Gezondheid alle pijlers

Buikgriep

22-05-2011 13:26 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vannacht was het er plots. De hevige krampen in de darmen en een maag die draaide als een tol.

Manlief maar lachen... typisch dat het bij mij moet gebeuren. Maar het lachen stopte al gauw! Hij kreeg een halfuur later net dezelfde klachten.

Vorige week had zoontje (1) wat 'plattere' stoelgang als normaal en hij had zijn eten overgegeven.

Volgens onze HA zouden we het van hem overgekregen hebben. Het buikgriepvirus.

Volgens haar zou het mogelijk kunnen zijn dat over een grote week ons kleintje het terug krijgt.

Kan ik hier iets 'preventiefs' aan doen? Wij vertrekken namelijk op vakantie over 12 dagen.
Volgens mij is het een kwestie van uitzieken en afwachten. Maar misschien dat anderen wel tips hebben?
Het gras aan de overkant is niet groen.
Hi,ik zou lekker veel cola gaan drinken dat is nl zo slecht dat het de evt bacteriën dood!
Veel en vaak handen wassen. En blij zijn dat je het nu krijgt en niet tijdens je vakantie
[quote]Scuba schreef op 22 mei 2011 @ 13:31:

Veel en vaak handen wassen. En blij zijn dat je het nu krijgt en niet tijdens je vakantie :)[/quote]

Maar ze is toch juist bang dat haar zoon het opnieuw krijgt en dan is het wel vakantie.

Heel vaak handen wassen, wc regelmatig schoonmaken, zijn lepeltje niet even aflikken of tegen je mond houden om te voelen of het niet te warm is, niet van jullie bord of beker laten eten of drinken.
Deurkrukken ontsmetten, gewoon lekker met dettol aan de slag dus.
Heel goed schoonmaken is de enige remedie tegen verspreiding.
This is not kosher!
quote:monaflora schreef op 22 mei 2011 @ 13:26:

Manlief maar lachen...

Wat raar dat jouw man lacht als je je zo beroerd voelt.

Net als wat de anderen zeggen, alles goed schoonmaken en heel vaak je handen wassen.
Beddegoed ook goed (heet!) wassen.

En je kleding ook wassen na een dag dragen.

Theedoeken, handdoeken etc. dus ook...
Inderdaad wat ik ook al dacht... vooral goed en grondig met dettol aan de slag en proberen om zoonlief te beschermen tegen mij zelf (wat klinkt dat onaardig.)

Mijn zus komt hem ophalen morgen want ik heb geen energie. En een 1 jarige die rondkruipt vraagt nogal wat energie!
Een tijdje terug had ik het ook, heb ik hier ook om hulp gevraagd. Klik!

Misschien heb je er wat aan. Ik heb toen een hele fles cola gedronken, steeds een klein beetje. 2 dagen later was het over.

Beterschap!
quote:Ti_Ta_Tuttebelle schreef op 22 mei 2011 @ 13:56:

Een tijdje terug had ik het ook, heb ik hier ook om hulp gevraagd. Klik!

Misschien heb je er wat aan. Ik heb toen een hele fles cola gedronken, steeds een klein beetje. 2 dagen later was het over.

Beterschap! Bedankt!
Tut, zo herkenbaar je topic. Ik zit nu in de fase dat er (ook langs beide kanten) niets meer uitkomt. Er is waarschijnlijk ook niets meer! Maar mijn buik rommelt. Precies of ik krijg trek! Misschien toch maar eens een danoontje proberen.
Heb je voor buikgriep de huisartsenpost op zondag gebeld?
Tegen de tijd dat je op vakantie gaat is het allang over hoor. Gewoon uitzieken en over een paar dagen ben je waarschijnlijk gewoon beter.
quote:feeks schreef op 22 mei 2011 @ 14:25:

Heb je voor buikgriep de huisartsenpost op zondag gebeld?Ja maar daar zijn ze toch ook voor? Dat je een vraag kan stellen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:feeks schreef op 22 mei 2011 @ 14:25:

Heb je voor buikgriep de huisartsenpost op zondag gebeld?Ik woon in België en bij ons heet dit gewoon de 'huisarts van wacht'. En ja dat hebben we dus gedaan. We dachten namelijk eerst aan voedselvergiftiging aangezien we het allebei op het bijna zelfde tijdstip kregen en ons kleintje het niet had. Hij had gisterenavond iets anders gegeten dan wij...
MV.. huisartsenpost = er voor S P O E D ... Niet voor vragen over buikgriep of dat je aan de diarree bent 1 dag of nacht.

wanneer het aanhoud 2 a 3 dagen ja dan moet je de huisarts eens bellen en dat kan gewoon van maandag t/m vrijdag.

Elke idioot weet dat wanneer je buikgriep hebt of aan t overgeven bent , dat GEEN BLOED = GOED en iedereen weet dat je zoveel mogelijk vocht tot je moet nemen ivm uitdroging.

Men gaat er maar gewoon klakkeloos vanuit dat een HAP in t weekend voor alledaagse dingen er is die je doordeweeks ook met je eigen huisarts kan bespreken.
bij voedselvergiftiging:

Wanneer de huisarts inschakelen?

Raadpleeg uw arts als zich één van de volgende situaties voordoen:

misselijkheid, braken of diarree dat langer duurt dan twee dagen;

de zieke persoon is jonger dan drie jaar.

de symptomen beginnen na een recente buitenlandse reis.

andere mensen die hetzelfde aten zijn ook ziek.

scherpe krampen of pijn die niet weggaan na 10-15 minuten.

de buik van de zieke zwelt op.

de huid en/of ogen worden geel.

de zieke heeft braaksel met bloed of bloederige ontlasting.

de zieke ontwikkelt problemen met de ademhaling, spreken of slikken.
quote:Zespri79 schreef op 22 mei 2011 @ 14:42:

MV.. huisartsenpost = er voor S P O E D ... Niet voor vragen over buikgriep of dat je aan de diarree bent 1 dag of nacht.

wanneer het aanhoud 2 a 3 dagen ja dan moet je de huisarts eens bellen en dat kan gewoon van maandag t/m vrijdag.

Elke idioot weet dat wanneer je buikgriep hebt of aan t overgeven bent , dat GEEN BLOED = GOED en iedereen weet dat je zoveel mogelijk vocht tot je moet nemen ivm uitdroging.

Men gaat er maar gewoon klakkeloos vanuit dat een HAP in t weekend voor alledaagse dingen er is die je doordeweeks ook met je eigen huisarts kan bespreken.

Sommige mensen weten niet zoveel over hun eigen lichaam of veelvoorkomende ziektes. Of sommige mensen zijn gewend om over elke klacht hun huisarts te bellen.

Je post is leuk geprobeerd, en zlef zou ik ook never nooit bellen, maar dit gedrag krijg je er bij sommige mensen toch niet uit. En om eerlijk te zijn is even bellen en dan gerustgesteld zijn, beter dan dat mensen zich vanaf vrijdagmiddag opeten van de stress over een onbenullige klacht in mijn ogen.
Dan heeft TO het goed gedaan. Meerdere mensen die het zelfde gegeten hebben. Zij en haar man. Ik zou het ook vreemd vinden, 1/2 uur na elkaar ziek en zou dus ook sneller aan voedselvergiftiging denken dan een virus.
quote:Draakje29 schreef op 22 mei 2011 @ 14:50:

Dan heeft TO het goed gedaan. Meerdere mensen die het zelfde gegeten hebben. Zij en haar man. Ik zou het ook vreemd vinden, 1/2 uur na elkaar ziek en zou dus ook sneller aan voedselvergiftiging denken dan een virus.

Bedankt draakje, begon me bijna schuldig te voelen.

Wij gaan zelden of nooit naar de dokter. Maar nu vonden we het echt nodig! Vooral omdat we het allebei hebben!
quote:_jessie_ schreef op 22 mei 2011 @ 14:46:

[...]

Sommige mensen weten niet zoveel over hun eigen lichaam of veelvoorkomende ziektes. Of sommige mensen zijn gewend om over elke klacht hun huisarts te bellen.

Je post is leuk geprobeerd, en zlef zou ik ook never nooit bellen, maar dit gedrag krijg je er bij sommige mensen toch niet uit. En om eerlijk te zijn is even bellen en dan gerustgesteld zijn, beter dan dat mensen zich vanaf vrijdagmiddag opeten van de stress over een onbenullige klacht in mijn ogen.

Op vrijdagmiddag kun je nog bellen

Als ik van vriendin hoor, voor wat voor onzin zij in weekend (ja, ze heeft dan dienst) gebeld wordt, of soms uit bed gehaald.
Monaflora, je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen dat je hebt gebeld. Hopelijk hebben jullie geen last meer en krijgt je zoontje het niet nog een keer en kunnen jullie gewoon van de vakantie genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven