Gezondheid alle pijlers

Down na stoppen pil

09-10-2019 09:35 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb ongeveer 11 jaar de Diane-35 geslikt en heb besloten na de positieve verhalen van mijn vriendinnen ook maar eens te stoppen om te kijken hoe mijn lichaam aanvoelt zonder al die hormonen. Volgens mijn vriendinnen gingen ze er op alle vlakken op vooruit met een betere gemoedstoestand, energie en een hoger libido maar bij mij lijkt het wel omgekeerd. Ik ben nu 2 maanden gestopt en voel me super down, heb moeite met uit bed komen en dat libido is nog steeds nergens te bekennen.

Dat mijn huid en haar er op achteruit zouden gaan had ik wel verwacht maar door dit gevoel overweeg ik om hem weer te gaan slikken. Hoe is jullie ervaring met het stoppen met de pil en wie herkent zich in dit verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Shelly_Anna schreef:
09-10-2019 12:05
Ik had wel last pukkeltjes vroeger maar niet extreem. Dit was de eerste pil die mijn huisarts me heeft voorgeschreven en heb vervolgens nooit meer om een andere gevraagd.
je hebt hem waarschijnlijk voorgeschreven gekregen voor je acne (was DE smoes vroeger van meisjes die thuis niet durven te beginnen over AC) en niet voor anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
FlowerSpirit schreef:
09-10-2019 12:25
Geloof ik geen hout van dat dat terug gedraaid is. De Diane is gewoon niet een handige pil en echt overbodig zwaar in hormonen.
Volgens mij hebben velen nog altijd microgynon en vooral ook of de Yaz of Yazmin, ik dacht de eerste (ethinylestradiol/drosperinon) omdat deze laatste (die vd stofnaam) de meer lichaamseigen hormonen heeft. Vooral ook met de progesteron vervanger is dit héél belangrijk.
Ja die kreeg ik toen inderdaad ook
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-10-2019 12:34
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cyproteronacetaat

"Cyproteronacetaat is o.a. een ingrediënt van Diane en Diane 35, geregistreerde geneesmiddelen tegen acne en overbeharing. Het gebruik als anticonceptiemiddel is niet geregistreerd. In Nederland adviseert het CBG het middel niet langer aan nieuwe patiënten voor te schrijven. Ook het niet geregistreerd gebruik als anticonceptiepil wordt afgeraden."
Vreemd dat er dan blijkbaar toch nog vrouwen zijn die de diane pil gebruiken als dit bekend is
Alle reacties Link kopieren
De volgende combinatie kan je helpen: maca, vitamine b en 5htp. Maca is ook goed voor je libido ;)
Alle reacties Link kopieren
Dianepil is nooit bedoeld geweest als anticonceptiepil. Het is voor een hele slechte huid/acne en toevallig ook nog als extraatje werkt het als anticonceptie.

Ik heb het ook eerst jaren geslikt en ben toen ook gestopt omdat ik vrijgezel was en ik wilde wel eens weten hoe ik me zou voelen zonder die pil. Nou het eerste half jaar voelde ik me verschrikkelijk. Alle muren kwamen op me af en ik zocht met iedereen ruzie. Maar na een half jaar werd het stukken beter en toen verdween die gevoelens .

Ik ben toen 5 jaar van de pil af geweest.
Na 5 jaar kreeg ik een vriend en weer aan de pil gegaan.
Ik wilde dit keer een lichtere pil en dat was toen Zoely.

Ik vond die pil eigenlijk heel erg fijn. En na het stoppen met die pil had ik helemaal geen klachten.
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven