Gezondheid alle pijlers

Geïrriteerd oog

17-08-2012 09:34 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond iets in m'n oog gekregen, geen idee wat.

Gespoeld met water (borrel glaasje op m'n oog), voorzichtig gewreven met een wattenschijfje met gekookt water, zelfs met de lenzenvloeistof van een vriendin die hier nog staat in m'n oog gedruppeld.

Daarna met rust gelaten omdat ik het niet onnodig wil irriteren maar het is nu nogsteeds helemaal rood en heb toch echt het idee dat het niet weg is :(

Doet ontzettend veel pijn dus de doktersassistent heeft me er vanmiddag tussengepropt (ze hadden eigenlijk geen tijd vandaag) maar nu voel ik me echt ellendig want elke keer als ik m'n oog beweeg of knipper ga ik zowat door de grond :(

Heeft iemand tips voor me hoe ik dit in de tussentijd kan verzachten? Of heb ik gewoon pech?

Ik moet zo ook nog even werken (schoonmaken dus lekker zonder make up!)

Bedankt alvast meiden.
Internagelaktisch
Jij bent écht wel razendsnel mobiel he (je bent toch mobiel meestal dacht ik me te herinneren ?)

Sorry voor offtopic, maar viel me op
Het is goed dat je je oog heb dicht geplakt, wat je anders kan doen is op bed gaan liggen en je ogen dicht doen. Dan knipper je ook niet. Ik heb zoiets een paar jaar terug ook gehad, toen had ik met mijn nagel (denk ik) in mijn oog gepikt. Naar huisarts geweest en toen kreeg ik paraffine oogzalf. De pijn was meteen weg en na 3 dagen gebruiken, was het helemaal over.

Sterkte en succes ermee,
Haha flutzel klopt..

Maar ik heb ook weinig ander te doen dan het forum in de gaten houden nu ;)

Hoewel typen me iets meer moeite kost nu omdat ik geen diepte zie

(de was buiten hangen net was ook een uitdaging haha!)

Ik hoop ook dat er niks beschadigd is ofzo en een zalfje straks voldoende is!

Als dit gevoel maar weggaat. Dat rode oog neem ik wel voor lief en een paar dagen zonder make up ga ik ook niet dood van!
Internagelaktisch
Die tip van naar de EHBO, die is daar echt niet voor bedoeld, die is voor spoedgevallen.(en ze laten je zo nodig gerust 3 uren wachten omdat spoed nou eenmaal voorgaat)

Wel kun je nog met de huisarts bellen of je eerder kan komen als je het niet volhoudt.
Fairy, ik ben er al tussen gepropt om 10 over 3.

Er zijn namelijk veel huisartsen op vakantie en er was eigenlijk helemaal geen plaats vandaag.

Vroeg al 'kan het niet eerder' maar daar kreeg ik alleen een nee op.

Opzich is het wel vol te houden, het voelt alleen ontzettend ongemakkelijk.

Ik ben een jonge gezonde meid, die 4 uur zing ik nog wel uit!

En als ik bij schoonmaak adresje aankom, plak ik m'n pleister gewoon weer op. Dan doe ik er maar iets langer over vandaag, hebben ze wel begrip voor

Met de pleister is wel te doen opzich.
Internagelaktisch
En ik mag op Whatsapp lekker klagen bij m'n vriendje dat ik me k*t voel haha.

Iets met gedeelde smart ;)
Internagelaktisch
Gedeelte smart op de smartphone. Succes vandaag!
Je hoeft water niet eerst te koken hoor, het is hier in Nederland zo schoon. Ik heb het eens gevraagd aan een oogarts en die beaamde het.
het is hier binnen beter dan buiten
ben helaas kind aan huis bij de oogarts.

Pijnstillers werkt helaas niet ;-( aan den lijve ondervonden toen mijn dochtertje met haar vingertje in mijn oog was gevallen. Hoornvlies geperforeerd.......auw. Het goede nieuws is, het geneest heel snel.

Heb je goed gekeken of er iets in je oog zit? De dokter gaat je ooglid 'omklappen', kan je zelf ook (durf ik nooit)

Je oog afplakken moet je heel strak doen. Eigenlijk eerst een steriel gaasje/zakdoekje bij gebrek aan beter, die meerdere keren dubbelvouwen en dan heel strak afplakken.

Succes, krijg er helemaal de bibbers van. (heb een chronische beschadiging op mijn hoornvlies, vaak het 'zandkorreltjes' gevoel, echt heel naar.
Joda, dat omklappen kan ik zelf ook ja als ik m'n ooglid aan m'n wimpers naar voren trek en dan met een wattenstaafje de boel naar beneden druk.

Niets op te zien..

Nou het is bijna zo ver gelukkig
Internagelaktisch
Net bij HA geweest, oog verdoofd en dat flapje helemaal omlaag gedaan. Zat niks meer in m'n oog.

Met van dat gele spul in m'n oog en dan zo'n lampje om te checken of er niets stuk is gegaan, ook niet gelukkig!

Net met een ooglapje op gefietst naar huis, iedereen staarde me na :')

Antibiotica zalf gekregen en dat net gebruikt, hoop dat het snel dit gevoel weg gaat nemen want ik word er echt gek van (is na dat gepoer van HA nog erger dan het eerst was..)
Internagelaktisch
gelukkig niets beschadigd. Gaat snel over hoor, is mijn ervaring. Succes verder.
Kamille thee laten koken, een wattenschijfje erin dopen, dat laten afkoelen, dan een paar uur in de koelkast leggen, daarna op je oog leggen (paar minuten), en zal het veel beter gaan!

Meerdere keren doen als je veel last hebt.

Kamille werkt ontstekingsremmend namelijk.
Hoe is het nu met je oog Maaique?
het is hier binnen beter dan buiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven