ergens anders zijn er vaak wel geluiden die je niet "bekend" zijn,dat leid af.Of de mensen leidden af.
En snacht's is het heel erg,vanwege de stilte.
Ik hoop voor je dat dat het niet is,want het is geen pretje.Verre van.
Ik heb het sinds een jaar,en de eerste dagen heb ik me suf gezocht waar het gebrom vandaan kwam.
Dacht dat het de koelkast was..of een afzuiger.
Ik hoor het thuis ook veel erger dan ergens anders.
Ergens anders zijn er vaak wel geluiden die je niet "bekend" zijn,dat leid af.Of de mensen leidden af.
En snacht's is het heel erg,vanwege de stilte.
Ik hoop voor je dat dat het niet is,want het is geen pretje.Verre van.
woensdag 30 september 2015 om 17:10
Herkenbaar. Stoppen al uitgezet, bij de buren geweest, niets gevonden. Ga na jaren toch echt denken dat het aan mij ligt, maar ik hoor het alleen hier in huis, op vakantie heb ik nergens last van. Het irritante is dat niemand het zegt te horen en dat ik er echt knettergek van wordt. Het is een monotone golvende lage bromtoon mmmm mmmm mmmm mmmm mmmm
Zou dit op de een of andere manier te meten zijn?? Heel heel soms (kan 1x per 3 maanden zijn) houdt het plotseling op, dan lijkt het alsof er een mega druk van mijn oren valt, heerlijk! Dit duurt echter altijd maar een paar minuten en dan begint het weer.
Wat zou dit nu toch kunnen zijn?
Zou dit op de een of andere manier te meten zijn?? Heel heel soms (kan 1x per 3 maanden zijn) houdt het plotseling op, dan lijkt het alsof er een mega druk van mijn oren valt, heerlijk! Dit duurt echter altijd maar een paar minuten en dan begint het weer.
Wat zou dit nu toch kunnen zijn?
zondag 13 december 2015 om 01:46
Heb je al eens contact gezocht met de stichting laagfrequent geluid? Hier vind je hun website. Quote van de website: "Laagfrequent ( < 125 Hz) en infrasoon ( < 25 Hz) geluid is een sterk toenemend, maar nog steeds onderschat fenomeen in de westerse, geïndustrialiseerde wereld. Door de groei van de economie, de toename van steeds zwaardere installaties en de verhoging van druk in leidingen, komen op steeds meer plekken zware, lage bromtonen en trillingen voor."
Kennelijk komt het op verschillende plaatsen in Nederland wel vaker voor, kijk maar naar deze zoekresultaten op google.
Kennelijk komt het op verschillende plaatsen in Nederland wel vaker voor, kijk maar naar deze zoekresultaten op google.