Gezondheid alle pijlers

Geen eetlust meer

07-05-2011 20:31 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi
Misschien
Heb je dan nooit geen hongergevoel? Mag aannemen dat je op de dag wel wat binnen krijgt,wat eet je zoal op een dag?
Roosje, echt je moet hiermee naar de huisarts. De huisarts krijgt hier vaker mee te maken. Je stelt je echt niet aan.

Ik heb het jaren en jaren geleden zelf ook gehad. Ik zat echt niet lekker in mijn vel en op het eind at ik een halve cracker per dag (en ik had ook geen anorexia).

Ik ben toen ook naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing en langzaam ging het beter met me. Nu voel ik me alweer jaren erg goed.
Ik
Dus als er gezeurd wordt kun je wel eten. Raar....

Dat zeuren doen ze vast niet voor niks Roosje. Zij maken zich vast zorgen om jou.
Ik ben het eens met Reisa.

Wilde ook zoiets zeggen maar zij heeft het al gedaan.

Is er op school een vertrouwenspersoon? (ik neem voor het gemak even aan dat je op school zit) Het zou fijn zijn als er wel iemand iets weet van de problemen met je ouders.

Huisarts is sowieso een goed plan, hij/zij kan kijken hoe je zo snel mogelijk wat extra voeding binnen kunt krijgen en hoe je verder geholpen kunt worden.

Die mensen zijn er echt niet om jou te beoordelen of om te zeggen dat je je aanstelt. Dat is niet zo namelijk.
quote:Sam32 schreef op 08 mei 2011 @ 17:14:

.

Ik heb het jaren en jaren geleden zelf ook gehad. Ik zat echt niet lekker in mijn vel en op het eind at ik een halve cracker per dag (en ik had ook geen anorexia).

Ik ben toen ook naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing en langzaam ging het beter met me. Nu voel ik me alweer jaren erg goed.Als je geen anorexia had wat was dan de oorzaak?
Ik had door mijn (op dat moment zware) depressie geen eetlust. Het is niet dat ik wilde afvallen of dat ik mezelf te dik vond.

Maar dat ik op een halve cracker leefde heeft maar een paar dagen geduurd. Toen ik hulp kreeg ging het beter.
quote:roosjeroos93 schreef op 08 mei 2011 @ 16:35:

Misschien moet ik dan toch maar is naar de huisarts gaan.. :s

Vind het alleen doodeng.. :P Ja. Goed zo. Die huisarts vreet je echt niet op, die maakt dit soort dingen vaker mee. En niemand hier vind dat je je aanstelt (we roepen niet voor niets dat je naar de dokter moet) dus de huisarts al helemaal niet. De huisarts is waarschijnlijk blij dat je hiervoor hulp durft te zoeken en zal je probleem zeker serieus nemen. Succes.
Als je depressief bent dan heb je inderdaad ook geen eetlust,maar goed daar ben je ook niet van het ene moment op het andere vanaf.Daarom is het ook belangrijk voor to dat ze hulp zoekt..
En roosjeroos de huisarts al gebeld? Doen hoor.
[quote]
Heb je geen mobiele telefoon? En als je tegen je moeder vertelt dat je een gesprek met de huisarts wil omdat je niet lekker in je vel zit, zou ze je dan echt tegenhouden?
Je kan ook huisarts bellen als ze thuis is... Lekker belangrijk! Als je thuis ook zo doet als dat je nu overkomt snap ik wel dat ze zegt dat je je aanstelt. Je bent bijna volwassen, gedraag je daarna! Als je geen eetlust hebt (maar wel kan eten als je ouders zeuren), nog 45 kilo weegt en je lichamelijk niet ok voelt, is het verstandig om naar de huisarts te gaan!! Jezelf even een schop onder je hol verkopen.
quote:roosjeroos93 schreef op 09 mei 2011 @ 13:53:

[...]

Nee, nog niet. Moeder was vandaag thuis, morgen ook..er bestaan zelfs nog telefooncellen (wel goed zoeken).
[quote][
Als je standaart te weinig eet, went je lichaam daaraan. Je went aan de honger en voelt het niet meer.

Je zult toch echt meer moeten eten, je hebt energie nodig.

Misschien voelt het als gedwongen eten, maar probeer in ieder geval kleine beetjes tussendor te eten, en het zo op te bouwen.

Je kunt vast wel gerechten verzinnen die je altijd wel lust (even een stom voorbeeld, maar ik lust bijvoorbeeld altijd meloen, hoe beroerd ik me ok voel, jij hebt vast ook zoiets)

Je schrijft dat je geen anorexia hebt, maar als je zo weinig eet en zo weinig weegt dan ben je toch echt hard op weg naar een eetstoornis.

Zoek hulp, praat met je moeder/vriendinnen/mentor huisarts.

Veel succes
Lieve Roos,

Wat is het verschil tussen je probleem hier bij allemaal vreemden neerleggen en met je eetprobleem naar de huisarts stappen?

De Viva-vrouwen hebben het allemaal goed met je voor, de één is meer uitgesproken dan de ander, maar ze willen je allemaal vooruit helpen. Alleen is een dokter (veel) beter ingevoerd in alle gezondheidsproblemen, en kan je dus ook beter helpen/doorverwijzen. Als je je eigen huisarts niet vertrouwt (hij heeft beroepsgeheim) of je niet prettig bij hem/haar voelt, kun je ook een afspraak maken bij een andere arts.

'Zaak is wel dat je nú geholpen moet worden. Wanneer je ongesteldheid er mee ophoudt, kan het heel lang duren voordat het weer op gang komt! Ik hoop dat je iemand kunt vinden waar je genoeg vertrouwen in hebt, zodat je hier van af kunt komen! Heel veel sterkte en een
Je maag is nu zo klein dat je geen honger meer voelt.

Ik vermoed dat jij dat gevoel van honger op de één of andere manier aangenaam vond?

Heb ik het goed?

(ik herken het....dan VOEL je tenminste dát en hoef je geen andere dingen te voelen...zoiets was het bij mij)

En zoals S. al zegt, dat hoeft geen anorexia te zijn, maar je zit niet goed in je vel.

Lieve meid, zoek hulp. Je bent niet meteen gek als je het eens een keer niet in je eentje op kan lossen.

Over een tijdje zul je zo blij zijn dat je die stap om hulp te zoeken gezet hebt. Echt waar!!!!

DOEN!!!!

Sterkte en veel succes!
Roosje kan je niet bij een vriendin of op school naar de huisarts bellen? Of je fietst er even langs.

Weet je wat de allermoeilijkste stap is als er eventjes iets niet wil? Hulp vragen. Door Hier een topic te openen heb je een deel van die stap al gehad. De rest kan je ook.

Sterkte en veel succes.
Er
Ookal begrijpt je huisarts je niet, hij kan je wel helpen of doorverwijzen naar iemand die je kan helpen.

Eerlijk gezegd kan ik me niet indenken dat er niemand jou zou begrijpen. Alleen als je er niet over begint, dan kom je nergens.

Het enige wat jij trouwens hoeft te doen is bij de huisarts vertellen dat je 45 kilo weegt en geen eetlust meer hebt. Dan weet jouw huisarts direct dat jij hulp nodig hebt.

Je hoeft aan de telefoon niet eens te vertellen waarom je een afspraak maakt, dan zeg je dat je dat met de huisarts wil bespreken.
Mijn eerste gedachten waren niet fraai, na jouw antwoord gelezen te hebben.. Maar gelukkug heb ik mij op tijd bedacht (0: Je hebt het gevoel dat jij de enige bent met dit probleem en je hebt een dramatisch trekje in je karakter. Verder ben je nog jong, waarschijnlijk nog puber. Je kan er dus nu niet zoveel aan doen! Aan je probleem kun je wel wat doen hoor, wat heeft je moeder dan allemaal voor zorgen en waar zit jij zo mee? Google eens je probleem en je zult zien er zijn tenminste 100 andere bij wie het erger is!
...
[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven