Eet ik te weinig?
donderdag 9 juli 2015 om 21:34
Hallo allemaal,
Ik heb een paar weken de eetmeter op het voedingscentrum ingevuld en hieruit blijkt dat ik gemiddeld 1460 calorieën per dag eet. Wel kan ik ook zien dat ik genoeg voedingsstoffen binnenkrijg. Het enige wat krap is is calcium en ijzer. Is het erg dat ik weinig calorieën eet? Of is het prima als ik genoeg voedingsstoffen binnen krijg?
Ik heb een gezond gewicht en wil liever niet aankomen. Ik hoor graag reacties!
Ik heb een paar weken de eetmeter op het voedingscentrum ingevuld en hieruit blijkt dat ik gemiddeld 1460 calorieën per dag eet. Wel kan ik ook zien dat ik genoeg voedingsstoffen binnenkrijg. Het enige wat krap is is calcium en ijzer. Is het erg dat ik weinig calorieën eet? Of is het prima als ik genoeg voedingsstoffen binnen krijg?
Ik heb een gezond gewicht en wil liever niet aankomen. Ik hoor graag reacties!
Do something today that your future will thank you for
donderdag 9 juli 2015 om 21:41
Zoals gevraagd een eetschema, het verschilt wel per dag maar dit is wat ik vandaag heb gegeten:
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met een gebakken ei
Tussendoor: schaaltje magere kwark met aardbeien
Lunch: 2 volkoren boterhammen met halvarine en kipfilet
Tussendoor: fruitsalade met een banaan, stuk of 10 witte druiven en een paar aardbeien
Diner: twee stokjes varkenssaté, opscheplepel wortels en een halve gekookte aardappel
Snack: twee snack a jacks paprika
Ik drink alleen maar water en groene thee
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met een gebakken ei
Tussendoor: schaaltje magere kwark met aardbeien
Lunch: 2 volkoren boterhammen met halvarine en kipfilet
Tussendoor: fruitsalade met een banaan, stuk of 10 witte druiven en een paar aardbeien
Diner: twee stokjes varkenssaté, opscheplepel wortels en een halve gekookte aardappel
Snack: twee snack a jacks paprika
Ik drink alleen maar water en groene thee
donderdag 9 juli 2015 om 21:43
1460 calorieën eten is geen manier om op gewicht te blijven. Dat is om gewicht te verliezen en dat hoef jij niet. Een gezonde vrouw met een redelijk normaal leven kan rond de 2000 calorieën eten op een dag. Van invloed zijn lengte/gewicht/beweging/etc maar rond die koers is toch logischer dan 1460 om je gewicht stabiel te houden.
Hier kun je zien wat je ongeveer per dag verbruikt aan calorieën:calorie calculator
Hier kun je zien wat je ongeveer per dag verbruikt aan calorieën:calorie calculator
donderdag 9 juli 2015 om 21:44
Als jij je met 1460 calorieën fit, sterk en gelukkig voelt, waarom zou het dan te weinig zijn?
Je moet niet persé 2000 calorieën binnenkrijgen omdat dat het gemiddelde benodigde is zoals dat overal vermeld wordt.
Ondergewicht of tegen ondergewicht aanzitten is wel een teken om alert op te zijn!
Is daarvan sprake?
Je moet niet persé 2000 calorieën binnenkrijgen omdat dat het gemiddelde benodigde is zoals dat overal vermeld wordt.
Ondergewicht of tegen ondergewicht aanzitten is wel een teken om alert op te zijn!
Is daarvan sprake?
donderdag 9 juli 2015 om 21:45
Ik vraag me ook af waarom je hier zo mee bezig bent. Ik eet al eeuwen zonder calorieën te tellen. De ene dag eet ik meer dan de andere dag, ik snoep gewoon, eet op zijn tijd pizza en friet en probeer verder gezond te eten. Ik ben nog steeds hartstikke slank. Als je gewoon gezond eet en beweegt, kun je echt een stuk meer eten zonder aan te komen. En je hebt blijkbaar al een laag gewicht.
donderdag 9 juli 2015 om 21:47
quote:Yavanna schreef op 09 juli 2015 @ 21:43:
1460 calorieën eten is geen manier om op gewicht te blijven. Dat is om gewicht te verliezen en dat hoef jij niet. Een gezonde vrouw met een redelijk normaal leven kan rond de 2000 calorieën eten op een dag. Van invloed zijn lengte/gewicht/beweging/etc maar rond die koers is toch logischer dan 1460 om je gewicht stabiel te houden.
Hier kun je zien wat je ongeveer per dag verbruikt aan calorieën:calorie calculatorMaar ik verlies hier dus geen gewicht mee, ik ben al jaren hetzelfde gewicht. Ik denk dat als ik meer ga eten dat ik dan aankom..
Hier kun je zien wat je ongeveer per dag verbruikt aan calorieën:calorie calculatorMaar ik verlies hier dus geen gewicht mee, ik ben al jaren hetzelfde gewicht. Ik denk dat als ik meer ga eten dat ik dan aankom..
donderdag 9 juli 2015 om 21:50
donderdag 9 juli 2015 om 21:50
Als je dit al jaren eet en je bent gezond, lijdt geen honger of zo, dan is het toch goed? Zolang je je niet moe of slap voelt of zo. Ik zou met 1400 calorieën per dag afvallen als een gek, maar jij blijkbaar niet. Zorg gewoon dat je gezond eet en genoeg groente en gezonde vetten binnenkrijgt. Een halve aardappel en een lepel wortels vind ik wel heel karig bij die saté.
donderdag 9 juli 2015 om 21:52
quote:pamelacourson schreef op 09 juli 2015 @ 21:50:
Als je dit al jaren eet en je bent gezond, lijdt geen honger of zo, dan is het toch goed? Zolang je je niet moe of slap voelt of zo. Ik zou met 1400 calorieën per dag afvallen als een gek, maar jij blijkbaar niet. Zorg gewoon dat je gezond eet en genoeg groente en gezonde vetten binnenkrijgt. Een halve aardappel en een lepel wortels vind ik wel heel karig bij die saté.+1
Als je dit al jaren eet en je bent gezond, lijdt geen honger of zo, dan is het toch goed? Zolang je je niet moe of slap voelt of zo. Ik zou met 1400 calorieën per dag afvallen als een gek, maar jij blijkbaar niet. Zorg gewoon dat je gezond eet en genoeg groente en gezonde vetten binnenkrijgt. Een halve aardappel en een lepel wortels vind ik wel heel karig bij die saté.+1
donderdag 9 juli 2015 om 22:08
Het programma secret eaters wel eens gezien?
Je houdt zelf zelden correct bij wat je precies binnenkrijgt, denk aan de kleine dingen als het beetje olie waar je je ei in bakt e.d.
Met andere woorden, ik denk dag je calorie-inname prima is want je valt niet af/ komt niet aan en bent gezond.
Wat is je probleem eigenlijk?
Je houdt zelf zelden correct bij wat je precies binnenkrijgt, denk aan de kleine dingen als het beetje olie waar je je ei in bakt e.d.
Met andere woorden, ik denk dag je calorie-inname prima is want je valt niet af/ komt niet aan en bent gezond.
Wat is je probleem eigenlijk?
donderdag 9 juli 2015 om 22:21