Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ow Ris, wat schrikken Gelukkig kunnen ze er wat aan doen.

Setter, wat leuk voor je!! fijn dat je er zo blij mee bent!

Hoe is het met de rest?

Wij zijn lekker aan het vakantie vieren. Morgen ga ik churros maken kennen jullie die:

*plaatjes plakken doet het nog steeds niet. Het zijn dus gefrituurde deegstrengetjes met kaneelsuiker. hmm klinkt niet echt lekker als ik het zo zie staan eigenlijk ;-)*

Fijn weekend allemaal!
Wat klinkt dat omslachtig Ris . De Veo heeft gewoon een 'hele makkelijke' vulprocedure . Die dan weer veel omslachtiger is dan de Minimed die ik hiervoor had. Ik moet nu achtentachtig keer bevestigen dat ik echt de canule afgekoppeld heb en ja, ik zweer op het graf van de Heilige Maria dat ik nu echt echt echt heussssss kan gaan vullen omdat ik echt echt really truly echt de slang losgekoppeld heb, de canule vervangen heb en nu toch echt wel heel erg vreselijk graag het stampertje richting de achterkant van de nieuwe ampul wil bewegen middels het 'act'-knopje

De rest is verder heel erg geweldig aan deze nieuwe pomp hoor. En het feit dat hij roze is maakt natuurlijk een hoop goed
Dank je voor je begrip Schebuikje. Eindelijk iemand die wel blij voor me is

Truste allemaal!
Natúúúúrlijk ben ik blij voor je! Mijn dochter is ook altijd zo blij met roze .

Ow, dames, ik heb dus die churros gemaakt en zijn zo lekker!

Houden jullie eigenlijk van koken?

Allemaal lekker weekend aan het vieren?

Buikje, ik ben (helaas) dol op koken, maar ik bak eigenlijk nooit. Ben er ook niet precies genoeg voor, alles komt zo op grammetjes aan. Ik ben meer van het type: flikker maar in de pan. Vandaar misschien ook mijn voorliefde voor rijsttafels.

Ik zat vanmorgen nog aan jouw churros te denken, want ik zat naar Saturday Kitchen op de BBC te kijken en daar werden ze gemaakt. Ziet er verleidelijk lekker uit zeg! Hij rolde ze ook nog eens door een mengsel van suiker, een vanillestokje en een gedroogde chilipeper dat hij tot poeder gemalen had. En daar gesmolten chocolade over. Echt zoiets om een moord voor te doen, maar m'n toekomstige cardioloog staat al in de startblokken om z'n volgende dure vakantie te boeken van m'n dotterbehandeling!

Ik heb nu maar weer eens een pan soep-in-wording op staan. Al zolang niet meer gedaan, en het hoort voor mij zo bij de zaterdag. Djeez, nou krijg ik helemaal zin om iets lekkers te gaan maken, ik heb ook al een tijd op de etenpijler rond zitten zwerven.
Ik ben ook dol op bakken, en ik kook graag. Mijn buurvrouw is jaloers op mijn kookkunsten, en mijn buurman zou graag elke dag wel bij ons willen eten.

Ik had vorig jaar, op verzoek van buurman zelf, een paar taarten voor ze gemaakt. Ze kregen vervolgens knallende ruzie omdat hij mijn taarten lekkerder vond dan de hare

Op zich wel sneu natuurlijk, maar zij schijnt echt niet te kunnen koken. Mijn man vertelde eens dat hij een keer binnenliep terwijl zij net knallende ruzie hadden over het feit dat 'haar eten niet te vreten was en ze hoognodig bij buurvrouw Setter in de leer moest'

Kijk, een complimentje is leuk, maar op deze manier hoeft het van mij dan weer niet. Ik vond het sneu voor haar, want ze doet wel altijd vreselijk haar best. Ze heeft domweg geen gevoel voor koken, maar daar kan ze in mijn ogen niets aan doen.

En om dan nog even ontopic te blijven: soms vind ik het lastig dat ik zo'n bakdrang heb, en dan in combinatie met mijn suikers natuurlijk. Vooral als de goudreinetten dan weer rijp zijn aan een boom die ik mag plukken en ik daardoor dan weer enorme appeltaartbakdrang ontwikkel. Dan MOET ik gewoon 4 appeltaarten bakken, in stukken snijden en invriezen, en dan heb ik gewoon geen keus: elke avond moeten er twee stukjes uitgehaald en ontdooid worden. Ik kan daar niet tegen vechten, dat is absoluut onmogelijk.

Herkenbaar anyone?
Sri, maak je zelf vaak rijsttafels?

En die vent van de BBC: chilipeper en chocola??? Getverderrie zeg!
Vergeet ik nog helemaal het volgende: ik heb vandaag 10 potten pruimenjam gemaakt. Morgen maar eens proeven, ik ben benieuwd!

Ik ben nu eindelijk, voor het eerst vandaag, even lekker weekend aan het vieren. Het was hier een bende van heb ik jou daar, dus ik heb even vreselijk opgeruimd en schoongemaakt. Nou ja, tussen de jamkookbedrijven door dan.

Ik zit lekker even te forummen in plaats van te bbq'en bij man's nieuwe werkgever. Daar had ik toch echt even helemaal geen zin in zeg, blegh! Gelukkig vond hij het niet erg dat ik niet mee wilde gaan. De lieverd.
zeeeeeeer herkenbaar, ik moet altijd voldoende in huis hebben om iets te bakken, al is het maar een cake. De bakbehoefte is soms onbedwingbaar en ik geef ook regelmatig wat weg. Appeltaart is leuk, lekker en je kunt er zoveel kanten mee op. Laatst had ik een heerlijke kersen-mascarpone taart met stukjes pure chocolade. H.e.a.v.e.n.

Qua koken hou ik enorm van Thais en vis en maak heel vaak soep. Ik heb dus een volkstuin en daarmee koken is nog leuker. Ook maak ik graag hartige taarten.

Zo, is het duidelijk wat mijn favo onderwerp is?

Ik hou ook van bakken en koken en eten!

Chilipeper en chocola is lekker! Bij de natuurvoedingswinkel hier, hebben ze van die tabletten bio-chocolade (bijv met munt of sinaasappel), maar dus ook met chilipeper; het is ff wennen, maar .... dan hedde ok wa!

Ik ben momenteel in de taartenfase. Ik bak groententaarten, appeltaarten (kutwerk, krijg alitjd een hypo van het appelschillen!) en ik heb van de week een cheesecake gemaakt. Daarbij is het altijd "een beetje uit het recept en een heleboel van mezelf" Cheesecake was lekker, maar übermachtig doordat er naast 750 gr kwark ook nog eens 3 eieren in moesten.

Schebuikje, ik wil graag je recept van die kersen-mascarpone taart!

Vanavond hebben man en ik alleen gegeten (kids eten dan om half 6, wij een soepie) en als de kids op bed liggen, gaan wij eten. Ik mocht koken (meestal doet man dat op zaterdagen als deze). We hadden tonijnsteak (jammie!) met wasabi-mayonaise, gebakken aardappel met basilicum en knoflook en sugarsnaps. Wijntje erbij, koffie met roze koek en een borrel met slagroom als toetje en het was heerlijk!

Man heeft de accu van de laptop eruit getrokken, hij wil aandacht hihihihihi
Ik maak niet heel vaak een uitgebreide rijsttafel, eigenlijk alleen als ik gasten krijg, want voor twee man is het eigenlijk geen doen. Ja, grote hoeveelheden maken en invriezen, heel soms komt het er van, maar meestal kook ik twee of drie Indonesische gerechten of iets anders Aziatisch. Eigenlijk zo'n 4 à 5 keer in de week. Ik ben absoluut niet dol op aardappels-vlees-groente.

Mmmm, chili en chocolade, een gouden combi, je moet het echt eens proberen, Setter!

Verhip, dit lijkt de eten-pijler wel

Gauw on-topic: moet nog steeeeeeds een afspraak met de ha maken en eigenlijk ook weer bloedprikken. Ik denk dat ik de procedure maar omdraai en een prikformulier vraag, en dan gelijk een afspraak maak. Als ik er aan denk...
Oeh Ris, wat heb jij gisteravond lekker gegeten!!! O. is eigenlijk helemaal niet zo ver, bedenk ik me nu, ik ken mensen die verder omrijden voor een goede maaltijd! Wanneer is het volgende festijn, dan neem ik de chocola mee
Wat een heerlijke onderwerpen!

Ik ga vanavond een Thaise biefstuksalade maken.

Zal even een link neerzetten van de té lekkere taart;

http://www.mijnreceptenbo ... rsen-mascarponetaart.html

Nu eerst lunchen

(van mij mag dit topic best een beetje op de eet-pijler lijken, is mijn favoriete pijler)

En recepten zijn natuurlijk altijd welkom.

Ik ga morgen weer eens arretjescake maken, kennen jullie dat?
Mensen ik voorzie een heel makkelijk te organiseren meet met al die keukenprinsessen!
Oh dames, het water loopt me in de mond bij het zien van al die lekkere dingen. Ja Buikje, arretjescake ken ik wel. Persoonlijk vind ik het niet zo lekker, te zwaar, te zoet, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het wel lekker vinden. Mijn kinderen zijn er gek op.

Maar hoe doen jullie dat dan? Churro's, chocolade met chili, appeltaart, tonijn met wasabi mayonaise. Het klinkt heerlijk maar mijn bloedsuiker schiet spontaan omhoog!

Goed plan Ris, de kinderen eerst voederen en dan later zelf eten. Die van ons eten niet slecht maar zijn wel kieskeurig als het om eten gaat. En ze houden helaas van Hollandse pot. Ik ben meer van de rijst, groenten, buitenlands.

Ik ga ook maar eens wat bakken vanmiddag.
Vanmorgen gezien bij een overigens waardeloos programma over diabetes: presentatrice vraagt op straat aan een echtpaar: weet u waar de Eilandjes van Langerhans liggen? Zegt die vrouw: nee, we zijn hier een dagje uit
Hahaha! Dat is echt een grappige opmerking!!!!

Pixel; tonijnsteak met wasabimayo is niet zo koolhydraatrijk (getuige mijn lage suiker voor het slapen gaan), nog redelijk vetarm ook volgens mij. En omdat ik de eerste helft van de potatoes op de grond liet vallen, hadden we ook niet zo veel aardappelen als bijgerecht...

En tja... ik heb een pomp, dus ik kan alles eten wat ik wil, ik bolus gewoon meer.

Arretjescake ken ik niet en ik ga zo eens kijken op die link voor die lekkere taart.

Onze Gijs is bijna jarig en vorig jaar heeft mijn nichtje een taart gemaakt (die doet dat supermooi met marsepein; dus kun je "kiezen" wat je als versiering wil), maar ik kan natuurlijk ook zelf aan de slag gaan (en alsnog een koekie-monster-taart bij mijn nichtje bestellen voor onze jongen).

Ik hou erg van taart....

Schebuikje heeft gelijk; we moeten gewoon een grote keuken hebben bij iemand thuis en we doen onze eigen kook-workshop wel!

En ik vind het heerlijk om hier met jullie over eten te praten!
Klopt Ris, ik eet heel vaak vis omdat er zo weinig koolhydraten inzitten. Was vanmiddag een beetje chagrijnig omdat er weer met zo'n blik naar me gekeken werd van "zou je dat nou wel doen..." toen ik iets wilde eten buiten mijn twee bruine boterhammen. En toen er ook nog een opmerking gemaakt werd over niet sportief genoeg zijn (in de zin van veel aan sport doen), had ik het even gehad.

Ik vind het ook heerlijk om over eten te praten :-) En ik houd er ook erg van (en dat is afgelopen maanden best wel lastig.)

quote:Vanmorgen gezien bij een overigens waardeloos programma over diabetes: presentatrice vraagt op straat aan een echtpaar: weet u waar de Eilandjes van Langerhans liggen? Zegt die vrouw: nee, we zijn hier een dagje uit.Ja, enerzijds lachen en aan de andere kant ook confronterend: dat er zoveel mensen zijn die geen idee hebben dat dat in hun lichaam zit.
Pixel, ik begrijp je, het is zo lastig als je van lekker eten houdt. Met medicijnen alleen kun je een piek ook niet zo makkelijk opvangen, of heb je insuline in huis?

Ik prik minder, probeer gezond te leven maar wil ook genieten. En lekker eten is voor mij belangrijk/kwaliteit van leven dus dat gun ik mezelf. Dan maar af en toe wat hogere waardes. Heb overigens wel novorapid in huis maar dan spuit ik 1x en kan hem na een maand weggooien..

Morgen is het hier kinderdag en mogen dochter en nichtje alles bepalen... Dat worden dus pannenkoeken en frietjes....

Slaap lekker
Al dat geklets over lekkere taarten.....hier in IL zijn geen lekkere taarten, die moet je zelf bakken. Als ik taarten bak, geef ik ze in z'n geheel en ongesneden weg Ik spuit niet, maar slik pillen, en wil mezelf niet in verleiding brengen om veel zoet te snoepen. Maar ik baal geregeld hoor, dat ik niets mag. En de hele dag met eten bezig zijn: hoeveel kh heb ik al gehad, hoeveel mag ik nog, bah bah. Eens in de maand is het natuurlijk wel raak, en dan mag ik van mezelf eens lekker snaaien, en een waterpijp toe! Ook heeeeeel gezond, ahum.
quote:Ris schreef op 30 juli 2011 @ 23:04:

Schebuikje, ik wil graag je recept van die kersen-mascarpone taart! ik ook ik ook ik ook
Kijk, er is een nieuw topic over diabetes...(http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/D ... ges/121811)
Er wordt hier duidelijk teveel geleuterd. Foei ! Nou ja, de ene vindt het een warm bad, de ander knapt erop af, het zij zo.

Pixel, sterkte met je rotsituatie. Ik kan me zo voorstellen dat je vaak ontzettend zit te balen. En als er dan ook nog van die betwetertjes rondlopen die je afkeurend aan zitten te kijken...

Ook gisteren in dat programma:

Vraag: wat is een diabeet

Antwoord: iemand die geen suiker mag

Setter, begint de pomp al te wennen?

Alle anderen, geniet van de zon, eindelijk weer!
quote:sri schreef op 01 augustus 2011 @ 13:26:

Er wordt hier duidelijk teveel geleuterd. Foei ! Nou ja, de ene vindt het een warm bad, de ander knapt erop af, het zij zo.

Pixel, sterkte met je rotsituatie. Ik kan me zo voorstellen dat je vaak ontzettend zit te balen. En als er dan ook nog van die betwetertjes rondlopen die je afkeurend aan zitten te kijken...

Ook gisteren in dat programma:

Vraag: wat is een diabeet

Antwoord: iemand die geen suiker mag

Setter, begint de pomp al te wennen?

Alle anderen, geniet van de zon, eindelijk weer!

Zon? Waar? Hier niet hoor. Maar dat vind ik prima. Uitstekend zelfs.

*duikt weg voor alle woeste blikken*

Mijn pomp is geweldig, alleen het vullen is zo'n klus. En aangezien dat elke dag moet.....

Maar ach, ook dat went wel weer, hij is verder geweldig! Ik word uitbundig geplaagd dat ik mijn mooie roze pomp niet zie als hij in zo'n zwart buik- of beentasje opgeborgen zit, maar daar sta ik boven Ze zijn gewoon jaloers
quote:pixel schreef op 01 augustus 2011 @ 12:53:

Kijk, er is een nieuw topic over diabetes...(http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/D ... ges/121811)

Ik heb héél braaf op mijn handen gezeten, knap van mij he?

Zeg Pixel, wie keek jou zo betweterig aan dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven