Enkel brace?
woensdag 6 maart 2013 om 07:26
Hey meiden,
Ik heb vorige week m'n enkel verstuikt op stage.. En ben nu de zwelling is afgenomen op zoek naar een brace (zo heet dat toch?) voor om m'n enkel, vooral aangezien m'n stage bestaat uit: staan en lopen met zware veiligheids schoenen aan haha.
Ben maandag en dinsdag wel naar stage geweest maar merk toch dat ik teveel last heb nog dus heb me voor vandaag afgemeld en wil zo'n brace gaan aanschaffen.
(M'n hele been doet ondertussen pijn)
Heeft iemand een tip waar ik een goede kan kopen? (En in hoeverre dat kan ook 'goedkoop'? Ik zit nogal erg krap bij kas en kan eigenlijk geen euro missen maar het moet maar even)
Alvast bedankt!
Ik heb vorige week m'n enkel verstuikt op stage.. En ben nu de zwelling is afgenomen op zoek naar een brace (zo heet dat toch?) voor om m'n enkel, vooral aangezien m'n stage bestaat uit: staan en lopen met zware veiligheids schoenen aan haha.
Ben maandag en dinsdag wel naar stage geweest maar merk toch dat ik teveel last heb nog dus heb me voor vandaag afgemeld en wil zo'n brace gaan aanschaffen.
(M'n hele been doet ondertussen pijn)
Heeft iemand een tip waar ik een goede kan kopen? (En in hoeverre dat kan ook 'goedkoop'? Ik zit nogal erg krap bij kas en kan eigenlijk geen euro missen maar het moet maar even)
Alvast bedankt!
Internagelaktisch

woensdag 6 maart 2013 om 07:36
Maaique, heeft een fysio oid de brace aangeraden? In feite zorg je nl dat je spieren slapper worden aangezien de brace de functie van de spieren overneemt, en eigenlijk wil je dat niet. Kun je niet wat andere werkzaamheden doen een weekje en thuis de spieren trainen? Evt kun je geloof ik beter zo'n verstevigend sokje aandoen, bij de kruidvat de te koop. Waarschijnlijk is het nog het handigst het even aan iemand te vragen die er écht verstand van heeft

woensdag 6 maart 2013 om 07:40
woensdag 6 maart 2013 om 07:52
Er zijn op m'n stage helaas geen'zittende' werkzaamheden
Anders deed ik dat wel
Heb sowieso besloten om toch maar rust te nemen tot maandag ofzo, ben te snel begonnen weer.
Of ik fysio vergoed krijg weet ik niet, heb een basis pakket namelijk bij Zekur van unive.
Steunkous is ook wel goed, gewoon even omdat t niet fijn voelt

Heb sowieso besloten om toch maar rust te nemen tot maandag ofzo, ben te snel begonnen weer.
Of ik fysio vergoed krijg weet ik niet, heb een basis pakket namelijk bij Zekur van unive.
Steunkous is ook wel goed, gewoon even omdat t niet fijn voelt
Internagelaktisch

woensdag 6 maart 2013 om 08:00
'De basisverzekering vergoedt in 2013 fysiotherapie voor verzekerden van 18 jaar en ouder vanaf de 21e behandeling. Je moet dan wel een ?chronische indicatie? hebben. Je vindt deze indicaties in de lijst met aandoeningen voor fysiotherapie en oefentherapie. Deze lijst wordt ook wel de Chronische lijst genoemd. Deze naam klopt eigenlijk niet. Niet alle chronische aandoeningen staan op de lijst. Voor sommige behandelingen is bovendien de duur van de behandeling beperkt.'
Internagelaktisch
woensdag 6 maart 2013 om 08:04
Googlette, bedankt voor je advies, ik kan alleen geen behandelingen zelf betalen. Ik heb absoluut geen geld en het is pas een week geleden dus ik wil het eerst met rust, oefeningen (een vriendin is wel naar de fysio geweest dus ik weet er via haar wel een aantal) en wat steun proberen.
Het is allang niet meer zo erg als de eerste dagen maar ben gewoon te snel weer naar m'n stage gegaan ben ik bang.
In oktober ben ik klaar met m'n school en hoop ik een baan te hebben waardoor ik hopelijk wat geld kan gaan sparen en wel naar de fysio kan (ook voor de Slijmbeursontsteking in m'n schouder..)
Het is allang niet meer zo erg als de eerste dagen maar ben gewoon te snel weer naar m'n stage gegaan ben ik bang.
In oktober ben ik klaar met m'n school en hoop ik een baan te hebben waardoor ik hopelijk wat geld kan gaan sparen en wel naar de fysio kan (ook voor de Slijmbeursontsteking in m'n schouder..)
Internagelaktisch
woensdag 6 maart 2013 om 08:09
Jeetje, waarom verzeker je niet voor dingen je jezelf niet kunt betalen? Nou ja gedane zaken nemen geen keer.
Is je enkel blauw of niet? Ik zou op zijn minst even naar de huisarts gaan om te kijken of je enkelbanden nog heel zijn. Na een serieuze verstuiking is het wel slim om minimaal 2 weken rust te nemen, in jouw geval dus geen stage.
Is je enkel blauw of niet? Ik zou op zijn minst even naar de huisarts gaan om te kijken of je enkelbanden nog heel zijn. Na een serieuze verstuiking is het wel slim om minimaal 2 weken rust te nemen, in jouw geval dus geen stage.

woensdag 6 maart 2013 om 08:13
Karen, omdat ik dat net af heb gezegd in december, terug gegaan naar basis omdat alles zo duur is geworden dat ik er eigenlijk geen geld voor heb.(huur omhoog, zorgkosten omhoog, gemeente belastingen worden niet kwijtgescholden dit jaar (grrrr) en nog wat andere dingen) maar m'n inkomen is wel hetzelfde gebleven en is gewoon absoluut geen vetpot!
Het is verder niet blauw (was het maar een klein beetje) en ik heb in het verleden ook een verstuikte enkel gehad, erger dan het nu is en dat is toen ook met rust en een enkel brace sok steunkous ding overgegaan
Alleen die had ik van m'n oma gekregen die hem nog had liggen dus vandaar dat ik me nu afvraag waar je een beetje een goede kunt kopen voor niet al teveel geld
Het is verder niet blauw (was het maar een klein beetje) en ik heb in het verleden ook een verstuikte enkel gehad, erger dan het nu is en dat is toen ook met rust en een enkel brace sok steunkous ding overgegaan
Alleen die had ik van m'n oma gekregen die hem nog had liggen dus vandaar dat ik me nu afvraag waar je een beetje een goede kunt kopen voor niet al teveel geld
Internagelaktisch
woensdag 6 maart 2013 om 08:19
Ik denk dat op dit moment een brace helemaal niet zo nuttig is. Wanneer je je verstuikt hebt, moet je natuurlijk eerst rust nemen. Daarnaast kun je tape of een zwachtel gebruiken om het een beetje te verstevigen, maar normaal gesproken heb je geen brace nodig. Pas wanneer je van plan bent te gaan sporten met veel zijwaartse bewegingen (of bijvoorbeeld buiten hardlopen ivm kuilen in de weg) dan is het verstandig om een brace aan te schaffen. Je enkelbanden zijn namelijk verzwakt door een verrekking of een scheurtje, waardoor ze makkelijker 'omslaan'. Een brace geeft hierbij voldoende ondersteuning om dit tegen te gaan.
In jouw geval zeg je dat je met werkschoenen werkt en veel loopt. Dan is het geen kwestie van een brace kopen, maar toch echt een kwestie van de belasting verlagen. Hoe langer je door blijft lopen, hoe meer zeurend en standvaster de pijn wordt.
Daarnaast lijkt het me verstandig dat je een paar enkelverstevigende kleine (rustige) oefeningetjes doet. Ik ben zelf geen fysio, maar ben ivm sport ontelbare keren door mijn enkel gegaan. Elke keer werd me aangeraden om gewoon tijdens het tandenpoetsen op mijn zere enkel te gaan staan. Beetje uit je evenwicht, jezelf weer herstellen. Zo train je je spieren.
In jouw geval zeg je dat je met werkschoenen werkt en veel loopt. Dan is het geen kwestie van een brace kopen, maar toch echt een kwestie van de belasting verlagen. Hoe langer je door blijft lopen, hoe meer zeurend en standvaster de pijn wordt.
Daarnaast lijkt het me verstandig dat je een paar enkelverstevigende kleine (rustige) oefeningetjes doet. Ik ben zelf geen fysio, maar ben ivm sport ontelbare keren door mijn enkel gegaan. Elke keer werd me aangeraden om gewoon tijdens het tandenpoetsen op mijn zere enkel te gaan staan. Beetje uit je evenwicht, jezelf weer herstellen. Zo train je je spieren.
woensdag 6 maart 2013 om 08:26
Cestlavie, ik ken inderdaad wat oefeningen en ik ben zeker niet van plan om hiermee te sporten haha.
Ik moet gewoon wat meer rust nemen en me niet bezwaard voelen om stage af te bellen. Ik ben tenslotte daar door m'n enkel gegaan door iets wat in de weg lag en ik niet zag omdat ik m'n handen vol had
Ik moet gewoon wat meer rust nemen en me niet bezwaard voelen om stage af te bellen. Ik ben tenslotte daar door m'n enkel gegaan door iets wat in de weg lag en ik niet zag omdat ik m'n handen vol had
Internagelaktisch

woensdag 6 maart 2013 om 09:41
Beste maaique, ga eerst bij je huisarts langs of het wel verstuikt is.
Doe een of twee keer fysio voor de oefeningen. In een fysio praktijk Daarna kan je het zelf wel.
( willekeurig link)
http://www.fysiotherapiedaalmeer.nl/pdf ... torsie.pdf
Hier een link om je enkel stevig in te typen.
http://thuisarts.nl/verst ... -enkel-weer-gaan-belasten
Met wat oefeningen.
Maar toch als eerste naar je huisarts voor diagnose
Doe een of twee keer fysio voor de oefeningen. In een fysio praktijk Daarna kan je het zelf wel.
( willekeurig link)
http://www.fysiotherapiedaalmeer.nl/pdf ... torsie.pdf
Hier een link om je enkel stevig in te typen.
http://thuisarts.nl/verst ... -enkel-weer-gaan-belasten
Met wat oefeningen.
Maar toch als eerste naar je huisarts voor diagnose