Drugsgebruik
dinsdag 21 augustus 2018 om 05:23
Het is zomer en de festivals zijn niet weg te denken. Ik ben altijd gewend om op een festival ook een pilletje te nemen, en op technofeesten ook. Ik besprak dit laatst met collega’s en die zaten me met grote ogen aan te kijken. Ik dacht zelf dat de meeste mensen weleens iets namen, maar dat schijnt dus niet te kloppen. In mijn wereld is het iig erg normaal. Toch begon ik er wel een beetje over na te denken: is het nu echt zo raar? Kijken mijn collega’s nu anders naar me?
Hoe zit dit bij jullie en hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik denk dat ik ongeveer 8 keer per jaar XTC neem en 1x per maand een jointje rook.
Nemen jullie weleens wat? En hoevaak? En wat vinden jullie van mijn gebruik?
Hoe zit dit bij jullie en hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik denk dat ik ongeveer 8 keer per jaar XTC neem en 1x per maand een jointje rook.
Nemen jullie weleens wat? En hoevaak? En wat vinden jullie van mijn gebruik?
dinsdag 21 augustus 2018 om 06:09
dinsdag 21 augustus 2018 om 06:17
Hebben jij en je collega‘s dezelfde leeftijd of zijn hun wat ouder? Mijn collega‘s zou ik persoonlijk nooit zoiets vertellen. Het is erg privé en ik zou niet willen, dat mijn baas ervan weet.
Zeker moet je het helemaal zelf weten. Ook met je gebruik. Hoeveel gebruiken dan je vrienden? Gebruiken hun überhaupt iets? Misschien een keer met hun bespreken. Dan kom je er van zelf achter of je veel of weinig gebuikt.
Ik zelf gebruik regelmaatig wiet.
Zeker moet je het helemaal zelf weten. Ook met je gebruik. Hoeveel gebruiken dan je vrienden? Gebruiken hun überhaupt iets? Misschien een keer met hun bespreken. Dan kom je er van zelf achter of je veel of weinig gebuikt.
Ik zelf gebruik regelmaatig wiet.
dinsdag 21 augustus 2018 om 06:36
Nee ik gebruik geen drugs, behalve alcohol af en toe. Ik weet wel dat het in die scene heel normaal is maar ik heb een hekel aan techno en dat soort festivals.
Zodra je buiten die scene komt gebruiken mensen ineens een stuk minder.
Zodra je buiten die scene komt gebruiken mensen ineens een stuk minder.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 21 augustus 2018 om 06:43
Ik vind het wel apart ja dat je denkt dat het normaal is. In mijn omgeving gebruikt niemand drugs (ook nooit geprobeerd) en ik zou niet eens weten hoe ik er aan zou moeten komen.
Wat ik verder van jouw drugsgebruik vind? Dat je het lekker zelf moet weten. Ik had het iig niet zo snel verteld op mijn werk en denk dat je collega’s je idd wel anders bekijken.
Wat ik verder van jouw drugsgebruik vind? Dat je het lekker zelf moet weten. Ik had het iig niet zo snel verteld op mijn werk en denk dat je collega’s je idd wel anders bekijken.
dinsdag 21 augustus 2018 om 06:50
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:07
Ik vraag me vooral waarom je de behoefte hebt om dergelijke dingen met je collega's te bespreken?
En ja; het zou me niet verbazen als je (één of meerdere) collega's hebt die je nu met andere ogen bekijken. Over drugsgebruik denkt nu eenmaal niet iedereen hetzelfde.
Hier kun je de cijfers van XTC-gebruik in Nederland in 2016, kun je makkelijk op de site van Jellinek vinden. https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... uiken-xtc/'
En de cijfers van Cannabisgebruik in Nederland in 2016 ook https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... en-blowen/
En ja; het zou me niet verbazen als je (één of meerdere) collega's hebt die je nu met andere ogen bekijken. Over drugsgebruik denkt nu eenmaal niet iedereen hetzelfde.
Hier kun je de cijfers van XTC-gebruik in Nederland in 2016, kun je makkelijk op de site van Jellinek vinden. https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... uiken-xtc/'
En de cijfers van Cannabisgebruik in Nederland in 2016 ook https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... en-blowen/
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:12
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:16
Ik merk het al aan mijn eigen ouders. Ik ben zelf geen drugsgebruiker, maar vrienden nemen op festivals inderdaad wel eens wat.
Maar mijn ouders denken bij drugsgebruik meteen aan mensen die in de goot belanden. Er overleed eens een jonge advocaat op lowlands, toen zei ik ook tegen mijn ouders dat zo iemand normaal gesproken op maandag gewoon weer fris en fruitig op z’n werk had gezeten, het zijn mensen met normale banen.
Dus ja, het is echt niet heel gangbaar hoor, veel mensen vinden het ook heel eng.
Maar mijn ouders denken bij drugsgebruik meteen aan mensen die in de goot belanden. Er overleed eens een jonge advocaat op lowlands, toen zei ik ook tegen mijn ouders dat zo iemand normaal gesproken op maandag gewoon weer fris en fruitig op z’n werk had gezeten, het zijn mensen met normale banen.
Dus ja, het is echt niet heel gangbaar hoor, veel mensen vinden het ook heel eng.
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:18
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:19
Tenzij je 20 bent en tussen de studenten werkt is dit nou niet iets wat ik met mijn collega's zou bespreken, en ja, dikke kans dat sommige van hen nu wel een bepaald beeld van je hebben. Wat jij gebruikt moet je zelf weten, ik heb er geen oordeel over en in mijn kringen werd vroeger ook veel gebruikt, maar echt, het is niet zo 'normaal' als je denkt.
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:30
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:35
Nooit drugs gebruikt, zelfs geen sigaret geprobeerd.
Alcohol heel matig maar nu ook helemaal mee gestopt, gewoon omdat in mijn omgeving weinig mensen alcohol drinken.
Ik ga nooit naar festivals etc dus misschien kom ik er daarom niet mee in aanraking. En joint/wiet lijkt me niks (het stinkt) om überhaupt te proberen.
Alcohol heel matig maar nu ook helemaal mee gestopt, gewoon omdat in mijn omgeving weinig mensen alcohol drinken.
Ik ga nooit naar festivals etc dus misschien kom ik er daarom niet mee in aanraking. En joint/wiet lijkt me niks (het stinkt) om überhaupt te proberen.
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:57
Als je iets heel fijn vindt dan ga je het herhalen. Als je de tijd buiten je drug klote vindt dan zal je sneller naar je drug grijpen dan wanneer je een boeiend leven hebt.
Die drug kan overigens alles zijn (ook alcohol, voedsel, een hobby/manie of een liefde).
Die drug kan overigens alles zijn (ook alcohol, voedsel, een hobby/manie of een liefde).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:03
Ongeveer 4 x per jaar.
Maar ik zou dit nooit aan mijn collega’s vertellen. Die veroordelen me al omdat ik überhaupt als dame in een relatie nog op stap ga, laat staan de rest.
De collega’s zijn van veel mensen wel op de hoogte van drugsgebruik en veroordelen dat in alle gevallen:
Ik hoop voor je dat het je bijbaantje is.
Maar ik zou dit nooit aan mijn collega’s vertellen. Die veroordelen me al omdat ik überhaupt als dame in een relatie nog op stap ga, laat staan de rest.
De collega’s zijn van veel mensen wel op de hoogte van drugsgebruik en veroordelen dat in alle gevallen:
Ik hoop voor je dat het je bijbaantje is.
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:06
Ik ben een jonge student die vaak op muziekevenementen te vinden is en vind drugs gebruiken best normaal. Ik zie het mijzelf echter niet meer doen na mijn 30e.
Ik vind het pas zorgelijk worden wanneer iemand niet meer weet wanneer hij moet stoppen: drie nachten wakker van de pep en niets gegeten bijvoorbeeld.
Ik vind het pas zorgelijk worden wanneer iemand niet meer weet wanneer hij moet stoppen: drie nachten wakker van de pep en niets gegeten bijvoorbeeld.
Wie wat wil die moet wat.
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:07
Als je een drug probeert en het valt tegen dan is dat niet zo'n fijne ervaring, maar als je een drug probeert er je vindt het heel fijn, dan heb je óók een probleem wat mogelijk nog vervelender is.
Mijn advies is dus om het niet te proberen. Je weet immers niet hoe het is dus je mist niets.
Mijn advies is dus om het niet te proberen. Je weet immers niet hoe het is dus je mist niets.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:32
Ik denk dat er veel meer mensen wel eens wat gebruiken dan iedereen denkt. Alleen zegt niemand het en terecht want het gaat ook niemand wat aan... ik gebruik ook wel eens wat en bespreek dat met Mn vriend vriendinnen broers zussen en ouders die zelf allemaal ook wel eens wat gebruiken. Verder zijn we allemaal hele normale mensen met banen en gezinnen
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:33
Er wordt wel veel over drugs gesproken maar het percentage mensen dat daadwerkelijk ooit drugs heeft gebruikt is vrij laag. En het grootste deel daarvan heeft slechts enkele joints gerookt. Dus dat veel collega's verbaasd zijn is niet zo vreemd. Ik vind trouwens 8x per jaar harddrugs gebruiken best wel veel. Iemand die 8x per jaar straalbezopen is wordt in de gaten gehouden door z'n omgeving.