Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Hallo dames!

Even een snelle post en dan ga ik aan de me-time lees: in gedachten languit op de bank met een boek en thee maar in werkelijkheid vast een was draaien en stofzuigen en dat soort troep, mezelf kennende

Mijn suiker is gedaald! Althans, vanochtend moest ik de nuchtere vingerprik doen bij de assistente en 3 maanden geleden was het 7.4 en 7.1 (uit mijn hoofd) en nu 6.3. Huisarts vindt me ingesteld en moet zo blijven doorgaan. Nou dat doen we dan maar he..

En normaal gesproken durf ik niet te reageren als er meets worden voorgesteld maar ik ben nu zo brutaal dat ik wel reageer Als het mag zou ik ook wel willen komen. Alleen al om erachter te komen wat bolussen is want dat is vast niet waar ik steeds aan denk

Ik ga weer ff vliegen! Tot later!
chooc, stuur even een mailtje naar ...

Dan voegen we je bij bij de meet-dames en dan komt het wel goed

Wat een práchtige nuchtere bls trouwens, chapeau!

Ik wil ook een meet! Ergens in November/December of is dat te snel met al die drukke agenda's? We kunnen Sinterklaasspel doen
anoniem_16044 wijzigde dit bericht op 09-10-2012 18:14
Reden: mailadres verwijderd
% gewijzigd
Goed zo choco! Van je suikers en dat je wilt meeten!!!!! Yeah, yeah!!!!! Ik heb het wel druk in december, naast alle standaard feesten ook nog mijn eigen verjaardag, die van Ella, schoonzus, neefje en nog tig anderen, een weekendje weg en concerten waar ik niet naar toe kan.....

Maarre... Ik ben voor. Oh, dat had ik al gezegd
Choco, zeeeer welkom!!

TM, ik weet helaas niks van witbrood, is het erg? Kom je ook naar de meet?

Even heel kort, ik kom later terug: weekend van 3/4 november kan ik niet, verder: hoe eerder hoe liever! Oh ja, volgende week moet ik naar de kapper, maar dat regel ik.

Dag schatten!
Weer hoi. Bedankt voor de antwoorden.

Op een ander topic nog geen antwoord, maar zit diabetes in de risicogroep die het beste een griepprik kan halen? Schoonvader zei volgens mij zoiets.
Truffel, dat klopt, ik heb de oproep al gehad. Wel fijn dat je me helpt herinneren want ik was het glad vergeten.
Je zit in de riscogroep, ik krijg ook altijd een oproep, maar ga nooit. Geef ook elk jaar braaf door aan de huisarts dat ik niet kom en dat ze me wat dat betreft uit hun bestand kunnen halen, maar ja... dat doen ze niet. Dus elk jaar krijg ik een brief en elk jaar bel ik weer af....

Als je de griep krijgt, kunnen je suikers helemaal ontregelen. Vandaar dat je ook een prik mag halen.

Mijn reden om niet te gaan was het eerste jaar van mijn db om te zien hoe mijn lijf zou reageren als ik griep zou krijgen. Ik kreeg die winter geen griep. Wel een zomergriepje 6 maanden later. In al die jaren heb ik denk ik 1 keer in de winter wat griep gehad (niet eens heel erg), vandaar dat ik niet ga voor die prik. Maar dat moet ieder voor zich weten!

Ik ga ff een tukkie doen. Ik ben zooooo moe!

De schilder is trouwens al klaar met verven; het is supermooi! Alle muren zijn nu een soort zilvergrijs van kleur. Plafond is wit gebleven. Het stinkt nog wel. Gelukkig lig ik beneden!
Ik heb vanmiddag ook ff een tukkie gedaan. Was ook moe.

Ik heb dus nog nooit van mijn leven griep gehad. Ik ben ook nooit gewoon ziek, nooit koorts. Dus tsja, waarom zou ik hem halen? Overigens hier nog geen brief gehad.
Zelfde verhaal hier Ris. Ik krijg ook ieder jaar opnieuw de oproep en ik ga nooit, maar het enige verschil met jou is dat ik al lang geleden gestopt ben met doorgeven dat ik niet kom. Ik heb het 3 keer wel gedaan, en elke keer werd mij beloofd dat mijn naam van de lijst gehaald zou worden. Dat gebeurde niet, dus ik bel niet meer. Dan moeten ze het zelf maar weten, ja toch?

Geen paarse muur dus? Goh
Ik ga ook nooit voor de griepprik. Toen ik klein was is mijn moeder twee keer met me gegaan en twee keer kreeg ik er griep van. Toen vond ze het wel welletjes en heeft ze me er nooit meer mee naar toe genomen. En dat goede gebruik hou ik nu in ere
Ik zou een moord doen voor een tukkie, inmiddels. Nog even geduld en dan kan ik daar aan toe gaan geven. Ik verheug me er nu al op.

Griepprik? Ik twijfel nog. Vanwege mijn medisch verleden sta ik al te boek als longpatiënt en word ik altijd opgeroepen. Ging ook altijd braaf. Maar vorig jaar heb ik een behoorlijke longontsteking gehad, dus ik ben er niet zo zeker van dat ik er dit jaar weer voor ga.

Ris, hier een paarse deur en meerdere roze deuren... Ben er nog steeds heel blij mee. Mooi dat het mooi is bij jou

Weekend 3 / 4 komt me niet goed uit, weekend daarna ook niet maar dan hebben we hier weer alles achter de rug. Lief, sinterklaasspel, leuk idee

Hier de laatste dagen bijna alleen maar dubbele waarden op mijn meter. Stond vandaag op met een dikke 12. Ben het een beetje zat.
Amen to that Lief!

Soms zijn moeders best goed.....
Een paarse en méérdere roze deuren? Wauw ik ben nu jaloers denk ik....

zwijmel dat wil ik oooooook roze deuren

maar dat mag niet van mijn man

Een roze dekbedovertrek met bijpassend sloop, roze nachthemden en roze beha's, daar moet ik mij mee behelpen

Snik. Snotter.
Ik ben nou zó zielig dat ik elk weekend wel kan meeten...
I roze. Felroze welteverstaan.
Ik heb een roze kamer, helemaal voor meselluf! Roze deur, kozijnen en plinten. Rood bankje erin en een giga kast met roze bakken erin. En uiteraard veel roze accesoires. En elfenschilderijtjes met glitter die ik zelf heb geschilderd

Ik klink wel eng nu he.. Het is mijn atelier/hobbykamer overigens, man komt daar niet dus ik mocht me uitleven. And I did
Ik hou van alle tinten roze. Als het maar roze is

Lief, you've got mail!
vertelt maar niet over onze smarties gang.. Dat laat ik tijdens de meet wel op foto's zien.. Gotta love colours right!
quote:chocolover schreef op 09 oktober 2012 @ 21:06:

Ik heb een roze kamer, helemaal voor meselluf! Roze deur, kozijnen en plinten. Rood bankje erin en een giga kast met roze bakken erin. En uiteraard veel roze accesoires. En elfenschilderijtjes met glitter die ik zelf heb geschilderd

Ik klink wel eng nu he.. Het is mijn atelier/hobbykamer overigens, man komt daar niet dus ik mocht me uitleven. And I did

Ik zie groen en geel en roze van jaloezie nu, geloof ik

Nee, hoor gekheid , maar ik benijd je wel! Wauw, een hele roze kamer

Wauwwwwww
Ja wauw he! Ben er ook nog elke dag blij mee
Zucht..... dat geloof ik graag..... zucht.... neem ook maar foto's mee van je kamer dan... zucht....

Zuuuuucht.... wauwwwwwwww.....
Zal ik doen! En van de badkamer, da's mijn andere trots

En over badkamers gesproken, ik ga douchen. En daarna weer de bank opmaken. Man is zooo verkouden dattie snurkt.. Dus ik heb op de bank geslapen vanacht en doe dat straks ook weer. Geen straf overigens want we hebben een toverbank: het is een loungebank, opbergkast en logeerbed in 1 En hij ligt heerlijk!

Fijne avond dames! En hopelijk tot snel, heb er zin in hoor!
Set; heb je niet ergens in jullie verbouwde huis 1 plekkie voor jezelf? Waar je helemaal los (in roze) kunt gaan?

Al onze muren beneden zijn wel paars en ook de deuren. Boven zijn de deuren en kozijnen paars en onze slaapkamermuren nu dus grijs. Heb al een mooi dekbed; wit met paars en een sprei, paars.

Ik hou ook van roze, maar ik hou meer van paars!

't is niet te fillemen trouwens, kreeg via de mail 2 uitnodigingen voor meetings! Eentje met mijn studiegenoten, eentje met "de meisjes", mijn andere internetvriendinnen. En ze willen allemaal in hetzelfde weekend!

Tukkie doen was niet gelukt, mijn moeder stond ineens binnen. En toen was het 3 uur en kwam mijn schoonmoeder met de kids.

Tegen 4 uur kon ik mijn ogen niet meer openhouden en ben ik in alle herrie toch in slaap gevallen.

Wacht.. mijn man gaat me opmeten... voor een rug brace. Wat een gedoe met machtigingen, verzekeringen, maten, soorten....
Ik hou ook van paars! Onze slaapkamer is paars!

Ok nu ga ik off. Word echt te enthousiast van jullie haha Trusten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven