Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
…als je goed gedronken hebt, heet het ook wel een kater. Sorry Truffel, inkoppertje.

Zonder gekheid, hoofdpijn is heel vervelend maar ik denk niet dat je alles zo maar aan elkaar moet verbinden. Houd eens een hoofdpijndagboek bij, met wat je eet, de dagen van je cyclus etc. Misschien dat je daar na enige tijd verbanden uit kan halen.
quote:pixel schreef op 18 november 2012 @ 18:18:

…als je goed gedronken hebt, heet het ook wel een kater. Sorry Truffel, inkoppertje.

Zonder gekheid, hoofdpijn is heel vervelend maar ik denk niet dat je alles zo maar aan elkaar moet verbinden. Houd eens een hoofdpijndagboek bij, met wat je eet, de dagen van je cyclus etc. Misschien dat je daar na enige tijd verbanden uit kan halen.

Daar heb ik ook stiekem even om zitten grinniken, sorry Truffel . Maar ik denk dat Pixel een heel goeie tip heeft, dat dagboek.

Ik wou vragen of je al eens merkloze ibuprofen hebt geprobeerd, maar ik lees net op tijd dat je dat al gedaan hebt. Tja, dan is mijn arsenaal even uitgeput ben ik bang. Ik wens je wel heel veel sterkte.
quote:pixel schreef op 18 november 2012 @ 18:18:

quote:lief_29 schreef op 18 november 2012 @ 19:02:

[...]

En wie is u?

[quote]pixel schreef op 18 november 2012 @ 18:18:

…als je goed gedronken hebt, heet het ook wel een kater.

Vandaag super goede dag: mijn baas heeft zowaar zijn excuses aangeboden! Hell Yeah
Fijn voor je Wokmok! Heb je hem nu dan ook vergeven?

Hallo! Vandaag ben ik naar mijn internist geweest. Alles goed, hba1c was gedaald naar 7,5. En mijn gewicht was 3 kg minder dan de vorige keer! Ik had wel gedacht dat er wat af zou zijn, maar 3 kg vond ik toch wel heel knap zonder sporten! Ok, ook zonder eetlust.... Heb wel de hele dag meer last van mijn been. Eerst 45 min in de auto, toen wachten, toen bij de internist, weer wachten op bloedprikken, nieuwe afspraak maken en op naar huis, weer 45 min auto.... Helemaal bekaf....

Vanmiddag ben ik wel meegeweest naar school om de kinderen op te halen, was ook al 2 maanden geleden ofzo. Lekker om weer ff bij te kletsen en kennis te maken met moeders van kindjes uit Gijs zijn klas.....

Morgen naar de pijnpoli, het zal mij benieuwen, ze mogen er gelijk een shot inzetten!

quote:setter schreef op 19 november 2012 @ 16:03:

[...]

En wie is u?

Ja sorry ik laat erg weinig van me horen. Het is zooooo druk op mijn werk... En gisteren was de eerste sterfdag van mijn vader waardoor ik toch wel een beetje van de rel was/ben.

Slechte smoezen, ik weet het. Maar ik lees wel mee hoor!
Lieverd, ik plaagde je maar. Ik weet dat jij van dat soort humor houdt, dus ik dacht je er een beetje mee op te fleuren. Was ook wel nodig, lees ik nu

Moeilijk hè, zo'n eerste sterfdag
Ja heel raar. Het was wel een mooie dag uiteindelijk hoor. Maar ik merk dat ik wel wat labiel ben, vorige week ook al. Zomaar huilerig, of juist chagrijnig. Ben ook druk met hoe mijn moeder zich voelt. Ineens besef ik weer dat ze er alleen voor staat en dat vind ik moeilijk. Beetje compensatiedrang.

En verder gaat het wel goed met me hoor. Alleen ontzettend k*t dat ik al twee weken aan de schijterij ben en ik weet echt niet waardoor dat komt. Voel me verder niet ziek ofzo. Irritant.

P.S. Ik waardeerde je grapje wel hoor, had alleen effe geen gevat antwoord zoals anders. Komt wel weer
Hey Liefke-lief! Dikke knuffel voor je! Altijd heftig...
Lief . Maak je het niet te gek op je werk (sprak zij )?

Joh, is dat alweer een jaar geleden, dat je vader overleed? Ja, dat moet een rare dag zijn. Veel sterkte!
Ik krijg het maar niet voor elkaar op de kl*te-telefoon (ja ik weet het, je moet maar met je tijd mee willen) en smileys daar waag ik me helemaal niet meer aan. Lief, ik heb aan je gedacht, het zal vast een extra zware, beladen dag geweest zijn. O ja, en ik relativeer inderdaad weer wat beter, na weer een weekend vrijwilligerswerk. Suikers wel nog steeds prut. O wat een lekker positieve bijdrage weer van mij!
quote:setter schreef op 19 november 2012 @ 17:34:

Fijn voor je Wokmok! Heb je hem nu dan ook vergeven?

Ja, het lijkt me beter dat we dit zo snel mogelijk achter ons laten. Ik hoop dat hij de volgende keer nadenkt voordat hij onzin begint te kletsen hahaha.

voor jullie allemaal (:
quote:Teddeke1 schreef op 19 november 2012 @ 23:15:

Ik krijg het maar niet voor elkaar op de kl*te-telefoon (ja ik weet het, je moet maar met je tijd mee willen) en smileys daar waag ik me helemaal niet meer aan. Lief, ik heb aan je gedacht, het zal vast een extra zware, beladen dag geweest zijn. O ja, en ik relativeer inderdaad weer wat beter, na weer een weekend vrijwilligerswerk. Suikers wel nog steeds prut. O wat een lekker positieve bijdrage weer van mij!Geeft niets, als je hier maar af en toe blijft schrijven Sterkte met je suikers meis!
quote:wokmok schreef op 20 november 2012 @ 09:07:

[...]

Ja, het lijkt me beter dat we dit zo snel mogelijk achter ons laten. Ik hoop dat hij de volgende keer nadenkt voordat hij onzin begint te kletsen hahaha.

voor jullie allemaal (: voor jou terug! Fijn dat het weer 'normaal' is op je werk
voor Lief. Ik denk dat ik weet hoe je je voelt ten opzichte van je moeder. Ik had dat met mijn vader ook. Ik maakte me zorgen, totdat ik hem vroeg hoe hij het vond dat hij nu alleen was. Vanaf dat moment zijn mijn zorgen een stuk minder geworden.

Het helpt natuurlijk ook enorm dat ik hem heb zien opbloeien na mijn moeders dood. En ik niet alleen, echt iedereen ziet het. Bizar...

Hoe is dat met jouw moeder? Heeft ze veel last van het alleen zijn? Hoe heeft zij die dag ervaren?

Sterkte met je ingewanden
Een voor Lief_29. Alis het een beetje laat. En sterkte met de suikers (iedereen waar de suikers aan het kloten zijn).

Ik had een flink blauw plekje van het bloedprikken. Ze moest erg zoeken, wilde maar geen bloed uitkomen.
Balen Truffel.... bij mij lukt het prikken gelukkig altijd goed.

Ik moet komende dinsdag voor mijn zenuwbehandeling. En daar ben ik dan niet zo happig op... dan gaan ze met een dunne naald ergens in mijn rug prikken op zoek naar de juiste zenuw. IEUW! Omdat ik het totaal niet zelf in de hand heb en ook niet kan zien wat ze aan het doen zijn, vind ik het heel spannend. Bloedprikken, infusen, zelf meten/spuiten/infuusjes in mijn buik, maakt me geen drol uit, maar dit...
Oh Ris, wat ga ik voor je duimen! Het lijkt mij ook echt doodeng, van het idee alleen al krijg ik een raar gevoel in mijn knieën. Gewoon spuiten vind ik meestal geen punt, maar in dit soort dingen ben ik helemaal geen held.

Ik hoop dat het je erg veel goed doet .

Allemaal:
Ieeeeuuuwwwwwww Ris

Ieuw ieuw ieuw, brrrr...... jakkie jakkie jakkie wat ontzettend eng!

Je zegt heel rustig 'ben ik niet zo happig op', maar vind je het niet ontzettend reteteringENG???
quote:setter schreef op 21 november 2012 @ 16:55:

Ieeeeuuuwwwwwww Ris

Ieuw ieuw ieuw, brrrr...... jakkie jakkie jakkie wat ontzettend eng!

Je zegt heel rustig 'ben ik niet zo happig op', maar vind je het niet ontzettend reteteringENG???Ja.....
voor Ris dan

Oh meissie, ik benijd je echt helemaal NIET
Nu ik van de schrik bekomen ben: wat gaan ze met die naald en die zenuw doen dan? Stroomstootjes erdoorheen jagen ofzo?
Jeetje Ris, dat valt allemaal niet mee!

Hoe pakken ze zo iets aan? Krijg je een roesje of ben je 'bij' zeg maar? en wat zijn de risico's van een naald in je rug?

Ik krijg er de kriebels van, sterkte meis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven