Gezondheid alle pijlers

Ervaringen CBD olie

29-10-2016 18:37 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik heb vandaag de CBD+ olie van Jacob Hooy aangeschaft bij de Tuinen. Ik vraag me af of er hier nog meer gebruikers zijn. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met het product en naar de reden van jullie gebruik.

Ikzelf heb een angststoornis waarvoor ik eerder cognitieve gedragstherapie heb gevolgd. Toch heeft de therapie niet het gewenste effect gehad, waardoor ik op zoek ben gegaan naar andere oplossingen. Ik slik daarnaast ook al jaren Paroxetine wegens depressies.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Wat is dat voor olie? moet je dat opsmeren? of in bakken?
Ik denk dat je het verkeerde merk hebt. Er zit nauwelijks CBD in die olie.

Of het helpt is individueel. Ik werd er wel ontspannener van en sliep beter. Inmiddels heb ik mediwiet (ook olie) via de pijnpoli omdat alleen CBD te weinig deed voor neuropathie.
Hemp oilheeft online goede olie en ook bij sommige DA's en Gezondheidswinkels verkopen ze het betere spul.
Hoi

Ik ben het gaan proberen tegen slecht slapen. Het helpt wat maar niet voldoende. Ik heb ook de Jacob spul. Heb nu een betere besteld omdat het voor slapen weinig doet. Wel heb ik gemerkt dat mijn stemming vrolijker is op bepaalde momenten heel gek. Alsof je beter in je vel zit. En daarom op zoek naar olie met 10 % cbd.
Cbd helpt niet tegen beter slapen, althans, voor de meesten niet. Daarvoor is thc beter. Veel nemen de cbd overdag en 's avonds thc.

Voor cbd olie heb je idd een hoger percentage cbd nodig. Vaak via internet te krijgen.

Kijk goed, sommigen laten je de hoofdprijs betalen.
Ik heb het laatesten ongeveer twee weken gedaan omdat ik acne heb en gewoon ter ondersteuning. Het was eigenlijk te kort om echt resultaat te zien. Ik ga het over een tijdje weer proberen maar dan voor een langere tijd. Ik vertrek morgen naar het buitenland en het leek me niet slim om een hennep product mee te nemen. Het schijnt wel een heel goed middel te zijn. Dus ik lees met veel interesse dit topic mee.
Je kan per land bekijken wat de regels zijn. Italië heb ik er in ieder geval geen problemen mee gehad.

Cbd is inderdaad niet voor slapen. Je krijgt er juist wat meer energie van, vrolijker en minder pijn. Althans dat doet het voor mij. Ik neem 2x 2 druppels per dag. S ochtends en s middags, niet te laat anders stuiter ik mijn bed uit. Gebruik 4% cbd olie.
Jawel hoor cbd olie is ook voor slapen. Sommige worden er relax van en anderen aktief. Ik word er best ontspannen van. Ik heb behoorlijk last van insomnie met inslaap en doorslaap problemen. Het heeft mij redelijk geholpen met inslapen maar niet doorslapen. Vandaar dat ik nu de 10 procent ga halen. Dus zeker wel de moeite waard om te proberen voor slapen.
CBD valt niet onder de cannabiswet. Je kunt het overal mee heen nemen.

Olie met THC of een combi is een heel ander verhaal.
quote:rome12 schreef op 29 oktober 2016 @ 19:37:

Jawel hoor cbd olie is ook voor slapen. Sommige worden er relax van en anderen aktief. Ik word er best ontspannen van. Ik heb behoorlijk last van insomnie met inslaap en doorslaap problemen. Het heeft mij redelijk geholpen met inslapen maar niet doorslapen. Vandaar dat ik nu de 10 procent ga halen. Dus zeker wel de moeite waard om te proberen voor slapen.Zal idd per persoon uitzoeken zijn. Ik heb ook al jaren slaapproblemen. Cbd deed bij mij juist weer niks. Nu met thc draai ik eindelijk weer een paar uur per nacht. Maar dat hoor/lees je ook, dat het voor iedereen uitproberen is.
Is voor iedereen anders, maar bij mij helpt het wel tegen neuropathie en spasticiteit.Niet tegen alle soorten zenuwpijn die ik heb, niet tegen de rauwe pijn, maar wel de tintelingen en brandende pijn. Dus zeg maar de 2 bovenste lagen van de pijn. Wel opletten, vooral als je een hoog percentage cbd olie hebt, dat je niet te veel neemt. Toen ik een keer per ongeluk te veel nam kreeg ik een hele hoge hartslag, werd misselijk en was helemaal aan het trillen. Geen leuke ervaring, maar had toen al wel best veel op (zeker meer dan 10 druppels van 10% CBD olie) maar weet niet meer hoeveel precies.
Hoe wordt die olie gebruikt? Ik las ooit iets over druppelen in de ogen, maar dan wordt het wel heel snel opgenomen denk ik? Volgens diegene hielp het bij ADHD, heb het hier ergens op het forum gelezen geloof ik...
quote:Valeriaansnoepje schreef op 29 oktober 2016 @ 20:00:

Hoe wordt die olie gebruikt? Ik las ooit iets over druppelen in de ogen, maar dan wordt het wel heel snel opgenomen denk ik? Volgens diegene hielp het bij ADHD, heb het hier ergens op het forum gelezen geloof ik...

Neeeeeeee, lijkt mij geen strak plan .

Druppelen onder de tong. Wordt zo het beste opgenomen.
Haha dat dacht ik ook al

Gelukkig was het alleen uit nieuwsgierigheid, ik heb weleens met een schuin oog (no pun intended ) naar zo'n potje gekeken bij Vitaminstore maar durfde het niet te kopen uit angst dat het een placebo-effect zou zijn. Net zoals supplementen met cafeïne, maar nét te weinig om effectief te zijn.
quote:augustusbloem schreef op 29 oktober 2016 @ 19:56:

Is voor iedereen anders, maar bij mij helpt het wel tegen neuropathie en spasticiteit.Niet tegen alle soorten zenuwpijn die ik heb, niet tegen de rauwe pijn, maar wel de tintelingen en brandende pijn. Dus zeg maar de 2 bovenste lagen van de pijn. Wel opletten, vooral als je een hoog percentage cbd olie hebt, dat je niet te veel neemt. Toen ik een keer per ongeluk te veel nam kreeg ik een hele hoge hartslag, werd misselijk en was helemaal aan het trillen. Geen leuke ervaring, maar had toen al wel best veel op (zeker meer dan 10 druppels van 10% CBD olie) maar weet niet meer hoeveel precies.

Mag ik vragen hoe jij aan de olie komt? Via een arts of koop je het zelf ergens?

Ik heb die brandende, neuropatische pijn in mijn benen. Nou vind ik het net niet erg genoeg voor zware medicatie, maar het is wel altijd aanwezig en vervelend. Olie klinkt wel als een goed idee, maar ik lees vaak dat de spullen van bijv. De Tuinen niet effectief zijn.
Sorry het werkt niet bij slaapproblemen en ook niet tegen angststoornissen of andere klachten.

Het kan zijn dat het een placebo-effect is. Dan werkt het dus wel maar niet zo als je eigenlijk denkt. Of het zijn klachten die anders ook in dat zelfde tempo al zouden verbeteren.
Kan je niet voor nieuwe therapie gaan? Cognitieve gedragstherapie zal toch niet het enige zijn wat men te bieden heeft?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je je gaat verdoven met allerlei middelen dan worden de problemen alleen maar opgespaard en komen later weer terug, lijkt mij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Goede-Fee schreef op 29 oktober 2016 @ 20:51:

Sorry het werkt niet bij slaapproblemen en ook niet tegen angststoornissen of andere klachten.

Het kan zijn dat het een placebo-effect is. Dan werkt het dus wel maar niet zo als je eigenlijk denkt. Of het zijn klachten die anders ook in dat zelfde tempo al zouden verbeteren.

Nee, het is geen placebo effect. Ik heb zo ongeveer alles gehad wat er tegen neuropathie gegeven wordt en niets hielp. Op tramadol had ik slaapproblemen. Na een aantal dagen dat ik met tramadol stopte en de CBD olie nam, sliep ik beter. Ik had daarnaast minder last van spierspanning en kaakklemmen (welke beide niet van de tramadol kwamen).

Ik was zo sceptisch als het maar kan, maar CBD olie gaf echt verlichting bij mijn klachten. Zoals gezegd nog onvoldoende tegen de pijn, vandaar dat ik via de pijnpoli nu een combinatie olie heb.
quote:-Isabella- schreef op 29 oktober 2016 @ 20:22:

[...]

Mag ik vragen hoe jij aan de olie komt? Via een arts of koop je het zelf ergens?

Ik heb die brandende, neuropatische pijn in mijn benen. Nou vind ik het net niet erg genoeg voor zware medicatie, maar het is wel altijd aanwezig en vervelend. Olie klinkt wel als een goed idee, maar ik lees vaak dat de spullen van bijv. De Tuinen niet effectief zijn.Dat laatste klopt. Zoals gezegd verkoopt Hemp oil online. En op hun site staan ook de verkooppunten waar je het in fysieke winkels kunt kopen.
quote:retrostar schreef op 29 oktober 2016 @ 21:15:

Als je je gaat verdoven met allerlei middelen dan worden de problemen alleen maar opgespaard en komen later weer terug, lijkt mij.CBD olie verdooft niet. Je wordt er niet stoned van.
quote:Ikbenanoniem schreef op 30 oktober 2016 @ 10:40:

[...]

Nee, het is geen placebo effect. Ik heb zo ongeveer alles gehad wat er tegen neuropathie gegeven wordt en niets hielp. Op tramadol had ik slaapproblemen. Na een aantal dagen dat ik met tramadol stopte en de CBD olie nam, sliep ik beter. Ik had daarnaast minder last van spierspanning en kaakklemmen (welke beide niet van de tramadol kwamen).

Ik was zo sceptisch als het maar kan, maar CBD olie gaf echt verlichting bij mijn klachten. Zoals gezegd nog onvoldoende tegen de pijn, vandaar dat ik via de pijnpoli nu een combinatie olie heb.Ben het met je eens! Ik heb 15 jaar een slaapstoornis. Alles, maar dan ook alles geprobeerd, slaap nu met de olie eindelijk beter. Ook heb ik zenuwpijnen door mijn zoveelste hernia. Waar lyrica, oxycodon amper helpt, haalt dit de scherpste randjes er wel af(ik heb met thc). Zal wel placebo zijn....
quote:hen70 schreef op 30 oktober 2016 @ 10:48:

[...]

Ben het met je eens! Ik heb 15 jaar een slaapstoornis. Alles, maar dan ook alles geprobeerd, slaap nu met de olie eindelijk beter. Ook heb ik zenuwpijnen door mijn zoveelste hernia. Waar lyrica, oxycodon amper helpt, haalt dit de scherpste randjes er wel af(ik heb met thc). Zal wel placebo zijn.... Klopt. Bij mij hetzelfde verhaal behalve dat de pijn door zenuwschade na 2 hernia's komt. Ik heb nu medische wietolie met CBD en THC. Werkt een stuk beter dan al die andere ellendige medicatie, tens en zenuwblokkades bij elkaar.
quote:Ikbenanoniem schreef op 30 oktober 2016 @ 10:56:

[...]

Klopt. Bij mij hetzelfde verhaal behalve dat de pijn door zenuwschade na 2 hernia's komt. Ik heb nu medische wietolie met CBD en THC. Werkt een stuk beter dan al die andere ellendige medicatie, tens en zenuwblokkades bij elkaar.Bij mij ook zenuwschade na de hernia's. Maand geleden wel geopereerd aan een een dubbele hernia (met nog zenuwpijn). Ik had al zenuwschade na 1ste operatie in 2013. Dit is zoveel beter dan die ellendige injecties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven