Gezondheid alle pijlers

E621 Ve-tsin

05-01-2011 14:15 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ve-tsin helpt mijn darmen op hol.

Ik heb hier op het forum er al veel meer schrijfsels over gelezen.

Kunnen we hier elkaar helpen met het omzeilen van dit spul?

Waar zit het veel in en wat kan beter vermeden worden?
Zit ook in oude kaas.

Die zoutkristallen die overjarige kaas zo lekker maken?

Is vetsin.

Het is dus niks onnatuurlijks of engs. Het is gewoon een soort zout. Waar sommige mensen niet tegen kunnen.
Waarschuw alleen maar,

ecoflor van dr walters
E 621 is Ve-tsin (het laatste staat nooit op het pakje)

maar tegenwoordig noemen ze het ook gistextract.

(je weet wel zonder kunstmatige kleur en smaakstoffen)

Dit omdat er steeds meer twijfel is over dit ingredient, dus ander naampje wordt het vast wel weer verkocht.

dus mensen let op.
Maaaar hoe kan het dan dat mijn darmen compleet op hol slaan van chinees en niet van bitterballen met een cup-a-soupje?
Misschien omdat je dan veel minder binnenkrijgt?
Maja als jij denkt er overgevoelig voor te zijn dan moet je etiketten lezen. Alle namen (en dat zijn er veel, zie mijn post hierboven) voor E621 op een briefje schrijven en meenemen naar de supermarkt. Er zijn nog veel meer benamingen voor waar het zeer waarschijnlijk ook in zit.

Fabrikanten weten dat er tegenwoordig op gelet wordt dus worden er van allerlei andere namen aan gegeven om klanten te misleiden. Zorg dus dat je op de hoogte bent en blijft en alles je alles zelf maakt en puur koopt loop je het minste risico.
Waarschijnlijk omdat de Chinees het in behoorlijke hoeveelheden gebruikt, Maris.
De volgende lijst is om E621 te verbergen en zit het zeer waarschijnlijk in:

moutextracten, bouillons, moutaroma's, kunstmatige aroma's, natuurlijke aroma's, specerijenextracten, eiwitten uit tarwe, overige kruiden en specerijen, maltodextrine, sojasaus, citruszuur, producten die gefermenteerd of verrijkt zijn met eiwitten, maissiroop, karamelaroma.

Leuk joh, vermijden
Recente studies laten zien dat glutamaat uit voedsel de belangrijkste energiebron is voor de darm. De darm heeft zo'n hoge voorkeur voor glutamaat dat van alle ingenomen glutamaat slechts 4% in het darmkanaal overblijft en in het bloed word opgenomen.

bron: http://www.food-info.net/nl/intol/msg.htm

ve-tsin => overactieve darm

Ben ik de enige die een verband ziet?
quote:_maris_ schreef op 05 januari 2011 @ 15:16:

Maaaar hoe kan het dan dat mijn darmen compleet op hol slaan van chinees en niet van bitterballen met een cup-a-soupje?Misschien kun je prima tegen vetsin, alleen niet tegen iets anders dat de chinees gebruikt.
sojasaus echt?????????????

f*ck ik was helemaal blij met mijn zwarte bonen saus zonder MSG e.d van Asian home gourmet
Dat het in oude kaas zit en/of dat iets natuurlijk is betekent niet automatisch dat het niet schadelijk/eng kan zijn. Er staan genoeg plantjes in de tuin die je ook maar beter niet kan eten....
Geen maggi meer in de soep of bouillonblokjes gebruiken he!

Zit ook ve-tsin in (of ben ik nu weer aan het dubbelen).
...
Het is geen smaakopwekker, maar een smaakversterker.
Ik zag een keer een tv-programma, waarin mensen die zeiden overgevoelig te zijn voor vetsin, dit onder begeleiding van een arts gingen consumeren. Dit omdat er nog veel niet duidelijk is over vetsin.

Tot verbazing van iedereen kregen de betr. mensen nergens last van.
Ik heb door eliminatie en provocatie ontdekt. (chinees zonder vetsin besteld o.a.) Ik heb alleen nog niet de moed gehad om een lepel pure vetsin te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven