Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Teddeke, hoe hoog is hoog? Niet onder de 6 is nogal ruim. Zit je op 7? Of boven de 10? Goed opschrijven wat je waardes zijn en wat je aan insuline gebruikt ( ik doe dat altijd pas als ik naar de internist moet of als het niet lekker gaat X:D ). Dan kun je in elk geval goed overleggen met je arts.

Ik heb dat trouwens ook eens in de zoveel tijd, waar het dan aan ligt???? Net of ik even moet resetten. Meestal gaat het daarna ook lang weer goed. Neemt niet weg dat het flink kut is natuurlijk!
Ik moet morgen weer naar de DVK, na zo'n 3 weken verhoging van de Tolbutamide. (En geen hypo gehad hiephoi!) Ben benieuwd hoe mijn bloedsuiker morgen is.
Diabetestopic? Bekvechten? Waarwaarwaar???
quote:lief_29 schreef op 15 november 2012 @ 18:08:

Diabetestopic? Bekvechten? Waarwaarwaar???Ja, precies!!!! En de dames die er iets van weten, zijn niet hier, nu...

Truffel, fijn dat je geen hypo's meer hebt! Succes morgen bij de dvk.

Ik heb veel pijn vandaag + PMS = stuiterende suikers +man doet niet lief want hij is moe (begrijpelijk) dus mijn dag kon wel beter.....
Mijne kon eigenlijk ook wel beter, gaan de suikers een keertje goed word ik uitgekafferd door mijn baas *zucht, heerlijke dag.

ik zal er eens een weekend over slapen en kijken of ik hem kan vergeven XD
Oh en ik heb vanmorgen ook nog met een hypo de kaasschaaf door mijn duim en een stuk nagel gejast. Zo begon mijn dag

Wokmok; je baas die je uitkaffert? Dat heb je in het onderwijs dan weer niet he...

Ik zou nog een rugupdate geven. Dinsdag ben ik bij de neurochirurg geweest. Normaal als je daar een afspraak wilt hebben, is de wachtlijst een week of 8!!! Ik zat er binnen 3 dagen, goed of slecht? Ik weet nu in elk geval wat de eventuele operatie gaat inhouden. Het is een opname van 2 dagen, niet in mijn woonplaats... Ze gaan via mijn rug naar binnen, daar leggen ze dan de zenuw opzij zodat ze de hernia er uit kunnen halen. Zoals ik het begreep zijn dat gewoon brokjes van iets (de tussen wervelschijf?) die door een of ander vlies heen zijn gegaan. Dat vlies blijft open trouwens, dus de hernia kan terugkomen. Er zitten risico's aan, ik zou het gevoel in mijn tenen kunnen kwijtraken, of dat ik niet meer op mijn tenen kan staan (oh hell, geen hakken meer !!!!) Ik zou ook incontinent kunnen worden, maar dat gebeurt zelden.... En het herstel van de operatie is zo'n 6 weken en met diabetes moet de wond uiteraard beter in de gaten gehouden worden.

Maar eerst moet ik dinsdag nog naar de pijnpoli. Daar heb ik al een vragenlijst voor ingevuld en opgestuurd. Op zaterdag 10-11-12 en dat was geen goede dag w.b. pijn Het kan best zijn dat ik de pijnbehandeling pas over 2-3 weken krijg. Dan moet ik het nog 6 weken aankijken en als dan blijkt dat het niet of onvoldoende geholpen heeft, kan ik bellen met de chirurg en wordt de ok in gepland. Dan is het nogmaals 2-3 weken wachten... En daar ben ik toch zo goed in!
Tjongejonge, Ris wat een gedoe met je hernia. Toen bij mijn hernia's raadden ze een operatie ten sterkste af (ik had ook wel het geluk dat beide keren mijn hernia met de nodige rust en therapie na een paar maanden zo goed als weg was, hoewel weg is ook niet het goede woord want ik heb nog bijna dagelijks een zeurende pijn in mijn onderrug met soms nog uitstraling naar mijn rechterbeen), maar ik denk dat het er bij jou toch op uit zal draaien. Of ze moeten op de pijnpoli een "wonder" kunnen verrichten, daar eerst nog maar eens op hopen. Heel veel succes er mee!

Even nog over mijn suiker: de nuchtere waarde zit meestal tussen de 6 en de 7 (terwijl ik een tijdje geleden altijd keurig tussen de 4 en de 5 zat met 12 eh Lantus en ik spuit er nu al 16). Verder zit ik door de dag heen (als ik meet voor lunch, avondeten en slapen) altijd tussen de 8 en de 10, terwijl ik met ontbijt al naar de 18 eh was gegaan (ipv 10 of 11) en met de de lunch al 20 (!!) eh heb gespoten ipv 12-14. Ik snap er echt helemaal niets van, ik eet gewoon hetzelfde en normaal zit ik altijd tussen de 6 en de 7.

Genoeg over mij.

Maar ik heb ook niet goed onthouden wat jullie de laatste tijd allemaal geschreven hebben, dus hou ik het voor iedereen maar even hier bij:

Dit weekend weer vrijwilligersweekend, kan ik daarna waarschijnlijk mijn hoge suikers weer wat beter relativeren.....
Nou Teddeke, het zal wel, in plaats van Werelddiabetesdag, Forumdiabetenhogesuikersmaand zijn ofzo, want die van mij rijzen de pan ook uit. Ik moest van mijn internist de basaalstand van mijn pomp een halve eenheid omhoog zetten, en prompt waren mijn nuchtere suikers boven de 11. Ik heb hem inmiddels nog een kwart hoger gezet, gistermorgen zat ik op 14.6

Vanochtend zat ik eindelijk weer een keer onder de 10, het mag in de krant...

Ik leef dus met je mee meis Het is rot als ze ineens hoger zijn, zomaar zonder reden. Maar ja, dat is diabetes... Je bent overgeleverd aan de grillen van je lichaam...
@Ris: Sterkte met de hernia en de aankomende operatie.

Ik heb nog nooit hypo's gehad, maar ben er ontzettend bang voor. Dat is ook een reden waarom ik absoluut niet wil gaan spuiten. Ik heb geen goed eetpatroon en dat lukt me ook niet om aan te nemen/leren.

Bij de DVK had ik een 10.1.

Ben vandaag ook in het ziekenhuis geweest om bloed te prikken en urine in te leven (Joost mag weten waarom), oh en een oogfoto laten maken.
quote:setter schreef op vrijdag 16 november 2012 22:06 Nou Teddeke, het zal wel, in plaats van Werelddiabetesdag, Forumdiabetenhogesuikersmaand zijn ofzo, want die van mij rijzen de pan ook uit. Ik moest van mijn internist de basaalstand van mijn pomp een halve eenheid omhoog zetten, en prompt waren mijn nuchtere suikers boven de 11. Ik heb hem inmiddels nog een kwart hoger gezet, gistermorgen zat ik op 14.6

Vanochtend zat ik eindelijk weer een keer onder de 10, het mag in de krant...

Ik leef dus met je mee meis Het is rot als ze ineens hoger zijn, zomaar zonder reden. Maar ja, dat is diabetes... Je bent overgeleverd aan de grillen van je lichaam... "Nou Teddeke, het zal wel, in plaats van Werelddiabetesdag, Forumdiabetenhogesuikersmaand zijn ofzo, want die van mij rijzen de pan ook uit. Ik moest van mijn internist de basaalstand van mijn pomp een halve eenheid omhoog zetten, en prompt waren mijn r suikers boven de 11. Ik heb hem inmiddels nog een kwart hoger gezet, gistermorgen zat ik op 14.6

Het lijkt bij mij inderdaad ook wel dat hoe meer ik spuit, hoe hoger mijn suiker wordt. Snap er de ballen van.
Oeps, forummen via de telefoon valt niet mee, ik qoute veul te veul geloof ik
Mwah, geeft niet hoor

Ik snap alleen die mep in mijn gezicht niet helemaal, geloof ik
quote:setter schreef op 16 november 2012 @ 23:02:

Mwah, geeft niet hoor

Ik snap alleen die mep in mijn gezicht niet helemaal, geloof ik teddeke heeft niet de hele animatie van die smiley afgekeken
quote:Ris schreef op 16 november 2012 @ 23:28:

[...]

teddeke heeft niet de hele animatie van die smiley afgekeken

Sorry Setter!

geeft niks Srizus ik moet er zelf ook om lachen, zoals je ziet

Dat krijg je als je heel lang niet op het forum rondwaart, dan roest je een beetje vast, smileysgewijs zeg maar
Sjonge, jonge, ik had naar mijn weten helemaal geen smiley ingevoegd daar en had alleen het bovenste gedeelte van jouw post willen quoten.

Nu maar weer via oude, vertrouwde computer, want op de Iphone kom ik op dit topic ineens weer niet verder dan pagina 97, maar ook dat zal ongetwijfeld weer aan mij liggen (ik ben echt te oud voor de nieuwste technieken ).
En smileys zijn niet hetzelfde op de telefoon als op de computer. Om het makkelijk te houden. Waar zit die mep dan?

On topic heb ik niks leuks te melden. Pff.
Ik heb soms zo'n hoofdpijn, die begint 's morgens dan al. En die gaat niet over. Niet door paracetamol, Advil, Ibuprofen, Finimal, niet door even liggen/slapen. Kan dit met de diabetes te maken hebben?
quote:Truffelmaffia schreef op 17 november 2012 @ 13:54:

Ik heb soms zo'n hoofdpijn, die begint 's morgens dan al. En die gaat niet over. Niet door paracetamol, Advil, Ibuprofen, Finimal, niet door even liggen/slapen. Kan dit met de diabetes te maken hebben?Het kan zijn dat je bloeddruk verhoogd is door de diabetes. Misschien is het verstandig om even een bezoekje aan de huisarts te brengen. Sterkte
quote:pixel schreef op 17 november 2012 @ 12:37:

En smileys zijn niet hetzelfde op de telefoon als op de computer. Om het makkelijk te houden. Waar zit die mep dan?

On topic heb ik niks leuks te melden. Pff.Aan het eind van de smiley. Eerst zegt hij wat tegen haar en vervolgens mept zij hem.
quote:Teddeke1 schreef op 17 november 2012 @ 12:04:

Sjonge, jonge, ik had naar mijn weten helemaal geen smiley ingevoegd daar en had alleen het bovenste gedeelte van jouw post willen quoten.

Nu maar weer via oude, vertrouwde computer, want op de Iphone kom ik op dit topic ineens weer niet verder dan pagina 97, maar ook dat zal ongetwijfeld weer aan mij liggen (ik ben echt te oud voor de nieuwste technieken ).Het is je vergeven, lieve Teddeke
quote:setter schreef op 17 november 2012 @ 14:30:

[...]

Het kan zijn dat je bloeddruk verhoogd is door de diabetes. Misschien is het verstandig om even een bezoekje aan de huisarts te brengen. Sterkte

Bij de DVK is die altijd prima. Ze vindt mijn bloeddruk heel mooi.

Ik ben al eens eerder bij de HA geweest voor de hoofdpijn, maar er kwam niets uit.

Het is wel vervelend. Zeker omdat niks helpt. Zelfs Advil bruis helpt niet.
Iets met je ogen dan Truf? Ik kreeg destijds een bril omdat ik altijd koppijn had, maar dat was in de vorige eeuw

Kun je de hoofdpijn ergens aan koppelen? Spanning, menstruatie, te weinig water gedronken, slaapgebrek, te vast geslapen? Ik noem maar wat dingen... Vervelend is het wel! Ik hoop dat je iets kunt vinden wat helpt!
Ik heb idd een bril. Momenteel heb ik hoofdpijn omdat ik behoorlijk verkouden ben (bah). Het lijkt alsof mijn linkeroog eruit gedrukt word...

Maar de andere hoofdpijn kan ik niet echt ergens aan linken. Het is er ook weleens als ik wel goed gedronken heb, of als ik juist niet menstrueer.
Bedankt voor het meedenken/meeleven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven