Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Oeeehhhh, bijna 11 uur.....
Wow, kat in 't bakkie! Nog even de laatste details dichttimmeren, en dan kan ik maandag 1-10 beginnen. Dat komt door jullie duimen en al die positieve energie. Bedankt schatten!
GEFELICITEEEEEEERD lieve Srizus

Wat een goed nieuws
Van harte sri! Heb het idee idee dat het werkgerelateerd is, verder heb ik geen idee waar ik je mee feliciteer maar het is gemeend!

Ik voel me al iets beter. Zelfs net gewoon gesport, ben wel ff trots op mezelf

Hoe gaat het met de rest?
Dank je wel, Settertje! En jij ook, Teddeke, ik weet dat je wel wat anders aan je hoofd hebt dan duimen voor een 'sollicitatie', ik waardeer het enorm .

Ris, kikker werd enorm enthousiast ontvangen, maar het bleek dat ze twee van de drie boeken, waaruit deze bundel bestond, al heeft. Dat gaat dus Ibbeltje worden. Dat durf ik wel aan, omdat die uk de taalvaardigheid van een 6-jarige blijkt te hebben. En zo niet, dan is het nooit verkeerd om iets nieuws op de plank te hebben staan voor de toekomst.

De kikker-ballon die erbij zat is in elk geval met gejuich ontvangen.

Choco, fijn dat je je wat beter voelt. Zelfs alweer gesport, wat goed van je.

Dank voor je felicitatie. Ik ben 'kleine zelfstandige' en ik heb vanmorgen een grote opdracht binnengehaald, dus ik ben echt wel heel blij nu .
Oh wat goed! Dan ik met je mee voor je!
Goed zo Sri! Ik heb vanmorgen ook aan je gedacht (ik had toch niks anders te doen). Fantastisch nieuws!!!!

Verder reageer ik even niet uitgebreid, heb denk ik een hypo en net te veel gedaan vanaf een uur of 3...

XXX
Hallo dames. goed nieuws Sri! ik heb ook goed nieuws! mn suiker is goed verlaagd, per 3 weken is het gemiddelde 6.2 en vanochtend was het 5.8. Ik ben nu teruggezet naar 1x per dag Metformine, ben zooooo blij!! Bloeddruk is ook laag 118/60 heb vr.dag afspraak met huisarts over die betablokkers, heb geen nierafwijking dus wil het nog wel met haar over gaan hebben omdat mn bloeddruk laag is en blijft en ik het koud heb, erg koud dat komt door de betablokkers. Nou mijn dag kan niet meer stuk, hoef ook niet zelf te gaan controleren, voeten zijn goed, ogen zijn goed. Ik had vandaag de jaarlijkse diabetes controle.
Goed nieuws zon! Gefeliciteerd!
En Ris al weer wat beter?
Goed zo Zon!

choco; nee en jij ? Alweer opgeknapt van je buikvirusje?
geweldig voor je Sri!! beterschappies vd zieken onder ons...... ik ben ah snoepen vandaag heb echt zoiets van....... ik heb iets te vieren, dit heb ik in 5 maanden niet gedaan, nu weer ff de rem vinden.
Geloof het wel Ris maar durf dat nog niet zeker te zeggen Vraag het volgende week nog maar een keer

en voor iedereen!
Goed nieuws Zon! Gefeliciteerd

En, hoe beviel het gesnoep? Was je misselijk naderhand?

Ik zondig altijd op zaterdagavond, en ik voel me dan toch altijd beroerd als ik in bed lig. En ik slaap dan slecht, ik woel en draai en droom heel vervelend. Als ik dan weer 'normaal' doe is dat allemaal weer over. Stom eigenlijk hoor, ik vraag me elke zaterdagnacht weer af waarom ik toch altijd zo uit mijn dak ga....

Pixel, sterkte morgen

Sri, wat ik gepland had voor as. weekend wordt 'm niet. Ik mail je nog even, okee?

Ris, jij ook een dikke en van mij. Wat een rottijd heb je en ga je tegemoet
Teddeke, ik wou dat ik plaatjes kon plakken, dan plakte ik allemaal suikervrije bonbons voor je

Ik wens je sterkte lieve meid
Vandaag ben ik weer aan het werk gegaan en wat was dat heeeeerlijk! Ik heb genoten van het weerzien met mijn collega's, het was gewoon weer ouderwets gezellig

Vanmiddag bij de kapper geweest en ik heb zo'n 25 cm van mijn haar af laten knippen. En ik vind het geweldig!!! Heerlijk hoor, deze lengte. Die gaan we er maar es een poosje in houden!
Foto Setter!

Vandaag echt brakke dag... heb echt de hele dag op de bank gelegen en veul pijn gehad. Veel geslapen want dan voel ik niks....

Gelukkig waren de kids naar school, tussen de middag bij mijn ouders en kwamen ze rond half 4 naar huis. Ik kan echt weinig hebben van ze (of van mijn man) als ik me zo voel. In de avond gaat het meestal wel wat beter, maar ja.. dan heb ik er zo weinig aan!

Ik ben ook nog ongesteld geworden en ik moet ongelooflijk p***** maar dat doet zeer! GRRRR..... Ik denk dat ik me al wat beter ga voelen als dat gelukt is

Dan is ons arme Gijsje ook niet helemaal zichzelf. Hij eet heel weinig, zegt dat hij niet kan slikken. Dus man met 'm naar de huisarts, blijkt hij ontstoken amandelen te hebben. Hij heeft nu pijnstillers en een dieet vloeibaar voedsel (vla, yoghurt, knijpfruit en ijsjes) en dan maar hopen dat het snel beter gaat. Hij heeft alleen geen antibiotica gekregen, dat vind ik dan weer raar...

Morgen gaan ze na school spelen bij de stiefkindjes van mijn zus. Dus dat is ook relaxt. Mijn schoonmoeder komt eten brengen dus daar heb ik ook geen omkijken naar. Wel fijn hoor!

Dank jullie voor de sterktewensen/leuke verhalen/knuffels etc.

XXXX
*zwaait even snel in het voorbijgaan*

Wat goed sri, Pix denk je aan jezelf alsjeblieft, leuk dat je zo lekker werkt setter, beterschap chooc, héél veel knuffels voor Ted, beterschap voor ris, en Zon, jij bent de DVDW!

Ris, geen foto, ik doe niet aan foto's
Achgossie, arme Gijs Beterschap met hem, dat arme kind...
Heeee Lief!! Gaat-ie nog lekker?

Jammer Setter, maar volgende keer beter. Heel eerlijk komt het me niet echt verkeerd uit, nu ik maandag bij m'n nieuwe opdrachtgever moet aantreden. De eerste week is het altijd stress. Het weekend daarop zou ik theoretisch gezien bij jou kunnen komen, maar dan heb ik echtgenoot en ouders bij me.

Het wil ons niet echt lukken hè?

Alle anderen:
Dank jullie wel voor je reacties euuhhh lief ik moest ff denken; Diabetes Van De Week??
Setter ik was niet misselijk na het gesnoep by the way...... wel ff wennen in de ochtend die pil dr af...... voelde me wel anders vanochtend. Vrijdag heb ik mn afspraak bij de Ha over die betablokkers.
Sterkte vrijdag Zon Fijn ook dat je niet misselijk was

Lief, was ik jou toch helemaal vergeten te groeten *bloos*

Hier, een om het goed te maken, en vooruit, ook nog een dikke van mij voor jou!
Snotjandeurie Sri, het wil inderdaad maar niet lukken nee. Grmbl

Nou, wie weet gaan we later dit jaar nog naar de dierentuin, en dan komen we dan gewoon bij jullie aan. Van jouw huis naar mijn huis is minder dan anderhalf uur rijden, dus waar hebben we het over? Moet toch een keeeeertje gaan lukken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven