Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Stelletje Honeymooners
Nou ja, eindelijk een fatsoenlijke honeymoon van 9 jaar!

Die met mijn echtgenoot duurde een halve dag, toen moest hij weer aan het werk

Be grateful for little mercy's
Sri, ik ben ouder dan je denkt! Ik ben van '66 ! Vakantie op de Caribbean lijkt me idd geweldig voor een honeymoon. Sri- een HALVE dag???

In IL werken ze met andere bls waarden, 100-120 's ochtends is geweldig (delen door 20 voor NL waarden). Alleen met maandelijks gedoe is mijn bls hoger. Maar ja, altijd op dieet...
quote:sri schreef op 26 juli 2011 @ 23:08:

Nou ja, eindelijk een fatsoenlijke honeymoon van 9 jaar!

Die met mijn echtgenoot duurde een halve dag, toen moest hij weer aan het werk

Be grateful for little mercy's

Let me join your club. Again Srizuuuuusssss

Hier ook een halve dag. Man was 's middags alweer bezig een vreemde meneer een of ander bouwdinggeval te verkopen (Marktplaats is your friend tenslotte) en ik lag met een dekentje op de bank ziekjes te wezen. Zo leuk, zo'n honeymoon
quote:sri schreef op 26 juli 2011 @ 13:57:

Jazeker Pixel, drie keer vallen en ik ben er! Zit jij ook in deze buurt? Houden we een mini-meet!

Buikje, zit jij ook niet in deze regio? Ik meen me te herinneren dat je zoiets eens schreef, een paar weken geleden op het slechtweertopic.

Hoef je niet op te antwoorden hoor, als je dat te privé vindt. Heel fijne vakantie trouwens!

ik ben zo'n kwartiertje rijden van jullie richting duitse grens in Z.

Snap je wat ik bedoel?
Ris, hoe is het nu met je? Zijn je suikers weer wat normaler?

Jeetje joh, wat moet jij je beroerd gevoeld hebben zeg....

En hoe ging het met Ella bij oma? Heeft ze het deze keer de hele nacht volgehouden?

En natuurlijk heel erg gefeliciteerd met je studievergoeding! Wat fijn!
quote:schuddebuikje schreef op 27 juli 2011 @ 11:48:

[...]

ik ben zo'n kwartiertje rijden van jullie richting duitse grens in Z.

Snap je wat ik bedoel?

Nou en of! Zoetermeer natuurlijk!

Zeg, jij bent m'n schoonzus toch niet?? (Niet dat dat niet leuk zou zijn, trouwens, maar ik kom hier liever geen familie tegen .
Met mij gaat het weer goed hoor. Hoewel ik wel denk dat mijn Cozmo aan het eind van zijn latijn is; hij was in februari natuurlijjk al aan het einde van zijn looptijd, het wordt dus hoog tijd voor een nieuwe!

Ella is nog steeds bij oma. Gisterenmorgen heb ik haar er heen gebracht, 's middags ging ze met de kids van vriendin-van-zus naar een indoor speeltuin en nu is ze nog steeds niet thuis. Gelukkig maar! Dan heeft ze het naar haar zin!

Gijs ligt al een uur in bed te praten, zingen en te schreeuwen (it ben boos..... op mama! ?????) Hij moet 's middags even slapen en omdat Babs straks komt, gaat hij bij vriendin-van-zus spelen. Maar dan moet hij wel even slapen. Tuurlijk heeft hij vanmorgen tot 8.45 uitgeslapen! Ongekende weelde en nu dus niet moe. We zien wel hoe de rest van de dag gaat

Lief; dank je voor je quote... moest er zelf ook heul hard om lachen.

Pixel en S-buikje, wanneer is de mini-meet? Ik kom!!!

Iets meer vallen dan 3 keer, maar wel dichtbij!
Ja hallo, als jij helemaal uit O. naar de minimeet gaat dan kom ik ook hoor. Heulemaal uit W., kan me niks schelen

Tsss, een minimeet zonder de rest van ons topic, dat kan toch echt niet? Ben je beteuterd?

(Ja ik weet dat het 'betoeterd' moet zijn, maar ik vind 'beteuterd' leuker.)
Zoetermeer daar bij de duitse grens túúrlijk Srizus
Nu wil ik wel weten waar jullie wonen natuurlijk! Ben verder niet nieuwsgierig maareh, jullie hebben mijn mail, toch?
Ris, hoe oud zijn je kinderen? En zijn dat de echte namen? (erg leuk!) Ik heb een dochter van 6, gaat straks alweer naar groep 4..ppffff.

-einde moederkloek-praat-

Wat lastig van je suikers, hoop dat je je inderdaadf snel wat beter voelt.

Begrijp ik het goed dat Setter en Sri virtuele zussen zijn? Zoveel overeenkomsten?

Hier prima, bevalt me heerlijk als loopvogel, al prikt het zand wat in mijn ogen
Volgens mij heb ik jouw mailadres niet hoor Buikje. Maar goed, dan doe ik het gewoon even een beetje cryptisch: ik woon in het lieflijke lintbebouwingsdorpje W, gemeente V., en mijn huis staat op 600 meter van de grens met de nog lieflijker provincie D.. In het Noorden dus.

Ik ben al ruim 35 jaar import hier, getrouwd met een echte G.'inger, een echte W.'er zelfs. Lang, blond, 10 jaar jonger en lekker, en vooral heel erg lief voor mij en onze honden. We wonen in een vrijstaand huis(je) uit 1906 wat we inmiddels alweer ruim 10 jaar aan het verbouwen zijn, we zijn bezig met het op-twee-na-laatste loodje.

A. is voor mij een takkeneind rijden, maar dat heb ik graag over voor een minimeet in de buurt van mijn -ja inderdaad virtuele zus- Sri

Hee Ris, hoe was Babs? En hoe is je pomp? Gebruik je 'm al? En hoe is het nu met Ella en Gijs?
Hee Buikje, ik heb een leuke bijnaam voor jouw nickname: Schebuikje. Als in 'schebuitje' (beschuitje). Hoe vind je 'm?
Ik wil ook bij de meet zijn. Maar ik kan pas weer na september want ik moet eerst nog een maandje op vakantie. Vervelend he.

Schuddebuik, ik heb je email ook niet. Volgens mij heeft alleen Pixel 'm toch? Nou goed, als Pix dan even een algemeen mailtje stuurt, zijn we weer helemaal op de hoogte.

Ik heb net 600 extra strips besteld Ik belde eigenlijk omdat ik het net niet ga redden dit kwartaal en dus een doosje extra moet, en toen ik zei dat ik graag wat extra wil hebben voor de vakantie, zei die vriendelijke meneer dat ik er nog 600 "over" heb dit jaar, dus dat hij die dan wel meteen mee stuurt. En als ik er teveel over heb, dan moet ik één van de volgende leveringen maar afbellen.

Kijk, dat noem ik service.
Nou, dat is inderdaad service!

Ik heb mijn pomp nog niet in gebruik.... heb natuurlijk nog niet alles in huis (vul-ampullen bijv, niet geheel onbelangrijk). Ga zo maar eens bestellen op de site van Boeren en dan hopen dat ik het vrijdag binnen heb. Morgen dvk bellen om te zeggen dat ik vrijdag over ga stappen.

Lastig; ik heb nog geen 2 weken geleden al mijn spullen besteld; nogal dom eigenlijk omdat ik nu bij de pomp ook een meter heb en dat is natuurlijk een andere dan ik nu gebruik (dat vind ik wel een manco van Accuchek; dat je ook al heb je al een accuchek meter (de mobile) toch een andere moet omdat die bij de pomp past). Dus ik zit nu met een voorraad strips-cassettes tot 1 oktober.... Maar als ik de combo-meter ga gebruiken, kan ik allerlei leuke dingen invoeren (of ik last heb van stress, ziek ben, ongesteld moet worden, ga sporten en wat ik aan khd denk te gaan eten). En dan gaat dat apparaat uitrekenen wat ik kan bolussen! Hoe geweldig is dat . Maar dan moet ik eerst langs de dvk, want dan kan ik daar met haar bepalen wat mijn "persoonlijke gegevens" zijn. Dus hoe ik reageer op insuline (hoe lang duurt het voor die werkt, wanneer na ene bolus is die uitgewerkt). Wat stress doet met mijn suiker (niks! ) hoe ik reageer als ik ongesteld moet worden (nou.... eh.... )

Ga dus eerst maar een afspraak maken met de dvk. Vrijdag ga ik gewoon beginnen en doe ik wat ik altijd al deed maar dan met de Cozmo.

Iemand nog interesse in:

2 x een one touch ultra meter (zonder prikpen)

een accu chek mobile meter (ook zonder prikpen)

de cozmo software (met cd en bluetooth kabeldingetje)

draagtasje voor accucheck combi; die dingen zijn zo lelluk dat ik andere ga bestellen

Of weet iemand waar je je ouwe zooi kunt laten? MP lijkt me niet de plek om het aan te bieden
Zeg, wat is dat voor geklets over een mini-meet?
quote:keetindetent schreef op 27 juli 2011 @ 22:09:

Zeg, wat is dat voor geklets over een mini-meet?

Nou ja, dat is een enigszins uit de hand gelopen opmerking van mij...

We hebben in mei met z'n 5-en een buitengewoon geslaagde diabetes-meet gehad, en hoewel iedereen daarna beweerde dat je zoiets niet al te vaak moet doen, schijnt er nu toch wel erg veel zin in te zijn. Aangezien Buikje en ik (en Pixel ook, geloof ik) vlak bij elkaar in de buurt wonen, had ik al enthousiast, maar meer als grap, iets geroepen over een mini-meet. Nou blijkt tot mijn grote plezier iedereen mee te willen doen. Maar dan wel na de vakantieperiode (en, wat mij betreft, als Teddeke ook weer in orde is!). Lijkt het jou wat?
Okay, lang bericht ineens weer opgegeten door spontaan rebootende computer... Volgende poging.

Sri, Setter, Ted, Ris, Buikje en Lief hebben allemaal mail gehad met het adres van Buikje. Keet, laten we even kijken hoe we jouw adres ook in deze gelederen op kunnen nemen.

Vraag aan de doorgewinterde met-gebruikers hier: totnutoe had ik eigenlijk alleen maar last van een soort eeuwigdurend gerommel in mijn ingewanden. Sinds een week zijn daar andere verschijnselen bij gekomen als buikpijn, diarree, misselijkheid etc. Kan je later meer bijwerkingen krijgen of kunnen deze kwalen toegedicht worden aan stress, vermoeidheid of buikgriep?

Mehroe, volgens mij is de omrekenwaarde van het Amerikaanse systeem (mg/Dl) naar wat we in Nederland gebruiken (mmol/L) delen door 18.

Ris: heb je roze OneTouch ultra meters?
IK HEB MIJN NIEUWE ROZE POMP VANDAAG GEKREGEN!!!!!

Vanavond ga ik hem instellen en gebruiken, daar heb ik nu geen tijd meer voor. Moet nu echt uphurry'en om op tijd op mijn werk te zijn... oeps....

Maar hij is moooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi

Haha Setter, gaaaf! Veel plezier met je nieuwe pomp in het roooze!
quote:pixel schreef op 28 juli 2011 @ 11:19:

Vraag aan de doorgewinterde met-gebruikers hier: totnutoe had ik eigenlijk alleen maar last van een soort eeuwigdurend gerommel in mijn ingewanden. Sinds een week zijn daar andere verschijnselen bij gekomen als buikpijn, diarree, misselijkheid etc. Kan je later meer bijwerkingen krijgen of kunnen deze kwalen toegedicht worden aan stress, vermoeidheid of buikgriep?

Ik heb eigenlijk geen idee. Ik heb al die jaren al hetzelfde soort bijverschijnselen (gerommel, diarree), maar lang niet altijd en de ene keer erger dan de andere.

Ik denk dat je over langere tijd moet kijken of het structureel is, want in theorie zou het natuurlijk gerelateerd kunnen zijn aan stress, buikgriep, misschien een bacterietje (in deze tijd van het jaar helemaal niet ondenkbaar) enz.
Hallo Setter! doe eens normaal!!! NU AL JE POMP BINNEN!!!!??!?!??!?!?!?!?! En dan hier een beetje lopen stuiteren omdat hij zo mooi roze is

sjit, mnoet met mijn moeder naar het zkh.
Ha! Je bent gewoon jaloers

Maar goed, dat is ook logisch, jij wacht al 4 maanden op je pomp, nou heb je hem eindelijk en dan mag je hem nog niet gaan gebruiken, dat is ook frustrerend. Dus vooruit, hier heb je een van mij omdat ik met je meevoel. Echt.

Het is ook wel asociaal snel gegaan bij mij. Vorige week woensdag bij mijn dvk geweest die hem die dag nog besteld heeft en vandaag al geleverd. Ik heb hem trouwens sinds vanmiddag 12.15 uur al in gebruik. Ik had nog 5 minuten over en dacht 'kom, laat ik eens kijken hoe ver ik kom met programmeren'. Ik had maar 5 minuten nodig, zo bleek. Ik ben er helemaal blij mee.... ik geloof dat ik een klein beetje verliefd ben...

Maar dan nog even een serieuze noot: waarom moet jij met je moeder naar het ziekenhuis? Of wil je dat niet vertellen?

Sterkte meissie
Ben gelukkig al weer thuis!

Mijn vader belde of ik met hem en mijn moeder naar het zkh kon rijden (zelf hebben ze geen auto). dus ik heb snel getypt dat ik weg moest en ben weggegaan.

Mijn moeder heeft een blaasverzakking (bleek nu). In 2002 heeft ze borstkanker gehad en een gezwel in haar buik. Ze hebben toen een dubbele operatie uitgevoerd; haar baarmoeder verwijderd en een borst geamputeerd. Daarna chemo's en de hele reut en sindsdien gaat het goed.

Maar nu was ze in de douche geweest en was er ineens iets naar buiten komen vallen.... en daar was ze heel erg van geschrokken. Gelukkig snapte de arts op de huisartsenpost haar angst, hij zei meteen dat het niks met kanker was, maar een blaasverzakking. Morgen moet ze een afspraak maken met haar eigen huisarts en dan gaan bespreken wat er gedaan moet worden (ringetje plaatsen, therapie (maar ik denk dat het daar te laat voor is) of een operatie om de blaas weer op te hijsen (en dan alsnog therapie). We wachten maar even af dus.

Ik was ook geschrokken, mijn moeder is nooit ziek. Behalve dan dat ze kanker heeft gehad. Dus als er dan iets is, is er ook echt iets zeg maar.

En ja.. ik ben heul erg jaloers op je Setter! Maar ik heb een boekje met 30 stickers waar mee ik mijn pomp kan pimpen!!!! Nu zit er een aardbeiensticker op Ik kan ook kiezen voor beertjes of auto's... tja....

Morgen ga ik beginnen hoor! Vandaag alles geregeld wat geregeld moest worden en in overleg met de dvk dus morgen ben ik weer een roche-gebruiker.

En ik heb bedacht dat ik de voordelen van de Cozmo eens op ga schrijven, mss dat ze bij Roche wanneer ze een pomp gaan up-graden (vernieuwen dus) dat mee kunnen nemen.

Belangrijkste minpunt weet ik al.... Als ik bij de Cozmo (ik vind het ook zo'n gezellige naam!!! Het klinkt als die ene lieve Gremlin....) mijn ampul ga laden, heb ik daar een menu voor. "laden". Dan kan je dus kiezen; ampul laden, daarna "lijn vullen" , dan "canule vullen"(met een zelf in te voeren hoeveelheid insuline; aangepast op je naaldlengte) en als je wilt kun je dan een herinnering instellen voor een nieuwe naald (mis ik bij de combo; daar moet je een bolus geven om de canule te vullen en de herinnering kan vlg mij alleen in de afstandsbediening gezet worden, maar dat weet ik nog niet helemaal).

Zo.. nu eens reageren op de mail van sri.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven