Gezondheid alle pijlers

druk op de borst

21-08-2012 21:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ongerust over mijn opa (70+). Hij heeft al een paar maanden druk op zijn borst en is duizelig. Hij is bij de huisarts geweest en die heeft een hartfilmpje gemaakt. Wist uberhaubt niets een dat de huisarts dat ook deed? Maar uit dat filmpje kwam niets speciaals. Ondertussen is de druk er nog steeds. Mijn opa is bang voor de huisarts dus teruggaan zal hij niet snel gaan maar het zit mij niet lekker
Er zijn inderdaad huisartsen die de apparatuur hebben voor het maken van een hartfilmpje.

Jammer dat je opa bang is voor de huisarts... Kan hij zich daar niet overheen zetten? De ha doet niets engs met hem.. En pijn doet het al helemaal niet. Wat is nu enger? Pijn op je borst hebben en houden zonder dat je de reden weet of een consult van 10 minuten bij een arts die even met je praat, wat vragen stelt en evt. wat lichamelijk onderzoek doet, puur omdat die arts je wil helpen?

Denk dat jij verder weinig kan doen dan nog even goed met je opa praten... Is er verder nog familie die je op de hoogte kan stellen of die jou kan helpen in het gesprek met je opa?
Warmte? Te druk maken? Mijn opa had het ook. Hij maakte zich te druk tijdens het warme weer. Is met paniekaanval een keer naar het ziekenhuis gebracht. Had ook druk op de borst.

Maar voor de zekerheid toch stimuleren te gaan
Hij heeft al een hardfilmpje bij de huisarts laten maken maar dat lijkt me meer een momentopname?
Had hij op dat moment druk op de borst?

Zo nee, dan moet hij een hartfilmpje laten maken als hij dat wel heeft.

Een hartfilmpje is inderdaad een moment-opname. Maar sommige aandoeningen/afwijkingen kunnen zo wel aan het licht komen.

Al is een goed hartfilmpje natuurlijk geen garantie.
Lijkt mij dat hij naar een cardioloog moet.
Het is belangrijk dat hij terug gaat naar de huisarts.

Ha is meestal van geen nieuws / goed nieuws principe.

Zijn er situaties waarin de klachten toenemen?
Dat lijkt mij een erg snelle conclusie frizzy. Ik denk dat de huisarts dat beter kan bepalen... En als hij al niet naar een ha durft, dan durft hij waarschijnlijk al helemaal niet naar de cardioloog (want geloof me: dat is vele malen enger!)
quote:kuukelesaan schreef op 21 augustus 2012 @ 22:08:

Dat lijkt mij een erg snelle conclusie frizzy. Ik denk dat de huisarts dat beter kan bepalen... En als hij al niet naar een ha durft, dan durft hij waarschijnlijk al helemaal niet naar de cardioloog (want geloof me: dat is vele malen enger!)

Hoezo dat? Ja natuurlijk moet de huisarts dat bepalen, je hebt natuurlijk een doorverwijzing nodig. Maar de huisarts zal dat waarschijnlijk ook vinden als je terug gaat met deze klachten.

Dat durven dat is eigenlijk niet echt van belang, tenzij TO graag adviezen wil betreft hoe dat alsnog voor elkaar te krijgen.

Dan heb ik nog wel ene tip: de huisarts op huisbezoek laten komen.
Dan heb ik nog wel ene tip: de huisarts op huisbezoek laten komen.[/quote]

Dat zat ik ook te denken...

Maar even over dat doorverwijzen naar de cardioloog. Er zijn genoeg mensen die 'pijn op de borst' of 'druk op de borst' ervaren omdat ze bijvoorbeeld niet goed ademhalen ofzo. Het is natuurlijk zonde als zij eerst doorgestuurd worden naar een cardioloog als ze daar helemaal niet op hun plaats zijn... Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.
Begrijp ik, maar deze man is 70. Zijn hart moet gewoon goed gecheckt worden.
Wat vervelend TO. Kan er iemand met hem meegaan naar de huisarts? Soms wil dat wel druk achter de ketel zetten als een bezorgd familielid meegaat die zijn situatie bepleit. Ik ben ook meegegaan naar de huisarts met mijn bejaarde moeder. Ze is zelf nl. niet zo mondig en het heeft zeker geholpen.
Oh ik ga inderdaad ook mee met mijn opa en oma, maar ik neem aan dat TO dat al heeft aangeboden?
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik ga hem morgen vragen om nog een keer te gaan en hoop dat hij wil luisteren.
Mijn huisarts kan ook zelf hartfilmpjes maken hoor.

Ik heb ook hartklachten,een te hoge bloeddruk en cholestrol.

Omdat ik dus nogal bangig ben,heeft de dokter me gerust gesteld met :als je steken hebt, zijn het meestal spieren,maar als je het gevoel hebt dat er een olifant op je borst zit,meteen naar ziekenhuis.

Dus ik zou zeker zorgen dat opa nog een keer terug gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven