Dat stomme afwachten!
donderdag 19 april 2012 om 20:29
Een paar weken geleden wegens duizeligheid naar de huisarts geweest. Ik maakte me verder geen zorgen, maar leek me goed om het even te laten checken. Uiteindelijk belandde ik van de week in het ziekenhuis voor een ECG. In het gesprek gaf de arts aan dat mijn hartslag erg laag is en omdat ik geen sporter ben is dat verder niet te verklaren. Het kan echter wijzen op een aantal zaken (diabetes, niet goed werkende schildklier, ziekte van Lyme en nog wat meer zaken) óf er is 'gewoon' iets met mijn hart. Op zich zou het ook nog kunnen dat ik altijd al een lage hartslag heb gehad, alhoewel ik me dat niet kan voorstellen want mijn pols is wel vaker gecheckt in mijn leven en toen kwam er niets vreemd uit.
Afijn, de arts heeft met spoed allerlei onderzoeken ingepland. Maar gatverdegatverdegatver ik weet niet zo goed hoe ik me moet voelen. Ik kwam vrij lacherig het ziekenhuis uit maar intussen vind ik er geen donder meer aan. Het is niet dat ik in paniek ben of denk dat er iets vreselijks aan de hand is, maar ben in mijn hoofd wel heel erg met die onderzoeken bezig. Ik word er stilletjes van en moet stiekem steeds huilen. Wat een rottige onzekerheid. En ergens vind ik het ook weer stom van mezelf, want de kans dat er echt iets ernstigs is is volgens mij klein. Maar ja... het ziekenhuis neemt het wél serieus met die spoedonderzoeken.
Afijn, ik dacht als ik er nou een topic over open dan heb ik daar misschien meer aan dan wanneer ik ga zitten malen. Mag ik hier even blijven piepen af en toe? Tot ik meer weet?
Afijn, de arts heeft met spoed allerlei onderzoeken ingepland. Maar gatverdegatverdegatver ik weet niet zo goed hoe ik me moet voelen. Ik kwam vrij lacherig het ziekenhuis uit maar intussen vind ik er geen donder meer aan. Het is niet dat ik in paniek ben of denk dat er iets vreselijks aan de hand is, maar ben in mijn hoofd wel heel erg met die onderzoeken bezig. Ik word er stilletjes van en moet stiekem steeds huilen. Wat een rottige onzekerheid. En ergens vind ik het ook weer stom van mezelf, want de kans dat er echt iets ernstigs is is volgens mij klein. Maar ja... het ziekenhuis neemt het wél serieus met die spoedonderzoeken.
Afijn, ik dacht als ik er nou een topic over open dan heb ik daar misschien meer aan dan wanneer ik ga zitten malen. Mag ik hier even blijven piepen af en toe? Tot ik meer weet?
vrijdag 20 april 2012 om 11:27
Nee het gaat er gewoon om dat de plakkers erdoor kunnen losraken. In de folder staat dat je wijd zittende kleding moet dragen. Nou daar hou ik helemaal niet van (niet mooi maar ik ben ook gewoon gewend áltijd een hemdje aan te hebben). Ik heb nu dus hetzelfde aan als anders, alleen dan een beetje een gekke BH. En dan doe ik tijdens sporten vanmiddag zo'n topje met BH erin aan. Heb vast iemand gecharterd die me kan assisteren bij het omkleden.
vrijdag 20 april 2012 om 11:29
quote:femme05 schreef op 20 april 2012 @ 11:25:
Aaah, oke, ja als die plakkers in de weg zitten, is dat niet zo handig! Bij mij hadden ze die dingen gelukkig zo geplakt dat ik gewoon een BH (met beugels) aan kon (waren er toch een stuk of 10).
Sterkte iig, want dit is wel heftig nu zo!!
Draag jij soms hele kleine behaatjes?
Bij mij zit er eentje onder de rand van mijn beha onder mijn arm, en een aantal zitten op mijn borst waar mijn normale beha ook uit zou komen. Maar goed, ik zit zo eens te kijken, die dingen gaan echt niet zomaar los hoor.
Alleen dat dagboek is wel een gedoe hoor. Word er lichtelijk neurotisch van.
Aaah, oke, ja als die plakkers in de weg zitten, is dat niet zo handig! Bij mij hadden ze die dingen gelukkig zo geplakt dat ik gewoon een BH (met beugels) aan kon (waren er toch een stuk of 10).
Sterkte iig, want dit is wel heftig nu zo!!
Bij mij zit er eentje onder de rand van mijn beha onder mijn arm, en een aantal zitten op mijn borst waar mijn normale beha ook uit zou komen. Maar goed, ik zit zo eens te kijken, die dingen gaan echt niet zomaar los hoor.
vrijdag 20 april 2012 om 12:10
quote:__magnolia__ schreef op 20 april 2012 @ 11:29:
[...]
Hahaha, ja van die smurfendingen !!
Bij mij zaten die dingen in mn zij en bij mn sleutelbeen en onder mn borsten dus dat ging wel. Toen ik die dingen er weer afhaalde (onder de douche) was het zelfs nog best trekken, auwwww!
[...]
Hahaha, ja van die smurfendingen !!
Bij mij zaten die dingen in mn zij en bij mn sleutelbeen en onder mn borsten dus dat ging wel. Toen ik die dingen er weer afhaalde (onder de douche) was het zelfs nog best trekken, auwwww!
vrijdag 20 april 2012 om 12:54
vrijdag 20 april 2012 om 13:52
Haha, 20 is ook wel veel! Ik dronk wel iedere dag koffie maar max 2 per dag. Heb er nog wel eens last van maar niet meer de hele dag. Had de laatste weken wat stress dus dan is het wat erger. Maar ja, het is niet erg dus maak me er niet zo druk over.
Maar heb jij dat kastje nu voor die lage hartslag?
Maar heb jij dat kastje nu voor die lage hartslag?
vrijdag 20 april 2012 om 14:02
Toch ook best fijn om te weten dat het niet erg is en dat je er zelf invloed op kan hebben.
Ja ik heb em voor de lage hartslag. Volgens mij wil de cardioloog vooral weten wat mijn hart 's nachts doet, of ie dan niet veel te laag gaat.
Zo lief, vandaag bellen/smsen/whatsappen er allemaal mensen om me een hart onder de riem te steken. En nou net vandaag voel ik me eigenlijk veel beter dan voorgaande dagen. Denk omdat mijn aandacht nu tenminste uit kan gaan naar dat kastje, das beter dan alleen maar zitten afwachten.
Ja ik heb em voor de lage hartslag. Volgens mij wil de cardioloog vooral weten wat mijn hart 's nachts doet, of ie dan niet veel te laag gaat.
Zo lief, vandaag bellen/smsen/whatsappen er allemaal mensen om me een hart onder de riem te steken. En nou net vandaag voel ik me eigenlijk veel beter dan voorgaande dagen. Denk omdat mijn aandacht nu tenminste uit kan gaan naar dat kastje, das beter dan alleen maar zitten afwachten.
vrijdag 20 april 2012 om 15:00
quote:__magnolia__ schreef op 20 april 2012 @ 14:02:
Zo lief, vandaag bellen/smsen/whatsappen er allemaal mensen om me een hart onder de riem te steken. En nou net vandaag voel ik me eigenlijk veel beter dan voorgaande dagen. Denk omdat mijn aandacht nu tenminste uit kan gaan naar dat kastje, das beter dan alleen maar zitten afwachten.Dat is lief, fijn ook dat je zulke mensen om je heen hebt!
Zo lief, vandaag bellen/smsen/whatsappen er allemaal mensen om me een hart onder de riem te steken. En nou net vandaag voel ik me eigenlijk veel beter dan voorgaande dagen. Denk omdat mijn aandacht nu tenminste uit kan gaan naar dat kastje, das beter dan alleen maar zitten afwachten.Dat is lief, fijn ook dat je zulke mensen om je heen hebt!
zaterdag 21 april 2012 om 12:01