Geïrriteerd oog
vrijdag 17 augustus 2012 om 09:34
Ik heb gisteravond iets in m'n oog gekregen, geen idee wat.
Gespoeld met water (borrel glaasje op m'n oog), voorzichtig gewreven met een wattenschijfje met gekookt water, zelfs met de lenzenvloeistof van een vriendin die hier nog staat in m'n oog gedruppeld.
Daarna met rust gelaten omdat ik het niet onnodig wil irriteren maar het is nu nogsteeds helemaal rood en heb toch echt het idee dat het niet weg is
Doet ontzettend veel pijn dus de doktersassistent heeft me er vanmiddag tussengepropt (ze hadden eigenlijk geen tijd vandaag) maar nu voel ik me echt ellendig want elke keer als ik m'n oog beweeg of knipper ga ik zowat door de grond
Heeft iemand tips voor me hoe ik dit in de tussentijd kan verzachten? Of heb ik gewoon pech?
Ik moet zo ook nog even werken (schoonmaken dus lekker zonder make up!)
Bedankt alvast meiden.
Gespoeld met water (borrel glaasje op m'n oog), voorzichtig gewreven met een wattenschijfje met gekookt water, zelfs met de lenzenvloeistof van een vriendin die hier nog staat in m'n oog gedruppeld.
Daarna met rust gelaten omdat ik het niet onnodig wil irriteren maar het is nu nogsteeds helemaal rood en heb toch echt het idee dat het niet weg is
Doet ontzettend veel pijn dus de doktersassistent heeft me er vanmiddag tussengepropt (ze hadden eigenlijk geen tijd vandaag) maar nu voel ik me echt ellendig want elke keer als ik m'n oog beweeg of knipper ga ik zowat door de grond
Heeft iemand tips voor me hoe ik dit in de tussentijd kan verzachten? Of heb ik gewoon pech?
Ik moet zo ook nog even werken (schoonmaken dus lekker zonder make up!)
Bedankt alvast meiden.
Internagelaktisch
vrijdag 17 augustus 2012 om 09:38
vrijdag 17 augustus 2012 om 09:42
Ja ik ga er van uit dat ik straks van de huisarts wel een zalfje krijg! En dat hij/zij (weet niet wie ik krijg) m'n oog wel even grondig gaat inspecteren..
Enige wat nu prettig voelt is m'n oog dicht en dan m'n vinger er tegen aan.
Door die druk voel ik het even niet ofzo..
Kan me alleen niet voorstellen dat dat goed voor je is!
Enige wat nu prettig voelt is m'n oog dicht en dan m'n vinger er tegen aan.
Door die druk voel ik het even niet ofzo..
Kan me alleen niet voorstellen dat dat goed voor je is!
Internagelaktisch
vrijdag 17 augustus 2012 om 09:43
vrijdag 17 augustus 2012 om 09:48
Nummerzoveel, ik heb het toen ik wakker werd al schoongemaakt weer idd.
Er zat namelijk ontzettend veel slaapzand enzo in m'n ooghoeken en wimpers dus wou voorkomen dat dat in m'n oog zou komen.
Idd met gekookt water en daarna nog wat lenzenvloeistof er in gedruppeld om wat te verzachten (is ook desinfecterend)
Er zat namelijk ontzettend veel slaapzand enzo in m'n ooghoeken en wimpers dus wou voorkomen dat dat in m'n oog zou komen.
Idd met gekookt water en daarna nog wat lenzenvloeistof er in gedruppeld om wat te verzachten (is ook desinfecterend)
Internagelaktisch
vrijdag 17 augustus 2012 om 09:57
Die is niet overdatum. Had ik al nagekeken en hij staat hier ook niet lang
Verder doe ik het wel vaker met die van vriendje of kennissen als er iets in m'n oog zit (ik heb sowieso gevoelige ogen door een infectie in m'n oog vroeger) en dan werkt het altijd verzachtend en gaat het sneller over als ze rood zijn
Bedankt voor je tip maar ik denk niet dat dat het is.
Verder doe ik het wel vaker met die van vriendje of kennissen als er iets in m'n oog zit (ik heb sowieso gevoelige ogen door een infectie in m'n oog vroeger) en dan werkt het altijd verzachtend en gaat het sneller over als ze rood zijn
Bedankt voor je tip maar ik denk niet dat dat het is.
Internagelaktisch
vrijdag 17 augustus 2012 om 10:11
Waarom ga je niet gewoon naar het ziekenhuis (ehbo of spoed)? Of is dat nou zo een gek idee? Heb ik ook ooit gedaan, toen had ik wel iets anders aan mijn oog (uiteindelijk ook op te lossen met simpele oogzalf), maar wist ook niet welke kant uit te gaan, en ben gewoon naar ziekenhuis gegaan. En ik ben niet eentje die om de haverklap bij het ziekenhuis staat, maar voor iets aan mijn oog, wil ik toch wel weten hoe en wat zonder te lang te wachten.
vrijdag 17 augustus 2012 om 10:15
vrijdag 17 augustus 2012 om 10:25
vrijdag 17 augustus 2012 om 10:31
Je kan nog forummen, da's een goed teken! Je kan een wattenschijfje of gaasje nat maken met (afgekoeld) gekookt water en daar je oog mee afplakken tegen de irritatie? Dat verzacht wat. En leg wat natte gaasjes (in een schoon bakje) in de koelkast, om af te wisselen. Sterkte, nou merk je pas hoe vaak je met je ogen knippert.
vrijdag 17 augustus 2012 om 10:41
Tips over wat je in de tussentijd kunt doen om de pijn te verzachten had je ook aan de doktersassistente moeten vragen.
Je schrijft iedere keer als je je oog beweegt/knippert ga je door de grond, dan vind ik de EHBO geen raar idee.
Mijn tip: pijnstillers nemen en watje erop met afgekoeld gekookt water. (voorzichtig)
Je schrijft iedere keer als je je oog beweegt/knippert ga je door de grond, dan vind ik de EHBO geen raar idee.
Mijn tip: pijnstillers nemen en watje erop met afgekoeld gekookt water. (voorzichtig)