Gezondheid alle pijlers

Gastroscopie

18-07-2017 11:20 30 berichten
Ik vraag geen medisch advies, maar wie heeft er wel eens een gastrocopie gehad? En wat was je ervaring?
Ik moet naar het zkhs voor een gastroscopie en zie er verschrikkelijk tegenop. Wat kan ik verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoogzwanger dus zonder roesje of spray. Ik doe het nooit meer.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Pluisi: heb je de gastroscopie inmiddels al gehad? Zo ja; hoe was het?
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
23-08-2017 19:14
Pluisi: heb je de gastroscopie inmiddels al gehad? Zo ja; hoe was het?
Pluisi schreef:
26-07-2017 10:38
Het is gebeurd hoor. Zonder te vragen kreeg ik een roesje. Ze houden je echt wel goed in de gaten. Bloeddrukmeter om, plakkers op de borst, zuurstofmeter op de vinger. Bij mij duurde de ingreep ook een half uur. Ik heb wel iets meegemaakt, op een gegeven moment werd ik een beetje wakker en kreunde ik behoorlijk. Maar verder was t goed te doen.
Ik had dit echt never nooit zonder roesje willen doen. Nu alleen nog een zere keel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Bedankt Tickel; dat bericht had ik helemaal gemist.
Pluisi: Fijn dat je het achter de rug hebt en het met uitzondering van dat ene moment, goed te doen was.
Vanochtend heb ik het onderzoek ook gehad. Mede door het roesje kan ik mij heel vaag nog dingen herinneren. Ik weet bijvoorbeeld dat de arts is langs gekomen om de uitslag te bespreken. Ze gaf ook aan dat ik aan de medicijnen moet en deze sowieso zes weken moet innemen. Ik herinner mij het fijne er even niet meer. Ook gaf ze aan dat ze rode vlekken zag en dat er biopten zijn genomen. De uitslag krijg ik dan over een week.

Voor volgende week vrijdag heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Wellicht handig om dan ook te vragen wat voor medicijn ik moet gebruiken en waarvoor. De uitslag van het onderzoek zal wel samen komen met de uitslag van de biopten neem ik aan. Iemand ervaring mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven