Gezondheid alle pijlers

Chronische hyperventilatie

11-09-2016 13:46 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Chronische hyperventilatie, gek wordt ik er van. Een paar jaar geleden had ik een burn out, en had ik er ook last van. Ik heb toen ademhalingsoefeningen bij de fysiotherapeut gehad, en dat werkte goed. Een paar maanden geleden heb ik iets ingrijpends meegemaakt, en sindsdien heb ik er weer last van. Eerst af en toe, nu constant. Ik heb geprobeerd de ademhalingsoefeningen toe te passen, maar het lukt me niet echt er uit te komen. Van de huisarts heb ik een betablokker gekregen, dit leek een paar dagen te helpen, maar inmiddels ook niet meer. En ik wordt er een beetje moedeloos van, continue dat vervelende gevoel. Wie herkent dit, en is er uiteindelijk van af gekomen, en op welke manier?
Niet tegen verzetten, accepteren dat je het hebt en doorgaan met de ademhaling oefeningen. Daarnaast veel buitenlucht en beweging.
Weer onder begeleiding van de fysio gaan oefenen! Waarschijnlijk doe je toch net iets niet goed, waardoor je niet uit deze fase komt.

Sterkte! Ik weet hoe rot het is. Wel goed dat je het herkent!
Ik ben op advies van de huisarts maar een ademhalingstherapeut gegaan, dat heeft mij heel goed geholpen.

Sterkte! Ik weet hoe vervelend het is,
Ik heb er ook last van gehad, heel naar en angstig. Vooral de angst dat het je zo maar kan overvallen.

Psychosomatische fysiotherapie heeft bij mij geholpen om lichaam en geest een beetje in balans te krijgen. Daarnaast ook ontspannings yoga (yin yoga en nidra yoga).

Sterkte!
Heb hetzelfde gehad naast een angst en paniekstoornis.

Ik kreeg uiteindelijk paroxetine, welke ik overigend niet duffte in te nemen.

Uiteindelijk toch gedaan bij de huisarts.

Na een week of 6 begon t te werken.

Vroeg me af waarom ik dit niet eerder had gedaan.
Bij mij hielp mensendieck. Nu merk ik het heel af en toe nog. Remedie nu is: accepteren en weten dat het weer over gaat.
Hoi Ninepien,

Misschien dat je hier wat tussen vindt: Hyperventilatie (hartkloppingen etc.)
Wanneer één deur sluit, opent de ander zich..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven