Eet ik te weinig?
donderdag 9 juli 2015 om 21:34
Hallo allemaal,
Ik heb een paar weken de eetmeter op het voedingscentrum ingevuld en hieruit blijkt dat ik gemiddeld 1460 calorieën per dag eet. Wel kan ik ook zien dat ik genoeg voedingsstoffen binnenkrijg. Het enige wat krap is is calcium en ijzer. Is het erg dat ik weinig calorieën eet? Of is het prima als ik genoeg voedingsstoffen binnen krijg?
Ik heb een gezond gewicht en wil liever niet aankomen. Ik hoor graag reacties!
Ik heb een paar weken de eetmeter op het voedingscentrum ingevuld en hieruit blijkt dat ik gemiddeld 1460 calorieën per dag eet. Wel kan ik ook zien dat ik genoeg voedingsstoffen binnenkrijg. Het enige wat krap is is calcium en ijzer. Is het erg dat ik weinig calorieën eet? Of is het prima als ik genoeg voedingsstoffen binnen krijg?
Ik heb een gezond gewicht en wil liever niet aankomen. Ik hoor graag reacties!
Do something today that your future will thank you for
donderdag 9 juli 2015 om 23:04
Wat is je lengte en wat is je gewicht? 1460 kcal per dag is bijna voor iedereen minder dan ie nodig heeft om op gewicht te blijven (en dus val je af). Bijna voor iedereen, zeg ik bewust. Het is namelijk afhankelijke van je lengte, gewicht, vetvrije massa, vetpercentage, activiteitsniveau, aantal dagen dat je sport, intensiteit van de sport, etcetera, etcetera.
Ik denk (maar nogmaals, veel kun je niet zeggen zonder ten minste lengte en gewicht) dat je met een kcal of 300 meer nog steeds niet aankomt... Maar als je zelf zegt dat je hiermee al jaren op gewicht blijft, en dat je je hierbij prettig voelt, wat is dan het probleem?
Ik denk (maar nogmaals, veel kun je niet zeggen zonder ten minste lengte en gewicht) dat je met een kcal of 300 meer nog steeds niet aankomt... Maar als je zelf zegt dat je hiermee al jaren op gewicht blijft, en dat je je hierbij prettig voelt, wat is dan het probleem?
Live and let live.