Cipramil druppeks en erg misselijk :-(
donderdag 10 februari 2011 om 05:49
Ik ben gisteravond begonnen met 2 druppels Cipramil / Citalopram, dus echt minimaal. Maar ik werd vannacht supermisselijk wakker, en dat ben ik nog steeds Verder heb ik geen bijwerkingen, maar dit gevoel is vreselijk.. Is dit normaal?? Hoe lang duren die bijwerkingen? Kan ik iets tegen die misselijkheid nemen?
donderdag 10 februari 2011 om 11:19
Hoihoi!
Ik ken deze situatie helemaal!! Ik heb ook een braakfobie en het opbouwen was heel moeilijk. Met name vanwege die angst voor misselijkheid!
Wat ik heb gedaan:
- 1 druppel per 2 dagen ophogen. Ga pas verder als je je er klaar voor voelt. Er is geen haast bij, je móet niks. Er is geen streefdatum, het duurt alleen langer voordat het werkt.
- bij de huisarts tabletjes gevraagd tegen misselijkheid. Puur voor deze periode.
Daarnaast ben ik er inmiddels van overtuigd dat deze angst je bijwerkingen echt kunnen veroorzaken. Realiseer je altijd: het gaat ook weer over!
Ik heb trouwens met Paroxetine/Seroxat opgebouwd, in de vorm van een drankje. Per week 1/2 ml erbij.
Ik ken deze situatie helemaal!! Ik heb ook een braakfobie en het opbouwen was heel moeilijk. Met name vanwege die angst voor misselijkheid!
Wat ik heb gedaan:
- 1 druppel per 2 dagen ophogen. Ga pas verder als je je er klaar voor voelt. Er is geen haast bij, je móet niks. Er is geen streefdatum, het duurt alleen langer voordat het werkt.
- bij de huisarts tabletjes gevraagd tegen misselijkheid. Puur voor deze periode.
Daarnaast ben ik er inmiddels van overtuigd dat deze angst je bijwerkingen echt kunnen veroorzaken. Realiseer je altijd: het gaat ook weer over!
Ik heb trouwens met Paroxetine/Seroxat opgebouwd, in de vorm van een drankje. Per week 1/2 ml erbij.
donderdag 10 februari 2011 om 19:41
Ik heb geen moeite met tabletten slikken. Omdat ik vooraf al wist dat opbouwen vanwege de angst moeilijk zou worden, had de huisarts daarop geanticipeerd.
Ik kreeg daarom een antidepressiva die aansloot op de klachten én geleidelijker opgebouwd kan worden.
Soms moet je zelf wel een beetje rondkijken omdat niet iedere huisarts weet dat er ook vloeibare vormen zijn (druppels, drankje). Uiteindelijk bleek citalopram/cipramil niet de oplossing en ben ik gestart met Paroxetine (drankje/suspensie). Opbouw heeft veel langer geduurt, maar het ging op dat moment al zo slecht dat ik stress door misselijkheid er niet meer bij kon hebben.
Succes met opbouwen!!!
Ik kreeg daarom een antidepressiva die aansloot op de klachten én geleidelijker opgebouwd kan worden.
Soms moet je zelf wel een beetje rondkijken omdat niet iedere huisarts weet dat er ook vloeibare vormen zijn (druppels, drankje). Uiteindelijk bleek citalopram/cipramil niet de oplossing en ben ik gestart met Paroxetine (drankje/suspensie). Opbouw heeft veel langer geduurt, maar het ging op dat moment al zo slecht dat ik stress door misselijkheid er niet meer bij kon hebben.
Succes met opbouwen!!!
zondag 13 februari 2011 om 12:02
Dankjullie voor de reacties! Ik denk dat de misselijkheid puur van angst/paniek was, want mijn psych vertelde later op die ochtend ook dat het heel onwaarschijnlijk was van 2 druppels Cipramil. Inmiddels ben ik al opgehoogd naar 4 druppels en heb alleen soms wat last van hoofdpijn en een beetje minder eetlust (weeig in mijn maag).
De druppels heb ik gekregen omdat je die heel langzaam kunt opbouwen ivm de bijwerkingen.
De druppels heb ik gekregen omdat je die heel langzaam kunt opbouwen ivm de bijwerkingen.
maandag 21 februari 2011 om 10:12
yoelle, hoe gaat het nu met je?
Ik ben zaterdag begonnen met 1 druppel, gisteren 2 en doodziek (vooral misselijk en afgevlakt gevoel) geweest. Vanochtend psych gebeld en hij zei dat ik volgende druppel pas mag nemen als ik me weer beter voel. Dus vandaag weer 2 druppels. Ik weet dat ik hier doorheen moet, maar wow, wat voel ik me rot.
Ik ben zaterdag begonnen met 1 druppel, gisteren 2 en doodziek (vooral misselijk en afgevlakt gevoel) geweest. Vanochtend psych gebeld en hij zei dat ik volgende druppel pas mag nemen als ik me weer beter voel. Dus vandaag weer 2 druppels. Ik weet dat ik hier doorheen moet, maar wow, wat voel ik me rot.
maandag 21 februari 2011 om 21:14
BobdeBouwer, met mij gaat het nu weer goed moet ik zeggen!! Zit nu op 5 druppels per dag, en heb niet heel veel klachten.. Wel minder/geen eetlust, maar niet echt misselijk te noemen, maar echt lekker ook niet!!! Mij hebben ze ook gezegd, als je je niet lekker voelt, niet meer druppels nemen tot het gevoel over is.. Het is wel echt shit waar je doorheen moet hoor, ik heb er ook dagen bij dat ik me zwaar k*t voel, en t liefst meteen wil stoppen.. Heb ook geen idee hoe lang die bijwerkingen aanhouden? Dacht een week of 2-3 toch?
maandag 21 februari 2011 om 22:22
Mooi voor je yoelle! Tot hoever moet jij ophogen?
Dus jij houdt ook een aantal dagen dezelfe dosering aan, totdat je je weer iets beter voelt en dan hoog je op? Zo wil ik het ook gaan doen.
Psych zei tegen mij dat het idd 2-3 weken zou duren met die bijwerkingen, maar goed, elk lichaam is verschillend.
(Zegt psych vanochtend: 2 druppels? Da's 4 mg? De meeste mensen beginnen met een startdosis van 10 mg! kan ik er wat aan doen dat ik al doodziek wordt van 2 druppels!)
groetjes Bob
PS Voel je welkom om op het Goeie dag, slechte dag topic mee te schrijven als je daar behoefte aan hebt!
Dus jij houdt ook een aantal dagen dezelfe dosering aan, totdat je je weer iets beter voelt en dan hoog je op? Zo wil ik het ook gaan doen.
Psych zei tegen mij dat het idd 2-3 weken zou duren met die bijwerkingen, maar goed, elk lichaam is verschillend.
(Zegt psych vanochtend: 2 druppels? Da's 4 mg? De meeste mensen beginnen met een startdosis van 10 mg! kan ik er wat aan doen dat ik al doodziek wordt van 2 druppels!)
groetjes Bob
PS Voel je welkom om op het Goeie dag, slechte dag topic mee te schrijven als je daar behoefte aan hebt!
dinsdag 22 februari 2011 om 08:27
Nou, mijn psych wil de komende 2 weken nog aankijken met 5 druppels (dus 10 mg) omdat ik me nu al stukken beter voel dan eerst. Qua depressie/somberheid/angst dan, niet qua bijwerkingen hahaha...
Klopt, ik heb de eerste 3 dagen 2 druppels gepakt, toen weer 3 dagen 3 druppels, toen 3 dagen 4 druppels en nu dus 5..
Tja, dat snap ik dus ook niet, dat andere mensen met 10 mg beginnen! Pff k moet er niet aan denken.. :S
Klopt, ik heb de eerste 3 dagen 2 druppels gepakt, toen weer 3 dagen 3 druppels, toen 3 dagen 4 druppels en nu dus 5..
Tja, dat snap ik dus ook niet, dat andere mensen met 10 mg beginnen! Pff k moet er niet aan denken.. :S
dinsdag 22 februari 2011 om 10:46
dinsdag 22 februari 2011 om 11:04
Ik heb ze ook via de psychiater gekregen.. Heb eerst 2x een intake gehad, maar omdat ik er helemaal doorheen zat heb ik toen Cipramil gekregen.. Ik ga nu 1x per week naar de psychiater, en krijg 1x per week een PIT verpleegkundige thuis om me te ondersteunen thuis.. Vanmiddag komt deze voor de 1e keer..
Moet wel zeggen dat ik me vandaag wel echt shit voel! Erg paniekerig, zenuwachtig en totaal geen honger.. Ook merk ik dat de kindjes me een beetje teveel zijn momenteel pff..
Moet wel zeggen dat ik me vandaag wel echt shit voel! Erg paniekerig, zenuwachtig en totaal geen honger.. Ook merk ik dat de kindjes me een beetje teveel zijn momenteel pff..