Gezondheid alle pijlers

Galblaas verwijdering

09-11-2013 13:01 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woensdag is bij mij dmv een laparoscopie mijn galblaas verwijderd. Ik heb ik korte tijd een aantal koliekpijnen gehad, vandaar dat dit de meest geschikte oplossing leek.

Nu mocht ik donderdag weer naar huis. Ik heb momenteel heel veel last van het gas dat is achtergebleven in m'n buik, waardoor ik gigantisch last van mijn schouders/sleutelbeenderen heb. Daarnaast is sinds gisteren het litteken in m'n navel weer open gegaan. Niet heel erg, maar baart me toch wat zorgen. Vanuit het ziekenhuis weinig instructies meegekregen. Mocht gewoon douchen etc.

Hebben jullie advies hoe ik het wondje in mijn navel dicht krijg en dus niet zal gaan ontsteken (hier ben ik bang voor). En wat ik het beste aan die pijn in m'n schouders kan doen.

Ik slik 4x per dag 1000mg paracetamol en waar nodig diclofenac als extra pijnstiller.

Ben een echte zij/buikslaper, maar dat gaat nu niet door de pijn....
Tinkerbink, ik heb inderdaad geen maagbeschermers gekregen! De eerste verpleegster zei iets van 'he die krijg je nog niet, dat moet ik nog even aanvragen', vervolgens zei de volgende verpleegster dat het bij mn infuus in zat en daarna zei weer een andere verpleegster 'nee dat is niet zo, maar het is ook niet echt nodig'. En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan (en dat was dus een aantal keer diclofenac zonder maagbeschermers later...). Zou het dan toch daar aan gelegen hebben?
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Sterkte!!
Ik kreeg wel maagbeschermers en kreeg ze ook op recept mee omdat ik nog wat diclofinac nodig had.

Heel vreemd hoe dat bij jou gegaan is dat kan er zeker mee te maken gehad hebben hoor.
Firedragon, ik heb maagbeschermers gekregen bij de diclofenac zetpil, hahahahahahahaha!

Ik heb in de weken voor de operatie last gehad van een constante galsmaak en daarom kreeg ik omeprazol (maagbeschermers).

Van die zetpillen krijg je wel last van je gat om het zo maar te zeggen :s
Ik heb ook nooit maagbeschermers gehad bij de diclofenac. Was niet nodig als ik er geen last van had. Heb thuis nog 2 dagen diclofenac gehad en ben daarna doorgegaan met alleen paracetamol. Dit heb ik na 1,5 week afgebouwd en na twee weken geen pijnstilling meer.

Ben nu 5 weken verder en weer van half 8 tot half 3 aan t werk. Poeh wat kost dat nog veel energie! Maar gelukkig zijn de littekens nu eindigt mooi dicht en beginnen ze al mooier te worden. Was ook echt bang voor een krater ivm infecties....

Vervelend van al die pijn. Dat je niet kunt huilen omdat dat ook pijn doet herken ik maar al te goed! Maar na 3 dagen was bij mij de ergste pijn voorbij en bleef t alleen nog zeuren met af en toe een steek.

Dat buikslapen heeft bij mij echt 2 weken geduurd. Daardoor zeer slecht geslapen die eerste tijd. Ik wens je daar veel succes mee!
Hoe is het dan bij jullie met de eetlust?

Ik heb nergens zin in, vind alles vies ruiken en gister pas voor het eerst weer ergens trek in gehad. Vannacht ineens (en ook de hele dag) brandend maagzuur, dus iets van gister is niet goed gevallen.
Heel veel sterkte voor jullie hoor meiden.

Dikke streep het klinkt allemaal nogal ellendig Neem je tijd hoor om te herstellen !

Hier is het nu 7 weken geleden.

Werken ben ik vorige week weer mee begonnen en met halve dagen. Total loss was ik om 12 uur. Sta voor de klas ;)

Bewaak je grenzen idd goed en neem je tijd !! 6 weken herstellen is echt niet gek !

Moet eerlijk zeggen dat ik nog wel regelmatig misselijkig ben maar of dat nog met de narcose te maken heeft?
Firedragon, het zou mij niet verbazen als dat de oorzaak is geweest, en wat een rare verpleegkundigen daar in het ziekenhuis: maagbeschermers in je infuus... denk een na!!! Een infuus verdwijnt in je aderen, een maagbeschermer moet je slikken, dan komt hij waar hij hoort: in je maag! Het is een bezuinigings-maatregel van het ziekenhuis om ze niet aan te bieden, maar pas als de patiënt er op staat. Ik heb er meteen op gevraagd: op je nuchtere maag een medicijn innemen wat maagzweren en bloedingen kan veroorzaken? Mij niet gezien!

Diclo is echt baggerzooi.... als je een bijsluiter zoekt op internet weet je genoeg! De enige manier om er achter te komen of het de oorzaak is geweest van alle ellende is om het ooit nog eens te slikken en te kijken wat gebeurt.... als je durft! ;p

Ik heb me afgelopen vrijdag te veel ingespannen,en heb nu weer meer last (pijn) van mijn rechterzij... dus weer aan de pijnstillers, meer rust, en kleinere porties verdeeld over 6x eten ipv 3x, en lichtverteerbaarder.

Ik hoop dat deze week de boel in orde komt!

suc6 maar weer!
Ik ga morgen de huisarts bellen. Er is iets niet goed. Ik heb sinds vrijdagnacht een constante galsmaak in mijn mond. Gaat niet weg, ook tijdens het eten is het aanwezig.

En geen eetlust, nergens zin in, alles van eten ruikt ook vies, niks voor mij. Ik ben een veelvraat, haha, kan me echt verheugen op een lekkere maaltijd. Nu moet ik er niks van weten. Het lijkt mij niet goed in ieder geval.
Ja ik weet echt helemaal niks van diclofenac, ik vertrouw wat dat betreft gewoon op de verpleegkundigen, die hebben er tenslotte voor geleerd. Maar ik ben nu een gewaarschuwd mens, voor de eventuele volgende keer.

Mijn eetlust kwam na een kleine week weer terug, in de tussentijd crackers en brood gegeten, dat is nog redelijk neutraal.

Ik heb nu eigenlijk nergens last meer van, vaag in de verte soms nog een beetje pijn.

Dikkestreep, ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is!
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Dikkestreep dat lijkt me een goed idee. Ellende zeg :(
Terug van het ziekenhuis, intussen is mijn oogwit geel aan het worden. Blijkbaar niet verontrustend genoeg, mocht gewoon naar huis. Ik moet bloed laten prikken op ontstekingen en leverwaardes en that's it. #Voelmenietzoserieusgenomen
Wat eng zeg ! Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Wat vervelend dikkestreep. Wanneer krijg je nou de uitslag?

Ik ga morgen even naar de huisarts ivm. littekens. 1 is helemaal rood en heeft een korst erop en doet veel pijn.

Het litteken in mijn navel bloed regelmatig, zeker in de nacht dan zit mijn onderlaken "onder het bloed"

Ik wil trouwens begin jan. naar de sauna. Ga ook maar even vragen of dat wel verstandig is.
Dikkestreep hoe is het nou?
Ben naar de huisarts geweest. Moet een gaasje voor mijn navel gaan plaatsen en hij verwacht dat het dan snel helemaal dicht.

Heb gevraagd van sauna en dat was geen probleem ook mijn vermoeidheid was nog geen reden tot zorgen.
Gelukkig heb jij duidelijkheid ook ikbenertrotsop.

Vermoeidheid herken ik ook hoor. En het is hier al bijna 8 weken geleden !

Gewoon eran toegeven. Hier lig ik ook dagelijks om 21.30 op bed.
Hee dames,

ik heb gister bloed laten prikken en krijg daar officieel pas 6 januari de uitslag van (klote feestdagen zitten ertussen). Ik moet dan op spreekuur terugkomen. Maar goed ook, want dan kan ik gelijk een klacht deponeren. Ben niet tevreden hoe het maandag gegaan is in het ziekenhuis. Iemand zo naar huis sturen, geen fatsoenlijk onderzoek doen, en dan voorstellen om twee weken later een keer bloed te laten prikken. Malloten, dat had gewoon gelijk al moeten gebeuren natuurlijk!

Ik ben in ieder geval niet meer geel, kan ook weer eten gelukkig, maar ik ben nog steeds niet fit. Dat zal wel normaal zijn, dat lees ik hier ook wel bij veel van jullie terug.

@ikbenikenbenertrotsop (mooi galgjewoord ) fijn dat je gewoon naar de sauna kan. Ik hoop dat je litteken gauw geneest! Bij mij is het ook rood en onderhuids hard, dus ik bekijk het elke dag. Gelukkig geen bloed, maar wel heel gevoelig.

@werk, mijn werkgever belde me vandaag, en hij wil het van mijzelf laten afhangen wanneer ik kom werken. Ergens zit hij niet op me te wachten (we hebben niet zo'n goeie verstandhouding) en ik vind het zelf eigenlijk wel best om de boel wat 'op te rekken' qua herstel. Ik heb braaf gezegd dat ik het wel zat ben om thuis te zitten, maar dat ik nog nieteens een rondje door de supermarkt kan schuifelen zonder helemaal kapot te zijn. (Word dan zwart voor mijn ogen en ben echt moe, heel vervelend gevoel.)

Ik vind ook eigenlijk dat ze dat maar fijn via de bedrijfsarts moeten regelen. Hij maakt zich er makkelijk vanaf door te zeggen: "ja, ik heb dit nou eenmaal nog nooit meegemaakt, dus ik kan niet zeggen wat hoort" Tja, dat geld voor mij natuurlijk ook.... dokus.....

Anyway, we gaan richting kerst, hopelijk kunnen we dan lekker genieten van heerlijk eten zonder er ziek zwak en misselijk van te worden, en zonder koliekaanvallen! Ik stem voor!
Hoi iedereen! Hoe gaat het nu? Dikke streep, wat was de uitslag van je bloedtesten?

Bij mij gaat het goed, sinds kerst weer fulltime aan t werk, maar de littekens worden wel vervelend. Ze zijn erg hard en donker van kleur.... Bij witte shirtreclame zie je het er gewoon doorheen. Iemand tips hoe je de littekens kleiner/lichter en soepeler kunt krijgen?
Fijn nynthjuhw dat het goed gaat.

Hier ook weer volledig hersteld. Na 8 weken was ik echt weer mezelf.

De littekens verschillen hier best wel.

Die in mijn navel zie je niet , valt weg in de navelplooi.Die net onder mijn borsten zit is erg donker van kleur.\De andere twee onderin zijn ook rozig ja maar goed het s niet anders.

Ik ben het bikini tijdperk al heel lang voorbij ;)
Bij mij gaat over anderhalve week de galblaas eruit. Heb 2 kleine kolieken gehad en 1 grote. Pffff wat een pijn. Ik zie enorm tegen de operatie op. En dan vooral het moment van onder narcose gaan. Die pijn weet ik dat dat gaat komen van het gas. Vriendin van mij met heeft dat ook gehad. Niet voor galstenen maar wel dat gas dus.
Vergeleken met de pijn van de kolieken is dat gas niets Didia, en na een poosje ben je dat weer vergeten.

Moet zeggen dat de narcose voor mij geen drempel was, ik zou er niet eens bij willen zijn, ookal mocht t.... T spul werd ingespoten (voel je niks van) en na een seconde of 20 begon t een beetje te draaien, en 5 sec later was ik weg....

Heel veel succes!

Shiplustigr, die in mijn navel is ontstoken geweest, en dat zie je aan t littekenweefsel. Ongeveer 1 cm2 donkere harde huid. Die hoger/ onder m'n borsten is het grootst, bijna 3 cm en erg donker, die andere twee sneetjes stellen niet zoveel voor. Hele kleine subtiele sneetjes. Ik heb nooit een bikinitijdperk gehad, dus opzich niet erg, maar wil t voor mezelf zo mooi mogelijk hebben....

[img]http://www.freebits.nl/images/213image_tn.jpg[/img]

[img]http://www.freebits.nl/images/386image_tn.jpg[/img]

[img]http://www.freebits.nl/images/554image_tn.jpg[/img]
Oh dat zijn kleine littekentjes. Weet ik een beetje wat me te wachten staat
quote:didia schreef op 22 januari 2014 @ 10:50:

Oh dat zijn kleine littekentjes. Weet ik een beetje wat me te wachten staat Haha ja, valt best mee hè! Succes met de operatie
Nijntjuh hier zien de littekens er precies zo uit.Ik vind het alleen zo raar dat die boven mijn navel zo donker is en die twee naast elkaar niet.

Heb jij nog weleens last vd plek waar de galblaas gezeten heeft?

Ik deze week weer regelmatig also het steekt van binnen ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven