Gezondheid alle pijlers

Ervaring natuurlijk slaapmiddel

29-07-2020 21:58 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een natuurlijk slaapmiddel wat helpt om weer in slaap te komen. Geef ‘s nachts borstvoeding en kom dan heel moeilijk in slaap, lig makkelijk 2 uur wakker en vervolgens net in diepe slaap en kunnen aan de volgende voeding beginnen.

Ik heb geen partner die de nachtvoedingen op zich kan nemen.

Heb de afgelopen nachten Dormeasan Nachtrust Citroenmelisse geslikt maar ik weet niet of het daar aan ligt maar krijg hele vreemde dromen. Het werkt wel maar lijkt bijna alsof ik in een drugstrip zit of in een lucide droom. Iemand dezelfde ervaring? dacht misschien kan het ook nog aan veranderingen van hormonen liggen!

Eventueel andere natuurlijke slaapmiddelen die kunnen helpen?
Goede nachtthee van Het Blauwe Huis werkt goed. En veel met je baby knuffelen na het voeden, van oxytocine word je slaperig.
IK krijg ook nachtmerries van bv melatonine of valdispert nacht dus ik herken dat wel. Hele nare zelfs.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 29-07-2020 22:13
0.96% gewijzigd
Mag je dit wel gebruiken icm borstvoeding? Als jij dit zo ervaart..
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Sweet dreams thee van Yogi tea
gizzmo-returns schreef:
29-07-2020 22:06
IK krijg ook nachtmerries van bv melatoninebof valdispert nacht dus ik herken dat wel. Hele nare zelfs.
Hier zit wel ook valeriaan in. Heel naar ja alsof je van de ene nachtmerrie in de andere valt.

En enigszins hilarisch en eng, ik dacht dat er de hele tijd een gerda bleef zeiken om de paar uur was er weer gemekker en alles mis. Gerda bleek mijn baby te zijn, die inderdaad elke paar uur eten wil ;)
vacuii schreef:
29-07-2020 22:10
Sweet dreams thee van Yogi tea
Weet je wat het werkende middel hiervan is? Heb namelijk twee andere slaapthee hier liggen zonder succes.
Volgens mij mag valeriaan enzo niet met borstvoeding.
Ik herken het niet-slapen... vreselijk.

Tellen... focus op je ademhaling en tel in je hoofd. Je enige opdracht is tellen en op je ademhaling letten...
louti schreef:
29-07-2020 22:08
Mag je dit wel gebruiken icm borstvoeding? Als jij dit zo ervaart..
Ja mag wel, heb het nagevraagd. Maar door de werking zie ik er vanaf. Dacht dat het ook aan de hormonen kon liggen.
Arequipa schreef:
29-07-2020 22:13
Hier zit wel ook valeriaan in. Heel naar ja alsof je van de ene nachtmerrie in de andere valt.

En enigszins hilarisch en eng, ik dacht dat er de hele tijd een gerda bleef zeiken om de paar uur was er weer gemekker en alles mis. Gerda bleek mijn baby te zijn, die inderdaad elke paar uur eten wil ;)

:proud:
Kijk goed uit, ook met natuurlijke middelen, als je borstvoeding geeft.
Arequipa schreef:
29-07-2020 22:15
Weet je wat het werkende middel hiervan is? Heb namelijk twee andere slaapthee hier liggen zonder succes.
Er zit valeriaanwortel in (en honeybush en rooibos)
Ik vind hem heerlijk en ging ervan zitten knikkebollen.
Ik krijg ook last met valeriaan, daar word ik brak van en melisse brengt me terug naar depressieve gevoelens en ook heftige dromen, maar heb zeer goede ervaringen met passiflora, dat is een stuk milder en heeft geen effect op mijn gesteldheid, ik word rustiger, maar alles blijft licht en luchtig of hoe je dat ook noemen wilt.
Gatinmijnsok schreef:
29-07-2020 22:17
Kijk goed uit, ook met natuurlijke middelen, als je borstvoeding geeft.
Wat ik heb begrepen dat als ik de pillen of thee neem op het moment dat ik borstvoeding geef het er net zoals met alcohol bij de volgende voeding weer uit mijn systeem is. Klopt dat volgens jou niet of is er een andere reden waarom ik daar alert op moet zijn?
Cateautje schreef:
29-07-2020 22:25
Ik krijg ook last met valeriaan, daar word ik brak van en melisse brengt me terug naar depressieve gevoelens en ook heftige dromen, maar heb zeer goede ervaringen met passiflora, dat is een stuk milder en heeft geen effect op mijn gesteldheid, ik word rustiger, maar alles blijft licht en luchtig of hoe je dat ook noemen wilt.
Dank voor de tip, ga ik ook maar eens proberen!
Ik raad je vooral af om melatonine te slikken.

Het is erg ingewikkeld om daarvoor de juiste dosis en vooral de optimale timing te bepalen, en als je dat niet goed doet werkt het juist averechts.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik zou eerder denken dat het aan je hormonen ligt. Ik heb drie kinderen en bij alle drie na de bevalling was slapen / nachtrust heel anders dan voor de zwangerschap en bevalling.

En zeker als je alleen bent met je baby zou ik geen slaapmiddelen gebruiken. Straks werkt het iets te goed en wordt je niet wakker of reageer je raar in je droom. Je moet wel alert kunnen zijn als het nodig is.
gizzmo-returns schreef:
29-07-2020 22:27
Dank voor de tip, ga ik ook maar eens proberen!
Ik raad je aan het bij Vitalio te bestellen. Is het best en het goedkoopst.
Arequipa schreef:
29-07-2020 22:26
Wat ik heb begrepen dat als ik de pillen of thee neem op het moment dat ik borstvoeding geef het er net zoals met alcohol bij de volgende voeding weer uit mijn systeem is. Klopt dat volgens jou niet of is er een andere reden waarom ik daar alert op moet zijn?
Dat ligt echt aan het middel.
Ik raad melatonine erg af, niet alleen om wat boven al werd geschreven, maar het verstoord ook de natuurlijke melatonine aanmaak in je hersenen.
Wat Cateautje zegt onderschrijf ik.

Ik gebruik zelf etherische oliën om beter te slapen. Maar dan wel A-grade (van therapeutische kwaliteit) en niet die goedkope, synthetische aangelengde meuk uit de drogist.

Een van de oliën die ik gebruik, zorgt ervoor dat de natuurlijke aanmaak van melatonine juist gestimuleerd wordt, net zoals bepaalde voedingsmiddelen dat doen.
seks
Lavendelolie doet het ook niet voor mij hoor. Daar slaap ik wel heel goed op, maar word uitgeput wakker in de morgen.
Zal eens kijken naar passiflora! Nee melatonine wil ik ook zeker niet gebruiken. In het verleden wel gedaan maar verstoort de boek alleen. Huisarts kwam toen met de goede oplossing om oxazepam te slikken om uit de vicieuze cirkel te halen van slecht slapen. Hielp natuurlijk een week en daarna lag ik weer wakker toen ik moest stoppen.
Tuinbank schreef:
29-07-2020 22:28
Ik zou eerder denken dat het aan je hormonen ligt. Ik heb drie kinderen en bij alle drie na de bevalling was slapen / nachtrust heel anders dan voor de zwangerschap en bevalling.

En zeker als je alleen bent met je baby zou ik geen slaapmiddelen gebruiken. Straks werkt het iets te goed en wordt je niet wakker of reageer je raar in je droom. Je moet wel alert kunnen zijn als het nodig is.
Ben ik met je eens maar als ik niet slaap dan ben ik ook geen alerte moeder als het nodig is. Maar ben ook aan het kijken naar sleepcasts etc om te kijken of dat werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven