Gezondheid alle pijlers

Duf van citalopram...iets aan te doen?

17-05-2010 10:41 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 5 weken weet ik dat ik een depressie heb, en heb ik in overleg met de huisarts gekozen om een antidepressivum te gaan slikken, citalopram 20 mg. Al vrij snel merkte ik effect, en daar ben ik erg blij mee, ik voel me stukken beter.

Van bijwerkingen heb ik gelukkig niet zo'n last (gehad), maar het enige hinderlijke is dat ik me op de dag vaak erg suf voel. Ik moet dan echt moeite doen om mijn ogen open te houden. Ik slik het middel op aanraden van de dokter 's ochtends bij het onbijt, omdat bekend is dat als je het 's avonds inneemt, het je slaap nogal kan verstoren. Ik slaap verder op zich prima, en er is niets anders waar ik het suffe gevoel aan kan wijten. Herkent iemand dit en is er misschien iets op te verzinnen?
Toch even overleggen met de huisarts of je het s'avonds mag gaan proberen.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik heb het ook gehad, een paar weken last van gehad, daarna werd het vanzelf minder tot het helemaal verdween. Bijwerkingen zijn vaak van voorbijgaande aard. Zo niet, inderdaad even met HA overleggen!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Heel herkenbaar, ik slik ook citalopram (20 mg) en had precies hetzelfde gevoel, zodra ik ging zitten vielen mijn ogen echt dicht. In overleg met mijn huisarts ben ik stap voor stap naar de avond gegaan. En ik slaap er niet minder om. Overdag ben ik nu ook actiever en dat vind ik een hele winst! Gewoon even overleggen met huisarts. Succes.
Ik ben meteen in de avond gaan slikken. Volgens mijn huisarts maakte het niet veel uit als ik het maar op een vast tijdstip in neem. Ik slaap er niet minder om.

Maar de dufheid hoort er helaas bij, heb ik ook gehad en af en toe nog steeds.
Ik slik ook citalopram (een jaar nu) en bij mij is het welliswaar iets beter geworden. Maar ik slaap nog steeds veel meer dan ik hiervoor deed, terwijl ik toen al een lange slaper was. Dat vind ik toch wel echt het enige echte nadeel voor mij van de citalopram.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven