Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Hier in NL regent het al dagenlang weer. Van miezerbuitjes tot stortbuien en alles daar tussenin. Echt van dat 'Hollandse zomerweer'. Mijn man heeft net de houtkachel lekker aangestoken, want zelfs ik, de überwarmkleum, heb het koud.

Ja. Koud. Ik. Ik snap er niks van...

Hoe is het nu met je Mehroe? Hou je het allemaal een beetje vol? Wat lijkt me dat lastig, droogte. Hoe wordt dat opgelost bij jullie dan? Of is dat een hele domme vraag?
Waar zit je precies Mehroe?
Heeee... hallooooo... waar is iedereen??

Ik kon ons niet eens meer vinden! Waren we zomaar naar pagina 2 gezakt. Is iedereen voor de regen naar een buitenland gevlucht?

Nu, ik zit hier gewoon achter m'n pc-tje m'n project te doen, wat dat betreft is het weer niet zo erg. En als ik er een beetje mopperig van word, kijk ik even naar de berichten uit Oslo en dan besef ik weer helemaal dat ik absoluut niks te klagen heb. Integendeel!

Moet nog steeds een afspraak maken met m'n ha, op de een of andere manier komt het er maar niet van. Stom, want ik wil dolgraag andere bloeddrukpillen, ik blijf van die idioot opgezwollen voeten en/of enkels houden. Ik kan gatverdegatver geeneens leuke schoenen meer aan Maar ja, zolang ik geen afspraak maak, eigen schuld, dikke bult, niewaar?

Setter, ik kwam in jouw post het woord 'gresbuis' tegen en mijn eerste reactie was: !

Het voorste (dus inpandige) gedeelte van onze riolering bestaat nog uit oude gresbuis, en omdat onze hele straat iets verzakt (ik woon in een nogal heuvelachtig gedeelte van A.) verzakt de riolering gezellig mee. En gaat dus lekken. Jarenlang. Waarvan wij weinig tot niets merkten, tot er toch wel erg veel vocht in de muur begon te trekken. Dus de vloer open, gravengravengraven (echtgenoot wil altijd alles zelf doen), vloekenvloekenvloeken (doet-ie ook zelf ), nieuwe kunststof buis past niet op oude buis, nog meer gevloek... enfin, het is allemaal goed gekomen, maar ik ben voorlopig allergisch voor het woord gresbuis. Trouwens ook voor 'grondwater'.

Hoe gaat het verder met de gezamenlijke suikers (om maar even on topic te blijven)? Ris, is BABS al geweest?

Lief, ik vind je echt een bikkel! Twee diëten, jezus, mij lukt 1 niet eens. En caloriearm glutenvrij... in theorie moet het kunnen, maar dan ben je er ook 24 uur per dag mee bezig, je wordt er honds chagrijnig van en je lol in het leven loopt terug naar nul. Zou ik niet doen.

Keet, zoekt de familie al dekking als ze je zien aankomen?

Alle anderen . Dit was even zo maar een l*lverhaal om ons topic weer ff te uppen. Keep smiling allemaal en o ja, een dezer dagen mail ik even over de wurksjop.
Ja Keet, heb je je familie al geprikt? Ik heb gisteren mijn broer geprikt (na een middagje borrelen met happen). Ik heb een biertje gedronken. Blijft dan heel vreemd om bij hem een keurige 5.6 te zien verschijnen en bij mij een 10...

Waar is BABS een afkorting van? Ik moet alleen maar denken aan Buitengewoon Ambtenaar van de Burgerlijke Stand, maar dat zal het vast niet zijn.

Sri, woon je in de wijk K. van A.?
Ha Pixel, nee, ik woon in StM, waar ook af en toe spontaan de gaten in het wegdek vallen omdat het zand eronder weggespoeld is
Hier lekker 3 weken vakantie, het mooie weer denken we er maar even bij...

de suikers, ik weet niet, ik mag van mezelf een beetje struisvogelen in de vakantie.

We gaan leuke uistapjes maken met dochter, fijn. tot snel!
Oh kijk, ondanks de foutmelding is mijn bericht van gisteren toch doorgekomen. Gek forum.

Sri, aha, maar StM is vlakbij K :-)
Jazeker Pixel, drie keer vallen en ik ben er! Zit jij ook in deze buurt? Houden we een mini-meet!

Buikje, zit jij ook niet in deze regio? Ik meen me te herinneren dat je zoiets eens schreef, een paar weken geleden op het slechtweertopic.

Hoef je niet op te antwoorden hoor, als je dat te privé vindt. Heel fijne vakantie trouwens!
Hier is het wel goed- ik zit in Israel. Er wordt op gehamerd om geen water te verspillen- ik heb mijn auto al een tijd niet gewassen :-X nee hoor, gewoon lui, als ik het plan heb om naar de wasstraat te gaan, zijn er 10 wachtenden voor mij. Andere keer dan maar, denk ik dan. Deze week is het erg heet, het liefst zou ik nu languit op bed liggen, maar eerst nog wat werk doen.

Sri, wat ellendig, zo'n lekkage. Hier zijn veel dingen een stuk primitiever dan in nl (en niet alleen mannen hehe), electriciteit is vaak niet aangelegd zoals het behoort, en in ons flatgebouw zijn nog loden waterleidingen. Tot voor een paar maanden terug was het normaal dat er ineens geen water meer was, vanwege lage waterdruk ofzo. Handig als je ingezeept onder de douche staat, of de afwas wil doen..... Echt onderhoud van de centrale verwarmingsketel (blokverwarming) vinden ze ook maar geldverspilling, pas als de boel bijna ontploft haal je er een klusjesman bij!!

Nog even met mijn neus in de boeken- laterz~
quote:sri schreef op 25 juli 2011 @ 21:38:

Heeee... hallooooo... waar is iedereen??

Ik kon ons niet eens meer vinden! Waren we zomaar naar pagina 2 gezakt. Is iedereen voor de regen naar een buitenland gevlucht?

Nee kmoe werke....en daarbij hou ik niet van warmte dus nee: geen buitenland hier. Vinnik ik ook nie erg nie hoor, op mijn werk wordt het steeds gezelliger, plus de uren die helemaal geweldig zijn.... ik klaag niet.

Nu, ik zit hier gewoon achter m'n pc-tje m'n project te doen, wat dat betreft is het weer niet zo erg. En als ik er een beetje mopperig van word, kijk ik even naar de berichten uit Oslo en dan besef ik weer helemaal dat ik absoluut niks te klagen heb. Integendeel!

Of jij gelijk hebt, zo denk ik er ook over!

Setter, ik kwam in jouw post het woord 'gresbuis' tegen en mijn eerste reactie was: !

Het voorste (dus inpandige) gedeelte van onze riolering bestaat nog uit oude gresbuis, en omdat onze hele straat iets verzakt (ik woon in een nogal heuvelachtig gedeelte van A.) verzakt de riolering gezellig mee. En gaat dus lekken. Jarenlang. Waarvan wij weinig tot niets merkten, tot er toch wel erg veel vocht in de muur begon te trekken. Dus de vloer open, gravengravengraven (echtgenoot wil altijd alles zelf doen), vloekenvloekenvloeken (doet-ie ook zelf ), nieuwe kunststof buis past niet op oude buis, nog meer gevloek... enfin, het is allemaal goed gekomen, maar ik ben voorlopig allergisch voor het woord gresbuis. Trouwens ook voor 'grondwater'.

Ik moest toch wel zo allerverschrikkelijkst lachen om jouw post, ik heb hem zelfs voorgelezen aan mijn man, ook hij moest lachen....mafkees Vandaag telefoon van Boeren Medical (huh?) dat zij de goedkeuring moeten geven, en wanneer of ik mijn vorige pomp gekregen had? Aha, nee nou dan gingen zij vandáág nog de goedkeuring afgeven en dan zou de pomp verstuurd worden door Medtronic. Het gaat allemaal toch best verrekte snel
Pixel en Buikje een fijne vakantie gewenst! Geniet ervan (voor zover mogelijk natuurlijk).
Jeetje wat een toestanden daar bij jou zeg Mehroe...brrr...

Hoe gaat het met je diabetes nu? Had jij nou pillen of was je aan de insuline? Sorry, maar ik weet het niet meer...
quote:setter schreef op 26 juli 2011 @ 15:02:

[...]

Vandaag telefoon van Boeren Medical (huh?) dat zij de goedkeuring moeten geven, en wanneer of ik mijn vorige pomp gekregen had? Aha, nee nou dan gingen zij vandáág nog de goedkeuring afgeven en dan zou de pomp verstuurd worden door Medtronic. Het gaat allemaal toch best verrekte snel

Jij krijgt tenminste telefoon, ik moest er zelf achteraan bellen!

@ Pixdel; BABS is geen afkorting trouwens, Babs is de mevrouw die mij MORGEN uitleg komt geven over mijn nieuwe pomp (ik weet niet eens meer welke, zo lang is het geleden dat ik 'm aangevraagd heb )

Mehroe; wat een toestanden inderdaad! Watertekort... nou dat kennen wij niet hoor. Eerder gebrek aan zon.... maar ik zeik niet over het weer hoor!

Had ik al verteld dat ik een gruwelijke meevaller heb? Nou ja.. meevaller; gewoon terecht! Ik krijg mijn lerarenbeurs! Hoef dus niet zelf 5500 euro te dokken, maar dat doet de overheid. Krijg er ook nog boekengeld en reiskostenvergoeding bij (a 700 euro) dus ik ben gelukkig!!!!

Suikers gaan hier alle kanten op. Zaterdag heb ik de godganse dag koppijn gehad en dat terwijl we met de trein naar Utrecht waren met de kids; leuk naar het Nijntje museum. Zondagmorgen werd ik wakker met een mooie 21. Maar ik had honger! Dus gewoon gegeten, naald verzet, fikse bolus en 2 uur later..... 28,3!!! Holymoly! Ik was echt ziek ervan :puke: Heb de halve dag op bed en op de bank gelegen. Gelukkig zakte het wel (suikers en rotgevoel) Ergens 's nachts van zondag op maandag, is mijn infuus los gegaan. Ik heb dat gevoeld (zat niks meer op mijn buik) maar heb er niks mee gedaan (dom) want ja... toen zat ik maandagochtend natuurlijk weer met een lekkere hyper van 19. Gelukkig ging het nu wel sneller omlaag, maar grappig is anders.

Vandaag heb ik weer een rustig dagje... zoonlief zit op het KDV en Ella is met d'r tante mee naar een binnenspeeltuin. Vanavond gaat ze "krogeren" bij oma en ik hoop dat ze er een keer blijft. De laatste paar keer konden we haar vroegtijdig ophalen.....

Heb geprobeerd mijn opdracht voor school (studie) af te maken, maar zo geen zin in! Heb wel allerlei andere nuttige dingen gedaan hoor (voor school-werk).

Zo maar eens aan het eten beginnen; hartige taart en ik moet alle groenten nog snijden. Leek me een leuk klusje om samen met Ella te doen, maar ja... die is er niet
Ris, gefeliciteerd!!! Dat is een lekkere meevaller zeg!

Ik kan me voorstellen dat je goed beroerd wordt van die jumpende suikers, veel sterkte ermee.

Ik kom trouwens vanavond bij je eten, dat is zeker niet erg hè? Ik heb verschrikkelijk geen zin in koken vandaag.

Mehroe, Israël, warmte, droogte... wanneer gaat het volgende vliegtuig? Ik vind het zelfs niet erg om ingezeept onder de niet-werkende douche te staan op het ogenblik

Setter, ik zie het helemaal voor me, dat M en jij zitten te grinniken om ons rioleringsdrama (dat alweer een paar maanden geleden is hoor). Nou ja, that's what friends are for, zullen we maar denken

Het slechte nieuws: over een paar maanden gaan we weer verbouwen Even de nieuwe kosten vooruit verdienen, dus ik ga maar weer verder.
Ris, mooi van je studietoelage! Ik wil ook best een vorkje meeprikken vanavond! Ik eet vanavond vegetarische worstjes, een heel klein beetje rijst en salade.

Setter, ik heb pillen. Afvallen ging niet zo lekker, dus ik heb gewoon de afspraak voor de dietiste een week verzet, hehe- ik ga er weer tegen aan.

Nou Sri, het was gisteren 40+, maar vandaag minder heet. Maar ik moet zeggen dat ik het liever te warm dan koud heb. 's Winters is het echt kleumen hoor, je lichaam stelt je immers in op een hogere temperatuur. Is het bij jullie slecht weer, dan?
quote:Ris schreef op 26 juli 2011 @ 15:34:

...

@ Pixdel...

quote:mehroe schreef op 26 juli 2011 @ 17:21:

Is het bij jullie slecht weer, dan?
Ja, maar Sri zit toch in een bijzonder deel van het koninkrijk NL?

Ik hoor van de oudjes ook wel dat het stortregent. Lief, ik ben wel een boekenwurm, maar ook weer niet zo erg hoor
Mehroe, wat bedoel je precies met een bijzonder stukje koninkrijk?

Arnhem is absoluut een van de meest bijzondere stukjes koninkrijk dat Nederland rijk is, dat is helemaal waar! Een college van B&W dat, los van partijpolitiek, uitsluitend uit megalomane idioten bestaat, dat in hun drang om alles vol te bouwen samen met een kliek projectontwikkelaars de wijde omgeving verpest, krankzinnige projecten zoals het Centraal Station en de lachwekkende "Haven" begint en niet helemaal of helemaal niet afmaakt... enfin, laat ik me er niet alweer boos over maken, anders begint echtgenoot weer te mopperen en hebben we zometeen weer een sfeer om te snijden.Bovendien zal ik hier ongetwijfeld andere forummers tegen de schenen schoppen... sorry meiden, het is zeker niet persoonlijk bedoeld!

En regen? Neuhh, er komt hooguit een hoop nattigheid naar beneden, maar erger dan dat wordt het niet
Hoi mehroe, sorry, ik ben in een flauwe bui. En in de context die jij omschrijft (dacht je dat sri op Aruba woont? Dat zou gaaf zijn. Dan ging ik bij sri logeren en wel nu meten).

Hier een beetje vermoeidheid. En ik ben het natte weer ook wel zat. Nog een paar weekjes, en dan lekker fulltime vakantie!!!!! Nu nog maar even overwegen de verwarming aan te zetten (zou die het uberhaupt doen in juli?).
Dacht idd dat StM lekker Sint Maarten was, hahaha. Helemaal niet gedacht aan een natgeregend Nederlands dorp.... De eilanden daar lijken me zo relaxed..... Ik wil daar ook best ff logeren, dansend op een tropisch strand, cocktail in de hand!

Ik ben nog net niet helemaal wereldvreemd
Lief, het is het wel geen Aruba, maar als je wilt komen logeren, van harte welkom hoor! Ik geef je een dekentje voor op de bank (heb helaas maar 1 slaapkamertje), ik zet de verwarming op 25, gooi een berg zand op de vloer (is toch natuursteen) en zet een parasol op, boven mijn tuinstoelen. Als jij nou voor een exotisch muziekje zorgt, maak ik cocktails en een exotisch etentje. Dat moet toch lukken?
Mehroe, ik ben ooit in 1989 (was jij toen al geboren?) in de Dominicaanse Republiek geweest, en dat was absolute heaven! Nauwelijks toeristisch, de Dominicanen en die paar toeristen deelden gebroederlijk het strand en alle andere faciliteiten, en het weer was SUPER.

Maar mocht je de gelegenheid hebben, probeer het dan eens. De gezondsheidszorg was er toen prima geregeld, dus daarvoor hoef je het niet te laten (als dat niet veranderd is). Ik weet niet hoe het nu is, maar als Indonesië niet hoger op mijn to-do-lijstje stond, ging ik zo weer terug!
Hallo allemaal!

Tijdje niet geweest omdat ik het druk had met ... ja, wat eigenlijk ?

Beetje snel bijgelezen en zag ik ineens het woord "grespijp" voorbij komen. Ik ben een beetje allergisch voor dit woord geworden sinds ik in een jaren '30 huis heb gewoond waar dit soort buizen dus als riool gebruikt waren. Mét als verborgen gebrek een venijnig knikje waardoor eens in de zoveel tijd het riool compleet verstopte/overliep. Waren de vorige bewoners "vergeten" te vertellen.

Vandaag voor het eerst naar de pedicure geweest. Was best wel beetje nerveus (vond ik mutserig van mezelf) maar het viel me reuze mee. Sterker nog: Ik heb nog nooit zulke mooie voeten en nagels gehad als nu! Ik loop op wolkjes!

Heb sinds vorige week een heuse glucosemeter in mijn bezit en vind dat toch wel heel fijn om mezelf te kunnen controleren. Mijn waardes zijn helemaal keurig volgens mij: Nuchter 's morgens rond de 5,4 tot 5,7. 's Middags rond de 4,8 of 5,2 en 's avonds ook 5,2 gemiddeld.

Ik vind het merkwaardig: Ik ga bijna denken dat ik helemaal geen diabetes heb en dat ze bij het bloedprikken mijn bloed gewoon verwisseld hebben met dat van iemand anders.

Maar aan de andere kant: Ik ben natuurlijk wèl op een streng koolhydraatarm dieet...

Wel ben ik nog steeds heel moe en soms duizelig, net als voordat ik met dit dieet begon. Geen idee waardoor dit komt.

En nee, ik heb alleen nog maar mijn echtgenoot geprikt. De rest van de familie heb ik nog niet te pakken kunnen krijgen!
Keet, welkom bij de gresbuisclub! (jullie merken wel, ik ben een beetje hieperdepieper vandaag).

Wat heb jij mooie waardes!

Grappig, ik denk het ook wel eens: die hele diabetes van mij is één grote lulkoek. Duizelig zelden en moe bijna nooit. Het is vast één grote samenzwering van de pharmaceutische industrie (sprak zij dom en tegen beter weten in).

Hup Keet, op naar de volgende familiebijeenkomst met je prikkertje en je meter in de aanslag! Dat gaat lukken!
quote:sri schreef op 26 juli 2011 @ 21:44:

Grappig, ik denk het ook wel eens: die hele diabetes van mij is één grote lulkoek. Duizelig zelden en moe bijna nooit. Het is vast één grote samenzwering van de pharmaceutische industrie (sprak zij dom en tegen beter weten in).

Kijk, dat is nu precies wat ik dacht.

En ook: Ze hebben nu eenmaal die diabetesverpleegkundige in die huisartsenpraktijk aangenomen en nu moet dat mens ook gewoon wat te dóen hebben anders is ze te duur.

Dus, HUP, wat patienten waar ze nóóit wat aan verdienen gewoon een tikje eigenaardige bloedwaardes geven en HOPPA: Kassa!

Maar ik ben dan ook nog een heel versche Diabeet en zit waarschijnlijk nog in de ontkenningsfase.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven