Gezondheid alle pijlers

citalopram ervaringen?

21-08-2010 11:39 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal

ik slik sinds een paar weken citalopram 20 mg en ik ben nu vanaf afgelopen donderdag 10mg aan het slikken ivm afbouwen.

Op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik zwanger ben..(moet vandaag ongesteld worden maar nog geen tekenen aan de wand)

nu staat er in de bijsluiter dat als je zwanger wilt worden of bent dat je moet overgaan op een ander middel en ik ben dus bezorgd...

Kindje zou welkom zijn maar wat als die pillen echt invloed zouden hebben op het ongeboren kindje..

(weekendarts bellen met deze vraag gaat me beetje te ver..maar misschien heeft iemand hier ervaring hiermee.)

dus mijn vraag uiteindelijk : heeft citalopram (slik het nu bijna 3 weken) invloed op een evt. Ongeboren baby?
Heb je het niet op Google of in de bijsluiter kunnen vinden? Het is toch een AD, of vergis ik me? En is drie weken dan niet veel te kort?

Ik heb geloof ik meer vragen dan jij, sorry
Google
bijsluiter zegt dit: (typ het ff over)

zwangerschap:

gebruik dit middel NIET als u zwanger bent of binnenkort zwanger wilt worden.over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend.gebruikt u dit middel al,meld het dan aan uw arts als u binnekort zwanger wilt worden of als u zwanger bent. U zult dan (tijdelijk) moeten overstappen op een ander middel.

En het is een ad inderdaad (ik heb het gekregen ter voorkoming van psychose na stoppen met blowen)

voor de werking is 3 weken te kort maar bijwerkingen zijn te heftig.
Waarom heb je donderdag dan geen contact opgenomen met je arts ipv zelf te gaan afbouwen?

En heb je al een zwangerschapstest gedaan?

AD ter voorkoming van een psychose daar zijn toch AP voor?

Haha, allemaal vragen.

En Citalopram kan best geslikt worden tijdens de zwangerschap, het is alleen afwegen wat de beste keuze is voor moeder en kind.

Kijk anders even hier: http://www.poppoli.nl/smartsite.dws?id=POPPOLI
Prikker, ben even zo vrij geweest om het vergrootglaasje aan te klikken. Meid, een kindje... zet dat voorlopig maar beter even uit je hoofd.
@yeti ik ben in dagbehandeling dus heb wel degelijk contact gehad hierover.

Heb nog geen test gedaan omdat ik vandaag ongestel moet worden (dus beetje vroeg voor test)

en dit is op voorschrift van psych dus die weet echt wel waarom hij me dit en geen ap heeft gegeven (ben ook nooit pyschotisch geweest en ben er ook niet bang voor maar psych vond het verstandig)

@ toytje ik heb hier niet bewust voor gekozen, ik gebruik gewoon anticonceptie maar misschien is er iets mis gegaan..en ik ben zwaar tegen abortus.
@prikker, ik begrijp het. Hopelijk word je gewoon ongesteld, kan altijd wel een keertje wat later zijn.
Waarom ben je nu alweer aan het afbouwen??

Ik slik al anderhalf jaar citalopram 20 mg en dat moet nog wel even (rest van mijn leven waarschijnlijk)
@isabon zoals ik al zei waren de bijwerkingen zo heftig dat het geen optie is om door te gaan hiermee.

Wel vervelend voor je dat je dit zo lang moet slikken.
Ah ja de eerste 6 weken is altijd de hel.... maar daarna gaat dat weg gelukkig

Waar heb je veel last van?
De eerste weken van AD zijn altijd lastig.

Ik slik Citolapram 40mg al een hele poos en ben van plan het nog wel even te slikken.

Het is geen doodzonde om AD te slikken, als je het nodig hebt heb je het gewoon nodig.
A dirty mind is a joy forever
het gaat er in dit geval niet echt over welke bijwerkingen ik heb en of het niet te vroeg is om af te bouwen.

Ik heb hier namelijk mijn redenen voor (en dit is allemaal in overleg met psych)

ik vroeg me alleen af of mensen ervaring hadden met (perongeluk) zwanger worden tijdens het gebruik.

En ik vind het zeker geen doodzonde om het te slikken maar de emotionele belading (moeder die heel erg veranderde) is voor mij zo groot dat dit ook als een van de vele bijwerkingen te zien is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven