Chronische pijn - vervolg

zaterdag 16 maart 2019 om 21:02
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

donderdag 9 mei 2019 om 12:46

donderdag 9 mei 2019 om 17:19
Heb je ook iets tegen de migraine Kohaku?
Vandaag bij de neuro geweest. Geen rare vaten of aneurysma’s gelukkig.
De medicijnen die ik heb hebben een paar maanden nodig om goed te werken. Ik heb (bij alle medicijnen) nogal snel last van de bijwerkingen. Dus ze gaat ze nu niet ophogen omdat deze medicijnen nu zorgen voor wat dipperig gevoel, minder zin in dingen en ik in het verleden twee keer een PPD gehad heb. Ze werken optimaal bij 100mg per dag, ik zit op 60. Heb over een paar weken een afspraak bij de neuropsycholoog (stond al) dus daar ook bepalen of we verder gaan en anders kijken of andere medicijnen een betere oplossing zijn. Ze vond overigens UWV wel snel in hun oordeel. (Ik ook).
Vandaag bij de neuro geweest. Geen rare vaten of aneurysma’s gelukkig.
De medicijnen die ik heb hebben een paar maanden nodig om goed te werken. Ik heb (bij alle medicijnen) nogal snel last van de bijwerkingen. Dus ze gaat ze nu niet ophogen omdat deze medicijnen nu zorgen voor wat dipperig gevoel, minder zin in dingen en ik in het verleden twee keer een PPD gehad heb. Ze werken optimaal bij 100mg per dag, ik zit op 60. Heb over een paar weken een afspraak bij de neuropsycholoog (stond al) dus daar ook bepalen of we verder gaan en anders kijken of andere medicijnen een betere oplossing zijn. Ze vond overigens UWV wel snel in hun oordeel. (Ik ook).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

donderdag 9 mei 2019 om 19:07
Ja. Ze heeft in ieder geval bevestigd dat het geen tekenbeet is.
De plek wordt niet groter, jeukt niet (alleen in het begin toen ik het ontdekte) en doet ook geen pijn. Ik moet het nog even in de gaten houden, zodra het groter wordt of gaat jeuken/steken moet ik wel aan de bel trekken.

donderdag 9 mei 2019 om 20:19

donderdag 9 mei 2019 om 20:29
Jakkie, alles in de blender. Gaan ze haar Schisis opereren?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 9 mei 2019 om 20:44
Het heeft er mee te maken. Haar lip en gehemelte zijn gesloten toen ze 8 maanden was. Toen op 4 jarige leeftijd een spraakverbeterende operatie en op 10 jarige leeftijd een bottransplantatie naar haar kaak ( daar miste ze ook een stuk)
Nu aan beide kaken. Bovenkaak gaat maximaal naar voren en onderkaak een stuk naar achteren. ( ze heeft nu een centenbakkie zeg maar)
Haar kaak slaat nu regelmatig " op slot ", als ze er niks aan doen kan ze over een paar jaar niks meer eten.
Het is een pittige ingreep.
Alles doorsnijden, en weer vastzetten met plaatjes en schroeven.
Zowel onder als boven dus.
Het grootste risico bij deze ingreep is het gevoelloos worden van ( een deel van) haar gezicht.
Dat kan wel tot een jaar duren voor het weer goed is.
Als alles op zijn plek zit en geheeld is, volgt waarschijnlijk nog een operatie aan haar lip( het litteken scheurt nu en bloedt af en toe) en haar neus. ( is wat ongelijk)
En dan zijn we hopelijk klaar na al die ingrepen en ruim 10 jaar een beugel dragen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

donderdag 9 mei 2019 om 23:35
Mijn nichtje heeft een soortgelijke operatie gehad, Lientje. Dat is heel mooi geworden. Het is wel een heel pittige ingreep. En zij werd ook helemaal gek van het baby-voer. Ze werd op den duur heel bedreven in het fijnsabbelen van gewoon eten. Dat propte ze in kleine stukjes via haar wang naar binnen
Nartjie, vervelend lijkt me dat zeg. Zeker ‘s nachts. Sterkte! Merk je ook al wel voordelen van de pomp? Of is het daarvoor te vroeg?
Goed nieuws, Kwebbel. Fijn!
Superfijn nieuws SuzyQ!
Lise ook goed te horen dat het met jou goed gaat na de ingreep. Ik hoop echt dat hij er niet alsnog uit hoeft. Het mag ten slotte ook wel eens een keer mee zitten bij je hè?
Yellow - positieve vibes ook van mij voor jou!
Cesium: gaat het nu wat beter met de hoofdpijn?
Voor de rest (en iedereen): lekker slapen!

Nartjie, vervelend lijkt me dat zeg. Zeker ‘s nachts. Sterkte! Merk je ook al wel voordelen van de pomp? Of is het daarvoor te vroeg?
Goed nieuws, Kwebbel. Fijn!
Superfijn nieuws SuzyQ!

Lise ook goed te horen dat het met jou goed gaat na de ingreep. Ik hoop echt dat hij er niet alsnog uit hoeft. Het mag ten slotte ook wel eens een keer mee zitten bij je hè?

Yellow - positieve vibes ook van mij voor jou!
Cesium: gaat het nu wat beter met de hoofdpijn?
Voor de rest (en iedereen): lekker slapen!
donderdag 9 mei 2019 om 23:45
Heftige operatie nu op deze leeftijd dus. Als ze klein zijn, zijn ze het zo weer vergeten. Mijn vader heeft ook zo’n zware kaakoperatie gehad. Zijn onderkaak was te klein waardoor hij telkens zijn bovenkaak weer naar voren duwde. Zijn boventanden stonden dan steeds bijna recht naar voren. Die operatie heeft ie achttien jaar geleden gehad. Toen Zaten onder- en bovenkaak een aantal weken met ijzerdraad aan elkaar vast schiet me nu te binnen. Hahaha! Gelukkig is ie dol op Brinta. Alleen door een rietje was even wennen. Veel soep gegeten en smoothies. Het is wel mooi geworden hoor, daarna wel wat klachten overgehouden idd.lientje69 schreef: ↑09-05-2019 20:44Het heeft er mee te maken. Haar lip en gehemelte zijn gesloten toen ze 8 maanden was. Toen op 4 jarige leeftijd een spraakverbeterende operatie en op 10 jarige leeftijd een bottransplantatie naar haar kaak ( daar miste ze ook een stuk)
Nu aan beide kaken. Bovenkaak gaat maximaal naar voren en onderkaak een stuk naar achteren. ( ze heeft nu een centenbakkie zeg maar)
Haar kaak slaat nu regelmatig " op slot ", als ze er niks aan doen kan ze over een paar jaar niks meer eten.
Het is een pittige ingreep.
Alles doorsnijden, en weer vastzetten met plaatjes en schroeven.
Zowel onder als boven dus.
Het grootste risico bij deze ingreep is het gevoelloos worden van ( een deel van) haar gezicht.
Dat kan wel tot een jaar duren voor het weer goed is.
Als alles op zijn plek zit en geheeld is, volgt waarschijnlijk nog een operatie aan haar lip( het litteken scheurt nu en bloedt af en toe) en haar neus. ( is wat ongelijk)
En dan zijn we hopelijk klaar na al die ingrepen en ruim 10 jaar een beugel dragen.
vrijdag 10 mei 2019 om 08:46
Omdat dochter een anorexiaverleden heeft en nu ook nog niet al te zwaar is ( ze weegt 50 kg) zetten ze de boel niet vast met ijzerdraad maar met elastiekjes Suzy.
Dan kan ze toch nog haar mond een beetje bewegen. En wat eten naar binnen krijgen.
Arts durfde het anders niet aan, je valt toch altijd wat af en gezien dochters gewicht vond hij dat ( zei hij heel voorzichtig) toch een risico.
Doro, dochter is in het ziekenhuis altijd heel dwars. Wil niet drinken, niet luisteren enz.
Zogauw als ze thuis is, gaat het prima met haar en gaat ze gelijk drinken.
Bij de vorige operatie zat ze na vier dagen al aan de patat thuis.
Ze zei: ik zuig het wel naar binnen. En het lukte haar ook nog al sabbelend.
Dan kan ze toch nog haar mond een beetje bewegen. En wat eten naar binnen krijgen.
Arts durfde het anders niet aan, je valt toch altijd wat af en gezien dochters gewicht vond hij dat ( zei hij heel voorzichtig) toch een risico.
Doro, dochter is in het ziekenhuis altijd heel dwars. Wil niet drinken, niet luisteren enz.
Zogauw als ze thuis is, gaat het prima met haar en gaat ze gelijk drinken.
Bij de vorige operatie zat ze na vier dagen al aan de patat thuis.
Ze zei: ik zuig het wel naar binnen. En het lukte haar ook nog al sabbelend.

lientje69 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 09:20
0.14% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

vrijdag 10 mei 2019 om 09:24
Straks heb ik een intake bij -jawel- de sportschool. Ze zeggen ook mij te kunnen begeleiden bij het heel rustig aan opbouwen van sporten. We gaan het zien.
Ik probeer elke dag wat aan beweging te doen. Alhoewel ik echt mijn best doe, merk ik dat het toch minder wordt met mijn conditie. Dat kan progressie zijn van mijn ziekte, maar aangezien mijn bloedwaarden stabiel zijn, is het misschien wel ‘gewoon’ een gebrek aan conditie. Dus wie weet kom ik verder met professionele begeleiding. Het is in elk geval het proberen waard.
Uiteraard heb ik nu een veel te duur abonnement afgesloten, voor een te lange tijd. Ik noem het maar een stok achter de deur
Ik probeer elke dag wat aan beweging te doen. Alhoewel ik echt mijn best doe, merk ik dat het toch minder wordt met mijn conditie. Dat kan progressie zijn van mijn ziekte, maar aangezien mijn bloedwaarden stabiel zijn, is het misschien wel ‘gewoon’ een gebrek aan conditie. Dus wie weet kom ik verder met professionele begeleiding. Het is in elk geval het proberen waard.
Uiteraard heb ik nu een veel te duur abonnement afgesloten, voor een te lange tijd. Ik noem het maar een stok achter de deur