ervaringen mirena bij puber
woensdag 15 maart 2017 om 13:50
Aangezien het medisch niet verantwoord is dat mijn dochter van 16 hormonen slikt, en zij heel graag van haar extreem hevige menstruatie af wil, zijn we bij huisarts geweest om over alternatieven te praten. Hij raadt het slikken van de pil ook af in haar geval.
Ook de prikpil wordt afgeraden.
Blijft over mirena spiraal. Deze zou dan door gynaecoloog geplaatst worden.
Iemand hier ervaring met het plaatsen op deze leeftijd?
Ook de prikpil wordt afgeraden.
Blijft over mirena spiraal. Deze zou dan door gynaecoloog geplaatst worden.
Iemand hier ervaring met het plaatsen op deze leeftijd?
woensdag 15 maart 2017 om 17:30
quote:vivapimpelmees schreef op 15 maart 2017 @ 17:07:
[...]
We zijn een bijzonder gezin... man is allergisch voor ibuprofen. Dat is voor hem dodelijk. Komt dus hier het huis niet in.
Het hoeft het huis op zich ook niet in toch. Voordat je naar de huisarts gaat even langs het kruidvat, pilletje er in, doosje weggooien. Ibu helpt wel echt het allerbeste namelijk.
Overigens hier een heel goede ervaring met Mirena. Kreeg hem toen ik 15 was en het was en is voor mij echt een uitkomst
[...]
We zijn een bijzonder gezin... man is allergisch voor ibuprofen. Dat is voor hem dodelijk. Komt dus hier het huis niet in.
Het hoeft het huis op zich ook niet in toch. Voordat je naar de huisarts gaat even langs het kruidvat, pilletje er in, doosje weggooien. Ibu helpt wel echt het allerbeste namelijk.
Overigens hier een heel goede ervaring met Mirena. Kreeg hem toen ik 15 was en het was en is voor mij echt een uitkomst
woensdag 15 maart 2017 om 17:31
Nee, als de opening eenmaal open is, gaat de plaatsing makkelijker.
Maar SallySpectra, als NSAID's niet mogen, dan zit er niets tussen paracetamol en opiaten. Bij mij zijn de artsen heel terughoudend met het voorschrijven van tramadol, en het is maar de vraag of de dochter van Vivapimpelmees dat mee krijgt.
Maar SallySpectra, als NSAID's niet mogen, dan zit er niets tussen paracetamol en opiaten. Bij mij zijn de artsen heel terughoudend met het voorschrijven van tramadol, en het is maar de vraag of de dochter van Vivapimpelmees dat mee krijgt.
woensdag 15 maart 2017 om 17:34
quote:jua schreef op 15 maart 2017 @ 16:17:
[...]
Negatieve gedachten, somber. Kon nergens meer van genieten.
Ook steeds korter lontje, gevoel te exploderen van boosheid.
Voelde echt niet goed.
Heb het ondertussen van veel vrouwen gehoord.
Binnen een week na verwijdering spiraal waren die klachten verdwenen.
Heftig... daar moet ik toch eens over gaan nadenken.
Toen ik begon met de pil voelde ik me heel leeg van binnen. Na ongeveer een week stoppen met de pil ging de zon weer schijnen. Wat een verademing was dat.
Bij de mirena heb ik de eerste 4 jaren geen problemen gehad en nu dan dus diagnose depressie. Moet toch maar eens met de huisarts gaan bespreken of er een verband is.
[...]
Negatieve gedachten, somber. Kon nergens meer van genieten.
Ook steeds korter lontje, gevoel te exploderen van boosheid.
Voelde echt niet goed.
Heb het ondertussen van veel vrouwen gehoord.
Binnen een week na verwijdering spiraal waren die klachten verdwenen.
Toen ik begon met de pil voelde ik me heel leeg van binnen. Na ongeveer een week stoppen met de pil ging de zon weer schijnen. Wat een verademing was dat.
Bij de mirena heb ik de eerste 4 jaren geen problemen gehad en nu dan dus diagnose depressie. Moet toch maar eens met de huisarts gaan bespreken of er een verband is.
woensdag 15 maart 2017 om 17:59
quote:apppie schreef op 15 maart 2017 @ 17:30:
[...]
Overigens hier een heel goede ervaring met Mirena. Kreeg hem toen ik 15 was en het was en is voor mij echt een uitkomst Kan best zijn dat het het best helpt. Maar als je iemand onder je handen bijna kwijt raakt, zal je begrijpen dat er geen enkel risico genomen wordt.
[...]
Overigens hier een heel goede ervaring met Mirena. Kreeg hem toen ik 15 was en het was en is voor mij echt een uitkomst Kan best zijn dat het het best helpt. Maar als je iemand onder je handen bijna kwijt raakt, zal je begrijpen dat er geen enkel risico genomen wordt.
woensdag 15 maart 2017 om 18:14
Ik heb als 20 jarige de mirena laten zetten omdat ik minder hormonen binnen wilde krijgen en omdat dit niet de voorkeur had gezien de erfelijke aanleg voor borstkanker in mijn familie. Ook heb ik heel veel last van mijn menstruatie, vandaar de keuze voor de mirena.
Ik heb hem nu ruim een jaar, en ik heb vrij veel last van bijwerkingen die ik met de pil minder had. Zo heb ik nu behoorlijk last van stemmingswisselingen (met de pil niet), is mijn libido heel erg laag en is de hormonale acne veel erger geworden. Voordelen zijn dat ik nauwelijks meer ongesteld wordt of anders heel licht, en natuurlijk dat het goed beschermt tegen zwangerschap.
Het zetten was heel vervelend maar snel gebeurd, heb er nog 2 dagen kramp van gehad die minder was dan mijn menstruatiepijn. Ik heb wel 2 naproxen ingenomen van tevoren, iets van pijnstilling is misschien wel prettig, maar ik lees al dat dat lastig wordt.
Ik heb hem nu ruim een jaar, en ik heb vrij veel last van bijwerkingen die ik met de pil minder had. Zo heb ik nu behoorlijk last van stemmingswisselingen (met de pil niet), is mijn libido heel erg laag en is de hormonale acne veel erger geworden. Voordelen zijn dat ik nauwelijks meer ongesteld wordt of anders heel licht, en natuurlijk dat het goed beschermt tegen zwangerschap.
Het zetten was heel vervelend maar snel gebeurd, heb er nog 2 dagen kramp van gehad die minder was dan mijn menstruatiepijn. Ik heb wel 2 naproxen ingenomen van tevoren, iets van pijnstilling is misschien wel prettig, maar ik lees al dat dat lastig wordt.
woensdag 15 maart 2017 om 19:29
quote:Fairytalelover schreef op 15 maart 2017 @ 15:36:
[...]
van hormonen in een spiraal ook niet, weet niet wat jij moeilijk doet Doe eens even normaal zeg en lees even verder als je niet weet waarover het gaat!
[...]
van hormonen in een spiraal ook niet, weet niet wat jij moeilijk doet Doe eens even normaal zeg en lees even verder als je niet weet waarover het gaat!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
woensdag 15 maart 2017 om 19:37
quote:Jempo schreef op 15 maart 2017 @ 17:34:
[...]
Bij de mirena heb ik de eerste 4 jaren geen problemen gehad en nu dan dus diagnose depressie. Moet toch maar eens met de huisarts gaan bespreken of er een verband is.mijn neerslachtigheid verdween na het stoppen met hormonale anticonceptie, ik zou dit zeker eens overleggen jempo!!
[...]
Bij de mirena heb ik de eerste 4 jaren geen problemen gehad en nu dan dus diagnose depressie. Moet toch maar eens met de huisarts gaan bespreken of er een verband is.mijn neerslachtigheid verdween na het stoppen met hormonale anticonceptie, ik zou dit zeker eens overleggen jempo!!
woensdag 15 maart 2017 om 19:40
quote:Fairytalelover schreef op 15 maart 2017 @ 15:36:
[...]
van hormonen in een spiraal ook niet, weet niet wat jij moeilijk doet
je hebt blijkbaar nog nooit een bijsluiter van een hormonaal anticonceptiemiddel gelezen en tevens niet opgelet tijdens biologieles
hormonale anticonceptie verhoogt de kans op trombose aanzienlijk en daar gaan mensen zeer regelmatig aan dood
dat is overlijden aan de gevolgen van de hormonen in de anticonceptie, wat jij zegt klopt dus niet
informeer jezelf voor je mensen uitlacht
[...]
van hormonen in een spiraal ook niet, weet niet wat jij moeilijk doet
je hebt blijkbaar nog nooit een bijsluiter van een hormonaal anticonceptiemiddel gelezen en tevens niet opgelet tijdens biologieles
hormonale anticonceptie verhoogt de kans op trombose aanzienlijk en daar gaan mensen zeer regelmatig aan dood
dat is overlijden aan de gevolgen van de hormonen in de anticonceptie, wat jij zegt klopt dus niet
informeer jezelf voor je mensen uitlacht
vrijdag 17 maart 2017 om 00:28
Ik mag ivm hormoongevoelige borstkanker geen hormonale anticonceptie meer (want ja Fairytalelover, van hormonen in anticonceptie gaat sommige mensen gewoon dood ). Enige uitzondering was inderdaad een mirena omdat deze vooral lokaal werkt. Ik heb nu een koperspiraal welke geplaatst is met een fentanyl-infuus. Dat is niet gebruikelijk, maar misschien willen ze voor een pubermeisje (die nog maagd is?) een uitzondering maken? Ik heb het gehad omdat de spiraal geplaatst is direct na een IVF-behandeling (daarvoor werd fentanyl gegeven). Fantanyl is een sterke pijnstiller die via een infuus heel kort maar krachtig werkt. De procedure lijkt me voor een pubermeisje al heftig genoeg, dan is het fijn dat ze niks voelt.
vrijdag 17 maart 2017 om 00:41
quote:_Beeldig_ schreef op 15 maart 2017 @ 17:31:
Maar SallySpectra, als NSAID's niet mogen, dan zit er niets tussen paracetamol en opiaten. Bij mij zijn de artsen heel terughoudend met het voorschrijven van tramadol, en het is maar de vraag of de dochter van Vivapimpelmees dat mee krijgt.Ja dat is de vraag, maar dan lijkt het me nog steeds aan te raden om de opties met een arts te bespreken.
Maar SallySpectra, als NSAID's niet mogen, dan zit er niets tussen paracetamol en opiaten. Bij mij zijn de artsen heel terughoudend met het voorschrijven van tramadol, en het is maar de vraag of de dochter van Vivapimpelmees dat mee krijgt.Ja dat is de vraag, maar dan lijkt het me nog steeds aan te raden om de opties met een arts te bespreken.