Gezondheid alle pijlers

Bronchostop hoestdrank

06-06-2017 21:41 12 berichten
Mn lieve man kwam net thuis met een hoestdrankje voor mij. Heel aardig maar ook eigenbelang want het schijnt dat ik hem de hele nacht heb wakker gehouden met mn gehoest. :-(

Maar oooo wat is dat vies!! Kokhalzen gewoon. Brrr, krijg er weer rillingen van.

Morgen maar een ander drankje kopen. Tips over welke wel wat makkelijker weg te krijgen is?
Mixen met limonadesiroop
Alle reacties Link kopieren
Heb je al laurierdrop geprobeerd? Langzaam opsabbelen.
Helpt hier altijd meteen.
Gewoon drinken en niet te moeilijk doen. Zonde om een volle fles weer weg te gooien.
Ik heb hem ook één keer gekocht, maar nooit weer. Hier was het slikken met de neus dicht.
Nu weer bisolvon. Is beter te pruimen.
Het ligt eraan wat voor soort hoest het is.

Ik heb goede ervaringen met:

Droge kriebelhoest: Natterman Bronchicum Extra Sterk. Zit codeïne in, dat werkt vrijwel meteen. Het smaakt naar honing, is prima te drinken.
Vastzittende hoest: Broomhexine, en dan de tabletten (bijvoorbeeld van Etos), want de drank is juist weer ontzettend goor. Het duurt wel iets langer voor het echt werkt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
:) thanks! Ik ga er morgen voor op pad. Straks voor het slapen gaan nog maar een keer bronchostop. Brr
Zet een lekker drankje klaar zodat je meteen een slok erachteraan kan nemen, om de vieze smaak weg te spoelen.
Ik heb trouwens goede ervaringen met trachitol.
Susan schreef:
06-06-2017 22:26
Zet een lekker drankje klaar zodat je meteen een slok erachteraan kan nemen, om de vieze smaak weg te spoelen.
Dat wilde ik idd doen maar "spoel" ik dan niet het laagje weg wat achter moet blijven? Of zeg ik nu iets heel doms?
Hoestdrank werkt niet
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
toeffie schreef:
06-06-2017 22:42
Dat wilde ik idd doen maar "spoel" ik dan niet het laagje weg wat achter moet blijven? Of zeg ik nu iets heel doms?
Dat weet ik eigenlijk niet, dat ligt eraan hoe het drankje werkt. De werkzame stof van het drankje dat ik noemde kun je net als broomhexine ook in tabletvorm slikken, de honing in die Natterman zal daarnaast misschien nog iets verzachten op het moment dat je het slikt, maar als je het wegspoelt doet de codeïne nog gewoon z'n werk. Als jouw drankje echt alleen maar verzachtend is voor de keel dan kun je het inderdaad beter niet wegspoelen, maar als dat het enige is wat het doet en het drankje is misselijkmakend smerig dan zou ik dat een te klein effect vinden en een te onaangenaam bij-effect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven