Gezondheid alle pijlers

droge voeten

13-07-2012 20:09 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke zomer is het hier hetzelfde , ik heb zulke droge voetzolen.

Ik heb al van alles geprobeerd , voetcreme van scholl en andere merken. Voeten insmeren met vaseline sokjes aan en ermee slapen.

Het helpt een ochtendje en daarna hop weer zo droog. Ik draag graag birkenstocks en dacht dat het daaraan lag , dus ook andere slippers geprobeerd. Het helpt niet.

Heeft iemand de gouden tip ?
Scrub je?
Mijn voeten scrubben heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Wel de rest can mijn lijf.
Mijn vriend heeft dit ook en gebruikt een hele vette crème op recept.
Ik smeer ze sochtends en savonds in met farmosan uierzalf en dat is echt voor mij de oplossing geweest. Hier gewoon bij het kruidvat te koop.
Ik heb dit jaar voor het eerst vreselijke droge voeten gehad. Echt eelt, dikke vellen, noem maar op. Mijn wondermiddel; kokosolie. Eerst dacht ik dat het niet hielp, maar na een weekje stug doorsmeren is het helemaal weg.
Uhm... stuff... and things
Als je scrubt haal je de dode huidcellen weg, de droge huid dus.

Dan kan de creme ook beter opgenomen worden
In een badje met biotex en daarna insmeren met een vette creme.. Sokken aan.. En de volgende dag zachte voetjes!
Hier het zelfde probleem. Ik heb vanimiddag Footner Socks gekocht en ga ze zo aantrekken. heb ze net aangetrokken Ik ben benieuwd of dat helpt....
En natuurlijk wel élke dag insmeren - zegt mijn pedicure tenminste.
Ik zag net op tv reclame voor de pedi pro. Zag er wel goed uit.

Ik heb zelf ook zo'n dingetje met een opzetstuk voor eelt schaven en een voor polijsten.

En de tip van elke dag smeren is een goeie , vergeet ik nog weleens
Je bent toch niet aan het spammen he!!!
Oh oeps dat was zeker niet de bedoeling
Heel gek misschien maar vicks vaporub op je gescrubte voeten. Wel sokken aan doen 's nachts.
quote:binkie schreef op 13 juli 2012 @ 22:37:

Oh oeps dat was zeker niet de bedoeling

Nou vooruit dan maar

Haal lekker voetscrub, bij Rituals( ook geen spam ) hebben ze fijne scrub, speciaal voor voeten en dan een goede creme erover, uierzalf is al gezegd, uiercreme heb je ook maar zalf kun je ook direct na het douchen doen, als de huid nog wat klam is .

Of gewoon nivea. Vaseline voedt niet. Beschermt alleen.
Even onder de kraan houden, dan zijn ze niet droog meer.
Heb je ook last van eelt?

Het beste is om het eelt te laten verwijderen door pedicure en dan pas een zalf aan te brengen. Hierdoor trekt de zalf beter de huid in. Nu zie je op tv inderdaad van doe het zelf apparaten, maar geloof me daar krijg je het niet zo goed mee weg. Ik zit zelf in de voeten business en krijg regelmatig patiënten met kloven en droge huid.

Wordt het eelt/droge huid veroorzaakt door overdruk? Of misschien wel een huidaandoening.

Het kan namelijk verschillende oorzaken hebben. Een product wat ik zelf fijn vind is bepanthen. Maar dat is voor iedereen anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven