Gezondheid alle pijlers

Galblaas verwijdering

09-11-2013 13:01 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woensdag is bij mij dmv een laparoscopie mijn galblaas verwijderd. Ik heb ik korte tijd een aantal koliekpijnen gehad, vandaar dat dit de meest geschikte oplossing leek.

Nu mocht ik donderdag weer naar huis. Ik heb momenteel heel veel last van het gas dat is achtergebleven in m'n buik, waardoor ik gigantisch last van mijn schouders/sleutelbeenderen heb. Daarnaast is sinds gisteren het litteken in m'n navel weer open gegaan. Niet heel erg, maar baart me toch wat zorgen. Vanuit het ziekenhuis weinig instructies meegekregen. Mocht gewoon douchen etc.

Hebben jullie advies hoe ik het wondje in mijn navel dicht krijg en dus niet zal gaan ontsteken (hier ben ik bang voor). En wat ik het beste aan die pijn in m'n schouders kan doen.

Ik slik 4x per dag 1000mg paracetamol en waar nodig diclofenac als extra pijnstiller.

Ben een echte zij/buikslaper, maar dat gaat nu niet door de pijn....
Onderzoek ging goed, ik kreeg wat uitleg over de operatie en welk infuus ik krijg. Ik heb met de bevalling Natriumchloride gehad, en daarvan ben ik enorm opgezwollen. Ik had zo veel vocht in mijn lijf, ik kon niks meer aan. Elke stap deed zeer, zo dik waren mijn voeten. Ik heb een hoge bloeddruk, dus daarom gebruik ik geen zout. Waarom ze me dan een zoutoplossing als infuus geven is mij een raadsel... Maar met de operatie krijg ik iets anders.

Verder hebben ze me heel duidelijk gemaakt dat ik hulp nodig heb bij het verzorgen van mijn zoontje (7mnd) en ik denk heel eigenwijs dat ik het wel alleen kan, hahaha! (Zal mezelf effe facepalmen)

@firedragon, dat wil ik eigenlijk ook. Ik wil mijn galstenen zien! Ik vind het machtig interessant allemaal!
Gewoon vragen of je je stenen mag hebben hoor !

Heb ik ook gedaan er staat hier een potje met een knoeperd van een steen erin.

Is mijn troffee , mogen mensen zien hoeveel ik heb moeten lijden haha.

Dikkestreep ik zou echt serieus hulp vragen hoor zeker de eerste week want je bent echt niet veel waard....tillen kun je vergeten.(is niet handig in elk geval)
Mijn operatie zit erop. Gisteren de operatie gehad en nu weer thuis. Kreeg idd. een potje met 17! galstenen, zowel kleine als grote.

Heb wel veel pijn. 4 keer per dag 2 paracetamol en 3 keer per dag diclofinac. Mijn vriend is bij me gelukkig want alleen zou ik het echt niet redden. Mijn bloeddruk is soms ook wat laag dus ben een beetje draaierig.
Jeetje 17 stenen !! Dan ben je vast heel blij dat dat ellendige ding eruit is.

Neem je tijd om te herstellen hoor. Fijn dat je vriend bij je is !
hoe is het hier met de dames?

ik heb een rotdag veel pijn op de plek waar de galblaas gezeten heeft.Misschien doe ik teveel?
Goedemorgen Shoplustige,

wat vervelend dat je nog veel pijn hebt....hoop niet dat ik dat ook in het vooruitzicht heb.

Ik ben nog steeds aan het wachten op een datum, snap niet waarom dat zo lang moet duren...

Sterkte ermee!
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Ben afgelopen maandag geholpen en het is mij zwaar tegengevallen. Had niet verwacht zoveel pijn te krijgen. Blijkbaar had ik ook veel pijn gehad tijdens de operatie want ik zat in de uitslaapkamer al aan de maximale dosis pijnstilling.

Hoe is jullie stoelgang? Bij mij ging het compleet vastzitten en had ik ook last van bloed. Had geperst maar dat mag dus echt niet!

Nu gaat het langzamerhand weer wat beter. Hoop op 2 weken maar zoals het nu lijkt is dat niet genoeg.
Hoi meiden. Allereerst beterschap. Twee jaar geleden heb ik dezelfde operatie gehad. Ik was na een week weer redelijk op de been. Ik moest voor mijn gevoel ook wel weer, had een dochter van een maand oud die verzorgt moest worden. Operatie viel mij erg mee, al herken ik jullie klachten wel.

Achteraf gezien denk ik dat ik te snel weer van alles heb gedaan. Heb nu nog steeds af en toe flink pijn op de plaats waar de galblaas zat. Ook mijn stoelgang is anders geworden. Maar ben nog steeds blij dat dat ding er uit is. Ik heb 3 maanden zoveel pijn gehad.

Dus mijn advies, rustig aan doen en de tijd nemen om te herstellen!
Hoggy ik herken het niet heb eigenlijk het tegenover gestelde , maar als ik je een tip mag geven , gebruik lijnzaad door je kwark of yoghurt. Dat wil hier altijd heel erg goed helpen.

Kristin dat hoor ik dus vaker dat mensen te snel dingen weer oppakken. Ik werd in het begin ook erg onzeker als ik dan op internet las van een "heleboel" mensen die binnen 1 week weer op de fiets sprongen. Dan dacht ik nee echt???

Hier vandaag 4 weken geleden. Maandag naar de arbo en dan maar plannen maken over hoe en wat verder.

Firedragon hopelijk ben je snel aan de beurt. Het ding kan er echt maar beter uit zijn hoor. De ongemakkelijkheden die ik nu nog voel wegen echt niet op tegen de tijd ervoor.
Ik heb het 3 jaar geleden hetzelfde ervaren als Kristin. Ik had ook een baby van 5 weken ten tijde van de operatie, dus niet veel gelegenheid om goed bij te komen van de ingreep. Maar na een paar dagen voelde ik me wel weer oké, en na een week was ik weer helemaal de oude. Sterkte allemaal en beterschap!
Nou ik heb eindelijk een datum: komende maandag ben ik al aan de beurt. Toch eigenlijk wel weer best snel .

Fijn dat er ook mensen zijn die zich wel weer goed voelden na een week, ben heel benieuwd hoe ik me voel na de operatie.
Zet em op !!

Hier gaat het ook een stuk beter na 4 weken.Komt goed hoor firedragon , maar neem je tijd om te herstelle.
hoe gaat het met de andere dames?
Ik heb gisteren een controle gehad en alles ziet er goed uit. De hechtingen zijn eruit en dat scheelt wel.

Heb wel zeker een week echt pijn gehad en veel pijnmedicatie geslikt maar dat is ineens weg.

succes firedragon maandag!
Sorry, ik ben echt heel lang niet op het forum geweest. Bij mij nu dik 4 weken geleden dat ik de ok heb gehad. Ben sinds vorige week weer halve dagen aan het werk.

Met mij gaat het opzich heel goed, kan alles weer eten en heb ing geen last meer van de galblaasregio..... Helaas zijn de littekens een ander verhaal.

Het litteken in m'n navel en die erboven zijn flink ontstoken geweest, en eigenlijk pas sinds dit weekend dicht.

Ben nog wel heel moe als ik uit m'n werk kom, en heb nog wel een beurs gevoel als ik draai in m'n bed enzo...

Hoe gaat het met jullie?

Groetjes
Firedragon, ik heb de steen in een potje mee naar huis gekregen! Vonden ze helemaal niet gek, dus gewoon om vragen! Wanneer sta jij voor ok gepland?

Dikke streep, hoe is je OK gegaan? Je ligt nu vast nog voor apegapen in een ziekenhuisbedje, maar voor als je het leest: heel veel succes!
Hallo allemaal,

ik ben maandag 2 december geopereerd. Viel me alles mee, maar ik ben wel een dag langer in het ziekenhuis gebleven omdat ik de dinsdag niks binnen kon houden en alles weer uitspuugde. Woensdag was ik weer fit genoeg om naar huis te gaan (toen stopte ook de diclofenac, en ik was ineens niet meer misselijk). De rest van de week weinig zin in eten en snel misselijk, ik ben al 3 kilo afgevallen. Sinds zondag heb ik echt weer zin in eten en geen misselijkheid meer.

Ik heb de steen inderdaad ook mee naar huis gekregen, het was een 'flinke' zeiden ze.

Nu heb ik nog wel steeds een beetje last van de wondjes op mijn buik, met mooie blauwe plekken er om heen. Ook op mijn rechterheup een mooie blauwe plek, voelt allemaal een beetje beurs nog.

Maar elke dag wat fitter en ik kan steeds meer. Het gaat dus goed!
Zo, hier ook een galblaas minder en een beurs lijf terug. Jeetje, wat een ingreep. Bij mij was de galblaas verkleefd omdat ik blijkbaar een ontsteking heb gehad en die heb doorstaan. Bij het verwijderen van de galblaas is hij kapot gegaan en stenen en gal zijn in de buikholte gelopen. Dus mijn buik is op de OK gespoeld, en al met al heeft de operatie bijna anderhalf uur langer geduurd.

Ik heb een nachtje moeten blijven omdat ik nog veel pijn had en last van de narcose had (kon mijn ogen niet openhouden, zooooooo moe!) dus ik ben vanmorgen thuis gekomen. Ik heb verder geen pijnstillers gekregen, best gek toch? Ik slik om de zoveel uur twee paracetamol en ik heb nog wel diclofenac in huis.

Oh en die schouder! Pffff wat een raar gevoel zeg, ook als ik gaap of een boertje laat doet mijn schouder pijn.

Nou dames, ik wens jullie ook veel beterschap!
Hoi dikkestreep, dat klinkt best heftig inderdaad, jouw operatie. Kan me voorstellen dat de pijn dan nog wat erger is omdat ze nog wat extra hebben zitten rommelen in je buik.

Ik kreeg overigens ook geen pijnstillers mee naar huis, alleen het advies om 4 x per dag 2 paracetamol te slikken.

Ik heb verder geen last gehad van het gas, maar wel het idee dat mijn buik gedurende de hele week nog flink opgeblazen was.

Beterschap dikke streep!
Vrijdag jl laproscopisch geholpen. Voelde me de eerste twee dagen alsof ik enorm in elkaar getrapt was, niet prettig, zeg maar!

Nu 3x daags 50 diclofenac en 4x 1000mg pcmol. Hoe lang zijn jullie met pijnstillers aan de gang geweest? En oh, wat zou ikk graag weer op mijn buik slapen.....

Duurt mij nú al te lang, maar als ik dan lees dat het wel drie weken kan duren voor je überhaupt wat kunt...

Werk stond de 2e dag al te trappelen op whatsapp, en 2 dgn later aan de telefoon. Interesse of eigenbelang? Geen idee. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Grenzen bewaken is nu aan de orde! Heb hier een paar goede cipiers in huis, zij helpen me echt fantastisch!

Benieuwd naar jullie reacties. Sterkte voor hen die nog mogen! ;)
Pffff ik word gek van de pijn... ik heb zo'n last van mijn buik, kan mezelf geen houding aannemen waarin er minder pijn is. Ik hoop echt dat dit gauw minder erg is, kan niet eens huilen want dat doet ook pijn.

Bah, ik wou dat ik de tijd door kon spoelen.
Dikkestreep, kun je dan geen diclofenac nemen? Of misschien even overleggen met de poli van het ziekenhuis? (telefoonnummer gekregen van het ziekenhuis als je pijn had of vragen? )

Tinkerbink, ik heb alleen in het ziekenhuis diclofenac gekregen (dus van ma tm woe). Verder thuis do, vrij en zat nog met paracetamol en zondag kon ik al zonder. In bed kan ik inmiddels (na een week) wel op mijn geopereerde zij slapen, maar het is nog wel wat lastig. Krijg ook last van mijn buik als ik te weinig rust neem en toch de druk bezig ben met dingen. Ik kan verder alweer een hoop, naar de winkel wandelen, kind naar school (wel in de auto) brengen, wat schoonmaken in huis. Wel laat ik het sjouwen van zware wasmanden en kinderen over aan man.

Grenzen bewaken is inderdaad het juiste woord.

Sterkte ermee allemaal!
Firedragon, vraagje : kreeg jij maagbeschermers bij de diclofenac? Je kunt van die rommel namelijk nogal naar worden!

Het gaat met mij sinds gisteren (dag 5) inderdaad ineens een héél stuk beter!

Het slapen is nog wel een beetje 'n ramp: ik ben een echte buikslaper, en dat is nog niet echt aan de orde....raar toch...

Ik slaap dan maar op mijn rug, en op mijn níet geopereerde zij, die andere laat ik nog maar even met rust!

De diclofenac heb ik vandaag ook gelaten waar hij hoort; in het doosje, en probeer het met af en toe een paar paracetamolletjes te redden.

Ik heb nu vooral nog wat last van de plekken waar de hechtingen zitten, daar voelt het ook nog wat beurs.

Verder heb ik tot op heden geen enkel probleem met eten: alles wat ik probeer valt goed, ik beperk me wel tot wat kleinere porties, altijd ergens goed voor! Glas wijn valt ook prima.

Verder houd ik me koest, ik lees veel, en laat het werk aan de anderen. Heb drie studerende kinderen (op kamers) en daardoor blijft het thuis redelijk makkelijk schoon, en niet veel was. En dan heb ik natuurlijk ook nog een man die alles kan!

Ik heb diclofenac zetpillen, handig als je je bijna niet kan buigen door de pijn :(

Maar gister is het gelukt en dat hielp wel goed tegen de ergste pijn. Verder neem ik 4x per dag 2x 500mg paracetamol.

Ik voel me sowieso niet lekker. Geen eetlust, geen honger, alles ruikt vies en ik heb nergens zin in. Hopelijk gaat dat snel over, want daardoor voel ik me nog zwakker.

Vandaag alleen geweest met 8mnd oude zoon, man ik ben gesloopt. Hij wil continu spelen, aandacht, gek doen, was echt teveel. Morgen gaat hij naar de oppas, kan ik effe bijtanken.
Bij mij alweer een week of 4 geleden en ik merk dat ik nog wel snel moe ben maar dat schijnt vaker voor te komen.

Heb niet vaak meer pijn en ben na 2 weken weer aan het werk gegaan. Moet daar alleen veel bukken en dat was wel zwaar.

1 litteken is erg lelijk en lijkt licht ontstoken ik kijk het nog ff aan en anders ga ik ff langs de HA.

Ik wil eigenlijk over 3 weken naar de sauna. In bad liggen kan wel maar hoop dat de littekens dan al wat minder zijn merk dat ik me daar toch wel ongemakkelijk bij voel.

Vervelend dikkestreep dat het niet zo lekker gaat. Kan me voorstellen dat het alleen zorgen voor je zoontje nu nog wat te vroeg is. Die schouder is idd een vervelend gevoel. Sterkte!

Tinkerbink, fijn dat het met jou weer beter gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven