De pil ; overbeharing / huid
donderdag 4 mei 2017 om 20:32
Hi meiden,
Ik ben al wat ouder maar ben voor de 1e keer met de pil begonnen.. (Yaz)
- Ik bemerk een superdroge huid.
Herkennen jullie dit met jullie eigen pil?
Gaat dit over ,of ligt dit aan het type pil?
- Hebben jullie gemerkt dat lichaamsbeharing minder / dunner is geworden door gebruik van de pil?
Ik ben al wat ouder maar ben voor de 1e keer met de pil begonnen.. (Yaz)
- Ik bemerk een superdroge huid.
Herkennen jullie dit met jullie eigen pil?
Gaat dit over ,of ligt dit aan het type pil?
- Hebben jullie gemerkt dat lichaamsbeharing minder / dunner is geworden door gebruik van de pil?
donderdag 4 mei 2017 om 21:59
quote:Benedryl-Cabbagepatch schreef op 04 mei 2017 @ 20:53:
Nein, geen herkenbare bijwerkingen voor mij. ( Ook nog nooit van anderen gehoord )
Oh, op Amerikaanse fora lees ik het vaak dat de pil een droge huid veroorzaakt..
Als je acne, vette huid hebt, werkt het natuurlijk juist voordelig.
Het is juist de bedoeling dat het mijn overbeharing minder maakt...
vandaar dat ik mij afvraag of anderen dit hebben gemerkt met het gebruik van de pil.
Ik gebruik het nog te kort om te kunnen beoordelen.
Nein, geen herkenbare bijwerkingen voor mij. ( Ook nog nooit van anderen gehoord )
Oh, op Amerikaanse fora lees ik het vaak dat de pil een droge huid veroorzaakt..
Als je acne, vette huid hebt, werkt het natuurlijk juist voordelig.
Het is juist de bedoeling dat het mijn overbeharing minder maakt...
vandaar dat ik mij afvraag of anderen dit hebben gemerkt met het gebruik van de pil.
Ik gebruik het nog te kort om te kunnen beoordelen.
donderdag 4 mei 2017 om 22:02
quote:Bucephela schreef op 04 mei 2017 @ 20:55:
Het zijn beide bekende bijwerkingen. Een combinatie pil zoals Yaz bevat een oestrogeen en een progestageen. De oestrogene component werkt antiandrogeen, dat betekent dat het androgenen (= mannelijke hormonen) tegenwerkt. Iedere vrouw maakt ook wel wat androgene hormonen. Androgene hormonen stimuleren talgklieren en de groei van lichaamshaar. Rem je ze af, dan krijg je de effecten die jij opmerkt.
Thanks,
lees mijn vorige bericht
Het zijn beide bekende bijwerkingen. Een combinatie pil zoals Yaz bevat een oestrogeen en een progestageen. De oestrogene component werkt antiandrogeen, dat betekent dat het androgenen (= mannelijke hormonen) tegenwerkt. Iedere vrouw maakt ook wel wat androgene hormonen. Androgene hormonen stimuleren talgklieren en de groei van lichaamshaar. Rem je ze af, dan krijg je de effecten die jij opmerkt.
Thanks,
lees mijn vorige bericht