Gezondheid alle pijlers

COPD en andere longaandoeningen.

28-07-2016 23:55 709 berichten
Sinds een aantal jaren ben ik bekend met COPD en longemfyseem. Ik sta onder controle van de huisarts en de longarts. Gebruik 2 verschillende puffers en een antibioticum die ik continue moet slikken, dus geen kuur.

Gisteren weer op controle en wat ik juist niet verwacht had was dat ik weer gedaald was bij de longfunctietest. Van 71 naar 62 in nog geen 4 maanden. Wel regelmatig bloed gezien bij het sputum maar dat was vorig jaar ook en toen was er ook niets te zien.

Nu vermoed de longarts dat er ook iets anders aan de hand is, een andere vorm van astma, copd of longemfyseem, dat op de reguliere manier niet onder controle te krijgen is.

Hij heeft gelijk een afspraak gemaakt voor een nieuwe CTscan, een bronchoscopie en een longspoeling over 14 dagen.

De antibiotica moest ik direct mee stoppen om onstekingen in de longen en de luchtwegen uit te lokken zodat de onderzoeken niet beïnvloed woorden door medicijnen.

Nou ja, zijn er hier nog meer "longlijders" die mee willen schrijven?
....
anoniem_204346 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 17:26
Reden: Herkenbaarheid
98.14% gewijzigd
Beterschap Prada. Er gaat veel griep rond.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het Prada?
Hatsjikideee...
Ha hier ben ik en het gaat vreselijk. Griep is het niet, dat herken ik wel als doktersassistente. Ik dacht eerst aan een longaanval maar nu wijzen de tekenen toch meer richting een longontsteking. Het is niet te doen, 6 stappen en dan moet ik een uur uithijgen. Jaja, ik weet dat ik de dokter moet bellen maar dat wordt zeker weten ziekenhuis. En dan moet ik een tas inpakken en ik heb soms geeneens de lucht om een slok water te nemen.
Och vrouw! Luister alsjeblieft heel snel naar je verstand!

Kom, roep hulp in. Je kunt hier aan doodgaan potverdikkeme.
Hatsjikideee...
Je zoon woont toch in de buurt? Of een vriendin.

Doe iets alsjeblieft zeg.
Hatsjikideee...
Zeker als je denkt dat het longontsteking is naar ziekenhuis. Sterkte Prada!
Jullie hebben helemaal gelijk, maar al die dingen die ik dan moet doen en regelen, daar heb ik echt geen lucht voor. Zoon woont bij mij in de straat, maar die is aan het werken.

Hij neemt contact op met mijn vriendin en dan zal het wel gaan lopen denk ik
quote:prada schreef op 05 december 2016 @ 21:20:

Jullie hebben helemaal gelijk, maar al die dingen die ik dan moet doen en regelen, daar heb ik echt geen lucht voor. Zoon woont bij mij in de straat, maar die is aan het werken.

Hij neemt contact op met mijn vriendin en dan zal het wel gaan lopen denk ik

Maar zeker op tijd naar spoed hé !

Hoe langer je wacht , hoe erger het wordt.
Vrouw, je kunt ook 112 bellen. Spullen komen wel.

Wat had je op dit moment tegen een patient gezegd?

Juist!
Hatsjikideee...
.....
98.55% gewijzigd
Och Prada toch.

Ik hoop dat je 112 hebt gebeld die spullen komen wel.

Wat je nodig hebt is hulp.

Sterkte meiske.
Niet zo de nacht ingaan hoor mevrouw de doktersassistente.

Je bent al vanaf de derde doodziek. Waar wacht je op?
Hatsjikideee...
Vertrek nu naar het ziekenhuis-
quote:prada schreef op 05 december 2016 @ 22:54:

Vertrek nu naar het ziekenhuis-

Heel goed.

Sterkte!
Pfff wat een opluchting.... heel goed.

Veel sterkte voor op het nachtkastje.
Hatsjikideee...
Jeetje, ik lees het nu pas! Goed dat je naar het ziekenhuis gaat. NOOIT langer dan nodig ermee rond blijven lopen, je richt er alleen maar meer schade mee aan! Sterkte met alles!
Hopelijk knap je snel op van stootkuren in ziekenhuis.
Ik hoop dat ze je het nu in het ziekenhuis wat comfortabeler hebben kunnen maken. Beterschap gewenst!
Even snel een update want geen energie

Hey lieverds, even een korte samenvatting. Dokter van wacht geweest Moest direct door naar de spoed. En daar werd ik naast de kortademigheid ineens doodziek.. Zware nacht gehad, 39.7 koorts en ijlen. Foto's gemaakt vannacht en morgen een scan. Waarschjnlijk een behoorlijke longonsteking. Voel me het ene moment doodziek en het andere moment gaat het wel. Bloeddruk is zorgelijk, 8/5 (80/50), koorts is matig. XXX
Wat heftig Prada. Veel beterschap en sterkte. Toch goed dat je nog naar ziekenhuis gegaan bent, stel je voor dat je dat gisteravond allemaal thuis had moeten doorstaan.
Dat is schrikken! Ik ben blij dat je toch die stap hebt gezet en niet nog langer bleef wachten. Neem je tijd om te herstellen! Sterkte en beterschap!
.....
0.00% gewijzigd
Prada ,heel goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan.

Nu de bloeddruk nog op orde en hopelijk verdwijnt de koorts heel snel.

Heel veel sterkte!!!
Sterkte en beterschap Prada. Gelukkig ben je nu bij het ziekenhuis in goede handen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven