Doof oor
donderdag 28 juni 2012 om 09:30
Gisteren zat ik met een wattip in mijn oor en blijkbaar heb ik wat naar binnen geduwd, want ik ben nu aan 1 oor stokdoof. Heb vanochtend nog met de douche geprobeerd om het er met een harde straal warm water uit te krijgen, maar niks. Zou dat spul helpen wat je bij de drogist koopt (zie je wel eens op de reclame)? Heb er zelf eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Of moet ik het bij de huisarts laten uitspuiten? Ik wacht het eerst nog eventjes af, wie weet komt het vanzelf nog los...
donderdag 28 juni 2012 om 09:32
donderdag 28 juni 2012 om 09:43
Er zit idd niets anders op dan uit te laten spuiten bij de huisarts. Volgens mijn huisarts beschadig je het zelfreinigend vermogen van je oor als je er met wattenstaafjes in gaat zitten peuren dus kan het oor het vuil niet meer zelf afvoeren. Je zal zien dat je doofheid ook erger wordt als er water in je oor loopt (onder de douche bijvoorbeeld) omdat het balletje vuil in je oor dan het water opneemt en daardoor uitzet waardoor je gehoorgang nog meer afgesloten wordt. Dus hup naar de huisarts!
Tip: druppel 3 dagen lang 3x per dag wat babyolie in je verstopte oor. Daardoor komt het vuil beter los als de dokter dan gaan uitspuiten!
Tip: druppel 3 dagen lang 3x per dag wat babyolie in je verstopte oor. Daardoor komt het vuil beter los als de dokter dan gaan uitspuiten!
donderdag 28 juni 2012 om 09:55
zaterdag 30 juni 2012 om 20:25
Had ik net besloten om maandag de huisarts te bellen, schiet zo ineens vanmiddag mijn oor los. Eerst wat gekraak, ik wiebelde wat met mijn kaken en zo ineens "plop", was mijn gehoor er weer! Wat een heerlijkheid! En dat na 3 dagen!
Maar rare vraag misschien (naar aanleiding van diverse reacties); hoe maken jullie dan je oren schoon? Ik heb een kort kapsel dus men kan zo in mijn oren kijken. En als ik iets smerig vind, is dat ik bij andere mensen oorsmeer kan zien zitten....
Maar rare vraag misschien (naar aanleiding van diverse reacties); hoe maken jullie dan je oren schoon? Ik heb een kort kapsel dus men kan zo in mijn oren kijken. En als ik iets smerig vind, is dat ik bij andere mensen oorsmeer kan zien zitten....
zaterdag 30 juni 2012 om 21:06
Oor schoonmaken doe je idd met een wattenstaafje aan de rand van je gehoor-ingang en dus niet IN je oor. Wanneer je wél met een staafje IN je oor gaat zitten poeren, duw je je oorsmeer juist naar binnen en daardoor krijg je een oor-smeer-prop. Nog ff door-duwen, en dan schiet die prop naar binnen....Auw+ Niet fijn!
(beetje als.... je reet afvegen na t kakken; dan is het ook niet handig om nog even met t 1 of ander even... na jaaa, snap je?)
(beetje als.... je reet afvegen na t kakken; dan is het ook niet handig om nog even met t 1 of ander even... na jaaa, snap je?)