Gezondheid alle pijlers

Free bleeding.

14-11-2018 07:48 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen Kiran Ghandi in augustus 2015 vanwege haar menstruatie met een bebloede broek over de finish van de Londen marathon kwam, kreeg het onderwerp Free Bleeding veel aandacht van de media. Hierna gingen steeds meer vrouwen over de gehele wereld doen aan Free Bleeding. Maar wat is Free Bleeding, wat zijn de beweegredenen hiervoor en wat vind jij ervan?

Wat is Free Bleeding?
Free Bleeding, oftewel vrij bloeden, is het niet tegenhouden van je menstruatiebloed en dit dus vrij laten lopen. Dit doen vrouwen om te menstrueren op een pure manier, zoals het lichaam dit ‘hoort’ te doen. Er worden dus geen tampons, maandverband, menstruatiecup of iets anders gebruikt om het menstruatiebloed tegen te houden of op te vangen. Het gevolg hiervan is dus ook dat jij, maar ook anderen, kunnen zien dat je menstrueert aan je kleding, lakens en ondergoed en dergelijke. Eigenlijk ben je dus bewust aan het doorlekken. Een ander begrip van Free Bleeding is dat vrouwen hun menstruatiebloed zelf kunnen ophouden, bijvoorbeeld net zoals je je plas ophoudt. Er wordt gezegd dat deze vrouwen hun baarmoeder en bekkenbodemspier op een bepaalde manier hebben getraind zodat zij het bloed binnen kunnen houden, waardoor ze geen producten nodig hebben om het bloed op te vangen. Zij gaan dan naar het toilet, net zoals je naar het toilet gaat om te plassen. De vraag is wel of dit überhaupt mogelijk is.

Wat vinden jullie er van?
Wie doet er ook aan free bleeding?
Mij lijkt het nogal vies en niet iedereen hoeft te zien dat ik ongesteld ben.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Is dit een grap?! Doen vrouwen dit echt? @(
mick87 schreef:
14-11-2018 11:12
Die mensen zijn niet goed bij hun hoofd en hebben aandachttekort.

Wij rijke Westerse landen geven geld aan ontwikkelingslanden zodat zij o.a. tampon- en maandverbandgebruik kunnen stimuleren. Dat is namelijk nodig, aangezien dat hygiënischer is en uitbraak van ziektes voorkomt.
Toen Harry en Meghan trouwden vroeg het paar als cadeau een gift aan door hen geselecteepaargoede doelen. Eén daarvan was een fonds wat zich in India inzet voor maandgebruik bij vrouwen.

En dan gaan hier wat van die gestoorde grieten aandacht vragen met hun free bleeding.
Hear hear.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind het overigens niet echt een taboe hoor. Mijn omgeving praat er gewoon over. Mannen in de vriendenkring weten niet beter ook van ons.

Over het algemeen wordt er niet veel en over gesproken. Is mijn inziens ook niet nodig om het bij elke gelegenheid op tafel te gooien, maar wat ik dan wel grappig vond was dat mijn leidinggevende na een vergadering langsliep, en het hem opviel dat ik wat in mezelf was. Of het wel goed ging met me. Jawel, zei ik. Maar ik ben ongesteld.

Het bleef even stil en ik overdonderde hem overduidelijk, maar moest toen wel lachen om mijn directheid :proud:

Tjah, aan dat soort ongemakken wordt niet meteen gedacht door mannen merk je hier aan, maar verberg het ook niet. Van de pijn wordt ik stil en op mezelf, soms wat stemmingswisselingen. Dan zeg ik dat ook.
Taboe in NL? 20 jaar geleden was het al geen taboe in mijn omgeving (als 12/13 jarigen hadden we het er uitgebreid over) en onze moeders namen ons mee uiteten toen we voor het eerst ongesteld waren om het te vieren.
Plassen is ook natuurlijk en duidt niet op ziektes (zoals iemand opperde bij bijv diarree). Maar als je in je broek piest word je ook raar aangekeken (logisch). Waarom dat onderscheid?
Mayapril schreef:
14-11-2018 12:07
Dit inderdaad...."free piesen en poepen" :facepalm:
Sommige mensen denken dat het qua zindelijk worden in het park of op het strand mag :sick:
Zit je ergens komt er zo'n bloot kind met een drol aan de kont aan...
Ik vind het gestoord!

Dat die marathonmeid het deed, was omdat een tampon of maandverband het toch niet ging houden zo lang.

Op YouTube staat ook een filmpje van iemand die aan freebleeding doet, helemaal sick om op je werk op de doekje te gaan zitten zodat het allemaal lekker eruit kan lopen.

Zeik en scheit dan maar ook gewoon gelijk op je bureaustoel!
#doeslief
Loesiepoesie schreef:
14-11-2018 16:07
Ik vind het gestoord!

Dat die marathonmeid het deed, was omdat een tampon of maandverband het toch niet ging houden zo lang.

Op YouTube staat ook een filmpje van iemand die aan freebleeding doet, helemaal sick om op je werk op de doekje te gaan zitten zodat het allemaal lekker eruit kan lopen.

Zeik en scheit dan maar ook gewoon gelijk op je bureaustoel!
Dus op een doekje op een stoel is free bleeding, maar op een doekje 2 millimeter dichter bij je vagina kan niet? Waarom mag het wel op een doekje en niet op maandverband?

Echt free bleeding is natuurlijk zonder onderkleding aan. Dat is ook veel natuurlijker en zonder kleding rondlopen moet uit de taboesfeer worden gehaald.
Ik heb hier serieus nog nooit van gehoord.
Je hebt nu al soms van die honden die in je kruis willen snuffelen, ongesteld of niet. Wat gaan die dan doen als het bloed je langs de benen loopt?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik zie werkelijk het nut er niet van in, behalve aandachttrekkerij.

Afbeelding

:@@:
Als ik dat plaatje zie moet ik wel denken: wat zouden mannen ervan vinden als ze werden gedwongen om in geval van diarree gewoon te komen werken, en dan maar een soort speciaal ontworpen diarree-opvang tampon in hun aars te schuiven? :roll:

Ik bedoel: duizenden vrouwen gaan gewoon aan de slag terwijl ze ongesteld zijn en krom staan van de buikkramp, dus waarom mogen mannen met buikgriep wel thuis blijven?

Helaas is buikgriep besmettelijk. I know. :roll: Maar zou het een leuk experiment vinden, net als trouwens dat project waarbij mannen geëlektroduceerd worden om te voelen hoe buikkramp bij ongesteldheid aanvoelt.
Hetvrijewoord schreef:
14-11-2018 16:40
Ik zie werkelijk het nut er niet van in, behalve aandachttrekkerij.

Afbeelding

:@@:
Ik durf te wedden dat dit een trollaccount is.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Annelleke schreef:
14-11-2018 16:14
Dus op een doekje op een stoel is free bleeding, maar op een doekje 2 millimeter dichter bij je vagina kan niet? Waarom mag het wel op een doekje en niet op maandverband?

Echt free bleeding is natuurlijk zonder onderkleding aan. Dat is ook veel natuurlijker en zonder kleding rondlopen moet uit de taboesfeer worden gehaald.
Zodat je je lekker voelt doorlekken en een warme broeiende plek krijg tussen je kruis die gaat aromatiseren. Ik denk dat dat de bedoeling is van free bleeding.
#doeslief
Je hebt toch ook gewoon bijna de neiging om 112 te bellen als je iemand ziet lopen met een bloedigere boel?
En iedereen gelooft dat?

https://birdeemag.com/free-bleeding-thing/
tyche schreef:
14-11-2018 17:16

+1
tyche schreef:
14-11-2018 17:16
Ik ben die man die de tampon heeft uitgevonden eeuwig dankbaar!
#doeslief
redbulletje schreef:
14-11-2018 10:08
Oh wow! Die theorie kende ik nog niet.

Heb wel 'ns gehoord dat Oost Europese/Russische topturnsters zich lieten insemineren/bezwangeren en aborteren vlak voor de Olympische Spelen omdat ze door die hormoonspiegel beter gingen presteren. Geen idee of ze dit nog steeds doen, dat valt wellicht anno nu ook wel onder doping.
Dat valt gewoon onder onethisch gedrag.
louise1 schreef:
14-11-2018 16:19
Je hebt nu al soms van die honden die in je kruis willen snuffelen, ongesteld of niet. Wat gaan die dan doen als het bloed je langs de benen loopt?
Dan hoef je het zelfs niet meer af te wassen.
Volgens mij is maandverband door een vrouw uitgevonden en is een man met het patent aan de haal gegaan, zoiets. En anders? Inderdaad, eeuwig dankbaar. Fijn een man die meedenkt.
Later is nu
Getverdemme.
Nu moet ik zeggen dat ik ook gewoon een pleistertje doe op wondjes waar bloed uit komt, omdat ik geen zin heb in een druppend spoor en vlekken in mijn kleren.
Dreamer schreef:
15-11-2018 11:28
Volgens mij is maandverband door een vrouw uitgevonden en is een man met het patent aan de haal gegaan, zoiets. En anders? Inderdaad, eeuwig dankbaar. Fijn een man die meedenkt.
Volgens mij zijn maandverband en tampons millenia geleden al door vrouwen bedacht inderdaad. Omdat ze het leven van de vrouw makkelijker maken.
Maleficent schreef:
14-11-2018 10:16
Dat is ook iets waar ik mee zit.
Er zijn ook menstratiecups om het op te vangen en die zijn herbruikbaar.
Maar het lijkt me, als je elders bent dan thuis, dat je dat niet kunt vervangen zonder vieze handen te krijgen (de eerste 2-3 dagen)en dat houdt mij dan weer tegen.
Ik gebruik nu sinds een jaar een menstruatiecup en ik moet zeggen dat ik het ideaal vind.

Als je erover nadenkt vervuilen we inderdaad best wel veel met alle tampons en maandverband die we met z'n allen gebruiken. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem vooral gebruik omdat ik het véél praktischer vind.

Ik kan mijn cup met gemak 12 uur dragen zonder hem te verschonen (12 uur is de max i.v.m. bacteriën, maar dat is 8 uur langer dan tampons) en dan zit hij nog niet eens half vol vaak. Misschien alleen de eerste dag.

Van het verschonen worden mijn handen trouwens niet vies. Als je op een openbaar toilet bent kun je de cup gewoon legen en schoonvegen met wc papier, en als je thuiskomt weer met water. Maar omdat ik mijn cup 12 uur draag, hoef ik dit eigenlijk nooit te doen.

Ik vind het ook fijn dat ik nooit meer na hoef te denken over het kopen van tampons en dat ik niet zoveel afval meer produceer. En zo'n cupje schijnt 10 jaar mee te gaan.

Echt, ik vind het ideaal! Het lijkt wel alsof ik aandelen heb :D Maar ik had hier serieus wel eerder van willen weten!

Dat free bleeding moet ik overigens niet aan denken. Bah!
anoniem_128454 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 14:36
Reden: bericht was niet geplaatst
62.80% gewijzigd
Dat klinkt best goed Indian Summer. Hoe zit het met het risico op de tamponziekte eigenlijk?
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven