Ervaring natuurlijk slaapmiddel
woensdag 29 juli 2020 om 21:58
Ik ben op zoek naar een natuurlijk slaapmiddel wat helpt om weer in slaap te komen. Geef ‘s nachts borstvoeding en kom dan heel moeilijk in slaap, lig makkelijk 2 uur wakker en vervolgens net in diepe slaap en kunnen aan de volgende voeding beginnen.
Ik heb geen partner die de nachtvoedingen op zich kan nemen.
Heb de afgelopen nachten Dormeasan Nachtrust Citroenmelisse geslikt maar ik weet niet of het daar aan ligt maar krijg hele vreemde dromen. Het werkt wel maar lijkt bijna alsof ik in een drugstrip zit of in een lucide droom. Iemand dezelfde ervaring? dacht misschien kan het ook nog aan veranderingen van hormonen liggen!
Eventueel andere natuurlijke slaapmiddelen die kunnen helpen?
Ik heb geen partner die de nachtvoedingen op zich kan nemen.
Heb de afgelopen nachten Dormeasan Nachtrust Citroenmelisse geslikt maar ik weet niet of het daar aan ligt maar krijg hele vreemde dromen. Het werkt wel maar lijkt bijna alsof ik in een drugstrip zit of in een lucide droom. Iemand dezelfde ervaring? dacht misschien kan het ook nog aan veranderingen van hormonen liggen!
Eventueel andere natuurlijke slaapmiddelen die kunnen helpen?
donderdag 30 juli 2020 om 09:28
Door een tweetal aandoeningen loop ik hormonaal ook enorm uit de pas en slaap daardoor heel slecht. En omdat ik al veel medicatie gebruik wil ik geen slaapmiddelen innemen. Na lang zoeken heb ik een ademhalingsoefening gevonden die voor mij werkt; het is het proberen waard.
Adem zo diep mogelijk in door je neus en houdt daarna je adem in tot je echt niet meer kunt. Blaas dan uit door je mond. Herhaal deze oefening tot je begint te geeuwen of voelt dat je slaperig wordt. Als ik tussendoor niet normaal adem werkt het voor mij het beste; ik slaap dan als een roos.
Ook mindfulness-oefeningen willen wel eens helpen om te ontspannen en makkelijker in slaap te vallen.
Adem zo diep mogelijk in door je neus en houdt daarna je adem in tot je echt niet meer kunt. Blaas dan uit door je mond. Herhaal deze oefening tot je begint te geeuwen of voelt dat je slaperig wordt. Als ik tussendoor niet normaal adem werkt het voor mij het beste; ik slaap dan als een roos.
Ook mindfulness-oefeningen willen wel eens helpen om te ontspannen en makkelijker in slaap te vallen.
donderdag 30 juli 2020 om 09:33
Doe het vaak wel 1x omdat ik/we nu vaak nog even doorslapen tot 9 of 10 uur en hij anders doorlekt. Maar als ik weer aan het werk ga is dat niet meer nodig.Gatinmijnsok schreef: ↑30-07-2020 09:24Is verschonen 's nachts nog nodig? In het begin doe je dat om je baby wakker te krijgen zodat hij drinkt. Daar kan je na een tijdje wel mee stoppen, ik verschoonde alleen nog bij poep.
donderdag 30 juli 2020 om 09:35
snowdogs schreef: ↑30-07-2020 09:28Door een tweetal aandoeningen loop ik hormonaal ook enorm uit de pas en slaap daardoor heel slecht. En omdat ik al veel medicatie gebruik wil ik geen slaapmiddelen innemen. Na lang zoeken heb ik een ademhalingsoefening gevonden die voor mij werkt; het is het proberen waard.
Ga dit eens proberen, niet heel ingewikkeld wat helpt om daadwerkelijk uit te proberen!
donderdag 30 juli 2020 om 10:06
Chi is geen zooi!
donderdag 30 juli 2020 om 10:22
Ik ben een zeer slechte slaper, m'n hele leven al. Geen kinderen maar toch vijf keer per nacht wakker, moeilijk inslapen etc. Wat mij helpt is de app Relax Melodies. Heb de betaalde versie met allerhande extra's maar je kunt ook prima even de gratis versie proberen.
Qua slaapmiddelen: mijn moeder (eveneens slechte slaper) zweert bij 'slaapsapje' (heb het even opgezocht maar laat die optie maar zitten. ..er zitten verslavende stoffen in..
).
De app dus
Qua slaapmiddelen: mijn moeder (eveneens slechte slaper) zweert bij 'slaapsapje' (heb het even opgezocht maar laat die optie maar zitten. ..er zitten verslavende stoffen in..
De app dus
donderdag 30 juli 2020 om 12:47
donderdag 30 juli 2020 om 21:36
Ik denk toch dat je er doorheen moet. Ik begrijp als geen ander hoe verstoorde nachtrust je uitput, maar echt dit overleef je.Ik merkte bij mezelf dat hoe meer ik me er druk om maakte, hoe groter het slaap probleem werd.
Bij ons middelste kind heb ik 1,5 jaar slecht geslapen door zijn gespook in de nacht. Ik denk dat ik maar 4 uur sliep en dan nog onderbroken ook, nooit aan één stuk. Ik dacht op het laatst dat ik gek werd.
Opeens sliep hij eindelijk eens door, en toen nog en nacht en toen de hele week en nu zijn we een jaar verder.
In het begin toen hij dus wel doorsliep kon ik niet meer slapen! Ik was zo gewend aan dat rare slaapritme geraakt dat ik zelf niet meer een aaneengesloten nacht kon maken. En was ik daar weer gefrustreerd over.
Ik geloof zelf niet echt in een wondermiddel waardoor je zelf weer kunt slapen. Meer een kwestie van gewenning / hormonen / niet kunnen ontspannen.
Je weet natuurlijk dat je nog een voeding moet doen of dat je baby wakker gaat worden en daar slaap je ook op.
Ontspanningsoefeningen zou ik je eerder aanraden dan een middeltje.
Bij ons middelste kind heb ik 1,5 jaar slecht geslapen door zijn gespook in de nacht. Ik denk dat ik maar 4 uur sliep en dan nog onderbroken ook, nooit aan één stuk. Ik dacht op het laatst dat ik gek werd.
Opeens sliep hij eindelijk eens door, en toen nog en nacht en toen de hele week en nu zijn we een jaar verder.
In het begin toen hij dus wel doorsliep kon ik niet meer slapen! Ik was zo gewend aan dat rare slaapritme geraakt dat ik zelf niet meer een aaneengesloten nacht kon maken. En was ik daar weer gefrustreerd over.
Ik geloof zelf niet echt in een wondermiddel waardoor je zelf weer kunt slapen. Meer een kwestie van gewenning / hormonen / niet kunnen ontspannen.
Je weet natuurlijk dat je nog een voeding moet doen of dat je baby wakker gaat worden en daar slaap je ook op.
Ontspanningsoefeningen zou ik je eerder aanraden dan een middeltje.