Gezondheid alle pijlers

fysiotherapeut?

08-01-2016 17:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister werd ik wakker met vreselijke pijn in mijn nek. Ik denk een spier ofzo. Het zit aan de linkerkant en gaat achter mijn oor langs omhoog naar mijn hoofd. Mijn hoofd bonkt en paracetamol helpt niet. Ik probeer het wat warm te houden met een pittenzak.

Nu ben ik ook behoorlijk verkouden, dus misschien is het wat dubbel op. Ik twijfel wat te doen. Vannacht slecht geslapen door de pijn. Iemand tips?
Ja, bel de fysiotherapeut.
Kan ook een opgezette lymfeklier zijn in je nek. Goed drinken en kijken of het over paar dagen minder is.
quote:Maryssa schreef op 08 januari 2016 @ 17:23:

Kan ook een opgezette lymfeklier zijn in je nek. Goed drinken en kijken of het over paar dagen minder is.Kan dat zo'n zeer doen?
Geef het een paar dagen de tijd, gaat vast vanzelf weer over.

Zo niet, dan huisarts.

Zo, slotje er op, klaar
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
quote:knabbelenbabbel schreef op 08 januari 2016 @ 17:30:

[...]

Kan dat zo'n zeer doen?Ja dat kan behoorlijk veel pijn doen bij een fikse griep of ontsteking. Ga anders langs de huisarts maandag als het niet minder wordt dit weekend. Wij kunnen alleen maar gissen hier.
Gek altijd, die medische vragen op een forum. Niet de plaats. Dokter is handiger.

Maar...ik doe wel even mee met raden:

Ik denk:... verkeerd gelegen, pijnstiller en spierontspanner, (anders ga je het alleen maar vastzetten), arts stelt diclofenac voor en 'rustig-blijven-bewegen', evt warm houden met pittenzakje of als die hebt zo'n infraroodkacheltje. Moet binnen 2 a 3 dagen al wat beter worden.

Laat je even weten of ik warm zat..?

Ooit eens de 'tip' gekregen van mijn huisarts wb rug/neklachten. Slik een week lang PCM of ibuprofen, zijn de klachten na een week niet over, dan is er ws meer aan de hand. Smeren met SRL gelei wil ook nog wel eens helpen. Beterschap!
Om nieuwe dingen in je leven toe te laten, zul je soms eerst oude dingen los moeten laten
Ik denk dat het je monnikskapspier zou kunnen zijn. Die loopt vanaf je nek en zit aan je schedel 'vast'. Heb het nu twee keer gehad dat ik 's morgens wakker werd (verkeerd gelegen of met mijn hoofd op 2 kussens in slaap gevallen;( en mijn nek helemaal stijf en pijnlijk was. Volgens de fysio zouden warme kompressen en paracetamol verlichting kunnen geven maar voor de rest is het gewoon afwachten tot het minder wordt. Meestal na een dag of drie... Maar als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd even de huisarts bellen? Sterkte ermee TO!
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 08 januari 2016 @ 18:52:

Ik denk dat het je monnikskapspier zou kunnen zijn. Die loopt vanaf je nek en zit aan je schedel 'vast'. Heb het nu twee keer gehad dat ik 's morgens wakker werd (verkeerd gelegen of met mijn hoofd op 2 kussens in slaap gevallen;( en mijn nek helemaal stijf en pijnlijk was. Volgens de fysio zouden warme kompressen en paracetamol verlichting kunnen geven maar voor de rest is het gewoon afwachten tot het minder wordt. Meestal na een dag of drie... Maar als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd even de huisarts bellen? Sterkte ermee TO!

Ik heb even gegoogeld en klachten komen aardig overeen. Als het maandag niet beter is, bel ik de huisarts wel.

Thnx@

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven