Gezondheid alle pijlers

Duizeligheid

10-11-2013 20:15 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een ruime week in toenemende mate last van duizeligheid, een draaierig en licht gevoel in mijn hoofd. Soms zelfs zo dat ik moet gaan liggen om voor mijn gevoel niet flauw te vallen.

Ik heb de huisarts al gebeld, maar de assistent gaf aan dat ik moest terugbellen als het over drie weken niet over is.

Nu heb ik deze week bij mijn schoonmoeder mijn bloeddruk gemeten: 98/52.

Dit heb ik ook doorgegeven aan de assistente, was volkomen normaal zei ze. Ik vind het zelf wat laag, maar heb geen vergelijk. Mijn bloeddruk is alleen tijdens de zwangerschappen bijgehouden, toen zat ik rond de 115/80.

Iemand tips hoe ik sneller van die stomme duizelingen afkom? Moet weer stevig gaan wandelen deze week (dochter gaat weer naar school na een week ziek thuis).
Toch een afspraak met de huisarts maken hoor. Wat vreemd dat de assistent je klachten enigzins wegwuift. Met alle respect maar als zij het allemaal wisten, waren huisartsen niet nodig.

Ik ben niet bekend met duizelingen maar helemaal normaal lijkt het me niet.

Niks veranderd in eetpatroon ofzo? Of een stressvolle gebeurtenis?
Even veel zoute dingen eten. Ik heb standaard een lage bloeddruk waar ik gelukkig niet al te veel last van heb, maar als ik me toch wat flauw voel dan moet ik even wat zoute chips eten, of in extremis een bouillonblokje ofzo.
Vriend van mij heeft hetzelfde en ook hetzelfde advies gekregen. Heeft te maken met de heersende griep. Duizeligheid kan hiermee te maken hebben, zonder dat je koorts of andere griepverschijnselen hebt.

Na twee a drie weken moet de griep verdwenen zijn, vandaar dit advies.
Er is wel een verschil tussen echt draaiduizeligheid (de wereld draait om je heen), evenwicht verliezen (je valt om of één kant op) en echt flauwvallen (zwart voor de ogen).

Ben je er al van flauwgevallen?

Het kan zoveel oorzaken hebben. Misschien heb je een virusje, misschien heb je gewoon je oren vol smeer, of misschien heb je ondergewicht.

Ik heb net zo'n lage bloeddruk als jij, maar ik heb hooguit last van duizelingen bij te snel opstaan of na hard fietsen.

Dus alsnog naar de huisarts.
quote:wendy7474 schreef op 10 november 2013 @ 20:15:

Ik heb de huisarts al gebeld, maar de assistent gaf aan dat ik moest terugbellen als het over drie weken niet over is. Ik had hier geen genoegen mee genomen.

Nu heb ik deze week bij mijn schoonmoeder mijn bloeddruk gemeten: 98/52.

Dat is een lage bloeddruk.

Zout heb ik al extra gegeten deze week, maar daar moet ik wel mee oppassen ivm nierproblemen die ik gehad heb.

Ik heb geen ondergewicht overigens (integendeel: kan best wat af).

Het gevoel is moeilijk uit te leggen. Mijn achterhoofd voelt zwaar en licht aan, echt het idee dat je naar achteren getrokken wordt door een zwaar gewicht. Bij lopen en traplopen draait het.

Geen stress gehad, wel een kind met waterpokken sinds anderhalve week (en kind 2 begint nu ook), maar die heb ik zelf allang gehad. Daar zou ik toch niet ziek van kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven