Gezondheid alle pijlers

Dagelijks alcohol

24-12-2018 12:05 59 berichten
Verwijderd
anoniem_380483 wijzigde dit bericht op 24-12-2018 17:02
94.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
24-12-2018 12:47
En als er nu wat gebeurt met de kinderen, of met een van je ouders?? Jullie mogen beide niet meer in de auto stappen. In geval van nood kan je dus niet eens met de auto weg komen?
Er zijn veel mensen die met 2 of 3 glazen alcohol echt nog gewoon een auto instappen hoor.
nausicaa schreef:
24-12-2018 12:28
[quote=Mijnboom post_id=29389748 time=1545650138 user_id=372223

Met 3 wijntjes mag je niet meer rijden, wat doen jullie in een noodsituatie met de kinderen?
Helemaal eens dat elke dag 2/3 wijn gewoon veel is, maar dit vind ik altijd zo’n bijzondere redenering. Dan ga je dus gewoon niet zelf rijden. Er zijn genoeg mensen met kinderen zonder auto of zonder rijbewijs, die zijn toch ook niet en masse onverantwoordelijk? Dan bel je de buren, een taxi, of een ambulance in geval van grote spoed.
[/quote]
Het was geen redenering, maar een vraag :) Omdat dat iets is waar je over na moet denken, vind ik. Je bent verantwoordelijk voor kinderen, dan moet je gewoon iets verder kijken dan je dagelijkse alcoholquotum ;) Ik keur het zelf trouwens niet af om met 3 wijn op in de auto te stappen in een noodsituatie. Hier wordt ook wel eens wat gedronken, maar wij hebben wel afspraken over hoe en wie handelt op het moment dat er een nuchtere volwassene nodig is.
the_Wicked_Witch schreef:
24-12-2018 12:07
Is je google stuk?

Hebben ze niet in Noorwegen.
24-12-2018 12:15
Die minerva troela's postten ook steeds met naam en achternaam. Ik zou er niet teveel tijd in steken dames :proud:
Dit dus.
Tja 3 wijn per dag (dus samen een fles) is veel. Mijn vriend en ik hebben het ook een poos gedaan toen we nog maar 1 kind hadden (en voordat we kinderen hadden..). Maar sinds de zwangerschap van de tweede drinken we eigenlijk helemaal niet meer (dat is nu 1,5 jr) en het bevalt ons heel goed! We slapen beter en hebben meer energie voor ons drukke leven. Dus lekker chillen met een wijntje is bij ons momenteel juist slopend i.p.v. ontspannend.
Maar ja, ‘t is maar net wat je wilt natuurlijk. Je kunt ook gewoon alleen in het weekeinde drinken.
Welke nood? De meeste kinderen worden gewoon 18 zonder dat er 1x met nood ergens heen gereden moet worden. 18 x 365 avonden dat je niet 1x even een paar drankjes kan drinken met je partner. En dan heb ik het dus niet over allebei laveloos worden.

Wat een leven. Altijd áán staan, want 'wat als' welke nooit gaat komen en als hij komt bel je inderdaad een: taxi/ambulance/buren/willekeurig iemand die voorbij rijdt. We wonen niet bepaald in een buitengebied van Afghanistan.

Neemt niet weg dat ik TO weer het andere uiterste vind. Misschien even een balansmaandje inlassen zonder alcohol. Is gezond.
Lady_Day schreef:
24-12-2018 12:50
Er zijn veel mensen die met 2 of 3 glazen alcohol echt nog gewoon een auto instappen hoor.
Met meer ook hoor.

Ik had een keer schoonfamilie op bezoek met de auto, die kwamen eten. Had lekker stoofvlees gemaakt en daarbij 1 fles rode wijn gekocht voor ze (ik was zwanger en mijn man lust geen wijn).
Toen vroegen ze daarna of ik nog meer wijn had. Nou nee. Het was gewoon een doordeweekse dag dus ik dacht dat 1 fles wel oke was.
Zijn ze naar de slijter om de hoek gelopen voor nog een fles. En daarna gewoon in de auto hoor.
Maar dat zijn 65plussers en dat zijn allemaal alcoholisten die zuipen allemaal veel.
maleficent wijzigde dit bericht op 24-12-2018 13:05
5.53% gewijzigd
Grief is just love with nowhere to go
Je neemt dus ieder dag een giftig en verslavend middel. Het klinkt onschuldig, maar dat is het niet. Alcohol is gewoon een drug. Met 3 glaasjes per dag loop je een aanzienlijk grotere kans om bepaalde ziektes waar onder kanker te krijgen. Dus nee, niet normaal

Ik raad je het boek: "op je gezondheid?" van rene kahn aan.
yoshe schreef:
24-12-2018 12:47
En als er nu wat gebeurt met de kinderen, of met een van je ouders?? Jullie mogen beide niet meer in de auto stappen. In geval van nood kan je dus niet eens met de auto weg komen?
Je gaat er dus van uit dat ze een auto hebben?
Ik ken meer mensen zonder dan met auto.

Maar om on topic te blijven, ja 2-3 glazen elke dag is te veel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Voor Nederlandse normen is het teveel, maar elders in Europa valt het onder gezonde hoeveelheid.
Ik vind het veel. Veel te veel. Zeker als je dit dagelijks drinkt en eigenlijk alleen maar kunt ontspannen mét drank. Dat alleen is al zorgelijk.
En daarbij. Wat nou als er iets is waardoor je snachts met de auto weg moet ? Zit je daar met je drie wijntjes ..

Ik drink ook. Maar niet dagelijks en als ik alleen ben met de kinderen drink ik al helemaal niets of hooguit 1.
Ik vind het echt schrikbarend veel. En vooral dat jullie behoefte hebben aan wijn en het nodig hebben voor ontspanning klinkt heel erg afhankelijk. Begin van een verslaving.

In gezellige weken drink ik ook wel eens iets meer dan anders. Houd alcohol niet speciaal voor in het weekend, maar aan meer dan tien glazen per maand kom ik niet.
poldervrouw schreef:
24-12-2018 13:36
Ik vind het veel. Veel te veel. Zeker als je dit dagelijks drinkt en eigenlijk alleen maar kunt ontspannen mét drank. Dat alleen is al zorgelijk.
En daarbij. Wat nou als er iets is waardoor je snachts met de auto weg moet ? Zit je daar met je drie wijntjes ..

Ik drink ook. Maar niet dagelijks en als ik alleen ben met de kinderen drink ik al helemaal niets of hooguit 1.

Dat je niet weg kunt met de auto, dat zijn ook andere oplossingen voor. Dat je met zijn tweeën niet meer helder kunt denken terwijl je verantwoordelijk bent voor jonge kinderen vind ik veel zorgelijker.

Onze zoon paste wel eens ergens op een die ouders kwamen dan ook flink aangeschoten thuis. De vrouw kon zich wel eens niet meer herinneren of ze zoon had uitbetaald, maar bleef dan wel met de kinderen die nacht alleen thuis....
De hoeveelheid zegt me niet zoveel. Voor sommigen is het teveel, anderen kunnen het aan. Maar dat je het nodig blijkt te hebben is gevaarlijk. Misschien hulp gaan zoeken?
Elke dag vind ik veel te veel.

Het moet wel leuk blijven, dagelijks is routine en als je alcohol nodig hebt om te kunnen ontspannen gebruik je het als medicijn, wat het niet is.
Zijn er ook dagen dat er niet gedronken word of "moet" het elke dag? Dan is het een verslaving.

Lekkere en bijzondere wijn drink ik met feestelijke gelegenheden. Om even lekker uit te pakken. Bij gezellig eten soms een wijntje. In het weekend soms een wijntje, maar niet elk weekend. Vaker niet dan wel. Ik kan steeds slechter tegen alcohol, word er sneller ziek van.

Dagelijks drinken is geen gezonde gewoonte hoor. Alcohol is gewoon een vergif voor het lichaam.
Je moet eens op de camping komen. Al die 50 plussers zitten s middags al aan de drank, dan nog eentje bij t eten, en s avonds weer. Toen wij vertelden dat we doordeweeks niet dronken, zaten ze ons wat meewarig aan te kijken.
Tja, ik heb er al teveel ellende mee gezien, en aangezien ik het veels te lekker vind, houd ik het maar op 1 of 2 glaasjes in t weekend.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
24-12-2018 14:22
Je moet eens op de camping komen. Al die 50 plussers zitten s middags al aan de drank, dan nog eentje bij t eten, en s avonds weer. Toen wij vertelden dat we doordeweeks niet dronken, zaten ze ons wat meewarig aan te kijken.
Tja, ik heb er al teveel ellende mee gezien, en aangezien ik het veels te lekker vind, houd ik het maar op 1 of 2 glaasjes in t weekend.
Camping is vakantiesfeertje he? Op vakantie mag meer.

Ik neem aan dat die 50ers niet op de camping wonen en dat dat borrelende campinglife niet hun dagelijkse leven is.
Ik vind dagelijks alcohol gebruik teveel, of het nu 1 of meerdere glazen zijn. Als je nog studeert of op vakantie bent dan snap ik dat het wel eens anders gaat. Heb ik zelf ook. Ik persoonlijk voel me ook echt niet fitter door alcohol. Zelfs 1 wijntje voel ik de ochtend er naar.
Mijn man dronk elke dag een paar pilsjes. Hij was dat van thuis uit gewent. Mijn schoonouders dronken ook elke dag. Zij dronken elke avond wijn bij het eten. Mijn schoonzus en zwager drinken ook elke dag een paar pilsjes en vaak 's avonds een likeurtje. Ik ken eigenlijk best veel mensen die elke dag alcohol drinken. Zelf probeer ik het zo veel mogelijk voor in het weekend te houden en dat weekend begint voor mij op vrijdag. Af en toe drink ik doordeweeks een paar wijntjes of likeurtje.
Lady_Day schreef:
24-12-2018 12:50
Ik drink wel eens 2 wijntjes als ik met de auto ben maar dat mag ook gewoon.
dropfruitje schreef:
24-12-2018 12:06
Ik vind het behoorlijk veel.

Waarom behoefte aan wijn, en waarom daarmee ontspannen? Dat vindt ik al redelijk afhankelijk overkomen.

Ik denk enkel in het weekend, en dan ook niet iedere avond. En zeker niet tot dronkens toe.
Dit. Ik vind het ook behoorlijk veel, maar drink zelf niet dus misschien vind ik het sneller teveel dan anderen.
Iedere avond vind ik veel. Nu drink ik op sommige avonden ook wel ooit 2 glazen en aangezien ik de enige ben die (rode) wijn drinkt, drink ik soms ook wel drie aaneengesloten avonden 2 glazen wijn. Maar heb niet het idee dat ik het per se nodig heb.
Als je zo mee bezig bent en elke dag dan is het niet gezond. Het is typisch iets voor iemand met een probleem met alcohol om het drank gebruik zo uit te kienen dat het nog net normaal lijkt. Er zijn andere manieren om te ontspannen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik dronk ook veel te veel. Een paar jaar geleden kwam ik erachter dat ik gaandeweg gewoon verslaafd was aan dat spul.
Feestje, stress, relaxen, iets te vieren...allemaal redenen om een wijntje te drinken.

Ik ben acuut gestopt met alcohol. 1 week ellendig gevoeld en 3 maanden echt verleiding weerstaan. Dat was best moeilijk. Ik zag mezelf ook niet als alcohol verslaafd. Toch wel dus.

Om te kalmeren drink ik nu kamillethee, of in bad, etc.
Ik ben toen heel erg geschrokken hoe lang het duurde voordat de behoefte weg was.

Advies en link is al gegeven...jelinek. Kijk daar.
24-12-2018 12:15
Die minerva troela's postten ook steeds met naam en achternaam. Ik zou er niet teveel tijd in steken dames :proud:

Bovendien weten ze daar wel raad met alcohol. :sigh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven