Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
ZO Lief! Het is dus bekend! Wat zei je baas?

Set; wat een gekloot met je suikers, maar gelukkig was het maar materialenpech..... (brommerpech....) en wat fijn dat je spieren in je bovenbeen hebt! Nog nooit mijn infuus ingezet... brrr... griezel eng.... allemaal kleine adertjes bij mij, gaat vast mis.

De mijne zit nu ook echt niet lekker, maar ik ga 'm pas morgen verzetten (moet het minstens 2 dagen volhouden, ga echt niet elke dag mijn naald omzetten).

Ted; wat goed!!!! Hou vol, hou vol!

Ik moet over 2 weken, maar ik ga afzeggen. Alweer.... eerst was de afspraak op een maandag om 10 uur, maar dan werk ik. Heb ik 'm verzet (andere dokter) naar donderdagmiddag, er niet aan denkend dat a) mijn man dan jarig is en b) Ella naar de zwemles moet. Dus ik moet morgen weer gaan bellen.

Volgende week ogendokter, hoop dat het goed is, ik heb nu even een slechte relatie met mijn kijkers. Door de verkoudheid heb ik elke ochtend een snot en soep oog. Daarnaast gaat het heel erg trekken als ik te laat aan de pc zit Dus nu maar gaan slapen (en dan wil mijn oog niet dicht!)

Oh en ik slaap al de hele week zo slecht... kom niet in slaap, word vaak wakker en ben dus brak! Dacht dat het aan mijn middagdutjes lag, vanmiddag dus overgeslagen dus ben benieuwd!

Trusten
Tjonge Ris, het gaat maar niet over he, die verkoudheid? En dan ook nog zo slecht slapen, da's heel nie fijn nie

Beterschap meissie

Inderdaad Lief: wat zei je baas? Was hij onaangenaam verrast? Ik hoop het van ganser harte
@Lief, wat een ontzettend goed nieuws! Ik ben blij voor je!!
Hoi hier ben ik ook weer even.

Haha Teddeke, ook jij bedankt voor het welkom . Ja ik hoop hier inderdaad (h)erkenning te vinden. En dat van die omgeving, herken ik wel ja.. En wow wat een goed hba1c heb je! Hou het vol!

Pixel en Sri, ook jullie bedankt . Ik voel me er al thuis, maar ik moet inderdaad nog steeds het grootste deel van dit topic doorlezen.. Ik weet alleen niet wanneer, heb het vrij druk nu! En julie babbelen ook zoveel Gezellig hoor!

Setter, wat vervelend zeg! Balen dat je zo je best doet, maar je lijf niet meewerkt... Ow ik zie nu dat het waarschijnlijk aan je ampul heeft gelegen.. Ik had dat laatst ook, ik zat ineens steeds tussen 15-20, terwijl ik dat normaal niet zo vaak heb. En ik kon er absoluut geen reden voor bedenken, en bijspuiten hielp helemaal niks.. Ook ik dacht toen ineens: wat ruikt het toch sterk naar insuline.. Zat er een barstje in m'n ampul :$.. Nou na een nieuwe ampul voelde ik me stukken beter.. Ik lees nu dat het weer goed gaat nu Gelukkig maar! Tja ik was toen ook zo in de stress, omdat ik het ook niet begreep.. Dus is wel herkenbaar hoor

Ris, beterschap!

Lief, ik zie dat je een nieuwe baan hebt.. Ik weet nog niks af van je vorige baan , maar in ieder geval gefeliciteerd

Ik ga weer verder nu, hoop dat ik binnenkort aan bijlezen toe kom
@littleturtle, ik had je nog geen welkom geheten he! Sorry Bij deze.

@setter, wat een lief kaartje, dankjewel!

Mijn baas reageerde heel correct en dat waardeer ik wel. In het algemeen verzakt hij in diep diep gepeins bij mededelingen die hij niet had voorzien, en dat deed hij nu ook. Ik merk wel dat de omgang wat makkelijker is nu. Het doet er toch niet meer toe, zoiets.

Nu wil het geval dat ik nog een bergje vrije dagen tegoed heb. Dus ik ben als een gek aan het rapporteren en hoop het volgende week vrijdag af te hebben. Dan is dat mijn laatste dag. Ik begin pas 1 mei bij mijn nieuwe werkgever dusseh......

Ris, ziek nou toch eens goed uit! Beterschap hoor!

Ted, je bent een voorbeeld voor mij! Prachtige cijfers weer!

Sri, ik mail je binnenkort even ok?
Leuk Lief, ik zie je wel verschijnen!
Lief, ik hoop dat nu voor jou echt een hele positieve tijd aanbreekt na alle ellende die je achter de rug hebt. En als je volgende week vrijdag je laatste dag bij je huidige werkgever kunt hebben, kan je een kleine 2 maanden bijtanken en bijkomen en even lekker tijd voor jezelf nemen....

Ik ga mezelf maar weer eens richting sportschool slepen.....
En twee maanden de dingen doen die er ook nog voor je liggen Lief, dus ik hoop dat je ondanks alle ellende toch ook een beetje tot jezelf komt. Voordat je weer in een nieuwe burnout terechtkomt, want dat moet natuurlijk niet!

Hee, heel veel succes met rapporteren, ik hoop dat het je lukt om alles af te krijgen voor volgende week vrijdag.
Leuk een topic voor diabeten!

Ik heb zelf ook ruim 8 jaar diabetes type 1 nu en ik heb een Veo pompje. Laatste hba1c was 8.3
Welkom Liez! Leuk dat je ons gevonden hebt, en leuk dat je gaat meeschrijven hier. Vertel eens wat meer over jezelf, als je wilt?
quote:lief_29 schreef op 23 februari 2012 @ 18:53:

Ris, ziek nou toch eens goed uit! Beterschap hoor!

Kom jij bij mij oppassen dan Lief? Jij hebt tenslotte vanaf volgende week toch niks meer te doen haha!

Het gaat nu iets beter. Heb wel vanmiddag nog maar een keer liggen pitten, gelukkig deden de kids dat ook. daar ben ik wel van opgeknapt.

Groot probleem wel.... ik zou deze hele week lezen voor mijn onderzoek en dat kon ik echt niet met die knallende koppijn. Dus nu loop ik best achter.... Shitzooi......

Liez; leuk dat je ook mee komt schrijven!

zullen we toch maar een voorstelrondje doen met zijn allen weer?

anders moeten ze echt allemaal alles door gaan lezen, onze nieuwies!

Ik ben Ris, 38 jaar, db sinds 2002 (dus dit jaar mijn jubileum), ik heb 2 kids; Ella van 5 en Gijs van 3,5. sinds 2003 heb ik een pomp (inmiddels dus al de 3e; een accu chek combo waar ik nog niet helemaal tevreden over ben). Ik ga meestal braaf naar mijn controles, maar dit keer heb ik er geen zin in.

Ik werk in het onderwijs en doe een master studie waar ik een onderzoek voor moet schrijven. Kost me best veel energie, maar levert hopelijk ook wat op.

We zijn hier een heel gezellig clubje waar we lief en leed met elkaar delen, we lachen en huilen met elkaar en je kunt hier al je frustraties kwijt. Er is altijd wel een luisterend oor!

Welkom dus!
Hallo, dank voor jullie reacties!

Ik zal me even voorstellen. Al zal ik ongetwijfeld wel 1 van de jongsten zijn hier... ik ben Liez en pas 18 geworden. Tevens ook nieuw op het forum, en blij dat ik een topic als deze gevonden heb! Ik heb dus al 8 jaar diabetes type 1, en bijna 2 jaar aan de pomp nu. Ik heb ook een klein half jaar nu de sensor. Ik ben erg moeilijk instelbaar; schiet van hoog naar laag. Geen idee hoe het komt, ik tel al mijn koolhydraten en in tegenstelling tot de meeste leeftijdsgenoten neem ik mijn ziekte serieus. Gelukkig ben ik weer op de goede weg. Na een ziekenhuisopname en een hba1c van bijna 11 ben ik nu weer dalende, dus dat is fijn!

Ris, wat maakt trouwens dat je niet tevreden bent over de Accu check combo? Ik heb zelf een Veo, maar wel lopen twijfelen. Dus ik ben wel benieuwd wat er aan tegenvalt. Zelf ben ik tevreden met de Veo. Al vind ik al die vragen wel irritant als ik het infuussysteem wissel. (Ben je losgekoppeld? Of: druppelt de canule? Leuk voor een beginner, maar irritant als je het wel weet. )
Hallo liez, welkom!

Ik zal ook even dan. Ik ben dus Lief, 35 jaar, in oktober 2012 heb ik 30 jaar type 1. Op mijn 25 jarig jubileum heb ik een suikerfeest gegeven omdat ik nog geen complicaties had (en gewoon omdat het leuk is!). Verder heb ik sinds een jaar ofzo lichte lekkage aan mijn nieren (door de diabetes), wat ik oplos met een lage dosering Lisinopril, eigenlijk een bloeddrukverlager, maar ik slik het dus om mijn nieren te beschermen. Dan heb ik ook nog coeliakie (glutenallergie) sinds mijn 32, en sinds een half jaar ofzo slik ik Thyrax omdat mijn schildklier het begint op te geven .Alles is auto-immuunziekte en dus familie van elkaar.

Desondanks ben ik heel gelukkig, niet in mijn huidige baan maar hopelijk wel in de baan waar ik binnenkort begin, zeer gelukkig getrouwd en vrijwillig kinderloos. En helemaal verslaafd aan paaldansen.

Even over je pieken en dalen, ik dacht meteen aan de puberteit, gezien je leeftijd. Dat bedoel ik niet rot, maar manmanman, wat heb ik een last gehad met mijn bloedsuikers door al die k*thormonen die door mijn lijf jaagden. Ook ik ben een paar keer in het ziekenhuis beland met comateuze hypo's destijds. Gelukkig was dat van voorbijgaande aard.

Ik had geen zin om poppetjes te plakken, dus die moet je er verder zelf bij denken
Ohja, en ik spuit vier keer per dag, Humalog en Levemir.
Hallo allemaal en Liez in het bijzonder,

Pixel hier, 44 jaar (man, twee kinderen en werkzaam in de it) en bijna aan mijn 1-jarig jubileum toe (maart 2011 werd ik in het ziekenhuis opgenomen met een waarde van 32 en een hba1c van 106). GAD antistoffen positief dus type 1 maar dat is nooit met zoveel woorden verteld. Zonder insuline vooralsnog. Laatste hba1c 44 maar dat zal volgende maand wel hoger zijn. Vrees ik.

Lief, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Ben heel benieuwd wat je nu gaat doen! Geniet lekker van je vrije tijd tussen twee banen door en rust lekker uit.

Setter, blij dat de ellende te verklaren was.

Sri, als ik volgende keer niet ergens naar op weg ben en er op tijd moet zijn, kom ik een kop koffie bij je halen.

Ted, wat een prachtige hba1c! Super! Ga ik niet redden, denk ik. Ik heb mezelf een nieuwe meter kado gedaan, een die het ook op de Mac doet. Kan ik het allemaal eens wat beter bijhouden dan dat ik de laatste tijd deed. En dan eens kijken of ik ook op de 42 kan komen.
Liez, welkom! Kom er gezellig bij.

Ik ben Sri, de dinosaurus van het gezelschap. Ik ben 54, getrouwd, geen kinderen, wel workaholic. Volgende maand vier ik mijn 10-jarig db-jubileum, db2 welteverstaan. Ik heb alleen nooit ergens last van, nog nooit een hypo gehad en een paar maanden geleden teruggegaan van 3000 metformine en 1 glimepiride naar alleen 2000 metformine. Ik heb dan ook altijd een beetje het gevoel dat ik hier meer voor de gezelligheid zit, maar ik wil deze schatten hier niet meer missen!

Setter, hoe gaat het met de materiaalpech (mooi gevonden, Ris!)? Lag het inderdaad aan de spullen?

Pixel, gezellig als je op de koffie komt! Mocht je rond 12 of 4 uur willen komen, dan kan je beter een kwartiertje of zo wachten, want dan kan je hier met geen mogelijkheid parkeren (scholen gaan uit). Ik tip je maar vast voor het geval dat.

Ris, hoe gaat het ermee? Knap je al een beetje op?

Oeps, echtgenoot staat te roepen dat het hoogste tijd is voor de boodschappen. Meestal doe ik dat alleen, want dan kan ik tenminste mijn hoofd erbij houden, maar ik loop met een soort tennisarm, dus ik heb een sjouwer nodig . De lieverd zei dat ik helemaal niet mee hoefde, maar dan weet ik nooit wat ik in huis krijg, zelfs niet met een lijstje .

Fijn weekend allemaal!
Nou, dan zal ik mijn doopceeltje ook nog even lichten, dan heb je de harde kern van dit topic wel zo'n beetje gehad Liez

Ik ben Setter, 43 jaar en getrouwd, geen kinderen, diabetes type 2 sinds maart 1999, dus ik heb 5 maanden geleden mijn 12,5-jarig jubileum gehad

Eerst 5,5 jaar pillen, daarna 3 jaar spuiten, en sinds 4,5 jaar een pomp. Ik geloof niet dat er ergens ter wereld iemand te vinden is die blijer is met zijn/haar pomp dan ik

Ik had eerst een paarse, na een paar stuiterlessen een doorzichtige , toen een gloednieuwe roze en nu een afgeragde roze Paradigm pomp. Ik hoop nog elke dag op een onherstelbare foutmelding na die kapotte ampul van vorige week, maar het kreng wil maar niet kapot

Goed, back to my doopceel: Lief en ik wedijveren om de titel 'krakkemikkigste taart van dit topic', we liggen nek aan nek

Toch, Lief?

Twee jaar geleden ben ik gelaserd aan beide ogen vanwege diabetische retinopathie, mijn nieren lekken eiwitten en zouten en ik heb diabetische voeten. Oh, en ik heb nogal wat overgewicht, maar daarvoor ben ik sinds 6 weken aan de Modifast Protiplus. Afgelopen woensdag was ik 5,5 kilo kwijt en daar ben ik best heel erg trots op

Verder ben ik een onverbeterlijke optimist met heel af en toe een dipje, zoals vorige week toen mijn ampul dus kapot bleek te zijn. Maar ik zit lekker in mijn vel en dat is best fijn!
quote:setter schreef op 25 februari 2012 @ 15:59:

Lief en ik wedijveren om de titel 'krakkemikkigste taart van dit topic', we liggen nek aan nek

Toch, Lief?
Sri, hoe krijg jij nou in hemelsnaam van je gewandel een tennisarm? Je bent toch geen gorilla
Liez; goed dat je erbij bent gekomen, haal je onze gemiddelde leeftijd weer naar beneden

Ik ben niet zo tevreden over de combo-pomp omdat er nogal vaak een foutmelding komt als ik gebruik maak van de meter als afstandsbediening van de pomp. DE reden waarom ik voor dit systeem heb gekozen, dat ik niet steeds mijn pomp onder mijn shirt moet toveren en dan werkt het niet 100%. Ik heb een retourenvelop in huis, kan ik de meter opsturen, maar dan zit ik dus zeker een tijd zonder en moet ik gebruik maken van de nano.

Dus ik soebat nog even aan....

Ik ben nog steeds niet opgeknapt. Koppijn blijft. Twijfel of ik me ziek zal melden.Veel geluid wat binnenkomt doet echt zeer aan mijn hoofd. Leuk met 33 kleuters en een verjaardag op het programma maandag....

Sett; wat ben je toch grappig!

Even een vraag; jij bent toch gesteriliseerd? (of wie hier?) heeft dat een gunstig effect gehad op je suikers? Ik zit steeds maar met torenhoge waardes als ik ongesteld moet worden (en soms al 2 weken van te voren) en toen had ik het er vanmiddag over met een stel "leken" en iemand zei dit en toen dacht ik dat het mss wel een oplossing zou kunnen zijn (veel mitsen en maren, want ik laat niet zomaar mijn ei-leiders afbinden/doorknippen oid).

Was dus vanmiddag op een koffiedate met oud-vriendinnen van de pabo. Met sommigen heb ik nog regelmatig contact, anderen zie ik zo af en toe en van weer anderen blijf ik op de hoogte via social media. Maar er was er eentje, die hadden we allemaal al zo'n 12 jaar niet meer gezien (als het niet langer is!) Was dus best een beetje spannend, maar het was gewoon als vanouds. Heel gezellig, allemaal foto's van kinderen/vakanties en volop verhalen dus. En we gaan het zeker herhalen!
quote:setter schreef op 25 februari 2012 @ 17:09:

Sri, hoe krijg jij nou in hemelsnaam van je gewandel een tennisarm? Je bent toch geen gorilla

Ik heb deze vraag voorgelegd aan echtgenoot, en die denkt er nog steeds over na...

Wandelen staat nog steeds op nr. 1 op de lijst van goede voornemens, maar het schiet niet echt op voor wat betreft uitvoering . Maandag maar weer proberen.

Voor morgen heb ik al wat in mijn hoofd op het gebied van telefoon en mail uit, brunch met cava, kaas, paté, ontzettend lekkere jam en andere zelfgemaakte en ingevroren heerlijkheden, en leuke dingen op tv en harde schijf. Don't call me, I'll call you ...
quote:Ris schreef op 25 februari 2012 @ 21:06:

Sett; wat ben je toch grappig!

Even een vraag; jij bent toch gesteriliseerd? (of wie hier?) heeft dat een gunstig effect gehad op je suikers? Ik zit steeds maar met torenhoge waardes als ik ongesteld moet worden (en soms al 2 weken van te voren) en toen had ik het er vanmiddag over met een stel "leken" en iemand zei dit en toen dacht ik dat het mss wel een oplossing zou kunnen zijn (veel mitsen en maren, want ik laat niet zomaar mijn ei-leiders afbinden/doorknippen oid). Oh daar heb ik ook jaaaaaren last van gehad, een week superhoog voordat ik ongesteld werd. Maar nu is het over. Ik weet niet waarom eigenlijk...
quote:Ris schreef op 25 februari 2012 @ 21:06:

Even een vraag; jij bent toch gesteriliseerd? (of wie hier?) heeft dat een gunstig effect gehad op je suikers? Ik zit steeds maar met torenhoge waardes als ik ongesteld moet worden (en soms al 2 weken van te voren) en toen had ik het er vanmiddag over met een stel "leken" en iemand zei dit en toen dacht ik dat het mss wel een oplossing zou kunnen zijn (veel mitsen en maren, want ik laat niet zomaar mijn ei-leiders afbinden/doorknippen oid).Ja, ik ben gesteriliseerd, maar dat feit heeft geen effect op mijn suikers (gehad). Je wordt nog gewoon ongesteld na een sterilisatie. Het enige wat misschien effect op je suikers zal gaan hebben is het feit dat je geen hormonen meer hoeft te slikken/nemen. Dat was bij mij tenminste wel het geval.
quote:setter schreef op 25 februari 2012 @ 15:59:

Ik hoop nog elke dag op een onherstelbare foutmelding na die kapotte ampul van vorige week, maar het kreng wil maar niet kapot

Dames en heren, aanschouwt hierboven allen het schoolvoorbeeld van ''De Goden Verzoeken"

Vanavond om 7 uur, bij het verwisselen der canule en tevens vervangen der ampul gaf mijn wonderschone, afgeragde, zachtroze Veo-pomp De Geest.

Laat ons bidden

Afijn, na twaalven stond dan ein-de-lijk de koerier voor de deur met een leenpomp. Weer zo'n zelfde saaie doorzichtige -niet Veo- pomp. Maar hee, gezeurd noch getreurd: het kreng doet het!

Na een telefoongesprek met Medtronic waarin ik ruim 13 minuten doorgezaagd werd over wat er dan toch wel helemaal precies mis was met mijn pomp, en of ik dit kon proberen, en dat, en heel misschien nog even zus of zo, kreeg ik wijze lessen over voorgevulde ampullen, verzekeringen, valpartijen, stuiterlessen en aanverwante ellende, want voor mijn woorden ''hij geeft MOTORFOUT aan, net als drie maanden geleden'' was de dame zowel Oost- als Westindisch gehoorgestoord

MOTORFOUT kwam bijna nooit voor dus het was wel heel erg raar dat dat bij mij nu al twee keer binnen 3 maanden gebeurde.

Ik ga dit dus maandag maar even melden bij mijn dvk. Dan mag zij het fijn opnemen met de vertegenwoordiger van Medtronic. Ik ben hier best een beetje poepieflauw van zo langzamerhand. Wat heb ik met verzekeringen en vergoedingen te maken? Ik ben patiënt, mijn pomp is stuk en ik moet dus een andere. Punt.

Goed, ik ga maar eens slapen. Ik ben kapot.

Truste allemaal!
Setter Gefeliciteerd hoor! Wat kan een mens blij zijn als iets kapot gaat hè? Ik heb dat mijn (gloednieuwe ) combimagnetron en mijn afwasmachine. Wat een ondingen zeg! Maar dat is natuurlijk lang niet zo ingrijpend als een pomp waar je de hele dag mee bezig bent.

Fijne dag allemaal! Hier ziet het eruit alsof het mooi weer wordt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven