Gezondheid alle pijlers

Eczeem op de oogleden

23-03-2016 10:16 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips bij eczeem op de oogleden? Ik heb daar last van en word gek van de jeuk. Door crème wordt het alleen maar erger, ik gebruik soms oogdruppels omdat ik vermoed dat het door een allergie wordt veroorzaakt. Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts, maar misschien heeft iemand hier dè tip.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Jep, ik gebruik al sinds jaar en dag vasaline om het vet te houden. Op de meeste cremes reageer ik niet goed. Makeup gebruik ik amper (op mascara na) en ik heb jaren moeten zoeken naar een geschikte makeupremover (nivea doekjes, zonder olie). Ik heb er inmiddels al jaren geen last meer van. Maar als ik niet op pas komt het zo weer terug. Vervelend, maar goed te behandelen.
Gebruik je oogcreme? Kan ik ook niet tegen.
Dat kan ook een bacterie zijn. Ik heb dat ook eens gehad. Heb toen een antibiotica zalfje van de huisarts gehad en toen ging het weg.
Als make-up remover gebruik ik altijd olie en dan zonder parfum (Hema heeft goede). Van nivea en vaseline krijg ik panda-ogen. En mascara gebruik ik waterproof, van niet-waterproof mascara krijg ik ook opgezwollen ogen.
Misschien eens bij de dermatoloog testen op allergieën.

Je kan dus allergisch zijn voor een bepaalde stof dat bijvoorbeeld zit in make up ook in mascara of crème
Carpe diem
Ik gebruik vrijwel geen make up. Bacterie is een goede, ik zal er vanmiddag eens naar vragen bij de huisarts. Ik vind zoveel informatie op internet, maar tips van ervaringsdeskundigen vind ik zoveel waardevoller, dus alvast bedankt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven