E621 Ve-tsin
woensdag 5 januari 2011 om 15:16

woensdag 5 januari 2011 om 15:19
Maja als jij denkt er overgevoelig voor te zijn dan moet je etiketten lezen. Alle namen (en dat zijn er veel, zie mijn post hierboven) voor E621 op een briefje schrijven en meenemen naar de supermarkt. Er zijn nog veel meer benamingen voor waar het zeer waarschijnlijk ook in zit.
Fabrikanten weten dat er tegenwoordig op gelet wordt dus worden er van allerlei andere namen aan gegeven om klanten te misleiden. Zorg dus dat je op de hoogte bent en blijft en alles je alles zelf maakt en puur koopt loop je het minste risico.
Fabrikanten weten dat er tegenwoordig op gelet wordt dus worden er van allerlei andere namen aan gegeven om klanten te misleiden. Zorg dus dat je op de hoogte bent en blijft en alles je alles zelf maakt en puur koopt loop je het minste risico.
woensdag 5 januari 2011 om 15:24
De volgende lijst is om E621 te verbergen en zit het zeer waarschijnlijk in:
moutextracten, bouillons, moutaroma's, kunstmatige aroma's, natuurlijke aroma's, specerijenextracten, eiwitten uit tarwe, overige kruiden en specerijen, maltodextrine, sojasaus, citruszuur, producten die gefermenteerd of verrijkt zijn met eiwitten, maissiroop, karamelaroma.
Leuk joh, vermijden
moutextracten, bouillons, moutaroma's, kunstmatige aroma's, natuurlijke aroma's, specerijenextracten, eiwitten uit tarwe, overige kruiden en specerijen, maltodextrine, sojasaus, citruszuur, producten die gefermenteerd of verrijkt zijn met eiwitten, maissiroop, karamelaroma.
Leuk joh, vermijden
woensdag 5 januari 2011 om 15:25
Recente studies laten zien dat glutamaat uit voedsel de belangrijkste energiebron is voor de darm. De darm heeft zo'n hoge voorkeur voor glutamaat dat van alle ingenomen glutamaat slechts 4% in het darmkanaal overblijft en in het bloed word opgenomen.
bron: http://www.food-info.net/nl/intol/msg.htm
ve-tsin => overactieve darm
Ben ik de enige die een verband ziet?
bron: http://www.food-info.net/nl/intol/msg.htm
ve-tsin => overactieve darm
Ben ik de enige die een verband ziet?
woensdag 5 januari 2011 om 15:26

zondag 16 januari 2011 om 11:45