Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Die ja, vanwege herkenning.

Veel plezier met de speeldate!

alles is goed en gezond !!!
Carmen wat fijn!! Goed nieuws zeg!! Gefeliciteerd!! Wat ga jij een fijn weekend hebben he
Hier is de lucht weer geklaard, hebben een goed gesprek gehad waardoor het onderliggende probleem boven water is gekomen. Met dank aan sri, dankzij haar mail ben ik gaan nadenken

Fijn weekend dames! En of when needed!
Carmen, gefeliciteerd!! Wat zal jij blij zijn, en wij allemaal met jou Nou wens ik je verder een probleemloze en heel fijne zwangerschap.

Chooc, ook voor jou ben ik erg blij.

Pixel, ik hoor wel van je. Ik denk ook om de twee dagen met bergen schuldgevoel: ik moet Pixel mailen, want buiten het feit dat ik graag wil weten hoe het met je gaat, heb ik hier nog een stapel films van je liggen. Erg hè? We moeten even wat afspreken over de retour.

Hier gaat alles goed maar wel erg druk. Het is weer heel even 7 dagen per week, maar dat duurt niet zo heel lang (denk ik). Wel fijn dat ik vrij veel thuis kan werken.

Allemaal:
Carmencita wat een GEWELDIG nieuws!!!

Gefeliciteerd meis, wat fijn wat fijn wat fijn
quote:Carmencita schreef op 25 januari 2013 @ 15:47:

alles is goed en gezond !!!

Op de rest reageer ik later, ben een week weg geweest (werk, in Wenen, heel vervelend) dus ben moe en moet eerst goed bijlezen. Maar deze wilde ik niet zomaar voorbij laten gaan!
wow carmencita wat ontzettend fijn!!!! Hemeltjelief wat zullen jullie blij zijn! Geniet ervan!
Even mobiel dus ik waag me niet meer aan de smilies, maar Carmencita: van harte en nu lekker genieten! Xx
quote:lief_29 schreef op 25 januari 2013 @ 21:23:

[...]

Op de rest reageer ik later, ben een week weg geweest (werk, in Wenen, heel vervelend) dus ben moe en moet eerst goed bijlezen. Maar deze wilde ik niet zomaar voorbij laten gaan!He meis toch
En voor Ris ook een dikke

Heb je de vierjarigen overleefd meis?
Allereerst Carmencita: Woohoo, wat fijn! Wat een goed nieuws! En nu genieten van je zwangerschap!

Ris, ik kan me dat nog heugen als de dag van vandaag: vierjarige jongetjes in je huis, haha. Maar wel gezellig druk!

Sri, maak je geen zorgen om die films. Als die witte rommel weg is mag je ze altijd twee straten verder komen brengen of ik rijd een keer een andere route.

Ted, ik heb echt blauw gelegen om die dietiste van je, van 12 kg. Ik zie haar zo voor me. Ik moet binnenkort ook, hopelijk kan ik dat beeld van mijn netvlies krijgen als ik tegenover haar zit.

Truffel; ik sluit me helemaal aan bij Ris. Doe het nou gewoon. Neem je pillen in en eet op tijd en normaal. Dat zal heus niet altijd meevallen maar je hebt maar een lijf en maar een leven. Geloof me, je wilt echt geen diabetische complicaties.

Ontbijten is best te doen. Met een boterham, met een beetje yoghurt en muesli, met fruit. Wissel het af. Maak het leuk voor jezelf. Zet het 's avonds klaar zodat je er 's morgens geen moeite voor hoeft te doen. Whatever. Just do it.

Wat betreft slapen: ik ben ook een nachtbraker, slaap soms ook slecht maar hou jezelf in het ritme. Ga gewoon in dat bed liggen. Ik weet dat het niet altijd meevalt en dat het moeilijk is om jezelf een schop onder je kont te geven. Daarom doen wij dat wel voor je

Spuiten gaat over het algemeen goed. Ik spuit afwisselend aan de linker- en de rechterkant van mijn lijf. In mijn been wil het nog weleens pijnlijk zijn en resulteren in een blauwe plek maar ook dat gaat meestal goed.

Ik heb een periode gehad waarin ik heel moe was maar dat kan ook een griepje geweest zijn, of inderdaad de reactie op de insuline. Momenteel heb ik hele nette waarden, met een enkele uitschieter naar boven, met name in de avond. Maf is dat mijn waarden na het sporten altijd omhoog gaan in plaats van wat ik altijd hoor, naar beneden.

Werk is heel druk maar dat is niks nieuws.
Dat ik de diabetes en daardoor het dieet en de pillen moeten slikken maar niét kan accepteren is een serieus diepliggend probleem... Een heel groot probleem, waar ik zelf niet uit zal/kan komen.

Wat het precies is wil ik liever niet zeggen, ik hoop wel dat duidelijk is hoe groot het probleem is. Ik weet nml wat ik mezelf aandoe door er zo mee om te gaan. Maar de acceptatie komt niet, zolang dat probleem er is.

En een voor Carmen!!
Ik heb een soort Brinta gekocht. Eens kijken of ik dat naar binnen krijg 's morgens. Nu aan de Evergreen gelijk vanuit bed.
Truf; ik neem aan dat je aan dat diepliggende probleem werkt. Dan kom je hier voor af en toe een reality check en zeggen wij wel wat je moet doen, hoef je er zelf niet over te denken. Goed dat je wel dingen probeert! Hou vol he!

Goedzo Truffel! Je bent ermee aan de gang, dat is positief. ik hoop erg voor je dat het werkt. En onthoud: niemand verwacht dat je over een tijdje een compleet Brits ontbijt naar binnen werkt (ik snap ook niet welke zot dat ooit verzonnen heeft, maar goed, dat terzijde).

Een Evergreen in bed is ook niet verkeerd, afgezien van de kruimels .

Wij zijn heel, heel voorzichtig naar een vakantie aan het kijken. En ik probeer heel, heel, heeeel voorzichtig richting Indonesië te sturen. De reis is dan wel wat duurder (hoewel met de auto naar de Provence ook niet goedkoop is), maar het verblijf kost er geen knoop als je het een beetje handig aanpakt.

Maar goed, Frankrijk is ook altijd leuk, ik heb er zo'n zin in! Nou moeten er alleen geen financiële rampen plaatsvinden. Oh, wat verlang ik naar de zon!
Truf, goed bezig, ga zo door!

Ik ook sri, zon lijkt me heeeeeeerlijk!

Vraagie he, man ligt met 39 graden en stijgende in bed sinds gisteren. Hoest zich te pletter. Ik voer hem thee met honing en keelspray. Paracetamols nemen we niet over het algemeen, wat eruit moet moet eruit en willen we niet onderdrukken. Hebben jullie nog advies? Dit is vast het beruchte griepje dat heerst toch? Hoelang moet dit aanhouden voor we naar de huisarts zouden moeten? (Niet erg goed contact met ouders dus vragen we het maar aan andere moeders altijd ) Alvast bedankt voor het meedenken
Hey chooc, ik heb niet veel ervaring met koorts, heb het zelf nooit, maar Liefman heeft meestal zo'n 3-4 dagen koorts en dan zakt het wat af. 2-3 dagen aansterken en dan kan hij er weer tegenaan.

Dus ik zou eerst wachten tot dinsdag voordat je de huisarts belt. Tenzij de koorts blijft stijgen he... Boven de 40 is altijd bellen geloof ik.
Ok dankje lief!

Hij is nooit ziek dus vind het erg zielig. Ik ga vriend van ons maar ff bellen, ze werken samen en man werkt er nu 4 maanden. Even vragen wat hun ziekte protocol is.
Ik had vorig jaar ook 39+ koorts, maar zolang het onder de 40 blijft, is het niet acuut.

Hou de hoest wel in de gaten: bij mij bleek het longontsteking te zijn, en dan moet er wel even wat aan gebeuren. Dat is geen kwestie meer van: het moet eruit dus laat maar gaan.

Zolang jouw man geen gekke dingen gaat doen of zeggen (niet gekker dan anders, that is ) zal het nog wel meevallen. Mijn man wist dat er iets mis was toen ik echt zo maf als een deur werd.

Verder: vitamientjes en troetelen. Goed boek is ook nooit weg. En jij wat leuks gaan doen!
Hoe ga ik dit zeggen?......

Ik zou je graag willen mailen om het een en ander uit te leggen Ris, weet alleen niet of je dat uberhaupt wel wil en of je er wel tegen kan zegmaar. Hoe sterk ben je emotioneel? Ik hoor het wel.

Ik ga morgen beginnen met de pap. Is ook nog eens lekker warm. Je kan er suiker/honing doorheen doen, zou vloeibare zoetstof ook goed zijn?
Ok goed om te weten, dankje sri. Net toch maar 2 paracetamols gegeven, vond het erg snel stijgen.

Ik iets leuks doen Ik lig er naast, ben zelf ook al een tijd niet erg lekker. Erg warm in bed en niet eens van stoute dingen hahaha!

Werkgever is gebeld inmiddels, morgen blijft ie nog thuis. Hoop dat ze hem wel tijd geven om uit te zieken..

Lieve dames hier
Beterschap met je man Chooc.

Hoop dat jullie een leuke vakantie vinden Sri.
Ach arme Chooc toch! Als je niet lekker bent zijn stoute dingen helemaal niet leuk, zeker niet als het bed al veel te warm is. Veel sterkte, lieve meid!

Bij mij is 'een goed boek' altijd het ultieme geneesmiddel voor elke vorm van narigheid (behalve dus vorig jaar toen ik 'ijlende' was).

Truf, ik hoop ook dat de vakantie gaat lukken. We staan er echter allebei vrij nuchter in hoor. Moet ook wel als je met z'n tweeën drie bedrijven hebt, dan wordt vakantie een zeldzaam goed. Maar dat is nou eenmaal de consequentie van een keuze.

Ik wens jou heel veel sterkte met je andere problemen. Ik ken je natuurlijk helemaal niet goed, kom je wel eens tegen op andere topics. Ik heb het gevoel dat je hier heel hard bezig bent een beginnetje te maken met een oplossing. Zet 'm op Truf, en laat het weten als we je kunnen helpen!
Truf ik denk dat zoetstof ook wel kan hoor. Zet hem op morgen!

Om op je vraag aan Ris terug te komen, zit die niet met genoeg inspanning op het moment? Hernia, pijnpoli, weer aan het werk gaan.. Just my thoughts hoor, wil niemand voor het hoofd stoten oid..

Zo, man op de bank, raam staat open en ff het bed verschonen. Was zeiknat Ik ga zo ff douchen met hem en dan mag ie dr weer in. En ik iets later maar niet te laat want ik ben bang dat mijn slaap niet veel zal zijn met die blafhoest.

Werk fijn morgen dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven