Gezondheid alle pijlers

Duimende volwassene.

24-09-2018 20:03 27 berichten
Een 30+-er die als kind lange tijd geduimd heeft. Dat heeft afgeleerd. En ineens weer behoefte heeft aan duimen. Het geeft een gevoel van geborgenheid en veiligheid.

Aanvulling: deze volwassene heeft een moeilijke tijd achter zijn rug. Watertrappelen om met zijn hoofd boven water te blijven nav psychische nood. Intensieve therapie gevolgd.

Graag jullie mening en/of ideeën of het één verband kan hebben met het ander?
Of het “normaal” is?
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 24-09-2018 20:18
Reden: Kleine aanpassing OP.
19.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik ben een volwassen duimer van ruim over de 30.

Maak er geen geheim van, doe het niet in het openbaar 😏. En verder heeft niemand er last van.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Regressie_(psychologie)

Maar weet je zeker dat hij gestopt was met duimen? Misschien heeft hij het al die tijd gedaan...
Ik vraag het voor 'een vriend'.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb heeeeel lang geduimd. Heb het eigenlijk pas afgeleerd toen ik bij mijn vriendjes bleef slapen. Nu duim ik niet meer, maar ik kan mij best voorstellen dat er situaties voordoen waarbij ik er behoefte aan krijg.

In plaats van duimen geeft mijn knuffel mij nu die geborgenheid. Die pakte ik erbij toen het minder ging, en slaap ik nu nog steeds mee.
Koop de Linda van september 2016.
https://www.lindanieuws.nl/nieuws/annem ... -niet-erg/
Dank voor jullie eerlijkheid.

Interessante links.

Ongelooflijk dat het blijkbaar zo veel voorkomt. Nooit geweten.
Ach, zo hebben we allemaal onze eigenaardigheden. Ik vind het niet raar, maar ik zou zoiets nooit in het openbaar doen.
Ik vind het smerig, eerlijk gezegd. Zo iemand hoeft mij geen hand te geven. Ik vind het ook niet normaal voor een volwassen persoon.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
viva-amber schreef:
24-09-2018 20:11
Ik vraag het voor 'een vriend'.
De Rutgers stichting kreeg vroeger veel telefoontjes van meisjes die 'voor een vriendin' belden.
Ach je hebt ook mensen die nog die niet zonder hun kinderknuffel kunnen. Wat maakt het uit. Zou er geen probleem van maken.
SweetFirefly schreef:
24-09-2018 20:18
Ik vind het smerig, eerlijk gezegd. Zo iemand hoeft mij geen hand te geven. Ik vind het ook niet normaal voor een volwassen persoon.
LOL, je moest eens weten wat mensen allemaal met hun hand doen voordat ze jou een hand geven :-)
SweetFirefly schreef:
Serieus? Dan kan je bijna niemand een hand geven. Mensen die hun handen niet wassen na toiletbezoek, neuspeuteren, nagelbijten of stiekem een keer ergens krabben. Je weet toch nooit wie wat doet.
Als het iemand rust geeft, waarom niet..
Beter dan alcohol of andere middelen om te relaxen. En ik snap ook niet waarom je zo iemand geen hand zou willen geven?? Zie vies is het nou ook weer niet hoor.
Mijn eerste reactie is dat ik daar toch op zou afknappen. Lijkt me niet heel aantrekkelijk gedrag.
Ik moet denken aan het.topic van die vrouw die in de foetushouding gras lag te plukken..

Mijn tweede reactie is, als dat iemand helpt om te overleven dan is dat alleen maar fijn voor diegene.
Theamuts schreef:
24-09-2018 20:22
LOL, je moest eens weten wat mensen allemaal met hun hand doen voordat ze jou een hand geven :-)
Mensen die zich in de tram aan een stang hebben vastgehouden, daarna op het liftknopje drukken en achter een algemeen toetsenbord gaan typen (flexplek)
en dan een boterham uit hun tas pakken om op te eten.
Whut?!
Als je iets gaat eten, was je toch eerst je handen? Niet dus.

En daarna geven ze jou een hand.

Filmpje voor Firefly:
https://www.youtube.com/watch?v=rLKnoD1YTto
Ik kan mij voorstellen dat dat soort old habbits inderdaad comfort bieden.
Als ik een slechte dag heb vind ik niets fijner dan met mijn knuffel te slapen...en ik ben 33.

Overigens vind niemand die ik dat ken het echt raar en hebben veel mensen eigen gewoontes die nooit helemaal verleerd zijn of in slechtere tijden weer bovenkomen.
SweetFirefly schreef:
Maar wat vind je er smerig aan dan?
We zijn met zijn allen een beetje doorgeslagen qua hygiëne, daar krijg je juist ziektes van omdat je nergens resistent voor bent, ga toch weg zeg een duim in je mond is misschien niet fris maar iemand ermee een hand geven is dat echt niet hoor tenzij je tbc hebt ofzo.
Duimen is als baby door de zuigbehoefte dat rust geeft en kalmeert, rond een jaar neemt de natuurlijke zuigbehoefte af en zou het niet meer nodig moeten zijn. Echter kan het dan wel als aangeleerde gewoonte nog steeds rust geven ook als fysieke reden daarvoor weg is gevallen.

Na een periode van veel stress kan ik me goed voorstellen dat je vervalt in oude patronen die rust geven, dus als er tot latere leeftijd geduimd is lijkt het me niet gek dat bij sommige mensen ook zo'n gewoonte weer op komt.
Ik vind het nog steeds lekker :proud: Ik doe het nooit meer, hooguit eens om te proberen als ik erover lees. Het is funest voor je gebit.
SweetFirefly schreef:
Maar je vind het niet erg dat iedereen mastrubeert, zijn / haar partner in het kruis betast, neus peutert, baby billen afveegt?

Handen kan je wassen he?
Fijne reacties.
Ik doe het heel heel soms savonds in bed. En heel even is het dan fijn en vertrouwd, en dan is het toch niet meer zoals ik het me herinner van vroeger. Een beetje net als wanneer een fabrikant je lievelings hagelslag 'verbeterd'. Niet meer hetzelfde.
Als je je handen maar wast.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven