Gezondheid alle pijlers

Constant gespannen

15-07-2010 09:02 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ex die vriend het leven zuur maakt, binnenkort weer rijexamen, een baan waar ik het totaal niet naar mijn zin heb....

Ik heb een constante spanning in mijn buik. Lijkt wel alsof ik gewoon niet meer weet hoe ik moet ontspannen. Ik word er echt gek van! Heeft iemand tips?
Perfectionisme is niet perfect...
quote:yathibiyya schreef op 15 juli 2010 @ 09:34:

[...]

Die kende ik nog niet. Nou als jij het aan je water voelt, zal het goed komen

Inderdaad!

En trek vandaag voor je gaat shoppen nog de agenda's met je vriend, dan kunnen jullie meteen een dagje sauna prikken. Of desnoods een avond. In sommige sauna's krijg je korting op de entree als je na een bepaalde tijd pas binnen komt.
Lavendelolie kopen (van Weleda bijv.), je hele lichaam er meerdere keren per dag mee insmeren, vooral je buik.
quote:Gebakkie schreef op 15 juli 2010 @ 09:44:

Wanneer moet je afrijden? Dan kunnen we voor je gaan duimen Mmmmmm, niemand weet het, omdat ik het verschrikkelijk vind om weer te moeten zeggen dat ik gezakt ben. Maarre niet komende week, maar de week erna. Ergens aan het begin van de week...
quote:mamzelle schreef op 15 juli 2010 @ 09:45:

Mijn zus is een speciaal rijexamen gaan doen nadat ze vier keer gezakt was, en heeft het de vijfde keer gehaald. Al heel lang geleden. Zeg ik iets heel stoms als ik 'staatsexamen' roep? (heb zelf geen rijbewijs).Ja staatsexamen! Om rustig te blijven zeg ik gewoon tegen mijzelf dat ik gewoon lekker voor mn staatsexamen ga en die haal ik sowieso!
quote:Zamirah schreef op 15 juli 2010 @ 09:46:

Slaap je wel goed?

Voor het mediteren neem ik gewoon tijd, hoe druk ik het ook heb, het gaat gewoon vóór. Ik heb het echt nodig, als ik moet werken zet ik er de wekker er iets eerder voor. Bovendien heeft het zo'n een positief effect op je manier van denken dat dat gestresste gevoel er vanzelf afgaat.

Nee ik slaap helemaal niet goed.

Hoe of waar heb je geleerd om te mediteren dan?
quote:La Vie en Rose schreef op 15 juli 2010 @ 09:53:

Ik herken dat gevoel wel Yath en het is ook niet zo gek dat je dat nu zo ervaart!

Je bent een kei en doet alles hartstikke goed, misschien doe je alleen té veel Stapje terug in alles?

Het is even een fase waarin jullie zitten, geloof me, het gaat voorbij. Ga lekker door met jullie lijstje, stap voor stap, alles op z'n tijd. Komt goed, over een tijdje heb je alles afgestreept

Qua ontspanning: veel sushi eten en leuke dingen doen!

Maar ook: gezond eten, op tijd naar bed en sporten! Haha.. ik weet dat je dat wel wil maar nog niet doet, maar écht..sporten is ontzettend goed voor je geest. Mij heeft het in ieder geval erg geholpen toen ik in een stressperiode zat. En nog steeds!

Geniet van je weekend!

Thnks Lavie Moet denk ik idd een stapje terug doen...En veel sushi gaan eten. En ja, sporten!

Blegh, jullie maken me allemaal aan het huilen Hoe kan het dat anoniemerds wel zo in mij geloven, maar ik geloof er zelf helemaal niet in..
dit iets voor je:

http://www.avogel.nl/webw ... lora_complex_druppels.php

Ik heb ook afgereden met. wel een ander middel maar dat kan ik niet vinden.
Kaetje, ga ik meteen doen! Die agenda's trekken met vriend

En die tip van de lavendelolie...Smeer je dat dan 's avonds? Ik neem aan dat je anders overdag de hele dag naar lavendel ruikt?
quote:Maja82 schreef op 15 juli 2010 @ 10:08:

dit iets voor je:

http://www.avogel.nl/webw ... lora_complex_druppels.php

Ik heb ook afgereden met. wel een ander middel maar dat kan ik niet vinden.Thnks voor de tip, maar heb dat al geprobeerd. Verschillende soorten middelen en sprayen. Pillen bij de dokter gehaald etc. Denk echt dat het bij mij in mn hoofd zit, en het uit zich in mn buik....
quote:yathibiyya schreef op 15 juli 2010 @ 10:05:

[...]

Nee ik slaap helemaal niet goed.

Hoe of waar heb je geleerd om te mediteren dan?Er zijn heel veel verschillende soorten, maar deze heeft mij goed geholpen.

Het lijkt in eerste instantie wat sekte-achtig maar is het helemaal niet.
Ik ga in ieder geval wel voor je duimen, volgende week begin van de week. Ik geloof nl. wél in je, nu moet je dat zelf nog even kunnen. Ik lees het wel wanneer dat je rijbewijs hebt gehaald.

Het is sowieso goed dat je dit topic hebt geopend.

Ik ga nu werken, steken jullie allemaal nog even bij haar een onder de riem?
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Mochten de tips hierboven niet helpen dan kun je ook een haptonoom proberen. Dat heeft mij toen ik in zo'n periode zat heel goed geholpen.

Succes!
Ik zal de site bekijken Zamirah, dankje

Thnks gebakkie En ja, topic lucht best een beetje op Ehm...ik ga ook maar weer eens aan het werk...:)

Dank voor de reacties allemaal!
Zeg yathibiyya (wat een moeilijke nick heb jij!), je klinkt superdruk en ik lees hier al heel wat tips om de spanning te verminderen. Ik heb weinig toe te voegen. Wil alleen even kwijt dat ik lees dat je ook daadwerkelijk wat met die tips wilt doen en dat vind ik al heel positief! Ik hoop dat je er ook echt iets aan hebt (zal toch wel?). Probeer het gewoon. Wie weet???

Heel veel succes! Vooral met je rijexamen. Ik zal voor je duimen (even proberen te onthouden!)
Thnks Annemeike! En ik ga ook zeker wat met de tips doen
En yathibiyya, heb je een leuk en ontspannen weekend gehad? Ik zat even aan je te denken dus ik dacht, ik stuur even een berichtje
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven