Ervaring natuurlijk slaapmiddel
woensdag 29 juli 2020 om 21:58
Ik ben op zoek naar een natuurlijk slaapmiddel wat helpt om weer in slaap te komen. Geef ‘s nachts borstvoeding en kom dan heel moeilijk in slaap, lig makkelijk 2 uur wakker en vervolgens net in diepe slaap en kunnen aan de volgende voeding beginnen.
Ik heb geen partner die de nachtvoedingen op zich kan nemen.
Heb de afgelopen nachten Dormeasan Nachtrust Citroenmelisse geslikt maar ik weet niet of het daar aan ligt maar krijg hele vreemde dromen. Het werkt wel maar lijkt bijna alsof ik in een drugstrip zit of in een lucide droom. Iemand dezelfde ervaring? dacht misschien kan het ook nog aan veranderingen van hormonen liggen!
Eventueel andere natuurlijke slaapmiddelen die kunnen helpen?
Ik heb geen partner die de nachtvoedingen op zich kan nemen.
Heb de afgelopen nachten Dormeasan Nachtrust Citroenmelisse geslikt maar ik weet niet of het daar aan ligt maar krijg hele vreemde dromen. Het werkt wel maar lijkt bijna alsof ik in een drugstrip zit of in een lucide droom. Iemand dezelfde ervaring? dacht misschien kan het ook nog aan veranderingen van hormonen liggen!
Eventueel andere natuurlijke slaapmiddelen die kunnen helpen?
woensdag 29 juli 2020 om 22:13
Hier zit wel ook valeriaan in. Heel naar ja alsof je van de ene nachtmerrie in de andere valt.gizzmo-returns schreef: ↑29-07-2020 22:06IK krijg ook nachtmerries van bv melatoninebof valdispert nacht dus ik herken dat wel. Hele nare zelfs.
En enigszins hilarisch en eng, ik dacht dat er de hele tijd een gerda bleef zeiken om de paar uur was er weer gemekker en alles mis. Gerda bleek mijn baby te zijn, die inderdaad elke paar uur eten wil
woensdag 29 juli 2020 om 22:17
Arequipa schreef: ↑29-07-2020 22:13Hier zit wel ook valeriaan in. Heel naar ja alsof je van de ene nachtmerrie in de andere valt.
En enigszins hilarisch en eng, ik dacht dat er de hele tijd een gerda bleef zeiken om de paar uur was er weer gemekker en alles mis. Gerda bleek mijn baby te zijn, die inderdaad elke paar uur eten wil![]()
woensdag 29 juli 2020 om 22:25
Ik krijg ook last met valeriaan, daar word ik brak van en melisse brengt me terug naar depressieve gevoelens en ook heftige dromen, maar heb zeer goede ervaringen met passiflora, dat is een stuk milder en heeft geen effect op mijn gesteldheid, ik word rustiger, maar alles blijft licht en luchtig of hoe je dat ook noemen wilt.
woensdag 29 juli 2020 om 22:26
Wat ik heb begrepen dat als ik de pillen of thee neem op het moment dat ik borstvoeding geef het er net zoals met alcohol bij de volgende voeding weer uit mijn systeem is. Klopt dat volgens jou niet of is er een andere reden waarom ik daar alert op moet zijn?Gatinmijnsok schreef: ↑29-07-2020 22:17Kijk goed uit, ook met natuurlijke middelen, als je borstvoeding geeft.
woensdag 29 juli 2020 om 22:27
Dank voor de tip, ga ik ook maar eens proberen!Cateautje schreef: ↑29-07-2020 22:25Ik krijg ook last met valeriaan, daar word ik brak van en melisse brengt me terug naar depressieve gevoelens en ook heftige dromen, maar heb zeer goede ervaringen met passiflora, dat is een stuk milder en heeft geen effect op mijn gesteldheid, ik word rustiger, maar alles blijft licht en luchtig of hoe je dat ook noemen wilt.
woensdag 29 juli 2020 om 22:28
Ik zou eerder denken dat het aan je hormonen ligt. Ik heb drie kinderen en bij alle drie na de bevalling was slapen / nachtrust heel anders dan voor de zwangerschap en bevalling.
En zeker als je alleen bent met je baby zou ik geen slaapmiddelen gebruiken. Straks werkt het iets te goed en wordt je niet wakker of reageer je raar in je droom. Je moet wel alert kunnen zijn als het nodig is.
En zeker als je alleen bent met je baby zou ik geen slaapmiddelen gebruiken. Straks werkt het iets te goed en wordt je niet wakker of reageer je raar in je droom. Je moet wel alert kunnen zijn als het nodig is.
Ik raad je aan het bij Vitalio te bestellen. Is het best en het goedkoopst.
woensdag 29 juli 2020 om 22:31
Dat ligt echt aan het middel.
woensdag 29 juli 2020 om 22:41
Wat Cateautje zegt onderschrijf ik.
Ik gebruik zelf etherische oliën om beter te slapen. Maar dan wel A-grade (van therapeutische kwaliteit) en niet die goedkope, synthetische aangelengde meuk uit de drogist.
Een van de oliën die ik gebruik, zorgt ervoor dat de natuurlijke aanmaak van melatonine juist gestimuleerd wordt, net zoals bepaalde voedingsmiddelen dat doen.
Ik gebruik zelf etherische oliën om beter te slapen. Maar dan wel A-grade (van therapeutische kwaliteit) en niet die goedkope, synthetische aangelengde meuk uit de drogist.
Een van de oliën die ik gebruik, zorgt ervoor dat de natuurlijke aanmaak van melatonine juist gestimuleerd wordt, net zoals bepaalde voedingsmiddelen dat doen.
woensdag 29 juli 2020 om 22:46
Zal eens kijken naar passiflora! Nee melatonine wil ik ook zeker niet gebruiken. In het verleden wel gedaan maar verstoort de boek alleen. Huisarts kwam toen met de goede oplossing om oxazepam te slikken om uit de vicieuze cirkel te halen van slecht slapen. Hielp natuurlijk een week en daarna lag ik weer wakker toen ik moest stoppen.
woensdag 29 juli 2020 om 22:47
Ben ik met je eens maar als ik niet slaap dan ben ik ook geen alerte moeder als het nodig is. Maar ben ook aan het kijken naar sleepcasts etc om te kijken of dat werkt.Tuinbank schreef: ↑29-07-2020 22:28Ik zou eerder denken dat het aan je hormonen ligt. Ik heb drie kinderen en bij alle drie na de bevalling was slapen / nachtrust heel anders dan voor de zwangerschap en bevalling.