Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Carenza, ik hoop voor je dat het niet nodig is (je klinkt alsof het nog niet definitief is), maar mocht het toch zo uitkomen dan ben je hier van harte welkom!

Ris, wat Lief al zegt, kan je echt niet van Boeren af? Dit wordt toch gewoon je reinste Kafka zoals dat bij jou gaat? Als het nou om een startertje voor je tl-buis ging, alla, maar een pomp vind ik toch wel wat urgenter.

Ik mis Pixel ook! Volgens mij zit driekwart van ons niet lekker in z'n (sorry, haar) vel. Klote!

Lief, ik zit te springen om het volgende deel van mijn opdracht, maar mijn opdrachtgever moet altijd schrikkelijk lang nadenken over mijn offertes. Ik hoop het volgende week toch binnen te krijgen, ik wil verder!

De verbouwing is af! Joehoe, hoewel echtgenoot al over het volgende project loopt na te denken. Ik hoop het zo lang mogelijk tegen te kunnen houden, want tot mijn verbazing ben ik nog steeds geen aannemers tegengekomen die zoiets gratis doen (raar hoor ) en dat gaat anders wel een nijpend probleem worden. Setter, mijn bewondering voor jouw stamina op dat gebied wordt steeds groter!

Ik ga nog maar even proberen te slapen, misschien lukt het nu wel.
Hallo Carenza, welkom hier

Ik heb je al op verschillende andere topics gelezen denk ik, want je nickname komt me bekend voor. Begrijp ik het goed dat je nog in de fase 'wel of niet diabeet' verkeert? Zo ja, dan hoop ik dat het vals alarm is en dat je hier niet hoeft mee te schrijven

Sterkte!

Lief, met mij en de honden gaat het goed, ons teefje is gister eindelijk loops geworden en dat is een goed teken. Ik begon me al zorgen te maken want ze drinkt de laatste tijd heel veel en ze plast heel veel, en dat kan wijzen op òf een naderende loopsheid òf op diabetes Diabetes bij teefjes begint met heel veel drinken en plassen (net als bij mensen dus) met daarnaast een verstoorde loopsheid. Diabetes begint in de baarmoeder, en als je daar op tijd achter komt kun je misschien volstaan met een baarmoederverwijdering. Dan kunnen ze daarna genezen zijn. Als je iets te laat bent moet je haar aan de insuline doen, en als je nog wat later bent moet ze beide: baarmoederverwijdering èn insuline. En dat wil je echt niet bij een hond die nog maar 6 is en wel 16 jaar kan worden... dus ik ben blij dat ze nu loops is. Het vele drinken werd gister al minder, gelukkig. (Zo hee, ben ik even keurig ontopic )

Ik ben er sowieso erg alert op omdat het hondje wat we vroeger thuis hadden ook diabetes bleek te hebben en aan de gevolgen van de operatie overleden is.

Ik heb deze week zomaar vakantie, en tot nu toe is het een hele leuke week geweest. Gister mijn nicht de hele dag op bezoek gehad en dat was retegezellig. Eergister een excollega op bezoek gehad en ook dat was gezellig. We hebben ontzettend gelachen en mijn huidige werkgever even lekker door het slijk getrokken

Dinsdag zijn mijn man, mijn vader en ik naar Madurodam geweest, en dat was ook heel erg leuk. Drie leuke dagen achter elkaar, heerlijk!

Srizus, wat heerlijk dat de verbouwing af is! Joepieeeee

Dank je wel voor je compliment.... *bloos*

Wat is dat toch met sommige mannen, dat ze zuchtend en steunend de ene verbouwing doorkomen om vervolgens alweer te denken aan de volgende? Ik snap dat niet hoor....

Mijn man is ook zo'n doos. Aan de ene kant baalt hij ervan dat ons geld altijd en eeuwig, en dat al ruim 10 jaar lang nu, in ons huis gaat zitten, maar tegelijkertijd roept hij vrolijk dat hij na dit huis zó weer net zo'n huis zou willen hebben zodat hij nog fijn even door kan klussen. Ik vraag dan altijd stoïcijns of hij weet waar ons trouwboekje ligt

Afijn, hij zou morgen beginnen met slopen, we hebben samen de bijkeuken al driekwart leeggehaald, belde zijn toekomstige werkgever (ja hij heeft godzijdank een andere baan na de bouwvak) afgelopen maandag of hij de komende twee weken zou willen komen helpen met een grote klus die gedaan moet worden. En daar heeft hij -in overleg met mij- 'ja' op gezegd. Dus het echte grote sloopwerk wordt nog eventjes uitgesteld. Nou ja, die extra centen zijn dan ook wel weer meer dan welkom...

Tjee, lange post weer.....
Hoi, Pix is er nog hoor. Fijn dat er een nieuw topic is. Dat heb je mooi verwoord Settertje :-). Hier even weinig spannends te melden.
Niet alles gelezen, maar even een update; kreeg vandaag bericht van Boeren dat alles geregeld wordt. Nu weer afwachten op de instructeur/pomp-uitlegster.

Verder wil ik niet van Boeren af hoor, ze werken altijd heel hard om mijn problemen op te lossen (dat met die vakantiepomp hebben ze super opgelost, dat het zo moeizaam ging, lag niet aan Boeren). Er is nu ergens een fout gemaakt met aanvraag/verzekering en ik weet niet waar. Gelukkig, dat het nu opgelost is, nu nog maar effe wachten.

Ga nu Harry Potter deel 2 kijken (van de week Deathly Hallows deel 1 gezien, in de vakantie die rest ook nog deel 2 op de rol; heerlijk in de bios!)

Carenza; hopelijk is het vals alarm en hoef je niet mee te komen schrijven (mag natuurlijk wel; hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!!)

XXXX

Het is pre-diabetes, zit net onder de 7. Heb overgewicht en beweeg te weinig (door andere handicap). Lukt me ook niet om eet-patroon aan te passen, heeft ook te maken met die handicap. Leeftijd speelt ook mee, ben al een ouwetje in vergelijking met de meeste forumsters :-))

Heb wel alvast een vraagje: mijn moeder heeft type II diabetes, sinds 3 jaar. Dus ouderdomsdiabetes. Wordt door pedicure geadviseerd om naadloze pantykousjes te dragen. Volgens haar verkrijgbaar bij de Hema. Ik was daar net, maar geen naadloze pantykousjes te vinden. Waar zijn die te koop? Of waar kun je ze online bestellen? Alvast bedankt voor de info!
Misschien hier?
Ik had al wel wat gegoogled, maar niet zo veel gevonden. Dit is een prima link, dank je, Setter! Staat inmiddels in mijn favorieten. Zal het allemaal rustig bekijken en dan kijken of het te doen is.Moeder is nogal koppig namelijk!
Graag gedaan hoor!

Wat gaan ze nu met je doen qua pre-diabetes/behandeling dan? Moet je naar een internist of gaat de huisarts je zelf begeleiden? Of hebben ze daar nog niks over gezegd?
Kom even zwaaien en iedereen een fijne zaterdagavond wensen.

Nog steeds beetje bang en gespannen maar heb wel afleiding gelukkig. Merk wel dat ik veel meer zit te snoepen door alles
Volgens mij zijn alle diabeten emo-eters hoor Buikje

Weet je al wanneer je precies voor die onderzoeken naar het ziekenhuis moet?
Ja, dinsdag echo en uitgebreid bloedonderzoek. Krijg dan eind van de week uitslag. Ik moet er echt niet aan denken dat hij het aan het opgeven is. Dan vliegt het echt naar mijn keel
Oh Buikje, sterkte! Ik duim voor je! Laat je het weten als je wat weet?
Ik zal aan je denken dinsdag Buikje, sterkte!
Hallo allemaal,

Enige weken heb ik me ook af en toe gemengd in de discussie.

Dit omdat ik me nogal druk maakte om mijn ogen. Die angst is niet geheel voor niets geweest. Als type 1 diabeet (26 jaar, al vanaf 2.5 diabeet) heb ik de laatste weken veel pijn van druk rond mijn rechteroog.

Vandaag naar de oogarts geweest. Volgens de oogarts was er sprake van irritantie bij de bloedvaatjes en ik moet op korte termijn foto's laten maken. De irritatie was met name aan de buitenkant van het oog en niet centraal. Ze zeggen dat het preventief is en dat ze er optijd bij willen zijn en eventueel met laser willen starten.

Pffff... mijn zorg is er niet minder om geworden en maak me echt énorm druk over het onderzoek en de uitslag.

Het enige waar ik op dit moment aan denk is blindheid en van die gedachte wordt ik enorm bang.
SLS; volgens mij valt het maken van oogfoto's wel mee (tenminste... mijn schoonvader moet regelmatig maar hem hoor ik er nooit over). Ik heb nog niet eerder oogfoto's hoeven laten maken.

Ik snap je bezorgdheid wel hoor, ik ben elke keer weer heel erg opgelucht dat het met mijn ogen weer goed is, maar volgens mij moet er wel veel meer aan de hand zijn en word je niet "zomaar" blind.

Heb je al een afspraak? Heel veel succes en sterkte alvast!

Buik; jij ook succes morgen!

Nu ff laatste stukkie Harry Potter kijken; doei!
sls, ik heb vorige week foto's laten maken, viel erg mee. Ze kunnen tegenwoordig idd laseren en dat voorkomt veel problemen, komt goed hoor!

Ik ben heel nerveus/bang voor morgen.

hou jullie op de hoogte.
Buikje, ik weet niet of je dit nog leest, maar ik duim voor je en ik denk aan je!
Ook ik heb het topic weer gevonden.

Buikje
Voor het maken van de foto's ben ik niet zo bang. Eerder voor de uitslag. Mijn rechteroog doet gewoon enorm pijn en het wordt steeds erger en mijn gevoel zegt dat het niet goed zit. Eerst had ik het zo af en toe eens, nu al gelijk als ik opsta en het gaat maar een hele dag door.

De afspraak staat voor volgende week woensdag gepland dus we zullen maar zien.

Ik ben enorm benieuwd wat ze gaan doen als er gelaserd moet worden. Of dat dan éénmalig gelaserd wordt en het dan weer een paar jaar in orde zou moeten zijn. Ik heb eerlijk gezegd geen idee..
Hallo allemaal, hier een Verse Diabeet!

Ik ben degene met de "jaren-geleden-roofbouw-op-mijn-lijf-gepleegd-hebben-(lees: leven op koffie en sigaretten met werkweken van 80 uur) waarna-gestopt-met-roken-en-begonnen-met-noodzakelijke-doch-ernstig-dikmakende-medicijnen"-variant (dit noemde de verpleegkundige toch gewoon type II ).

Ik weet het pas sinds vorige week maandag officieel en ben sinds die tijd heul streng op een koolhydraatarm dieet.

Ein-de-lijk, voor het eerst in maanden vliegt mijn gewicht nu wél naar beneden (ik kwam alleen maar áán, snap sinds vorige week dus pas waarom). Al 4 kilo kwijt in anderhalve week!

Soms voelt het goed: Eindelijk weet ik wat er met me aan de hand is. Soms ben ik verdrietig en bang, temeer daar mijn moeder door Diabetes blind is geworden.

Maar goed, ik wil graag een glucosemeter aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer (en mijn verpleegkundige is met vakantie). Hebben jullie advies?

Welke is makkelijk/leuk/hip/handig/betrouwbaar?

Oh, en die naadloze pantykousjes: Kruidvat heeft naadloze pantyvoetjes. Ze zijn met badstof binnenin en heel fijn. Gebruik ze zelf altijd, terwijl ik een gruwelijke hekel aan panties heb normaal gesproken . Maar deze dragen als zachte sokjes .
@ Setter: voorlopig blijft het bij halfjaarlijks bloed controleren, maar ik zit dicht tegen diabetes aan. Eetpatroon veranderen lukt me niet, meer bewegen ook niet vanwege handicap. Er zijn nog andere dingen die mijn energie vragen dus echt lekker gaat het niet. In ieder geval fijn dat ik hier een warm bad aantref!
@keet: hmmm, minder leuk nieuws, anderzijds is het wel waar: het is altijd soort van prettig een diagnose te hebben, in plaats van te blijven zwemmen in zo'n onzekere zee. Nou ja, je kan er 100 mee worden hè? Daar weten we alles van hier.

Wat betreft glucosemeters: ik heb een Bayer Contour, proefpakket kost een tientje geloof ik (op de site van de diabetesvereniging of bij Boeren). Met prikding en 10 prikkers en stripjes. Op de site van Bayer zie je verschillende kleuren en ook nog stickers die je eroverheen kan plakken. De mijne is paars :-)
Ik WIL géén 100 worden!!!

Keet, welkom hier Wat leuk dat je ons gevonden hebt

Je kunt ook eens kijken bij je apotheek voor een starterssetje. Wat Pixel ook zegt, die zijn niet zo duur. En elke meter is goed tegenwoordig. Toch?
Hm Carenza, wat rot voor je

Wat voor handicap heb je precies dan? Of wil je dat niet vertellen, dat mag uiteraard ook. Je bent hier niemand iets verplicht tenslotte.

SLS, ik snap dat je je zorgen maakt, maar blind ben je echt niet zomaar. Het is juist zo fijn dat met een laserbehandeling de kans op blindheid geminimaliseerd wordt. Ik was blij dat die mogelijkheid er is, 30 jaar geleden kon het niet en werd je gewoon blind, punt uit. Niet dat ik jouw angst bagatelliseer, maar ik probeer wel een beetje te relativeren. Ik hoop dat je dat niet erg vindt. En ach, zo'n laserbehandeling is even vervelend, maar de pijn gaat over, je oog geneest en het proces wordt ermee stopgezet. Dat is toch mooi, dat dat kan?

Sterkte ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven