Gezondheid alle pijlers

Eet ik te weinig?

09-07-2015 21:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken de eetmeter op het voedingscentrum ingevuld en hieruit blijkt dat ik gemiddeld 1460 calorieën per dag eet. Wel kan ik ook zien dat ik genoeg voedingsstoffen binnenkrijg. Het enige wat krap is is calcium en ijzer. Is het erg dat ik weinig calorieën eet? Of is het prima als ik genoeg voedingsstoffen binnen krijg?

Ik heb een gezond gewicht en wil liever niet aankomen. Ik hoor graag reacties!
Do something today that your future will thank you for
Denk niet dat het aan ons is om dat te zeggen...

Je voelt toch zelf hoe je je voelt.
live and let live
Dat kunnen wij echt niet zeggen met zo weinig informatie. Maar als je meer info geeft, bijv. een eetschema zijn hier heel veel experts die hun mening kunnen geven.
Als je een gezond gewicht hebt, is er toch niks aan de hand? Misschien wat meer producten met ijzer en calcium gaan eten dan.
In een ander topic vertelde je dat je al aan de grens van ondergewicht zat, dus eigenlijk lijkt me dit wel te weinig ja. Ik zou niet nog meer afvallen want je bent overduidelijk niet te dik..
Waarom ben je zo bezig met je gewicht?
live and let live
Zoals gevraagd een eetschema, het verschilt wel per dag maar dit is wat ik vandaag heb gegeten:

Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met een gebakken ei

Tussendoor: schaaltje magere kwark met aardbeien

Lunch: 2 volkoren boterhammen met halvarine en kipfilet

Tussendoor: fruitsalade met een banaan, stuk of 10 witte druiven en een paar aardbeien

Diner: twee stokjes varkenssaté, opscheplepel wortels en een halve gekookte aardappel

Snack: twee snack a jacks paprika

Ik drink alleen maar water en groene thee
Volgens mij weet jij heel goed waar je mee bezig bent en dat is niet gezond.
Een halve gekookte aardappel?
1460 calorieën eten is geen manier om op gewicht te blijven. Dat is om gewicht te verliezen en dat hoef jij niet. Een gezonde vrouw met een redelijk normaal leven kan rond de 2000 calorieën eten op een dag. Van invloed zijn lengte/gewicht/beweging/etc maar rond die koers is toch logischer dan 1460 om je gewicht stabiel te houden.

Hier kun je zien wat je ongeveer per dag verbruikt aan calorieën:calorie calculator
Als jij je met 1460 calorieën fit, sterk en gelukkig voelt, waarom zou het dan te weinig zijn?

Je moet niet persé 2000 calorieën binnenkrijgen omdat dat het gemiddelde benodigde is zoals dat overal vermeld wordt.

Ondergewicht of tegen ondergewicht aanzitten is wel een teken om alert op te zijn!

Is daarvan sprake?
Ik vraag me ook af waarom je hier zo mee bezig bent. Ik eet al eeuwen zonder calorieën te tellen. De ene dag eet ik meer dan de andere dag, ik snoep gewoon, eet op zijn tijd pizza en friet en probeer verder gezond te eten. Ik ben nog steeds hartstikke slank. Als je gewoon gezond eet en beweegt, kun je echt een stuk meer eten zonder aan te komen. En je hebt blijkbaar al een laag gewicht.
Je eetschema mag meer groente bij diner bevatten!

Vind het er prima uitzien. En je mag zelfs meer eten!
quote:Yavanna schreef op 09 juli 2015 @ 21:43:

1460 calorieën eten is geen manier om op gewicht te blijven. Dat is om gewicht te verliezen en dat hoef jij niet. Een gezonde vrouw met een redelijk normaal leven kan rond de 2000 calorieën eten op een dag. Van invloed zijn lengte/gewicht/beweging/etc maar rond die koers is toch logischer dan 1460 om je gewicht stabiel te houden.

Hier kun je zien wat je ongeveer per dag verbruikt aan calorieën:calorie calculatorMaar ik verlies hier dus geen gewicht mee, ik ben al jaren hetzelfde gewicht. Ik denk dat als ik meer ga eten dat ik dan aankom..
Ik let zelf eerlijk gezegd ook niet op calorieën, gewicht is prima. Maar ik eet dus wel meer dan een halve aardappel bij mijn avond eten. Verder lijkt me niet heel veel mis met wat je eet. Ik eet wel meer dan dat.
Dan heb je toch je eigen antwoord. Ervan uitgaande dat je je goed voelt...

Je wil niet aankomen; je blijft op gewicht.

Heb er geen verstand van of je voedingsstoffen tekort komt. Mijn motto is, dat als je je goed voelt, dat het dan goed is.
live and let live
Je eet te weinig groenten. Daarvan kun je gerust veeeeeeel meer eten zonder aan te komen.
Als je dit al jaren eet en je bent gezond, lijdt geen honger of zo, dan is het toch goed? Zolang je je niet moe of slap voelt of zo. Ik zou met 1400 calorieën per dag afvallen als een gek, maar jij blijkbaar niet. Zorg gewoon dat je gezond eet en genoeg groente en gezonde vetten binnenkrijgt. Een halve aardappel en een lepel wortels vind ik wel heel karig bij die saté.
quote:pamelacourson schreef op 09 juli 2015 @ 21:50:

Als je dit al jaren eet en je bent gezond, lijdt geen honger of zo, dan is het toch goed? Zolang je je niet moe of slap voelt of zo. Ik zou met 1400 calorieën per dag afvallen als een gek, maar jij blijkbaar niet. Zorg gewoon dat je gezond eet en genoeg groente en gezonde vetten binnenkrijgt. Een halve aardappel en een lepel wortels vind ik wel heel karig bij die saté.+1
Het programma secret eaters wel eens gezien?

Je houdt zelf zelden correct bij wat je precies binnenkrijgt, denk aan de kleine dingen als het beetje olie waar je je ei in bakt e.d.

Met andere woorden, ik denk dag je calorie-inname prima is want je valt niet af/ komt niet aan en bent gezond.

Wat is je probleem eigenlijk?
Natuurlijk is 1460 te weinig voor een volwassen vrouw. En waarom hou jij je calorieën zo strikt bij? Ben je 18 jaar?
Life is short. Eat dessert first.
Nou, die halve aardappel zou ik als ik jou was maar laten staan!
quote:tessademi18 schreef op 09 juli 2015 @ 21:47:

[...]

Maar ik verlies hier dus geen gewicht mee, ik ben al jaren hetzelfde gewicht. Ik denk dat als ik meer ga eten dat ik dan aankom..

Dit is een vreemde redenatie.

Hoeveel weeg je en wat is je lengte?
ik zou een vitaminen-mineralen pil nemen eens per zoveel dagen
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik eet meestal het maximale wat ik ongestraft kan eten
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven