Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Gisteravond tig pogingen gedaan om iets te posten hier, maar die verdomde kloteinternetaanbieder met zijn monopoly in deze plaats, de ENIGE plaats in HEEEEEL Nederland die alleen maar via de kabel doorgeeft en geen enkele andere aanbieder door wil laten, zodat je dus een apart telefoonabonnement moet afsluiten als je een andere aanbieder wilt, die verdomde kloteinternetaanbieder heeft de laatste maanden wel twintig keer per dag storing waardoor je niet op internet kunt.

Djies wat frustrerend soms, stelletje monopoly-randdebielen

Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
wijffie toch...
Je hebt gelijk Lief, ik moet ook om mijn hart/suikers/algeheel welbevinden denken, maar dat is wel eens moeilijk als het tig keer achter elkaar niet wil. Grmbl.....

*een twee drie vier vijf zes zeven acht negen tien* *adem in door de mond, adem uit door de neus*.......

Zennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.....

Afijn, hoe voel je je nu Lief? Een beetje beter?

En jij Teddeke? Ik geloof dat ik het een beetje eens ben met Lief over die huisarts enzo. Denk je om jezelf?
Buikje meid, wat heb jij een interessant beroep. Ik kreeg het nog net mee voordat je het weghaalde, en ik vind het knap wat je doet. Héél knap!

Sri, als je ons meeneemt naar Indonesië, mag ik dan alsjeblieft vaak en veel in die hut met airco? Ik wil niet liggen bakken op het strand want ik hou niet van zoooohoooonnnnn
quote:sri schreef op 30 juni 2011 @ 21:51:

Lief, kan het soms zijn dat jij je hoofdpijn hebt overgehouden aan het plafond van Setter's auto en haar behandeling van verkeersdrempels?? Het schiet me nu ineens te binnen .

Jij mag dus de volgende keer achterin Sri, dat zal je leren

quote:schuddebuikje schreef op 30 juni 2011 @ 21:16:

Hebben jullie elkaar al vaak ontmoet? Wat is jullie leeftijd eigenlijk? Ik ben zomaar binnen komen vallen in een vast groepje, maar jullie reageerden zo lief dat ik hier graag kom

Zoals Sri al schreef hebben we mekaar afgelopen mei ontmoet, en dat was inderdaad een daverend succes. Qua eten was het minder, en dan vooral voor Lief, dus hopelijk gaat dat de volgende keer beter.

Ik ben 42 (bijna 43) jaar, getrouwd, geen kinderen wel twee Ierse Setters, en we wonen in het noorden des lands (zoals je een paar postings terug hebt kunnen lezen). Ik ben sinds 1999 diabeet. Eerst een paar jaar pillen, toen een paar jaar spuiten en sinds 4 jaar een pomp. Oh, en ik ben de meest ronde diabeet van ons clubje
Geen zorgen Lief, ik zit een draak van een disclaimer te vertalen die helemaal vol staat met juridisch gezwets, dan moet je wel een paar versnellingen zakken...

Heerlijk, die chicklit op z'n tijd. Ken je Liefde en Brood van Judi Hendricks? Zalige uren op de bank en je leert nog brood bakken ook!

Misschien ook een aanrader voor jou Teddeke. Je wordt er niet moeier van dan je al bent en het leidt lekker af.

Ik kom op het ogenblik ook niet veel verder dan Harry Potter and the deathly hallows

Setter!! Ik zat me al af te vragen waar je uithing! Wil de techniek weer niet meewerken? Rustig aan kind, ZENNN, weetjewel? Niet door je huis gaan lopen stuiteren, da's niet goed voor je! Je krijgt een blommetje van me, misschien helpt dat...
Ik voel me niet geweldig. Nog vol met snot en hoofdpijn en moeohoe... Denk ook dat ik teveel aan mijn hoofd heb. Dus even pas op de plaats. Verstandig hè.

Moet je niet werken vandaag, of is dit wat je doet tijdens werkuren?
quote:lief_29 schreef op 01 juli 2011 @ 10:54:

Ik voel me niet geweldig. Nog vol met snot en hoofdpijn en moeohoe... Denk ook dat ik teveel aan mijn hoofd heb. Dus even pas op de plaats. Verstandig hè.

Moet je niet werken vandaag, of is dit wat je doet tijdens werkuren? Dat was dus aan setter gericht, maar de rest mag het ook weten. Zit die sri er weer doorheen te kakelen...
Nou moe, zit ik ff een reactietje te schrijven, tikken jullie in de tussentijd even een pagina vol...

Wel gezellig dat zo'n beetje iedereen thuis zit, trouwens
Dat klinkt leuk sri, Liefde en Brood. Ik lees nu 'Lieve ik' van Petra Kruijts. Gaat over het verwezenlijken van je dromen .Ben nog niet zo ver, pagina 58, maar vind 'm leuk.
Lieve Lief, op het moment van bovenstaande postings zat ik nog heerlijk thuis in mijn nachthemd te forummen. Momenteel zit ik op mijn werk in mijn nette kleding te forummen. Kep pauze nu

Srizus, bedankt voor je prachtige blommen. Waren ze er niet in roze?
Wel bah dat je je zo moeeeeee voelt Lief. Getverdekkeme!
Zooo, kijk ik even niet, heb ik me toch even veel bij te lezen! Leuk :-) Mag ik me aansluiten bij de ik-heb-even-veel-aan-mijn-hoofd-(maar-wel-te-herkenbaar-voor-het-forum)-club? Zo veel, dat ik onderhand ook andere mensen vergeet en dat vind ik ook vervelend.

Ik ben ook moe maar vooral in mijn hoofd.

Buikje, ik heb even gemist wat je precies doet, een globaal idee heb ik wel. Komt vast nog wel een keer ergens langs.

Laatste boek wat ik gelezen heb is Aangeraakt, van Emma Fasol. Aanrader. Jullie mogen het van me lenen. En ik heb er nog een paar op mijn nachtkastje liggen waar ik al maanden in bezig ben. Waar ik dus weer opnieuw in moet gaan beginnen...

Lieve meiden, jullie krijgen allemaal en van me. En de Speciaal voor Setter, in het roze: ...
Nog maar 86 berichten te gaan...
Twee zielen één gedachte Lief! Toen ik vanmiddag keek waren het er nog 90. Aan wie de eer om ons nieuwe topic straks te openen?

Dank je wel voor je mooie roze bloemetje Pixel! Hier, krijg jij een dikke van mij terug.

En dan nog iets zijdelings diabetesgerelateerd: ik had door het vele werken met de muis een rsi-hand gekregen. Die hand werd een rsi-onderarm en ondertussen -nu 9 maanden later- een rsi-arm en schouder

Ik heb vroeger, toen ik nog geen diabeet was, ook wel heel veel met de muis gewerkt, maar blijkbaar gaan de (diabetes)jaren nu toch tellen

Afijn, aangezien Setter zichzelf een beetje zielig begon te vinden door haar arm die 24 uur per dag zeer deed begon Setterman uit pure wanhoop vanwege Setter's gezeur medelijden te zoeken naar een anti-rsi-muis (vanaf hier 'antimuis' genoemd *rottige streepjes ook*). Ondertussen hield Settertje haar oogjes goed open op het werk en zag een pracht van een antimuis bij een collega die dezelfde klachten had. Bij thuiskomst bleek Setterman precies dezelfde muis op internet gevonden te hebben... hoe toevallig toch weer.

Eind van dit veel te lange verhaal is dat ik nu met mijn antimuis op het werk mijn werk doe en mijn rsi-arm begint al zoetjesaan te genezen. De voortdurende pijn is weg, hij gaat nu over in spierpijn. Pure ouderwetse spierpijn. Heerlijk! Setter is nu niet zielig meer

Vraag aan jullie: merken de langetermijndiabeten onder ons ook dat ze meer last krijgen van spieren en gewrichten? Zeg maar 'ouderdomsverschijnselen' bij jonge godinnen zoals wij?
Nee. Ik ben nog altijd de volmaakte jonge godin.
Ik ook..... vooral jong en godin natuurlijj

Vandaag een leuke maar hele drukke dag gehad.... heb moeten werken en we vierden juffendag; pyjamafeest voor onze kleuters. Dat was een DAVEREND succes! Echt superleuk, maar ik was deze morgen om half 6 wakker... en nu nog steeds. Mijn oogjes vallen bijna dicht, maar ik wou me even laten zien hiero.

Sri; Karen Slaughter is wel vergelijkbaar met Mo Hayder. Ik hou van gruwelen...

Oh en dinsdag 12 juli; (bij ons in de bios) deel 1 van Harry Potter and the deathly hallows (????) en om 00.01 deel 2. Dat gaan we niet doen, maar deel 1 hebben we nog niet gezien, dus daar wil ik wel een avondje voor in de bios zitten. En dan gaan we daarna nog wel een keer op een normale tijd naar deel 2.

Laatste week werken voor de zomervakantie; 4 dagen werken... beetje veel, maar ach. Eerste week vakantie gaan nieuwe duocollega en ik naar school om alles in orde te maken voor het nieuwe jaar.

Maar ik moet eerst voor dinsdag nog groepsplannen maken... nog één opdracht voor de studie doen, met Ella naar de dansuitvoering, naar de Action want de juffen van Ella nemen of afscheid of vieren hun verjaardag. Schoonvaders wordt 65, daar moeten we ook nog heen... 'k heb het gelukkig niet druk!!!!

Dikke knuffels voor jullie! Heb geen zin om plaatjes te plakken... hihihihihihi

XXXXXX
Ja hallo, jullie ZIJN ook jong natuurlijk. Duh. Ik ben al op weg om middelbáár te worden, dat is anders. Puh.
Damn, ik val als enige in mijn eigen categorie geloof ik. Of nee, Teddeke valt ook in dezelfde categorie!

Teeeeeddekeeeeeeeeeee, waar beeeeeeeeeennnn jeeeeeeeee????
Oow, ik ben wel oud. Ouder dan jij Setter, maar nog niet oud-diabeet (voor zover bekend). Maarrr, ik heb pojnlijke voeten, met name 's morgens vroeg loop ik op spelden.

Maar verder ben ik natuurlijk ook een godin, haha
Ben ik de jongste hier...? Echt..?

Oeeh dochter gaat dadelijk afzwemmen, en vanavond mag ze kiezen waar/wat we eten, ze wil wokken. dus dat wordt weer een zondig dagje.
Hoe oud ben je dan, Schuddebuikje? Ik ben wat Setter dit jaar wordt, maar dat blijf ik niet de rest van het jaar :-)
En veel plezier bij het afzwemmen en het eten vanavond!
Volgende maand 34. Hoe oud is lief dan?

Mijn dochter heeft A gehaald

Fijn weekend iedereen,

@lief, al weer iets beter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven